Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Zacko og mig er jo startet til træning igen, og er kommet på et nyt hold, dog med en træner vi har gået ved før men med nye hunde :lol: og det har så vist sig de 2 gange vi har været afsted at vi vist er de bedste på holdet (om det så bare siger noget om de andre eller nowet :vedikke:) nå men altså er da bare vildt sejt og motiverende når de andre bare stå og måber over at Zacko bare lige laver sit sping uden anden komando end "sping" ingen hænder eller noget :mrgreen: og til felt søg lige henter den ene genstand efter den anden lige så fint :5up: og er den enste som gøer til rundering, behøver jeg sige at vi havde en god træning igår :banan::banan:

 

Og nå ja så lavede vi lige en stå hvor jeg skulle gemme mig og komme tilbage og Zacko blev stående :klap::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fik et råd af min træner i torsdags at lære Elvis at "dutte" til mine flade hånd, og duttet udløser så en godbid, så han på den måde lærer at følge min hånd i øvelser (måske en helt normal øvelse, så undskyld, hvis det er unødvendigt at udpensle den, men den er ny for mig :blink:). Vi har nemlig et lille komisk problem, når han skal gå fra at sidde foran mig og gå om i plads. Han møver sig derom på rumpetten i stedet for at rejse sig helt op :stupid:Så ved hjælp af hånden, håber jeg at kunne guide ham bedre, så han går derom.

 

Vi øvede lidt kort til træningen, bare en 5 gange tror jeg. I går øvede vi lidt igen, måske 10-20 gange, hvor han stort set fangede pointen. I dag prøvede jeg så igen, og han har åbenbart forstået det, for allerede 1. forsøg gik helt som det skulle :5up:Jeg prøvede så efter en stribe succesfulde forsøg (en ca. 10-15 gange) at gå lidt (meget?) hurtigt frem og prøve "problemøvelsen" med hånden som guide og det virker helt kanon!:banan:

 

Selvom det selvfølgelig ikke er helt nyt for ham, at jeg prøver at vise m/hånden, hvor jeg vil have ham hen, har det alligevel lige været dét, der skulle til, for at gøre det helt forståeligt for ham - og endda så hurtigt! Øjj, hvor er jeg stolt af ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik et råd af min træner i torsdags at lære Elvis at "dutte" til mine flade hånd, og duttet udløser så en godbid, så han på den måde lærer at følge min hånd i øvelser (måske en helt normal øvelse, så undskyld, hvis det er unødvendigt at udpensle den, men den er ny for mig :blink:). Vi har nemlig et lille komisk problem, når han skal gå fra at sidde foran mig og gå om i plads. Han møver sig derom på rumpetten i stedet for at rejse sig helt op :stupid:Så ved hjælp af hånden, håber jeg at kunne guide ham bedre, så han går derom.

 

Vi øvede lidt kort til træningen, bare en 5 gange tror jeg. I går øvede vi lidt igen, måske 10-20 gange, hvor han stort set fangede pointen. I dag prøvede jeg så igen, og han har åbenbart forstået det, for allerede 1. forsøg gik helt som det skulle :5up:Jeg prøvede så efter en stribe succesfulde forsøg (en ca. 10-15 gange) at gå lidt (meget?) hurtigt frem og prøve "problemøvelsen" med hånden som guide og det virker helt kanon!:banan:

 

Selvom det selvfølgelig ikke er helt nyt for ham, at jeg prøver at vise m/hånden, hvor jeg vil have ham hen, har det alligevel lige været dét, der skulle til, for at gøre det helt forståeligt for ham - og endda så hurtigt! Øjj, hvor er jeg stolt af ham.

 

ja snudetarget er godt til mange ting :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har taget metroen uden at panikke - ingen rysten og han både sad og lå undervejs :5up:

 

Iført min t-shirt lavede han for første gang smæk-dæk :-D Han var så vild for at gøre tricks for godbidder, så jeg ikke engang vidste hvad jeg skulle sætte ham til :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva har lært "stå/bliv" :banan:

 

Vi har kæmpet med den længe, men pludselig i denne uge fattede damen hvad øvelsen går ud på. Hun skulle lige omprogrammeres fra at ville sætte sig hver gang hun fik kommandoen "bliv".

 

Så når vi kommer til træning er hun gået fra overhovedet ikke at kunne til at kunne stå og blive mens jeg går 5 skridt væk.

 

Nu mangler vi "kun" rundering, så har damen fattet meningen med alle øvelserne i DCHs C-program :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja og jeg har lige været til den første rigtige trænings time i ca. 5½ år! :shock:

 

Vi har været på masser af kurser og trænet nærmest kontinuerligt indtil en gang sidste år, men rigtig at til træning og så KLIKKER (!) har vi skuette gjort siden Misja var 1½ år gammel.

 

Det var SÅ fedt og vi har ski lært snude target og skal arbejde en del mere med pote target og så skal vi lære at være generte (:genert: ), indtil næste tirsdag :lol:

 

Uuh hvor har jeg trængt til at have nogen at træne med og få indput fra, det bliver en fest - og så var det super at få hilst på Fox herinde fra og at følges med Lonny og Luna :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår havde Smilla og jeg to fantastisk gode tilældige hundemøder i parken. (Har jo været lidt ked af hendes usikkerhed/ manglende mod i forhold til andre (især store) hunde.

 

Først møder vi en sød gammel border collie hun-hund som hilste høfligt på Smilla. Da border collien havde snuste lige længe nok (men forsigtigt) til Smillas bagende sagde Smilla højt 'Vruf!' bare én gang. Og det accepterede Borderen straks. Smilla blev så overrasket over bjæffets virkning (jeg kunne virkelig se det i hendes øjne :lol:) og indbød straks til leg og spjættede og fjollede rundt omkring borderen. 'Fang mig - fang mig' :hjerte: Borderen løb efter hende et par gange, men var egetlig mere interesseret i mine godbidder, som hun fik en masse af. :-):lun:

 

Den anden hund mødte vi 10 min efter - en lille puddel han, som var rigtig macho og rank. Han troede vist rigtig han skulle hen og snuse til den dejlige dame der kom der. :mums: Smilla var så kåd ovenpå sit netop afsluttede møde med borderen, at hun sprang hen over ryggen på puddelen :shock: og sagde ''kom lad os lege''!! Hun piskede rundt i små cirkler. Fuldstændig skørt. Så daffede han hurtigt videre. 'Ellers tak!' Sådan en krudtugle gad han godt nok ikke. :lol:

 

Det var en rigtig succes-oplevelse for Smilla. Jeg smilte hele vejen hjem. :banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dejlig hundedag :

søndag havde vi (min kæreste, mig og hans datter) en skøn dag

hundene endte med at komme i skoven 3 gange den dag .. og en tur på stranden ..

det er nu skønt at se dem løbe frit og lege ..

om formiddagen gik jeg en tur i skoven alene med hundene ..siki(den danske spids) gik super pænt :engel:og kom når jeg kaldte .. micki (den tyske jagtterier) nød turen og stak kun af en enkelt gang:-D .. hvilket er en succes da han er lidt enrådig han kom som sædvanlig tilbage efter ti minutter = ) han kommer altid tilbage ... men hans jagtindstinkt havde lige fortalt ham at det var sjovere at jagte fugle end at høre efter

 

senere på dagen kørte vi alle tre + to hunde en tur til liseleje hvor vi gik en tur i skoven og derefter på stranden

micki fik jagtet bølger i en halv time (ret så skønt at se på):lun:

siki turde ikke gå i vandet men fik dog dyppet poterne

de legede og gravede osv

 

om aftenen gik min kæreste en tur i skoven med hundene

siki lystrede ham (hvilket hun ellers ikke altid gør)

og micki stak ikke af :5up:

 

det var en super god hundedag

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår havde Smilla og jeg to fantastisk gode tilældige hundemøder i parken. (Har jo været lidt ked af hendes usikkerhed/ manglende mod i forhold til andre (især store) hunde.

 

Først møder vi en sød gammel border collie hun-hund som hilste høfligt på Smilla. Da border collien havde snuste lige længe nok (men forsigtigt) til Smillas bagende sagde Smilla højt 'Vruf!' bare én gang. Og det accepterede Borderen straks. Smilla blev så overrasket over bjæffets virkning (jeg kunne virkelig se det i hendes øjne :lol:) og indbød straks til leg og spjættede og fjollede rundt omkring borderen. 'Fang mig - fang mig' :hjerte: Borderen løb efter hende et par gange, men var egetlig mere interesseret i mine godbidder, som hun fik en masse af. :-):lun:

 

Den anden hund mødte vi 10 min efter - en lille puddel han, som var rigtig macho og rank. Han troede vist rigtig han skulle hen og snuse til den dejlige dame der kom der. :mums: Smilla var så kåd ovenpå sit netop afsluttede møde med borderen, at hun sprang hen over ryggen på puddelen :shock: og sagde ''kom lad os lege''!! Hun piskede rundt i små cirkler. Fuldstændig skørt. Så daffede han hurtigt videre. 'Ellers tak!' Sådan en krudtugle gad han godt nok ikke. :lol:

 

Det var en rigtig succes-oplevelse for Smilla. Jeg smilte hele vejen hjem. :banan::banan:

 

:lol: Søde Smilla, godt hun havde sådan en god oplevelse. :5up: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

A-bræt, 2 x spring, tunnel, 3 x spring, tunnel, 2 x spring!

 

Lidt forvirring undervejs, men han blev hos mig! Så længe det sidste spring ikke vender så han løber lige imod de andre hunde, så bliver han hos mig :klap:

 

Og hvis der er nogen der ikke ved hvad jeg snakker om, kan jeg fortælle, at jeg snakker om agility :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

A-bræt, 2 x spring, tunnel, 3 x spring, tunnel, 2 x spring!

 

Lidt forvirring undervejs, men han blev hos mig! Så længe det sidste spring ikke vender så han løber lige imod de andre hunde, så bliver han hos mig :klap:

 

Og hvis der er nogen der ikke ved hvad jeg snakker om, kan jeg fortælle, at jeg snakker om agility :mrgreen:

 

Hvor er det godt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

HÅRH! Jeg har knækket koden og ser nu endeligt (endeligt, endeligt, endeligt!!!) fremskridt i vores "Jeg rejser mig og går på plads når fører går ind ved siden af mig-problem" i de stationære øvelser :klap: :banan: :klap: :banan: :klap: :banan: :klap:

 

Jeg må bakke ind, og uanset hvor meget jeg forsøger at skjule det, så tror jeg at de fleste dommere vil vælge at kommentere på det som det er nu - men who cares!? Min hund bliver stående når jeg går tilbage i stå, siddende når jeg går tilbage i sit og liggende når jeg går tilbage i dæk!

 

Det er FANTASTISK :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Går jo meget lidt med begge mine hunde på én gang, så jeg får en hel del motion...:mrgreen:...der er for mange mennesker med løse hunde til at vi tør binde an med at folk kan kalde dem til sig...

 

Nå men jeg har så alligevel to gange på 14 dage kastet mig ud i at gå fra mig selv til min mor(8km), med begge dyr, langs en trafikeret vej hvor sandsynligheden for at møde løse hunde er minimal...

 

Og begge gange har jeg oplevet et underligt fænomen: jeg går med to kamphunde, og man kunne højst forvente et par henkastede blikke...eller hvad? Nope...flere bilister smiler derimod eller vinker til os...hehe...det er sgu lidt sjovt...især ved lyskryds hvor hundene sidder og venter pænt på grønt lys...:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

cujo lystrede på kom og gik i plads og gav mig kontakt... godt nok måtte jeg sige det 3 gange (nej...kom), men reaktion var der hver gang ...og 3 gang blev han gående ved min side og kiggede frem...

 

der stod en "tyson" hund :genert: og gøede og trak i snoren for at komme hen til os, 10 meter fra os på vej ned af side vejen...

 

Cujo har før knurret tilbage og ikke heeeelt hørt mig... men i går var han super, faktisk 3 knurrende hunde han "ignorerede" på den måde og en cyklende hund der IKKE fik et brummen med på vejen

 

:banan::banan::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...