Hop til indhold

Skal Izzie med til USA??.


Tonks
 Share

Recommended Posts

Som nogen af jer ved skal jeg i udelands praktik om 2 års tid, og jeg har virkelig haft svært ved at bedømme om Izzie skal med i det halve år jeg skal bo i Kansas :hmm:

 

Ulempen er at hun skal sidde i bagagerummet i pænt mange timer frem og tilbage over atlanten :cry: og at hun kommer et vildt fremmede sted hen, dog sammen med mig hele tiden.

 

Fordelen er at jeg jo har hende med mig, er så bange for at hun skal glemme mig :genert: og så rent egoistisk for kan ikke undvære hende så længe :oops:

 

Hvis hun ikke skal med skal hun bo hos min mormor, som til den tid er gået på pension. Ulempen dér er at hun ikke må sove i sengen hos hende, og hvad nu hvis mormor og Izzie knytter sig helt vildt tæt :vedikke:

 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre...har endnu ikke spurgt om det er by eller land jeg skal bo, men har på fornemmeren at det er en "suburb" altså sådan et forstads kvartér.

 

Og igen rent egoistisk så ville jeg savne at gå ture med bissen, har hængt meget på at jeg har fået venner og bekendtskaber på den måde siden jeg fik hende :engel:

 

Vil SÅ gerne have hende med, men er det i hendes bedste interesse??

 

Kom med jeres meninger :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg ville tage hende med. Ingen tvivl herfra :lol: Og så ville jeg få et knockout drug ved dyrlægen så jeg vidste at hun sov hele vejen - medmindre, er det ikke hvis de vejer max 8 kilo de må være med inde hvor man sidder? Det ved Petrine. Hvad vejer Izzie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene, at hun ville have det bedre herhjemme. Der kommer en masse oplevelser for dig det halve år, hvor du ikke vil have den ønskede tid, fordi du skal "hjem" til Izzie.

 

Jeg ville lade hende blive herhjemme og så få en kanon oplevelse. Et halvt år er ikke længe, og ja din mormor og Izzie bliver da nok glade for hinanden, men ikke mere glad, end at Izzie bliver ellevild når du kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal nok lige undersøge, om der kan være restriktioner grundet mund- og klovsyge - som vi jo har haft her i landet for relativ nylig.... men ellers ville jeg nok tage hende med...

 

det ville så aldrig blive aktuelt for Karla - for hun vejer for meget til at komme med i kabinen og hun skulle ikke rejse i lastrummet - så jeg ville nok slet ikke komme afsted :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage hende med. Ingen tvivl herfra :lol: Og så ville jeg få et knockout drug ved dyrlægen så jeg vidste at hun sov hele vejen - medmindre, er det ikke hvis de vejer max 8 kilo de må være med inde hvor man sidder? Det ved Petrine. Hvad vejer Izzie?

 

tjaa hun vejer nok de 7-8 kg :hmm: men har researchet lidt på det og når det er til USA må ingen dyr opholde sig i kabinen :(

 

Men hvis man gir et "knock-out drug" skal man så ikke holde øje med hende? kan jeg jo ikke hvis hun skal være i bagagerummet :genert:

 

Jeg ville mene, at hun ville have det bedre herhjemme. Der kommer en masse oplevelser for dig det halve år, hvor du ikke vil have den ønskede tid, fordi du skal "hjem" til Izzie.

 

Jeg ville lade hende blive herhjemme og så få en kanon oplevelse. Et halvt år er ikke længe, og ja din mormor og Izzie bliver da nok glade for hinanden, men ikke mere glad, end at Izzie bliver ellevild når du kommer hjem.

 

Tak :kys: ja det er sandt nok jo...:hmm: har jeg også tænkt meget på....men hun har jo aldrig holdt mig fra at gøre det jeg har ville før :vedikke: og skal bo hos en sød familie der ser mig som en slags datter i danmark :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

det ville så aldrig blive aktuelt for Karla - for hun vejer for meget til at komme med i kabinen og hun skulle ikke rejse i lastrummet - så jeg ville nok slet ikke komme afsted :oops:

 

Og det samme med Motor :genert: Men det passer min flyskræk glimrende, nu er hunden undskyldningen for, at jeg kun tager steder hen hvor der kan køres :5up:

 

Tonks, tit laver man en "prøve" derhjemme med beroligende medicin, dvs giver det f.eks. nogle dage eller ugen før man skal afsted, lige præcis for at man kan holde øje og ved om det virker (den rigtige dosis/bivirkninger osv).

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det samme med Motor :genert: Men det passer min flyskræk glimrende, nu er hunden undskyldningen for, at jeg kun tager steder hen hvor der kan køres :5up:

 

Tonks, tit laver man en "prøve" derhjemme med beroligende medicin, dvs giver det f.eks. nogle dage eller ugen før man skal afsted, lige præcis for at man kan holde øje og ved om det virker (den rigtige dosis/bivirkninger osv).

 

nåå ja :oops: hehe...

 

Jeg synes stadig det er en kæmpe omgang for et halvt år:-D

 

Kunne forstå det, hvis det var et år eller 2. Er der noget karantæne?

 

Ja det er selvfølgelig rigtigt nok... :hmm: nej der er ingen karantæne, men der skal være fuldt pas med vaccinationer i hoved og numse :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Jeg regner også med at tage et semester i USA om ca. halvandet år med enten fag eller praktik. Men vi er dog stadig på undersøgelsesstadiet, så jeg kan lige følge lidt med her :-D Vi skal så til New York og selvfølgelig skal Pero med :klap: Tror også det er en ret hundevenlig by :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh søde skal du bare sidde i Kansas og rådne op i det halve år, eller skal du også ud og se jihads eget land, for jeg tror du ville blive lidt meget hæmmet af at have en hund med på slæb, for du skal vel ud og opleve lidt kultur og se nogle byer, og ditten og datten...:vedikke:

 

Og det halve år går pænt stærkt, og Izzie vil nok ikke vrage dig for din mormor:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys: ja det er sandt nok jo...:hmm: har jeg også tænkt meget på....men hun har jo aldrig holdt mig fra at gøre det jeg har ville før :vedikke:og skal bo hos en sød familie der ser mig som en slags datter i danmark :blink:

 

Hvis familien er indforstået med det og måske enda vil se efter hende når du evt en aften vil ud uden hende.. så ser jeg ingen problemer i det.. jeg ville tage hende med. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner også med at tage et semester i USA om ca. halvandet år med enten fag eller praktik. Men vi er dog stadig på undersøgelsesstadiet, så jeg kan lige følge lidt med her :-D Vi skal så til New York og selvfølgelig skal Pero med :klap: Tror også det er en ret hundevenlig by :hmm:

 

Ja New York manner de forguder jo hunde :lol:

 

Øhh søde skal du bare sidde i Kansas og rådne op i det halve år, eller skal du også ud og se jihads eget land, for jeg tror du ville blive lidt meget hæmmet af at have en hund med på slæb, for du skal vel ud og opleve lidt kultur og se nogle byer, og ditten og datten...:vedikke:

 

Og det halve år går pænt stærkt, og Izzie vil nok ikke vrage dig for din mormor:mrgreen:

 

Nej da! Skal da ud og se byen, men ikke noget jeg ikke kan se med Izzie på slæb :vedikke: går ikke på museer eller sådan noget fancy no'et :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis familien er indforstået med det og måske enda vil se efter hende når du evt en aften vil ud uden hende.. så ser jeg ingen problemer i det.. jeg ville tage hende med. :blink:

 

Ja, det tror jeg godt de vil. Men har slet ikke spurgt dem om hun må komme med så har lige sendt en mail for at spørge om bissen må komme med mig :engel:

 

tror altså bare jeg ville savne hende SÅ meget i et helt HALVT år :shock: tænker også det blir rart at have en ven med mig når jeg skal over til et vildt fremmed sted, fremmed kultur og fremmede mennesker og alt muligt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

tjaa hun vejer nok de 7-8 kg :hmm: men har researchet lidt på det og når det er til USA må ingen dyr opholde sig i kabinen :(

 

Men hvis man gir et "knock-out drug" skal man så ikke holde øje med hende? kan jeg jo ikke hvis hun skal være i bagagerummet :genert:

 

 

 

Tak :kys: ja det er sandt nok jo...:hmm: har jeg også tænkt meget på....men hun har jo aldrig holdt mig fra at gøre det jeg har ville før :vedikke: og skal bo hos en sød familie der ser mig som en slags datter i danmark :blink:

 

Jeg har ikke selv undersøgt det, men jeg kender en, der har rejst flere gange frem og tilbage med sin yorkshire terrier, og den var inde i kabinen. Men det kommer måske an på, hvor i USA man skal hen?

 

Jeg ville ikke lade min hund rejse i cargoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv undersøgt det, men jeg kender en, der har rejst flere gange frem og tilbage med sin yorkshire terrier, og den var inde i kabinen. Men det kommer måske an på, hvor i USA man skal hen?

 

Jeg ville ikke lade min hund rejse i cargoen.

 

Okay... :hmm: måske det kommer an på fly selvskabet :vedikke: hmm..må jeg hellere lige kigge på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv undersøgt det, men jeg kender en, der har rejst flere gange frem og tilbage med sin yorkshire terrier, og den var inde i kabinen. Men det kommer måske an på, hvor i USA man skal hen?

 

Jeg ville ikke lade min hund rejse i cargoen.

 

Kan du ikke spørge hende hvilket selskab? Det ville da være meget rart at vide.. selvom jeg ikke lige selv skal ud og flyve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke spørge hende hvilket selskab? Det ville da være meget rart at vide.. selvom jeg ikke lige selv skal ud og flyve :mrgreen:

 

Jeg ser hende desværre ikke mere - det var en, der luftede hund samme sted som mig, og hun er nu flyttet permanent til USA. Desværre - ellers havde jeg gerne spurgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hænger den på dig, Tonks, du må finde flyet der elsker hunde :mrgreen:

 

Kunne altså heller ikke undvære Motor i et halvt år.. :genert: Og her er det sådan naturligt, at hvis vi skal på ferie så skal han med. Om det så bare var 2 dage i Berlin, eller 10 dage i Polen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hænger den på dig, Tonks, du må finde flyet der elsker hunde :mrgreen:

 

Kunne altså heller ikke undvære Motor i et halvt år.. :genert: Og her er det sådan naturligt, at hvis vi skal på ferie så skal han med. Om det så bare var 2 dage i Berlin, eller 10 dage i Polen :vedikke:

 

haha :lol: jaa kunne godt lyde sådan :hmm: det må jeg lige undersøge når jeg har hørt fra dem jeg skal bo hos om hun overhovedet MÅ komme med :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... :hmm: måske det kommer an på fly selvskabet :vedikke: hmm..må jeg hellere lige kigge på...

 

Med SAS er det max 8 kg MEN også nogle maks-mål på tasken, og den synes jeg er for lille til Petrine, så jeg ville slet ikke proppe Izzie i sådan en taske på så lang en tur, helre bagagerummet (som er lyst og opvarmet, så hvis hun ellers ikke er neurotisk, burde det være ok)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med SAS er det max 8 kg MEN også nogle maks-mål på tasken, og den synes jeg er for lille til Petrine, så jeg ville slet ikke proppe Izzie i sådan en taske på så lang en tur, helre bagagerummet (som er lyst og opvarmet, så hvis hun ellers ikke er neurotisk, burde det være ok)

 

nja...neurotisk er hun ikke :hmm: hun plejer jo at sidde hos mig når vi rejser, men hun har før kørt med min mormor alene hvor hun lå i sin kasse og bare tog tingene helt roligt uden at kunne se min mormor :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

nja...neurotisk er hun ikke :hmm: hun plejer jo at sidde hos mig når vi rejser, men hun har før kørt med min mormor alene hvor hun lå i sin kasse og bare tog tingene helt roligt uden at kunne se min mormor :vedikke:

 

Tror du ikke hun ville kunne klare bagagerummet? Det larmer og hun er alene, men lidt beroligende (slet ikke bevidstløs) tror jeg er nok. Der er en opdrætter i usa, der sender hvalpe på 3 måneder mutters alene med fly til Europa, nogle gange skal de endda mellemlande og omlastes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ikke hun ville kunne klare bagagerummet? Det larmer og hun er alene, men lidt beroligende (slet ikke bevidstløs) tror jeg er nok. Der er en opdrætter i usa, der sender hvalpe på 3 måneder mutters alene med fly til Europa, nogle gange skal de endda mellemlande og omlastes.

 

:hmm: joo med lidt beroligende mon så ikke hun ville kunne klare det....hun er jo vandt til fly lyde. De flyver jo fandme lige hen over hovedet på os herude :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...