Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Gæst Jørgen Larsen

Øv de har glemt et par stykke der også skal forbydes, rigtigt ærgeligt

1. en lille gravhunde kamphund, overfalder mine bukser hver gang jeg møder ham.

2. en Lab/Schæfer blanding ( Laika ) vil absolut ikke snakke med andre hunde på sin egen størrelse.

3. En Schæfer som kun vil lade få af min vens kunder komme bag disken i hans forretning.

4. En lille pudel af de meget glubske, viser tænder og ligner en der smiler til mig meeen fingrene væk du.

 

Meget agrasive kamphunde som ikke kom med på listen

så min mening er skrot den liste og lær hundeejerne at have hund eller nul mand ingen vovse til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor

Selvom jeg godt kan se gevinsten fra Irenes side, må jeg indrømme at jeg er temmeligt enig i ovenstående!

 

Jeg har boet i lejebolig i mange mange år, og selvom jeg ikke gør dette længere, så husker jeg stadig tydeligt "beboerdemokratiet" fra både bedste og værste sider!

 

Læs mit svar til Ascha omkring demokrati

 

Hundekyndige bør næppe være med til at udbrede den slags, uanset personlig genvinst, for det kan hurtigt udnyttes og bruge imod éllers velmenende hundejere.

 

Hvem er du at stille dig til doms for hvad jeg som hundekyndig gør og motiverne herfor?

 

Skulle sådan noget gennemføres, var det nok oplagt at DKK skulle administrere det,

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
billag hvor alles svar er fra de forskellige foreninger ect.

 

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/1/814485.pdf

 

jeg har ikke læst alle 82 sider, men umiddelbart er rigtig mange imod forbuddet og nogle har ingen kommentar..

 

på side 79 synes jeg dyreetisk råd er inde på nogle gode ting.

 

Omkring 10.000 danskere henvender sig hvert år på landets skadestuer efter hvepse- eller bistik. Hos én til to personer hvert år er den allergiske reaktion så udtalt, at den medfører død. Hvornår er nok før de skal udryddes?

 

Hvorfor vil du til at udrydde mennesker?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvorfor vil du til at udrydde mennesker?

Tror der blev ment bier og hvepse:lol:

 

men bierne er jo ved at udrydde sig selv, som forskerne er bekymrede over, noget med biernes nerver, som gør at de ikke kan finde tilbage til bikubben, og så dør. Hvis dette fortsætter vil det betyde mindre honning:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Tror der blev ment bier og hvepse:lol:

 

men bierne er jo ved at udrydde sig selv, som forskerne er bekymrede over, noget med biernes nerver, som gør at de ikke kan finde tilbage til bikubben, og så dør. Hvis dette fortsætter vil det betyde mindre honning:shock:

 

 

Heldigvis findes der dræberbier, som låser deres brod....:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

billag hvor alles svar er fra de forskellige foreninger ect.

 

http://www.ft.dk/samling/20091/lovforslag/l163/bilag/1/814485.pdf

 

jeg har ikke læst alle 82 sider, men umiddelbart er rigtig mange imod forbuddet og nogle har ingen kommentar..

 

på side 79 synes jeg dyreetisk råd er inde på nogle gode ting.

 

Tak for link :5up: Jeg har lige læst det igennem, og kan man ikke bruge det til andet, så kan man i hvert fald se hvilke foreninger man skal holde sig væk fra i fremtiden. Desværre kom Hundens Tarv lige på min sorte liste, det var jo bare ærgerligt :vedikke:

 

Det absolut bedste svar efter min mening er Dyrlægeforeningens (sidste afsnit side 39), medens det dummeste igen er fra DcH: "DcH finder at anvendelsen af hundeadfærdseksperter er for stor" - det er nemlig rigtigt, de køtere skal bare have nogle ryk i linen og vinde nogle pokaler, sådan er det at træne i DcH :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forsøg på at lave lidt fis med myten om kamphunde der låser deres kæber..:oops:

 

ved ikke om dræberbier laver meget/god honning...hehe

Hundefar nu med kampbi-jokes:blink:

 

Altså man krydsede jo sydafrikanske bier merner jeg med afrikanske, og så fik de nogle motherfucker bier ud af det, som var ustyrlige, de stak så af fra bikuberne, og vupti dræberbier, men om de laver god honning, ved jeg ikk, og har ikke lyst til at møde dem i en mørk gyde:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hundefar nu med kampbi-jokes:blink:

 

Altså man krydsede jo sydafrikanske bier merner jeg med afrikanske, og så fik de nogle motherfucker bier ud af det, som var ustyrlige, de stak så af fra bikuberne, og vupti dræberbier, men om de laver god honning, ved jeg ikk, og har ikke lyst til at møde dem i en mørk gyde:vedikke:

 

 

hehe...nemmerlig...

 

nej jeg tror også bare jeg holder mig fra de bier...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for link :5up: Jeg har lige læst det igennem, og kan man ikke bruge det til andet, så kan man i hvert fald se hvilke foreninger man skal holde sig væk fra i fremtiden. Desværre kom Hundens Tarv lige på min sorte liste, det var jo bare ærgerligt :vedikke:

 

Nu blev jeg nysgerrig og skyndte mig at læse det :oops:

 

Men jeg blev ikke klogere, hvorfor bragte det dem på din sorte liste :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for link :5up: Jeg har lige læst det igennem, og kan man ikke bruge det til andet, så kan man i hvert fald se hvilke foreninger man skal holde sig væk fra i fremtiden. Desværre kom Hundens Tarv lige på min sorte liste, det var jo bare ærgerligt :vedikke:

 

Det absolut bedste svar efter min mening er Dyrlægeforeningens (sidste afsnit side 39), medens det dummeste igen er fra DcH: "DcH finder at anvendelsen af hundeadfærdseksperter er for stor" - det er nemlig rigtigt, de køtere skal bare have nogle ryk i linen og vinde nogle pokaler, sådan er det at træne i DcH :roll:

 

det blå:

Det var dog en ualmindelig dum kommentar ikke fra DcH men fra dig!

I DcH træner vi ikke med ryk i linen, vi træner ikke kun for at få pokaler og nej sådan er det ikke at træne i DcH!

Kom ud og se os træne i stedet for at lufte fordomme!

Hvordan pokker skal man da tage det seriøst når en sådan fordom er "tilladt" men fordomme overfor nogle hunderacer ikke er?

og jo der findes stadig dårlige DcH afdelinger, men der findes også dårlige repræsentanter for nogle af de nu snart forbudte racer!

Måske var det på tide at stoppe med at lufte fordomme fra begge sider og i stedet komme i arbejdstøjet og vis hvordan det kan gøres!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu blev jeg nysgerrig og skyndte mig at læse det :oops:

 

Men jeg blev ikke klogere, hvorfor bragte det dem på din sorte liste :confused:

 

Side 8 nederst: "5.2. Der indføres importforbud af visse racer. Forbudet gælder hunde som ikke er stambogsført i en forening under FCI."

 

Ja, mere skal der ikke til før man har mistet min respekt permanent...

 

det blå:

Det var dog en ualmindelig dum kommentar ikke fra DcH men fra dig!

I DcH træner vi ikke med ryk i linen, vi træner ikke kun for at få pokaler og nej sådan er det ikke at træne i DcH!

Kom ud og se os træne i stedet for at lufte fordomme!

Hvordan pokker skal man da tage det seriøst når en sådan fordom er "tilladt" men fordomme overfor nogle hunderacer ikke er?

og jo der findes stadig dårlige DcH afdelinger, men der findes også dårlige repræsentanter for nogle af de nu snart forbudte racer!

Måske var det på tide at stoppe med at lufte fordomme fra begge sider og i stedet komme i arbejdstøjet og vis hvordan det kan gøres!

 

Jeg trænede i DcH indtil Jul...

Selvfølgelig ved jeg at der er forskel på afdelingerne, men medlemmerne i hovedbestyrelsen vil jeg nu påstå er nogle fossiler, der ikke har flyttet sig siden før elhalsbåndet blev forbudt.

 

Og i øvrigt har jeg aldrig påstået at der ikke findes dårlige repræsentanter for muskelhundeejere :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Side 8 nederst: "5.2. Der indføres importforbud af visse racer. Forbudet gælder hunde som ikke er stambogsført i en forening under FCI."

 

Ja, mere skal der ikke til før man har mistet min respekt permanent...

 

 

 

 

Hvorfor? Jeg kan bestemt ikke forstå, hvorfor det er så slemt, at hundene skal være stambogsført. Det kan da kun være en fordel at kunne se hvor hunden stammer fra.
Link til indlæg
Del på andre sites

Side 8 nederst: "5.2. Der indføres importforbud af visse racer. Forbudet gælder hunde som ikke er stambogsført i en forening under FCI."

 

Ja, mere skal der ikke til før man har mistet min respekt permanent...

 

Ok, tak for opklaringen :-D

 

Hvorfor mener du egentlig at det er slemt? Jeg mener, jeg vil søreme da være glad for en begrænsning af importen af 6 uger gamle amstaff hvalpe, som ikke er opdrættet ordentlig, ikke er mental testede osv., og jeg så da meget gerne at denne begrænsning var kommet for år tilbage, da vi så ikke ville have så store problemer som i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, tak for opklaringen :-D

 

Hvorfor mener du egentlig at det er slemt? Jeg mener, jeg vil søreme da være glad for en begrænsning af importen af 6 uger gamle amstaff hvalpe, som ikke er opdrættet ordentlig, ikke er mental testede osv., og jeg så da meget gerne at denne begrænsning var kommet for år tilbage, da vi så ikke ville have så store problemer som i dag.

 

Import af 6 uger gamle hvalpe er i forvejen forbudt, så det behøver vi vist ikke endnu en lov for at få stoppet - bare at den nuværende bliver håndhævet.

 

Jeg er imod særregler af alle slags, og mener det er skadeligt på længere sigt hvis et bestemt avlsforbund får monopoler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? Jeg kan bestemt ikke forstå, hvorfor det er så slemt, at hundene skal være stambogsført. Det kan da kun være en fordel at kunne se hvor hunden stammer fra.

 

Er helt enig når det kommer til import, i DK er der dog mulighed for at føre en vis kontrol, eller reagere hvis nogen melder en avler til politiet for misrøgt, det er der ikke for de hunde der opdrættes under kummerlige forhold i fx østeuropa.

Det er et kæmpe problem med importerede hunde, ikke kun muskelhunde, men også mindre "taske hunde" som sælges med falske tavler osv. Det gælder da om at gøre det så surt som muligt at avle på den måde, og hvordan skulle man gøre det, uden at sætte regler for import?

Det er faktisk den idé jeg bedst kan lide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Import af 6 uger gamle hvalpe er i forvejen forbudt, så det behøver vi vist ikke endnu en lov for at få stoppet - bare at den nuværende bliver håndhævet.

 

Jeg er imod særregler af alle slags, og mener det er skadeligt på længere sigt hvis et bestemt avlsforbund får monopoler.

 

Hurtigt opklarende til diskussionen :blink: Det er netop skrevet ind for at stoppe hundehandlere og især østfra - hvis der er nogen der er interesseret har Hundens Tarv fået lavet en folder der skal sætte fokus på at stoppe hundehandlere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå har lige set i tvavisen at to staffier har revet sig løs og angrebet en anden hund :/

Så de kommer nok også med i et forbud...

 

Synes lige de har sagt det var en Amstaff :confused:

Men som sædvanligt aner de ikke hvad de taler om...

 

Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt da indslaget var i 18 nyhederne, og det blev understreget flere gange at det kunne være gået rigtigt galt.

- Ja i mangel på mere blodig historie kan den vel gå an :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes lige de har sagt det var en Amstaff :confused:

Men som sædvanligt aner de ikke hvad de taler om...

 

Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt da indslaget var i 18 nyhederne, og det blev understreget flere gange at det kunne være gået rigtigt galt.

- Ja i mangel på mere blodig historie kan den vel gå an :roll:

 

Jeg så ikke udsendelsen, men det kan da ikke være seriøst at hetzen nu er blevet så stærk at tv-avisen bruger sendetid på at vise noget som "måske" kunne have gået galt, men ikke gjorde det?

 

Så har vi sgu da ikke en jordisk chance hvis det er sådan at vi skal udstilles hver evig eneste gang der er den mindste ting, som sker dagligt for flere 100 andre hunde :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hørte vist ikke rigtig efter, men amstaff'en (var det i tv2 nyhederne) havde bidt sig fast indtil der kom et pizzabud og smed vand på den.

 

Jeg kan slet ikke beskrive hvordan det her får mig til at føle, jeg føler mig forfulgt og jeg fatter ikke at ejere af disse hunde ikke fatter hvor vigtigt det er at de har 110% styr på deres hunde :megaked:

 

Jeg føler mig magtesløs, jeg kan intet gøre imens nogle helt fremmede mennesker er i færd med helt at ødelægge mit liv :megaked:

 

Nå nu vil jeg daffe af for i dag, jeg tror at jeg vil ignorerer virkeligheden resten af dagen...

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...