Hop til indhold

Den positive tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Møffe gav en ringtræner et snudepuf på munden idag, efter han havde ladet ham vise tænder :hjerte:

 

Jeg har altså bare en kær hund! Og så ville han stjæle pengeposen fra ringtræneren til mig, da han kom for at opkræve penge :mrgreen: Eller også var han bare helt overbevist om, at den var fyldt med mad :lol: Han er sq da for kær!

 

Tilgengæld syntes Møffe, at ringtræneren havde meget kolde fingre - stakkels lille mand :mrgreen:

 

Du skal da droppe ringtræningen og træne dette i stedet, der er måske ikke så meget prestige i den nye karriere, men der er gode penge i den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 447
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Haha, ihh det kender jeg nærmest godt - har faktisk bildt en mand ind at Buddha var en kamphund :genert: Han sagde "ja så længe det ikke er en kamphund" eller noget lignende, blev så irriteret så jeg sagde at det var det altså... :oops:

 

Hahahahah:klap: Genialt :-D Men så længe der ikke er nogen som ved hvad en kamphund er, er der jo heller ingen der kan modbevise det..

Kan lige forestille mig det, det ER altså ikke en bamse, det er en af de sjældne langhårede, hvide kamphunde:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Victoria er en missionær...hun spreder simpelthen budskaber...:hjerte:

 

Vi kom til at snakke om kamphunde i dag, og jeg siger så "ja nu er det sgu spændende om jeg må lufte mine samlet fremover", og min klassekammerat siger "Nå...var det en kamphund du havde med i fredags? Men hun var da så rolig"...hehe...så måtte jeg jo lige forklare at det altså er helt normalt, og at det er meget medgørlige hunde...:engel:

 

Afsted til Christiansborg med dig :vinken:

 

Gælder det kun hvis det er hunden der har gjort noget godt?

 

Jeg har nemlig sagt fra i dag så min hund ikke blev kanøflet eller fik en meget dårlig oplevelse med en dum hund. :mrgreen:

 

SUCCESS FOR MIG!!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Godt for dig :5up: Når jeg går i byen og prøver at opdrage min hund til at blive en lovlydig "borger", Jeg mener helt klart, at det også er tilladt at opdrage lidt på andre folk, deres børn og hunde.

 

 

Møffe gav en ringtræner et snudepuf på munden idag, efter han havde ladet ham vise tænder :hjerte:

 

Jeg har altså bare en kær hund! Og så ville han stjæle pengeposen fra ringtræneren til mig, da han kom for at opkræve penge :mrgreen: Eller også var han bare helt overbevist om, at den var fyldt med mad :lol: Han er sq da for kær!

 

Tilgengæld syntes Møffe, at ringtræneren havde meget kolde fingre - stakkels lille mand :mrgreen:

 

 

For mange år tilbage oplevede jeg i en længere periode, at min Cirkeline fandt ret mange 10 og 20 kronemønter på gaden. Der begyndte jeg også, at tænke i, om det var en idé at rafinere hendes ævner. Men jeg blev nervøs for, at hun skulle gå efter andres punge :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige kommet hjem fra træning (familiehold hos DCH) - og jeg er lige blevet 10 cm højere :-D

 

Liva gik pænt i lineføring, dog med hendes normale småhoppen (ren iver) ved siden af mig. Pludselig hører jeg træneren sige "se på den gule lab - det er sådan det skal gøres".

 

Den kan vi altså leve længe på - så er det lidt lige meget, at Livas byttedrift er stort set lig 0, og at hun på ingen måde fattede øvelsen med vaskeskind i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige kommet hjem fra træning (familiehold hos DCH) - og jeg er lige blevet 10 cm højere :-D

 

Liva gik pænt i lineføring, dog med hendes normale småhoppen (ren iver) ved siden af mig. Pludselig hører jeg træneren sige "se på den gule lab - det er sådan det skal gøres".

 

Den kan vi altså leve længe på - så er det lidt lige meget, at Livas byttedrift er stort set lig 0, og at hun på ingen måde fattede øvelsen med vaskeskind i snor.

 

Det ville jeg søreme da også kunne leve længe på, på hold da op hvor ville jeg være stolt, så det kan jeg da godt forstå du er :klap:

 

Tillykke med din fantastiske hund :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er endelig begyndt træning igen, fordi sneen nu er ved at være væk. I torsdags var kontakten ikke helt god noget af tiden, men i dag var den super det meste af tiden og han var virkelig dygtig :banan:

 

Det er Rally, jeg er begyndt på, og vi skulle øve lidt øvelser individuelt, inden vi til sidst skulle gå en bane en af gangen. Desværre røg koncentrationen, da det var ved at være vores tur til at gå banen, fordi et hvalpehold på banen ved siden af havde frikvarter. Dét syntes Elvis da var meeget mere interessant, så vi måtte opgive at gå banen, for han var stort set umulig at få kontakt med. Men alt i alt en super-positiv træning i et dejligt forårsvejr :-D

Redigeret af MissMilladk
irriterende kommafejl ;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, så kan det selvfølgelig godt være at karrieren som lommetyv ikke bliver særlig lang :lol:

 

Hehe, ja, tænker jeg også :lol:

 

For mange år tilbage oplevede jeg i en længere periode, at min Cirkeline fandt ret mange 10 og 20 kronemønter på gaden. Der begyndte jeg også, at tænke i, om det var en idé at rafinere hendes ævner. Men jeg blev nervøs for, at hun skulle gå efter andres punge :oops:

 

Hihi :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Weee... Så er der lært nye tricks.

 

Den første er "mysser"... Altså Bamse har altid elsket at uddele mysser, men det har ikke være på kommando.

Det var da også pænt nemt at indlære, så han nu på kommandoen "mys" giver et lille forsigtigt slik. når hans mund er mast op mod vores :lun:

Næste skridt er at sætte et navn på. F.eks "mys far" osv.

Det kunne være helt vildt morsomt, at sætte hunden til at mysse kæresten. når han er lidt for optaget af fodbold i fjernsynet :engel:

 

Den næste han har lært er "rydte op". Den tog ca. 1 ½ time at indlære over to dage, så det var et lidt længere projekt end normalt, ud over "bang du er død", som tog nogle timer over et par dage.

Det største problem var faktisk at få ham til at samle noget op.

 

Men det blev løst ved at bruge hans dummy, og jeg holdt den i hånden så tæt ved kurven, at han ikke kunne undgå at ramme den, når han slap dummyen. Da han først havde fanget det, så gik resten ret nemt.

 

Skal love for at han er blevet god til det - Den sidder der ikke helt endnu, men især hans dummy ryger direkte i kurven på kommando, uanset hvor i huset den er gemt :klap:

 

Tror heller ikke vi fortsætter til lydighed, men vil hoppe over på et mere kreativt hold, da han synes det er meget sjovere at arbejde tæt ved mig, end langt fra, som jo er nødvendigt i visse lydigheds øvelser.

 

Da vi alligevel ikke skal gå til konkurrencer pga. hans had til hanhunde, så kan vi jo ligeså godt lave det han synes er sjovest :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Weee... Så er der lært nye tricks.

 

Den første er "mysser"... Altså Bamse har altid elsket at uddele mysser, men det har ikke være på kommando.

Det var da også pænt nemt at indlære, så han nu på kommandoen "mys" giver et lille forsigtigt slik. når hans mund er mast op mod vores :lun:

Næste skridt er at sætte et navn på. F.eks "mys far" osv.

Det kunne være helt vildt morsomt, at sætte hunden til at mysse kæresten. når han er lidt for optaget af fodbold i fjernsynet :engel:

 

Den næste han har lært er "rydte op". Den tog ca. 1 ½ time at indlære over to dage, så det var et lidt længere projekt end normalt, ud over "bang du er død", som tog nogle timer over et par dage.

Det største problem var faktisk at få ham til at samle noget op.

 

Men det blev løst ved at bruge hans dummy, og jeg holdt den i hånden så tæt ved kurven, at han ikke kunne undgå at ramme den, når han slap dummyen. Da han først havde fanget det, så gik resten ret nemt.

 

Skal love for at han er blevet god til det - Den sidder der ikke helt endnu, men især hans dummy ryger direkte i kurven på kommando, uanset hvor i huset den er gemt :klap:

 

Tror heller ikke vi fortsætter til lydighed, men vil hoppe over på et mere kreativt hold, da han synes det er meget sjovere at arbejde tæt ved mig, end langt fra, som jo er nødvendigt i visse lydigheds øvelser.

 

Da vi alligevel ikke skal gå til konkurrencer pga. hans had til hanhunde, så kan vi jo ligeså godt lave det han synes er sjovest :mrgreen:

 

Bamse. :hjerte: Jeg havde faktisk en drøm om ham i nat. :mrgreen: Der var en lille pige, der skulle med bussen, men havde glemt sin dukke, men så løb han ind og hentede den til hende. :lun: I drømmen var han Tyson-farvet, og jeg fik at vide, at det var fordi der var islandsk fårehund i ham. Jeg tænkte, at så var han jo den perfekte hund for mig og prøvede at regne ud, hvordan jeg kunne få lokket dig til at sælge ham til mig. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Bamse. :hjerte: Jeg havde faktisk en drøm om ham i nat. :mrgreen: Der var en lille pige, der skulle med bussen, men havde glemt sin dukke, men så løb han ind og hentede den til hende. :lun: I drømmen var han Tyson-farvet, og jeg fik at vide, at det var fordi der var islandsk fårehund i ham. Jeg tænkte, at så var han jo den perfekte hund for mig og prøvede at regne ud, hvordan jeg kunne få lokket dig til at sælge ham til mig. :lol:

 

Hahaha... Ej hvor sødt! Den drøm må godt lige snige sig forbi mig i nat også :lun:

 

Det kunne være det næste jeg skal have lært ham, er at samle børns legetøj op, og aflevere det til rette ejermand igen - det må kunne score nogle point på skolen der ligger på den anden side af vejen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige kommet hjem fra træning (familiehold hos DCH) - og jeg er lige blevet 10 cm højere :-D

 

Liva gik pænt i lineføring, dog med hendes normale småhoppen (ren iver) ved siden af mig. Pludselig hører jeg træneren sige "se på den gule lab - det er sådan det skal gøres".

 

Den kan vi altså leve længe på - så er det lidt lige meget, at Livas byttedrift er stort set lig 0, og at hun på ingen måde fattede øvelsen med vaskeskind i snor.

 

Seje Liva :5up: Og seje dig....

 

Liva ved da bare, at hun er en retriever :mrgreen: Hun er jo ikke skabt til at jage noget, der bevæger sig! Hun skal jo bare have lov at bære ting i stedet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige kommet hjem fra træning (familiehold hos DCH) - og jeg er lige blevet 10 cm højere :-D

 

Liva gik pænt i lineføring, dog med hendes normale småhoppen (ren iver) ved siden af mig. Pludselig hører jeg træneren sige "se på den gule lab - det er sådan det skal gøres".

 

Den kan vi altså leve længe på - så er det lidt lige meget, at Livas byttedrift er stort set lig 0, og at hun på ingen måde fattede øvelsen med vaskeskind i snor.

:5up: :banan:

 

Med hyl, skrig og anti-pædagogik er Petrine kureret for madaggresion og Bamse kurreret for sin lyst til papegøje-kød :klap:

Petrine for fa'en..... :rolleyes::lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seje Liva :5up: Og seje dig....

 

Liva ved da bare, at hun er en retriever :mrgreen: Hun er jo ikke skabt til at jage noget, der bevæger sig! Hun skal jo bare have lov at bære ting i stedet for.

 

Nemlig!!!! Byttedrift er heller ikke lige noget, jeg vil bruge meget tid på fremover -specielt ikke når en kvart frolic er nok til at motivere hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en vellykket hundetræning :banan:

 

Vi startede ud med kontaktøvelser, det gik super! Derefter legede vi lidt med en agility-vippe og tunnel. Sherlock var super dygtig til tunnelen, og han syntes at det var så sjovt, at han ikke havde tid til at bekymre sig om den anden hund. Når det var dens tur sad han bare og kiggede lige så yndigt!

Vippen var Sherlock bare perlevenner med, lige fra starten. De største udfordring var at få ham til at sænke farten lidt, for det gik så hurtigt at vippen ikke rigtig nåede at vippe :lol:

 

Senere dækkede vi hundene af ca. 1,5 meter fra hinanden, slap linerne og gik lidt rundt om dem og omkring dem. Og de blev begge to bare liggende! Det er bare så dejligt!.

 

Jeg overvejer lidt, at hvis Sherlock til sommer er helt cool med andre hunde og ikke helt så hysterisk interessede i dem, begynde til noget agility med ham. Det tror jeg han ville elske!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er begyndt på klikker træning i morges :klap: Blev totalt inspireret af Susan Wheadon's bog, Tricks... et eller andet.

 

Vi prøvede "kig" og "dutte", dutte var først på kinden og bagefter på hånden og Motor syntes det var super sjovt. Når vi f.eks. havde lavet kig et par gange, flyttede jeg mig et andet sted hen i lokalet og han skyyyndte sig at rejse sig så han igen kunne sidde med front mod mig.

 

Det tager jeg som et godt tegn :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været ude og løbe med Dumle i dag (jaja, forsøger endnu engang at komme igang med noget løb, men er indtil videre bestemt ikke noget at prale af :roll:).

På vej derud mødte vi den nervøse sheltiehan vi så ofte har mødt. Dumle går altid amok når han møder den, men på den der mærkelige måde hvor han står ud i linen og nærmest er "ivrig sur" altså bliver gal fordi han bliver holdt tilbage.

I dag lagde han sig som sædvanlig på lur, de stoppede ud for og Dumle begyndte at logre med halen... lidt efter stod han som sædvanlig ud i linen og knurrede og gøede, men denne gang sprang den nervøse sheltie ikke tilbage, den kiggede bare ligeglad på ham og slikkede sig om munden... og så gik Dumle i playbow... sheltien kom hen og de snuste pænt til hinanden og så gik vi roligt videre, jeg med en mindre nervøs Dumle med roligt logrende hale :banan:

 

Suceeeeees oplevelse! Jeg er altså begyndt at forelske mig lidt i de der sheltier :lun: De har bare en ro og en "snobbethed" der kommunikerer total godt med Dumle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, Møffe er altså super fraværende!

 

Han blev lige lukket ud i haven her før, så han kunne tisse. Kigger så ud ad vinduet, og det ligner da, at han står i tissestilling... Jo, den er tisse-faldet!

 

Men kræet står så samtidig med snuden i jorden, helt opslugt af en lugt... Og så... "Hov, for sørens da! Jeg glemte lige, at jeg skal!" Og så røg det ene bagben omsider op, flere sekunder forsinket :mrgreen:

 

Da han kom ind, bød jeg ham så op til RIGTIG hundeleg - gik i playbow og kiggede opfordrende på ham og... "VUF!" Og så sprang han lalleglad frem og så var der ellers dømt hundeleg! :mrgreen: Kan sige, at det ikke er rart, med en ubeskyttet hals og man så kan mærke hundens tænder mod den :mrgreen: Men han er da heldigvis blid nok :blink: Det var sq sjovt! Men gud, hvor bliver man hurtigt forpustet! Men dejligt, at kræet endelig gad! Han plejer ellers at kigge spekulativt på mig og tjatte lidt med en pote og ikke rigtig fatte, hvad det er, at det går ud på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også haft en super god tur med Motor :hjerte:

 

Kom ud og Motor skyndte sig at tisse (han er næsten renlig nu forresten :5up:), så kunne jeg overhovedet ikke bestemme mig for om vi skulle køre op til metroen og det tog mig lige nogle minutter, og nåede at låse cykel op og i og sådan, inden jeg kom frem til at der ville være for mange mennesker nu.

Motor blev ved mig - uden snor eller noget! Bonus hund.

 

Gik op til parken og mødte en hund, havde sat snor på ham, stod og snakkede med fyren mens de snusede og legede lidt. Så begyndte Motor at slikke hunden meget bagi og stak hovedet op med en masse slim hængene :badr::badr::badr: Spurgte ham om hun var ved at komme i løbetid - jaja det var hun da :rolleyes: Ok sagde jeg, og nåede lige at få fat i Motor på vej op for lige at ordne tæven... (Meget, meget glad for at jeg havde beholdt snoren på lige der!)

 

Så gik vi hver vores vej, eller jeg stod og serverede godbidder fordi Motor holdt kontakten med mig i stedet for at ville med dem, og så kom der så 2 andre små hunde bagfra.

Så kunne jeg jo øve ikke-hilse :5up:

 

Motor gøede 2 bjæf af dem - uden stram line! Han blev 1 skridt foran mig og jeg kunne sagtens få kontakt til ham og give godbidder, selvom de gik lige forbi os :yeah::vinder:

 

Og selvom vi gik bag dem, på god afstand, og han helt klart var opmærksom på dem, fik jeg 3-4 gange fin kontakt og han drejede sig mod mig og alt muligt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko har gået tun-spor i dag og har var såååå dygtig :klap:

 

 

Han afvigende næsten ikke fra sporet, og gik modrettet mod enden og fandt ret hurtig tunen :-D

Det gik meget bedre end til spordagen med hvalpeholdet. Så jeg er meget stolt af ham. Min dygtige lille hund :lun:

 

Nu er han træt og sover under sofabordet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvem har stjålet min hund??

 

Synes også det høre hjemme her, og ikke bare i Bamse og Kaia tråden.

For det jeg oplevede i dag, er noget jeg aldrig troede jeg skulle komme til at opleve, så jeg kan slet ikke stoppe med at juble over det og har lyst til at dele det med hele verdenen :mrgreen:

 

Bamse var fuldstændig - Ja altså, virkelig, fuldstændig ligeglad med alle andre hunde til træning i dag.

Han var bedøvende ligeglad om vi gik midt inde mellem hele holdet, og han ignorerede simpelthen alt og alle, uanset om de gøede eller var lige ved siden af ham :klap:

 

Selv hans ærkefjender, en islandsk fårehund og en stor sort tervuern/border collie blanding var han da ligeglad med. Han kunne sidde i cirklen med alle de andre hunde, uden at værdige dem et blik, og gå plads lige forbi dem, uden at der skete andet, end han slap fokus fra mig i et sekund, for lige at se hvem han gik forbi, så jeg ved han havde set dem :banan:

 

Jamen.... Det er fuldstændig overvældende hvor stor en ændring der er sket. Jeg kan slet ikke forstå det og kan ikke tro, det er andet end en engangs episode, for det er virkelig for godt til at være sandt...

Der var vitterligt ikke bare antydningen af nogen former for usikkerhed, angst eller aggressioner mod nogen af de andre hunde overhovedet. :5up::klap:

 

Og så arbejde han bare, helt og aldeles perfekt i dag, med en glæde og afslappethed, jeg aldrig har set før - Jeg ville sådan ønske i kunne have set det! :lun:

I var faldet bagover, hvis i havde set ham til træning sidst og så nu :mrgreen:

 

Hvad er der dog sket for min vidunderlige hund, som har sat gang i den her transformation, til en tryg og glad vovse, der bare har fuldstændig styr på sagerne? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:genert: ja sorry, men jeg har kun input om cujo og ikke noget til jeres succes :oops:

 

Cujo så i går "nemisis" den første hadehund cujo fik, den har altid gøet af ham, men cujo er først begyndt at svare igen efter overfaldet ect.

 

I går kom vi gående og op fra en sidevej kom nemisis så ...:damn: tænkte jeg... den begyndte selvfølgelig at gø, de var 15-20 meter væk, cujo opdagede ham og kigget, ejeren bakket om bag en bil og jeg løftede cujo i sele så han kun kunne gå på sine bagben (ja det er desværre nødvendigt) og bare gik videre, han sagde ikke noget, men kigget bagud, da vi var gået 5-10 meter gøede nemisis igen, så de var åbenbart gået frem fra deres "skjul" og kunne stadigvæk se.

Men cujo var stille hele tiden :klap: han plejer ellers virkelig at fortælle den hund hvor skabet skal stå.

:5up:

Redigeret af guanomo
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...