Hop til indhold

Ulve set i sønderjylland


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

jeg vil gerne med så :-D

Vi ser lige om de siger noget i nyhederne imorgen. Er der en chance for at det er en ulv, og den stadig er der så køre vi herfra omkring kl 7 onsdag morgen. Der bliver helt sikkert en del vandren, skal du med så giv lige en melding om vi skal hente dig eller hvordan

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Jeg er ved at overtale en af mine foto-venner til at tage med. Hvis ikke de skyden den og den stadig er der onsdag, så håber jeg vi tager der ned onsdag morgen

 

 

ifølge gutten fra skov og naturstyrelsen, i nyhederne i går, så har de ikke tænkt sig at skyde den... de betragter det som en berigelse, hvis det er en ulv

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ser lige om de siger noget i nyhederne imorgen. Er der en chance for at det er en ulv, og den stadig er der så køre vi herfra omkring kl 7 onsdag morgen. Der bliver helt sikkert en del vandren, skal du med så giv lige en melding om vi skal hente dig eller hvordan

 

Jeg vil også med, vi har set ulve i Norge og de er helt vildt hunde-agtige. Rigtig god jagt, håber du får skudt dem :-D

 

Kan dog ikke forstå de siger, at ulve er helt ufarlige, i Norge guffer de lystigt løs af lam og kalve :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Meeeeen ved nærmere eftertanke så kunne det jo godt have været en malamute... husky'en er næsten for lille:hmm:

 

for et par år siden var der også nogle som troede at de havde set en Puma i Rønde... det viste sig at være en meget stor kat.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ifølge gutten fra skov og naturstyrelsen, i nyhederne i går, så har de ikke tænkt sig at skyde den... de betragter det som en berigelse, hvis det er en ulv

:klap::klap::banan:Jeg så lige dette.:

Hvis ulven kommer til Danmark, kan den ikke bare smides ud igen. Ulven er beskyttet af et EU­direktiv om beskyttelse af særligt truede arter, og derfor er det ikke tilladt at skyde den.

 

Din mening: Er ulve velkomne i Danmark? - TV 2 Nyhederne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
:klap::klap::banan:Jeg så lige dette.:

Hvis ulven kommer til Danmark, kan den ikke bare smides ud igen. Ulven er beskyttet af et EU­direktiv om beskyttelse af særligt truede arter, og derfor er det ikke tilladt at skyde den.

 

Din mening: Er ulve velkomne i Danmark? - TV 2 Nyhederne

 

Jeg tror de fleste vil se det som en berigelse af naturen. Bare det ikke liiige er i deres lokale skovområde.

Og slet ikke i sommerhus skovområderne som vi har her i Odsherred. Der vil sommerhusgæsterne have deres sædvanelige ejerfornæmmelser intakt til stort set alt.

 

Nu blev ulven så udryddet omkring 1513 her på Sjælland. Og chancen for at den kommer hertil er temmelig minimal. Jeg er også bange for at den ikke ville kunne finde levesteder store nok til at overleve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor nær Toftlund så det er på vejen ned og op .... så sig lige til hvis jeg skal lave et sønderjysk kaffebord til "Ulve-flokken" og hvis I har tid til at kikke forbi .. :blink:

 

Vi har dog ikke ulve her endnu men vi har kronhjorte der lever vildt i vores område.... WOW de er STOOORE :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor nær Toftlund så det er på vejen ned og op .... så sig lige til hvis jeg skal lave et sønderjysk kaffebord til "Ulve-flokken" og hvis I har tid til at kikke forbi .. :blink:

 

Vi har dog ikke ulve her endnu men vi har kronhjorte der lever vildt i vores område.... WOW de er STOOORE :shock:

Kommer vi forbi, så bliver det ikke før vi køre hjem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan I endda tjene lidt på et billede af ulven :mrgreen:

 

JV.dk - JV.dk - Nyheder - Regionalt - 2.000 kroner for et billede af ulven

Ok, ja det ville da være værd at tage med, så er det bare med at få flere gode billeder. Til 2000,- vil de helt sikkert have alle rettingheder til billedet. Det vil jo så betyde at man ikke selv har rettingheder til at bruge billede

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi så det i nyhederne, tænkte jeg straks, at de må have forvekslet en alm. hund med en ulv. F.eks en shikoku:

 

1198060378shikoku.jpg

Hvis det var en ulv, ville der så ikke være en flok?

 

Eftersom der findes 1 Shikoku i hele Skandinavien - nemlig hende her Sui shikoku.dk - så er oddsene for at det er en Shikoku nok en del ringere end for at det rent faktisk er en ulv :mrgreen:

 

Hvis det er en hund er det nok nærmere en Husky vil jeg tro...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er nok mere realistisk end at det er en ulv.

 

Den vilde ulv, som nogen mener at have set i Sydjylland, kan være en løsslup­pen slædehund.

Det mener vildtkonsulent Klaus Sloth efter at have fået en henvendelse fra ejeren af en hund, som forvandt 23. dec. fra Stepping nord for Haderslev

Ulv er måske bortløben slædehund - TV 2 Nyhederne

 

Meen nu prøver jeg at køre der ned imorgen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ser lige om de siger noget i nyhederne imorgen. Er der en chance for at det er en ulv, og den stadig er der så køre vi herfra omkring kl 7 onsdag morgen. Der bliver helt sikkert en del vandren, skal du med så giv lige en melding om vi skal hente dig eller hvordan

 

Jeg finder lige ud af noget.

Vil de skyde den hvis den bliver fundet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...