Hop til indhold

Rå æggeblomme.


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg kan huske, at min mor gav hundene rå øggeblomme, det skulle give en blank pels.

 

Er der nogle af jer der har erfaring med det?

 

Jeg spørger fordi, at jeg syntes at Oskars pels er blevet lidt mat og uldet. Han har skiftet foder fra royal cannin adult til royal canin light maxi. Han er også blevet kastereret, hvilket jo også kan give en mere uldet pels.

 

Han skal også gerne tabe sig 2 kg.

 

Hvilket foder vil i anbefalde, som han både kan tabe sig af og få en mere blank pels?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv med held brugt Kronch Lakseolie til min kastrat, men han er bestemt ikke i risikogruppen for at blive overvægtig, da han slet ikke kan tage mere på end som han er (perfekt ifølge dyrlægen).

 

Så om det feder, ved jeg ikke, men det giver en super skinnende og flot pels.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun svare på lidt af det:-)

 

Luna får et helt æg indimellem. Med skal og hele mulivitten:-D Fiskeolie skulle være godt for pelsen.

 

Og foder, der ville jeg evt blot sætte dosis ned på det han får, hvis du ellers er tilfreds med det.

 

Light foder kan give urinvejs-problemer og er ikke altid tabsgivende alligevel..

 

Hvad får han nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gode gamle råd har jeg også hørt - karla nægter dog at spise rå æg, så det var hurtigt overstået. Lakseolie nægter hun også at spise :roll: i det hele taget er alt hvad der lugter / smager af laks no go her i huset :badr: sære kræ!

 

Økologisk hørfrø olie over maden kan dog godt klemmes ned og jeg synes hun har en flot blank pels på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja får ikke rå æg, jeg er for nærrig :engel: Vi deler dog et blødkogt æg en gang i mellem :mrgreen:

 

Hun får til gengæld lakseolie fra Olivers (det er et rent produkt og koster ikke en krig som mange af de andre mærker + de lev. til døren gratis hvis man køber for 200,-kr. = to store flasker olie).

 

Hun hader også ALT der lugter/stinker, så hun får det i hendes morgenmad hvor jeg fylder skålen med en god sjat brænd varmt vand + lakseolie.

 

Det får så lov at stå mens vi går morgentur, så er det kølet af når vi kommer hjem og hendes foder er "puffet" op og fylder dermed mere + lakseolien er ikke så koncentreret og stinker dermed ikke så meget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers mener jeg mig at have læst et sted, at ca. 1 af 1000 hønseæg er smittet med salmonella bakterie. Og i 9 af 10 smittede æg, sidder bakterien kun i skallen.

 

Så hvis man sørger for at komme æggene ned i kogende vand et par sekunder, skal man alså være så uheldig at ramme 1 af 10.000 æg, hvor smitten sidder i indmaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...