Hop til indhold

Sne= ikke at samle op efter sin hund?


Gæst bell-ami
 Share

Recommended Posts

Gæst bell-ami

jeg har været ude og gå med Sally i dag og kom lidt muggen hjem, de sidste stykke tid har jeg gået meget inde i byen, da vi har nogle gode gang stier som er rydet. så det er rigtig skønt, for sneen går det lidt besværligt at gå ret mange steder. Vi bor i en lille landsby kaldet skovsgård, hvor der er rigtig mange hunde ejer, hvilket er meget hyggelig, og jeg har rost hunde ejerne op til skyerne, da jeg i de næsten to år har boet her, synes at folk er virkelig gode til at samle op efter deres hunde.

 

Men lige pludselig så mener folk ikke at de behøves at samle op efter deres hund, når der ligger sne dynger, med andre ord, så ligger der hunde bæ bæ alle vejne, føj hvor jeg synes det er klamt og jeg har selv hund, prøv at forstille jer hvad folk som ikke har hunde må synes.:damn:

 

Så tænker jeg om det er en gernerel holdning at man ikke behøves at samle op , nå hundene gør det på sne, de steder hvor man nomalt vil samle op. Det er meget muligt at jeg er sippet, men synes bare at det er god skik at samle op uanset sne eller ej.Vi skal vel allesammen være her også dem der gerne vil gå tur uden at de skal se på hunde lort.for når sneen smelter så ligger lort jo på fortovet igen.

 

Hvad er jeres holdning her inde:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme her!

 

 

Jeg tror at folk tænker "nu kan de se den, så trøder de vel ikke på den"

 

 

Jeg vil så sige til deres forsvar; det er fame svært at samle op nogen gange :mrgreen:

 

Nogen gange får jeg kun samlet halvdelen op, for resten forsvinder ængere ned i snedriven, for hver gang jeg prøver :rolleyes:

 

 

Men nej, jeg mener ikke at det er ok at bare lade den ligge.

 

Syntes også der ligger mange sorte poser :hmm::hmm: og flyder over det hele :hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sys da også det er ganske passende at samle op på trods af sneen. :hmm:

Dog indrømmer jeg gerne at hvis Azza beslutter sig for at gøre stort et af de steder hvor jeg kun kan komme til, med 90% chance for at falde pga. isen så RØR JEG DEN IKKE. For 14 dage siden, gled jeg og slog derved hovedet ned i asfalten, så det ricikere jeg ikke igen foreløbigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det samme her!

 

 

Jeg tror at folk tænker "nu kan de se den, så trøder de vel ikke på den"

 

 

Jeg vil så sige til deres forsvar; det er fame svært at samle op nogen gange :mrgreen:

 

Nogen gange får jeg kun samlet halvdelen op, for resten forsvinder ængere ned i snedriven, for hver gang jeg prøver :rolleyes:

 

 

Men nej, jeg mener ikke at det er ok at bare lade den ligge.

 

Syntes også der ligger mange sorte poser :hmm::hmm: og flyder over det hele :hmm::hmm:

Jeg sad faktisk og tænkte på, at det nogle gange måtte være svært at samle op, når lorten lander midt i en snedrive, men jeg turde ikke sige noget af frygt for at virke dum, når det nu var så nemt for alle andre :genert: Så jeg er faktisk på en måde glad for at du har det problem :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er en lille hund, og de er ikke tunge nok til at bore sig ned i sneen:lol:

 

Jeg har tænkt det samme, for her i Farum er det det samme problem, når der er sne:evil: Kommer hjem med daglige hundelorte under støvlen, som jeg ikke ser, fordi der er faldet sne henover eller at den er sunket ned:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Jeg samler også op trods sneen, synes faktisk nogen gange det er nemmere at få det hele med i forhold til når der ikke er sne :-) så kan man jo ligesom komme ned under - hvis nu skal pensle det ud :mrgreen:

 

Det er sgu da også rart med dem hun laver sent om aftenen ude i haven. Når man så skal tage dem næste morgen er de frosne :mrgreen:!

 

Men igen - laver hun i noget krat længst inde i skoven når vi går tur, kravler jeg ikke derind på alle fire for at fiske det ud :shock:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at tænke på, at måske er det ikke fordi at der er flere folk der ikke samler op om vinteren, men måske kan vi bare se de efterladte bæ'er meget tydligere her i sneen, og lægger derfor mere mærke til dem :hmm:

 

Tror du har ret... !

 

Nu går vi jo ikke så meget inde i byen og hvor der færdes mange hunde og andre menesker, men jeg går IKKE hjemmefra uden poser og sandkasse-skovlen.. Nemt og enkelt når der skal "graves" dybt efter en "sne-kage".

Og ikke så bøvlet at have med når man blot har det i en bette indkøbspose, for det kan let lægges fra sig når man leger men hundene og hurtigt samles op igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler altid op - også i sne - det er jo meget nemmere?

 

Selv en halv-splat prut kan jo samles op hvis man tager sneen med? - og så skal jeg ikke ud med en spand vand og skylle, hvis der har været lidt dårlig mave (jaja.. det gør jeg så - og ja.. de andre kigger helt åndsvagt på mig)

 

Vi har et bestemt sted, hvor jeg og hunden ikke går - heller ikke i sne, da der med garanti ligger 200 hundelorte nedenunder sneen.. plus dem ovenpå naturligvis.

 

Det er ca. 15 meter fra en offentlig skraldespand, med gratis hundeposer leveret via kommunen :confused: :confused: :damn: Altså når nogen ikke har hamstret alle poserne :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler også op - selvom der er sne. Synes faktisk det er nemmere at få fat i dem, selv de splattede :D

 

Men ja, det med poserne der flyder har jeg også undret mig over - hvorfor samle op og så smide posen? Ved da godt at folk så ikke lige træder i den, men den forgår jo aldrig...

 

Har en hund, der skider 1, max 2 gange om dagen, så det er til at overkomme at bære poserne til den nærmeste skraldespand :)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har været ude og gå med Sally i dag og kom lidt muggen hjem, de sidste stykke tid har jeg gået meget inde i byen, da vi har nogle gode gang stier som er rydet. så det er rigtig skønt, for sneen går det lidt besværligt at gå ret mange steder. Vi bor i en lille landsby kaldet skovsgård, hvor der er rigtig mange hunde ejer, hvilket er meget hyggelig, og jeg har rost hunde ejerne op til skyerne, da jeg i de næsten to år har boet her, synes at folk er virkelig gode til at samle op efter deres hunde.

 

Men lige pludselig så mener folk ikke at de behøves at samle op efter deres hund, når der ligger sne dynger, med andre ord, så ligger der hunde bæ bæ alle vejne, føj hvor jeg synes det er klamt og jeg har selv hund, prøv at forstille jer hvad folk som ikke har hunde må synes.:damn:

 

Så tænker jeg om det er en gernerel holdning at man ikke behøves at samle op , nå hundene gør det på sne, de steder hvor man nomalt vil samle op. Det er meget muligt at jeg er sippet, men synes bare at det er god skik at samle op uanset sne eller ej.Vi skal vel allesammen være her også dem der gerne vil gå tur uden at de skal se på hunde lort.for når sneen smelter så ligger lort jo på fortovet igen.

 

Hvad er jeres holdning her inde:hmm:

 

Vi samler altid op. Sne eller ej, men naboen hun syntes åbenbart godt hun kan tillade sig bare at lukke hundene ud uden snor og lade dem overskide fællesplænen og det hober sig op. Føj hvor er det klamt! :badr: Vi er to der også har hun her og vi har sagt pænt til hende om hun ikke vil være sød at rydde op ligesom vi andre gør for vi ville være kede af at hun blev skyld i at man ikke længere må holde dyr her... men det er hun åbenbart helt ligeglad med. I dag smider jeg en rulle hundeposer i hendes postkasse og hjælper det stadig ikke så må hun få en klage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du har ret... !

 

Nu går vi jo ikke så meget inde i byen og hvor der færdes mange hunde og andre menesker, men jeg går IKKE hjemmefra uden poser og sandkasse-skovlen.. Nemt og enkelt når der skal "graves" dybt efter en "sne-kage".

Og ikke så bøvlet at have med når man blot har det i en bette indkøbspose, for det kan let lægges fra sig når man leger men hundene og hurtigt samles op igen.

 

Så du har ligefrem en skovl med, så avanceret er jeg godt nok ikke :-D

 

Men jeg er også så heldig (?) at have en hund fuldstændig uden blufærdighed, så når hun skal, så skal hun, med det resultat at hun som oftest sætter sig lige midt på stien... Baldur var noget mere blufærdig, han skulle altid ind under en busk, og det gjorde det altså lidt mere besværligt at samle op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...