Hop til indhold

Coton de Tulear

Lonny
 Share

Recommended Posts

Nedenstående er set i en annonce for hvalpe:

Coton de tulear er en speciel race, som er allergivenlig, fælder ikke,

lugter ikke af "hund" og er anti depressive.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med at de er Anti depressive?

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: undskyld, men det lyder bare enormt sjovt! Menes der at man bliver i godt humør af at eje en, eller hvad? :hmm:

Det tror jeg, og jeg sad også og smågrinte lidt, men tænkte at jeg hellere måtte spørge nogen der vidste noget om det inden jeg bare begyndte at grine højlydt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j

Nu søgte jeg lige på emnet, og Coton de tulear bliver åbenbart kaldt "den antidepressive hund". Grunden skulle være, at den altid er glad... og det kan jeg jo kun være enig i :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu søgte jeg lige på emnet, og Coton de tulear bliver åbenbart kaldt "den antidepressive hund". Grunden skulle være, at den altid er glad... og det kan jeg jo kun være enig i :lol::lol:

Jamen det er der da mange andre racer der også er, så mon ikke hunde bare generelt har denne anti depressive virkning :-D

Det er da et lidt sjovt prædikat at sætte på en bestemt race syntes jeg, men det er nok bare mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariel-j
Jamen det er der da mange andre racer der også er, så mon ikke hunde bare generelt har denne anti depressive virkning :-D

Det er da et lidt sjovt prædikat at sætte på en bestemt race syntes jeg, men det er nok bare mig :blink:

Det kan jeg da kun give dig ret i... Det prædikat burde tilfalde mange andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

er helt enig - måden Karla hilser på folk på er nok til at gøre selv den sureste stodder til en smilende fjollerik... hun er simpelthen så glad at hun er ved at slå knude på sig selv af begejstring fordi hun møder et menneske hun kender :lol:

Tror langt de fleste hunde kan kaldes "antidepressive"

Link til indlæg
Del på andre sites

er helt enig - måden Karla hilser på folk på er nok til at gøre selv den sureste stodder til en smilende fjollerik... hun er simpelthen så glad at hun er ved at slå knude på sig selv af begejstring fordi hun møder et menneske hun kender :lol:

Tror langt de fleste hunde kan kaldes "antidepressive"

Det tror jeg også, og derfor virkede det lidt fjollet på mig at bruge det som reklame for ens hvalpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nedenstående er set i en annonce for hvalpe:

Coton de tulear er en speciel race, som er allergivenlig, fælder ikke,

lugter ikke af "hund" og er anti depressive.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der menes med at de er Anti depressive?

Haha :lol: Det er fanme det dummeste jeg længe har hørt...

Jeg er også enig - bortset fra når den ikke er glad for at være alene.... så ku' jeg sgu' godt trænge til en antidepressiv nogle gange...

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da rigtigt nok at en cutton er anti-depressiv......meeen det er de fleste hunde da i mine øjne, man kan jo ikke være sur når der står sådan en logrende hale foran en når man kommer hjem efter en øv dag på jobbet :hjerte:

Så intet falsk i reklamen, udover at racen ikke har patent på at være antidepressiv :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da rigtigt nok at en cutton er anti-depressiv......meeen det er de fleste hunde da i mine øjne, man kan jo ikke være sur når der står sådan en logrende hale foran en når man kommer hjem efter en øv dag på jobbet :hjerte:

Så intet falsk i reklamen, udover at racen ikke har patent på at være antidepressiv :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Der er mange ting, som står i den annonce, som racen ikke har patent på. Men coton opdræt har været rigtig gode til at "markedsføre" deres hunde som især allergihunden. De tre ting, som nævnes i annoncen kunne alle tre bruges på f.eks. løwchen også. Det er lidt synd, at det mest er coton opdræt, som virkelig har gjort noget ud af, at markedsføre f.eks allergivenligheden, da det jo nok tegner lidt hen ad, at det bliver en modehund, og det er jo sjældent særlig sundt for opdrættet. Ville ønske at endnu flere opdrættere af andre racer ville blive lige så gode til at markedsføre deres hunde. Så længe man taler sandt selvfølgelig. Men kunne også godt bruge, at det ikke kom til at lyde som om coton de tulear er den eneste race som er allergivenlig, ikke lugter af hund, og antidepressiv :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites