Hop til indhold

Så kom forbuddet...


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Prøv at kigge på en Bully Kutta - Molosserworld's Bully Kutta Breedfacts Page

Alano Espanol - Molosserworld's Alano Espaol Breedfacts Page

Cane Corso - Molosserworld's Cane Corso Italiano History Page

Gull Terr - Molosserworld's Gull Terr Breedfacts Page

- bare for at nævne nogle få.

Det er racer der allerede er i landet, eller som det er realistisk at få.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor svær at skræmme du er, men jeg tror jeg mange vil finde dem mindst lige så skræmmende som de 13 på forbudslisten...

 

 

 

Og sådan har vi andre det overhovedet ikke? :confused:

Igen - et menneskeproblem, IKKE et hundeproblem.

 

 

Kan du lige være lidt sød ved Cane corsoen, do? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 724
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kan du lige være lidt sød ved Cane corsoen, do? :engel:

 

Jeg vil gerne være sød ved alle hunde :mrgreen:

 

Seriøst - hvis man synes en Ambull er skræmmende, tror du så ikke man vil være lidt bange for en CC også?

 

For ikke at nævne alle de andre Mastiffer, som ikke er blevet forbudt, inklusive mine egne racer. En sur GD er en ret skræmmende oplevelse, siges det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg vil gerne være sød ved alle hunde :mrgreen:

 

Seriøst - hvis man synes en Ambull er skræmmende, tror du så ikke man vil være lidt bange for en CC også?

 

For ikke at nævne alle de andre Mastiffer, som ikke er blevet forbudt, inklusive mine egne racer. En sur GD er en ret skræmmende oplevelse, siges det.

 

 

Hehe...jo jeg ville ihvertfald hvis det var mig...:mrgreen:...men de danske CC'er jeg har set er noget mere spinkle end de udenlandske...men stadig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne være sød ved alle hunde :mrgreen:

 

Seriøst - hvis man synes en Ambull er skræmmende, tror du så ikke man vil være lidt bange for en CC også?

 

For ikke at nævne alle de andre Mastiffer, som ikke er blevet forbudt, inklusive mine egne racer. En sur GD er en ret skræmmende oplevelse, siges det.

 

Det er det, eller jeg syntes det var:megaked: og så skulle det lige være i en meget mørk skov:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at kigge på en Bully Kutta - Molosserworld's Bully Kutta Breedfacts Page

Alano Espanol - Molosserworld's Alano Espaol Breedfacts Page

Cane Corso - Molosserworld's Cane Corso Italiano History Page

Gull Terr - Molosserworld's Gull Terr Breedfacts Page

- bare for at nævne nogle få.

Det er racer der allerede er i landet, eller som det er realistisk at få.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor svær at skræmme du er, men jeg tror jeg mange vil finde dem mindst lige så skræmmende som de 13 på forbudslisten...

 

 

 

Og sådan har vi andre det overhovedet ikke? :confused:

Igen - et menneskeproblem, IKKE et hundeproblem.

 

Kiggede dem lige, og jeg må ærligt indrømme at nummer to, ser pænt skræmmende ud. Jeg kender intet til racen. Men den virker nu altså mere skræmmende end de muskelhunde jeg kender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Når man oplever det du beskriver, så kan jeg da godt forstå at man kan være for et forbud. Men igen vil jeg påpege at et forbud ikke vil virke, da det du beskriver ikke er et problem med hunde eller bestemte racer, men derimod et socialt problem, og dette problem vil ikke ændre sig fordi der kommer forbud. Disse socialt utilpassede unge vil jo stadig være der, og de vil bare anskaffe sig nogle andre racer, eller måske til og med mene at det at have en forbudt hund er endnu mere sejt.

 

Så jeg kan på ingen måde se hvordan et forbud skal løse op for de sociale problemer du her beskriver.

 

Raceforbudet kan gøre, at "den der hund nede i kælderen" bliver fjernet og ikke kommer tilbage til at terrorisere fru Hansens hund mere... altså et helt konkret her-og-nu-problem der bliver løst (det er åbenbart de baner politikerne tænker i)... Det rokker bare ikke en tøddel ved, at der kort tid efter kommer en anden hund i dens sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiggede dem lige, og jeg må ærligt indrømme at nummer to, ser pænt skræmmende ud. Jeg kender intet til racen. Men den virker nu altså mere skræmmende end de muskelhunde jeg kender.

 

Altså en pittbul, eller en amstaff er jo meget små hunde.. Hvem var det der engang smed et link til nogen hunde de er begyndt at fremavle i USA, med bl.a. pitts, og så nogen større racer? Seriøst monstre de har fået ud af det! Selv den grummeste pit vil ligne en katte killing i forhold til.. Så der er skam masser af muligheder for kreative mennesker..

Link til indlæg
Del på andre sites

Raceforbudet kan gøre, at "den der hund nede i kælderen" bliver fjernet og ikke kommer tilbage til at terrorisere fru Hansens hund mere... altså et helt konkret her-og-nu-problem der bliver løst (det er åbenbart de baner politikerne tænker i)... Det rokker bare ikke en tøddel ved, at der kort tid efter kommer en anden hund i dens sted.

 

Næh, og HVEM skulle komme og hente den? Går da ikke ud fra politiet har tid til det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså en pittbul, eller en amstaff er jo meget små hunde.. Hvem var det der engang smed et link til nogen hunde de er begyndt at fremavle i USA, med bl.a. pitts, og så nogen større racer? Seriøst monstre de har fået ud af det! Selv den grummeste pit vil ligne en katte killing i forhold til.. Så der er skam masser af muligheder for kreative mennesker..

 

Det er sikkert Bandogges. Men de vil også være ulovlige i DK, eftersom der er Pit Bull i.

Men selvfølgelig kan man lave masser af andre monsterblandinger, der er fuldt lovlige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Igår hentede vores venner deres lille pige hos dyrlægen...

Værket er lavet af en dobermann. Åbenbart en hund der gang på gang går amok på mindre hunde i deres område...

 

Det ville ikke undre mig at der kommer til at stå "kamp-eller muskelhund" i den artikkel der kommer om dette, men lur mig om denne race står på listen.

 

Hvorfor kommer jeg med dette ?? Jo fordi jeg igen syntes at dette beviser at en anden race igen er skyld i focus på kamp- og muskelhundene og ene og alene på grund af (for at være sød) en "skrivefejl" :hmm:

 

[ATTACH]23550[/ATTACH]

 

[ATTACH]23551[/ATTACH]

 

efter min mening bør baggrundsarbejdet omkring et forbud eller lovgivning, være grundiger og være fortaget af kompetente folk og ikke en flok slipsedyr, hvis kendskab til kamp-muskelhunde kommer gennem avisartikler !

 

Baggrundsarbejdet BLEV skam lavet ordentligt (af arbejdsgruppen)... resultatet blev jo bare forkastet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg tror ikke på at dette forbud vil endre ret meget. Problemerne vil bare flytte til andre racer pga. de ejere som ikke kan finde ud af at holde hund på forsvarligvis vil finde andre racer at kaste sig over. Hundehandlerne vil stadig være her og vil stadig impotere hunde....:hmm:

 

De ejere som ikke er istand til at holde hund på forsvarligvis skal da stå i en database, og når man så vil høbe en hund/hvalp slår opdrætteren op i databasen. Står hvalpekøberen der skal det være ulovligt for opdrætter at sælge hund/hvalp til personen. På den måde kan en opdrætter se om en evt. køber har en "blakket" fortid med hunde.

 

Jeg har indtryk af, at alle ordentligt registrerede opdrættere allerede nu sorterer kraftigt blandt køberne, så meget få (hvis overhovedet nogen) af disse hunde havner i decideret 'blakkede' hænder. Databasen vil bare ikke være til nogen hjælp, i de talrige tilfælde hvor hunden handles på en rasteplads eller en ghetto-parkeringsplads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du mener ikke det er nedladende f.eks. at kalde os for egoistiske, kolde osv. fordi vi ikke er for et forbud? Eller at folk skyder os i skoene at vi udelukkende har valgt vores hunde fordi de ser farlige ud...hvis det nu var tilfældet, så havde jeg nok valgt en kæmpestor vogtende race som f.eks. en dogo agentino eller kangal, istedet for de to 30kg's basser der ligger ved mine fødder nu...:engel:...jeg tror ikke der er nogen der skal pudse glorien her, hverken på den ene eller anden side...det du quoter mig for, er jo netop de ting der går igen og igen i debatten....man kan selvfølgelig snakke om morale og dobbeltmorale, når jeg ikke længere kan holde tand for tunge...men jeg siger tingene som de er, og så må man jo lade være med selv at komme med den slags hvis man ikke kan tåle det....

 

:vedikke:

Jeg siger ikke at der ikke er fejl på begge sider, jeg siger bare at jeg ikke orker at diskutere kamphunde herinde mere :vedikke: Som svar på Pricemans retoriske undren over at der ikke var nogen som ville forsvare forslaget. Jeg er sikkert ikke den eneste der har det sådan... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
:vedikke:

Jeg siger ikke at der ikke er fejl på begge sider, jeg siger bare at jeg ikke orker at diskutere kamphunde herinde mere :vedikke: Som svar på Pricemans retoriske undren over at der ikke var nogen som ville forsvare forslaget. Jeg er sikkert ikke den eneste der har det sådan... :genert:

 

 

men den slags skriven direkte ud af posen vil man jo altid opleve i sådan et hot topic...

 

Og jeg er ked af hvis nogen føler de ikke vil deltage pga. f.eks. mine svar, men der er sikkert også nogen på "vores" side der har det på samme måde, at de ikke magter det fordi det de ved på forhånd de får skudt i skoene at de har valgt deres race pga. udseende osv...

 

Jeg kan og vil desværre ikke pakke mine holdninger ind i vat for at tage hensyn til nogen...gør det ikke i en ond mening, men det ligger bare ikke til mig...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fuldt ud forstå din frustration. Men det er stadig ikke beboerbestemte regler jeg taler o, men reglerfastsat af ejendomsselskabet.

Som et selskab kan bestemme hvorvidt der overhovedet må holdes dr i ejendommen.

At være overladt til deres beslutninger er ikke stort bedre. De gider ikke have klager over husdyr og arbejder derfor mest for at gøre det så spændetrøjeagtigt som muligt. Jeg synes altså bare ikke at det er nødvendigt at give dem flere strenge at spille på, så venligst,... lad være med at skriv til mit boligselskab. :genert:

 

Jeg går skam ind for demokrati men ikke absolut demokrati. Nogle gange man træffe en førerbeslutning, som kunne være noget ala det jeg foreslog som så skulle gælde for nytilflyttere.

Kan altså stadigvæk ikke helt forstå meningen med flere krav. Får du 3 klager, så er det væk med hunden og det kan boligselskaberne jo i forvejen ikke finde ud af at håndhæve,... åbenbart.

 

Jamen så er der jo ingen grund til at blive ærgerlig eller nowet over mit forslag idet det var tiltænkt ejendomsselskaberne og ikke henvendt til beboerne

Jo, jeg har lov til at blive ærgerlig, fordi de forslag læses af folk der ofte ikke ved en dyt om hunde og kun er interesserede i at nedsætte frekvensen af husdyrklager. Og så kan de desuden trække hvilke som helst krav ned over os der tilfældigvis bor i deres boliger.

 

 

Du behøver ikke undskylde dit spørgsmål...

 

Fordi han aldrig ville have bestået til "kørekortet" og dermed have fået tilladelse til at have hund i bebyggelsen.

Efterfølgende var vi i retten og det viste sig at han havde påbud på at hunden skulle bære mundkurv fordi ejeren syntes det var smart at hidse den op mod legende børn.

 

Min fejl var udelukkende at stå med ryggen til og vente på at blive samlet op i bil af min mand.

Det forstår jeg slet ikke. Man skal altså tage et kørekort før man får tilladelse til at have hund?. Hvad så hvis man flytter ind med hund?. Så skal man bestå en prøve før man ved om hunden må flytte med? (man har ca. 5 dage til at sige ja til en lejlighed). Synes du overhovedet det er menneskeligt at udsætte folk for den slags, for de tvinges jo til at sige ja til en bolig uden at vide om hunden kan komme med. Desuden ved vi jo begge at mange kan lyde ret fornuftige.... lige indtil man ser dem sammen med deres hund :blink: men du forestiller dig måske to forskellige prøver alt efter om folk har hund i forvejen.

 

 

Hvis der blev tilbudt hundetræning med kompetente instruktører og hunden er bare nogenlunde velfungerende så vil den have godt af alle aspekter i det mener jeg.

Har hunden problemer så den ikke er parat til at deltage i normal træning, så trænger den vel til hjælp af en art?

Du glemmer måske lige at tage i betragtning at hund og ejer skal bestå noget for at få lov til at bo sammen. Den slags pres synes jeg slet ikke at man skal udsætte andre mennesker for.

 

 

Pruuuhhh.... Klap lige hesten :-D

 

Jeg har ikke foreslået reglerne for træning, men forestillede mig, hvad jeg også skrev, træning i nærmiljøet, mange bebyggelser har grønne områder, og ganske almindelig træning Inge, hvor der som på alle gode træningspladser tages hensyn til de fremmødte formåen.

 

Det handler som jeg ser det ikke om hvorvidt ejeren kan kalde hunden til sig fra 50m eller den kan gå en perfekt fri ved fod, men ganske almindelige "sund fornuft" træning hvor ejeren viser h*n kan håndtere sin hund forsvarligt og med hensyn til andre.

Kontakt, følge med og den slags.

Det vil stadigvæk være en test som gør folk usikre på om de kan få lov til at beholde deres hund andet end for et år ad gangen. Usmageligt og umenneskeligt imo.

 

Det er totalt ligegyldigt hvad hvem forslår og evt. får gennemført, så vil det altid "gå ud over" nogen.

 

Jeg kan da godt forstå du ikke vil have noget trukket ned over hovedet, men noget skal der vel gøres?

Jo, og så kan vi jo ligeså godt kaste os over dem der i forvejen er mest udsatte. Den fatter jeg altså ikke. Hvis boligselskaberne bare var handlekraftige nok, med de nuværende regler, ville der ikke være farlige hunde i vores bebyggelser, for folk skal nok klage over hunde der ikke opfører sig ordentligt.

 

Desuden mindes jeg nu også at flere af de overfald har været begået af hunde i parcelhuskvarterer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om der var nogen der så TV Avisen på DR1 kl. 18.30 i går? Der var et indslag med justitsminister Lars Barfod.

Det handlede ikke om hunde, men om at man i Holland har påbudt ved lov at alle nybyggede huse skal indbrudssikres. Det har nedsat antallet af indbrud til det halve, og sparet samfundet for milliarder.

Justitsministeren blev så spurgt om han kunne gå ind for en tilsvarende lovgivning her i DK. Til det var svaret blankt nej - fordi: "Man kan ikke lovgive om alt" og "folk må selv vise ansvar"...

Det skurrer fælt i ørerne, synes jeg, at man har den holdning overfor den offentlige sikkerhed på et område der berører alle, men synes det er meget vigtigt at lovgive om noget, der kun berører et lille mindretal :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om der var nogen der så TV Avisen på DR1 kl. 18.30 i går? Der var et indslag med justitsminister Lars Barfod.

Det handlede ikke om hunde, men om at man i Holland har påbudt ved lov at alle nybyggede huse skal indbrudssikres. Det har nedsat antallet af indbrud til det halve, og sparet samfundet for milliarder.

Justitsministeren blev så spurgt om han kunne gå ind for en tilsvarende lovgivning her i DK. Til det var svaret blankt nej - fordi: "Man kan ikke lovgive om alt" og "folk må selv vise ansvar"...

Det skurrer fælt i ørerne, synes jeg, at man har den holdning overfor den offentlige sikkerhed på et område der berører alle, men synes det er meget vigtigt at lovgive om noget, der kun berører et lille mindretal :confused:

Det du skriver her syntes jeg så er forkert, lov om hunde berører ikke bare et lille mindretal, det berører alle dem som går derude og føler angst!

Det er rigtig mange tror jeg:???:

Det "går ud over" et lille mindretal dvs dem som har de snart forbudte racer, men det berører rigtig mange mennesker:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du skriver her syntes jeg så er forkert, lov om hunde berører ikke bare et lille mindretal, det berører alle dem som går derude og føler angst!

Det er rigtig mange tror jeg:???:

 

Det er jo irrationel angst, det skal man da ikke lovgive efter! Så skulle edderkopper have været forbudt for længe siden ;-)

 

Statistisk set er der meget større risiko for at blive offer for et indbrud end for at blive bidt af en hund af de "forbudte" racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sikkert Bandogges. Men de vil også være ulovlige i DK, eftersom der er Pit Bull i.

Men selvfølgelig kan man lave masser af andre monsterblandinger, der er fuldt lovlige...

 

Det var ikke engang dem, værre vil jeg påstå! Nej de er selvfølgelig heller ikke lovlige, bare for at illustrere, at der hurtigt kommer andre racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo irrationel angst, det skal man da ikke lovgive efter! Så skulle edderkopper have været forbudt for længe siden ;-)

 

Statistisk set er der meget større risiko for at blive offer for et indbrud end for at blive bidt af en hund af de "forbudte" racer.

 

Ja enig. Og hvad sker der lige for, at man LOVLIGT kan købe en bil i DK som kan køre 300 km/t, når man højest må køre 130! Tror nok det ville være en anelse mere begrundet angst, hvis man ikke turde gå over vejen, end hvis man ikke tør gå uden for, fordi man har læst om en som blev bidt af en kamphund (der er ikke engang nogen som er kommet alvorligt til skade!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
At være overladt til deres beslutninger er ikke stort bedre. De gider ikke have klager over husdyr og arbejder derfor mest for at gøre det så spændetrøjeagtigt som muligt. Jeg synes altså bare ikke at det er nødvendigt at give dem flere strenge at spille på, så venligst,... lad være med at skriv til mit boligselskab. :genert:

 

 

Kan altså stadigvæk ikke helt forstå meningen med flere krav. Får du 3 klager, så er det væk med hunden og det kan boligselskaberne jo i forvejen ikke finde ud af at håndhæve,... åbenbart.

 

 

Jo, jeg har lov til at blive ærgerlig, fordi de forslag læses af folk der ofte ikke ved en dyt om hunde og kun er interesserede i at nedsætte frekvensen af husdyrklager. Og så kan de desuden trække hvilke som helst krav ned over os der tilfældigvis bor i deres boliger.

 

 

 

Det forstår jeg slet ikke. Man skal altså tage et kørekort før man får tilladelse til at have hund?. Hvad så hvis man flytter ind med hund?. Så skal man bestå en prøve før man ved om hunden må flytte med? (man har ca. 5 dage til at sige ja til en lejlighed). Synes du overhovedet det er menneskeligt at udsætte folk for den slags, for de tvinges jo til at sige ja til en bolig uden at vide om hunden kan komme med. Desuden ved vi jo begge at mange kan lyde ret fornuftige.... lige indtil man ser dem sammen med deres hund :blink: men du forestiller dig måske to forskellige prøver alt efter om folk har hund i forvejen.

 

 

 

Du glemmer måske lige at tage i betragtning at hund og ejer skal bestå noget for at få lov til at bo sammen. Den slags pres synes jeg slet ikke at man skal udsætte andre mennesker for.

 

 

 

Det vil stadigvæk være en test som gør folk usikre på om de kan få lov til at beholde deres hund andet end for et år ad gangen. Usmageligt og umenneskeligt imo.

 

 

Jo, og så kan vi jo ligeså godt kaste os over dem der i forvejen er mest udsatte. Den fatter jeg altså ikke. Hvis boligselskaberne bare var handlekraftige nok, med de nuværende regler, ville der ikke være farlige hunde i vores bebyggelser, for folk skal nok klage over hunde der ikke opfører sig ordentligt.

 

Desuden mindes jeg nu også at flere af de overfald har været begået af hunde i parcelhuskvarterer.

 

Jamen så lad være med at forstå det.

Se mig som urimelig, gør hvad du vil.

 

Jeg har forsøgt at gøre NOGET i det mindste. At nogen så skyder mig i skoene at det er for egen vindings skyld og at det jeg har foreslået ikke passer ind i dine tanker og har svage punkter, det er hvad det er.

 

Ligegyldigt hvad der indtil videre er blevet foreslået så vil det gå ud over nogen.

Uanset hvad der bliver foreslået i fremtiden, så vil der altid være nogle som vil føle sig uretfærdigt behandlet.

Som det nu "går ud over mig", at jeg har mere end svært svært ved at finde et sted at bo fordi jeg både har hund og kat og gerne vil beholde begge når jeg om mindre end et år skal flytte herfra.

Det er MIT valg og jeg må så finde mig i at skulle betale skyhøj leje hos private udlejere eller købe mit eget.

 

Hvis jeg får en boilig i et boligselskab må jeg affinde mig med de regler der er der, uretfærdige eller ej hvilket jeg vil vide før jeg underskriver en kontrakt fordi reglerne vil være tjekket før jeg overhovedet lader mig skrive op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lettet over at forbuddet nok bliver en realitet, for så kan jeg rent faktisk ringe til landbetjenten og fortælle om den Amstaff der får prygl med snoren, den amstaff der trukket afsted i skide-position og nogle andre amstaffer der faktisk lever lige så elendigt...

Det er alle hunde jeg frygter at møde fordi de er så presset og kuet :cry:

uden forbuddet, hvad ville jeg så kunne gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg er lettet over at forbuddet nok bliver en realitet, for så kan jeg rent faktisk ringe til landbetjenten og fortælle om den Amstaff der får prygl med snoren, den amstaff der trukket afsted i skide-position og nogle andre amstaffer der faktisk lever lige så elendigt...

Det er alle hunde jeg frygter at møde fordi de er så presset og kuet :cry:

uden forbuddet, hvad ville jeg så kunne gøre?

 

Forbuddet hjælper jo ikke de hunde som allerede er her:-D

 

Du kunne evt. kontakte dyrenes beskyttelse og høre om det er noget de kan gøre noget ved:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Forbuddet hjælper jo ikke de hunde som allerede er her:-D

 

Du kunne evt. kontakte dyrenes beskyttelse og høre om det er noget de kan gøre noget ved:-D

 

med alle de restriktioner der følger med i kølvandet på forbuddet, så kan der jo netop gøres noget ved dem der allerede er her eller hvad :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lettet over at forbuddet nok bliver en realitet, for så kan jeg rent faktisk ringe til landbetjenten og fortælle om den Amstaff der får prygl med snoren, den amstaff der trukket afsted i skide-position og nogle andre amstaffer der faktisk lever lige så elendigt...

Det er alle hunde jeg frygter at møde fordi de er så presset og kuet :cry:

uden forbuddet, hvad ville jeg så kunne gøre?

 

Vi er desværre bare rigtig rigtig mange andre som ryger med i faldet.

 

Når jeg skriver vi, er det fordi jeg ejer en boerboel som åbenbart er for farlig til lille Danmark.

 

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan den er kommet med på listen, når så mange andre, mindst lige så fysisk stærke racer, ikke er med.

 

Det ville være dejligt med argumenter/angrebs statistik på hver enkelt race, så man havde noget at forholde sig til.

 

Er de mon bare tilfældigt trukket op af hatten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...