Hop til indhold

Hvor sove dine hund(e)?


Gæst anne-marie
 Share

Hvor sover din hund?  

42 stemmer

  1. 1. Hvor sover din hund?

    • I sengen, eller hvor de har lyst, de bestemmer selv :)
    • I soveværelset, men ikke i sengen :)
    • I resten af huset, de bestemmer selv :)
    • I et aflukket rum :)
    • Andet, uddyb i tråden :)
    • I soveværelset eller hvor de har lyst, men ikke i sengen :)


Recommended Posts

Gæst anne-marie

Jeg ved vi har haft den før :lol:

 

Men der er kommet mange nye til, og jeg synes stadig spørgsmålet og ikke mindst svaret er interessant :-D

Mine egne sover hvor de vil, dvs at Mika altid sover i sengen, hun har engang boet hos en anden familie, der sov hun alene i køkkenet, så nu vil hun ikke andet end at sove ved siden af mig :lol:

 

Susi sover hvor hun har lyst, det er enten i hendes kurv tæt på sengen eller i sengen :-D

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Pelle sover hvor han har lyst.

Han har fuld adgang til soveværelset og sengen, hvis det er det han har lyst til.

 

Min holdning er, at vi er en familie og som sådan er vi sammen om stort set alt, når dette kan lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt: i soveværelset, men ikke i sengen. Soveværelset er i mit tilfælde så mit værelse. :blink:

 

Før sov hundene i min seng, men pga min allergi duer det bare ikke længere. Så nu har jeg simpelthen været så ond at sige at sengen er FORBUDT(!) for hunde. :shock:;) Tilgengæld har de følgende sovesteder at vælge i mellem på mit værelse; to bure, to kurve og en madras. Så det er ikke sovesteder de mangler. Men de har fint accepteret at de ikke sover i sengen om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor lidt småt. Og jeg havde en berner sennen før. Der var under ingen omstændigheder plads til både ham og mig i en seng på ca. 190X85 cm. Så jeg fik sat nogle høje ben under sengen.

Og det var et hit. Ramses elskede at ligge derinde.

 

Silke har så aldrig haft mulighed for at ligge i sengen, for den er for høj til at hun selv kunne komme op i den fra hvalp af. Og det ville være for farligt at have en lille hvalp liggende i en høj seng om natten..

 

Desuden var hun allerede i kennelen et rigtig "huledyr", så hun indtog helt naturligt pladsen under sengen efter Ramses.

Jeg synes det er enormt hyggeligt at kunne høre hende sukke og trække vejret eller småbjæffe i søvne under sengen. Og det er hygge at få et slik på hælen lige inden jeg putter mig under dynen. :hjerte:

 

--Under sengen har hun en tynd skummadras, hvorpå der ligger et vattæppe med dynebetræk på. Så det er nemt at holde rent.

Og så har hun selvfølgelig osse en hunde-rede af skumgummi, -som står lige udenfor soveværelsesdøren, -ved terrassedøren, så hun kan holde øje med, om katten vover sig ind i vores have... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine sover også i sengen - det er sjældent de vælger andet om natten.. :) De sover gerne under dynen, ikke om jeg fatter hvordan de kan holde det ud..

 

Ellers har de en kurv i soveværelset, men den er der mest for at Bitten føler hun kommer højt nok op til at hun kan hoppe op i sengen selv - egentlig giver det hende max en cm mere, men hun er nem at narre ;)

 

Og i stuen har de den fineste hvide bast sofa-kurv med hjemmesyede puder i skumgummi.. Den er lidt fiks.. Og lavet af min mor :D

 

Og så har de en pude ved altandøren - primært Dolph som bruger den, men i disse solrige dage ligger Bitten der også af og til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

I soveværelset eller hvor han har lyst, men ikke i sengen.

 

Som regel ligger han i sin kurv ved siden af min seng, eller også ligger han i gangen. Jeg vil ikke have ham op i min seng, for det synes jeg han er for stor til, og slæber for meget skidt og møg og hår med op i sengen adr.gif så det er no go. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I sengen, eller hvor han har lyst, han bestemmer selv.

Han starter altid mellem lene og jeg, men efter kort tid går han på gulvet og ligger sig ved siden af mig på sin dyne og pude :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Vinter sover i fodenden af sengen om natten. Nogle gange går hun i seng før mig, andre gange lidt efter, men for det meste samtidigt med mig.

 

Hun er ikke en putte hund, og vælger selv fodenden. Hun kan ikke lide at få det for varmt heller. Om morgenen nusser vi og hun gaber (rigtigt højt :oops: undskyld overbo) og strækker sig. Hun har ikke altid sovet i sengen, men nu er der ingen anden vej...for jeg er afhængig ;)

 

Det er sjovt, efter at hun er blevet senge hund, så har jeg lagt mærke til hvor meget hun ligger mærke til de mindste ting - min vejrtrækning blandt andet. Selvom jeg er vågen og jeg lader som om jeg sover, så ligger hun stille, men ventende - men jeg ved at hun ved at jeg er vågen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten sov Toffi i min datters seng, som er nede ved gulvet. Men så fik vi jo lavet en trappe til hende, ved vores dobbeltseng, samt fik skiftet mederne ud til korte sengeben, så hun ikke kan falde så langt:-P.

 

Så nu sover hun altid i vores seng. Primært i min fodende (selvvalgt).

 

Engang imellem er hun begyndt at skulle op og ligge under min dyne, men sjældent mere end et par minutter, så vil hun ud igen og ligge ovenpå den.

 

Hun har adgang til hele huset om natten, det samme har katten.

Kun når de er alene hjemme, er de adskilt af en dør.

 

Min tidligere hund sov nedenfor trappen, da han ikke kunne gå op ad den pga smerter i benene.

I dag kunne jeg godt have fundet på at flytte soveværelset ned i stueplan, nu hvor jeg ved at det betyder meget for en hund at være sammen med sin flok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret "i et aflukket rum" ... og det lyder sådan set 40000kiloyarter gange værre end det reelt er :D

 

De har køkkent på ca. 25m2 og en mellemgang som støder op til soveværelset - med gitter imellem - og Tulle ligger som regel i sin kurv lige uden for soveværelset - og Bella sover i sin transportkasse - også lige uden for soveværelset ... Når Bella så har været ude om natten - så bliver hun ikke lukket ind i kassen igen - og så vælger hun lidt tilfældigt - enten et hundetæppe vi har liggende i mellemgangen eller det store bur som står i køkkenet ... eller den lille kurv i køkkenet ... det er ret forskelligt ... og af og til lægger hun sig også ind i sin kasse ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har svaret i et aflukket rum.

 

Vores soveværelse støder op til en stor gang og der sover Zacho og Joey - vi har sat et børnegitter i døren ind til soveværelset - ved siden af døren står et stort transportbur og der sover Joey og ved siden af står Zachos kurv. Så begge hundene har max 1½ meter hen til hvor vores seng står, så vi kan altid høre dem, hvis de vågner og er tissetrængende :)

 

Jeg har altid haft et lidt anstrengt forhold til bure, men er blevet positivt overrasket over, hvor attraktivt det er som sovested i løbet af dagen - begge hundene tager gerne deres middagslur derinde - måske det er pga det 'huleagtige' (har lagt et tykt uldtæppe over der dækker toppen og siderne)

 

Jeg går hjemme til hverdag og har næsten altid hundene med mig rundt, så set i forhold til 'alene hjemme' timer, så har jeg og hundene det fint med, at de sover 'alene' :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo sover i min seng (og selvfølgelig helst i min side :blink:) under dynen om vinteren og over dynen når der er flåter.

 

Han har en kurv inde i stuen og sit eget tæppe i sofaen og så har han et "spise kødben tæppe" som jeg flytter lidt rundt på, alt afhængig af hvor herren har lyst til at ligge og gnave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret "i et aflukket rum" ... og det lyder sådan set 40000kiloyarter gange værre end det reelt er :D

 

De har køkkent på ca. 25m2 og en mellemgang som støder op til soveværelset - med gitter imellem - og Tulle ligger som regel i sin kurv lige uden for soveværelset - og Bella sover i sin transportkasse - også lige uden for soveværelset ... Når Bella så har været ude om natten - så bliver hun ikke lukket ind i kassen igen - og så vælger hun lidt tilfældigt - enten et hundetæppe vi har liggende i mellemgangen eller det store bur som står i køkkenet ... eller den lille kurv i køkkenet ... det er ret forskelligt ... og af og til lægger hun sig også ind i sin kasse ...

 

 

Nåja - og egentlig så er det heller ikke med min gode vilje, at vi ikke har begge hundene i sengen - men min mand er overhovedet ikke til at hverken hugge eller stikke i her ... og han er ellers normalt meget rar - så det er egentlig lidt underligt :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Branditten

Molly og Amanda sover i sengen hos os. Er der for varmt går Molly ned i sin kurv i soveværelset, hun har også en i køkkenet. Amanda har fået sin egen lille kurv, men den bruger hun ikke rigtigt endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt "andet" :neutral:

 

Mit hus er i 2 etager med en smal stejl hønsestige til trappe, som en hund ikke kan komme op og nedad ved egen kraft (de fleste menneske-gæster har besvær nok :mrgreen:)

 

Så hunde har hele underetagen til rådighed, som regel lægger de sig i baggangen lige nedenfor trappen (hvor der er køligst), men ellers er de faste sovesteder i stuen.

 

Sover jeg neden på sofaen, hvilket jeg hyppigt gør i weekender, eller hvis hunden er syg/utryg, har jeg ofte en schæfer i fodenden :oops: og så kan en almindelig 3 personers sofa altså godt blive lidt kort, så jeg har ofte ondt i benene af at ligge sammenkrummet :| men hellere det end at smide kræet på gulvet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre har bestemt hvor Vita skal sove - hun er jo deres hund så det er vel sådan det skal være;)

 

Vita har sin kurv i køkkenet og et tæppe eller to i stuen men hun vælger altid at sove i sin kurv - der er for det meste åben til alle rum i huset.

 

Jeg synes sådan en tråd er spændende. Det får da mig til at tænke over hvor min fremtidige hvalp/hund skal sove. At den får en af sine sovepladser i soveværelset er et must men om det inkluderer min seng ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Mine hunde sover lige hvor de vil, bare ikke i sengen.

Og når klokken er 6:30 sitter Bailey sig og stirrer på hendes far ellers et lille bitte bjæf, så han vågner og lukker hende ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...