Hop til indhold

hvalp bider meget, ?


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Ha ja det er en af goderne ved at have hvalp :mrgreen:

 

Der er mange metoder - men den bedste som jeg har brugt er at gå fra hvalpen. Ligesom hunde ville gøre det - vend ryggen til.

Forlad rummet - luk døren - vent et min eller to og gå så ind igen.

Fidusen er at hvalpen opfatter det som ubehageligt fordi en af flokmedlemmerne går/vender ryggen til -og man vil jo ikke have noget er ubehageligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ja det er en af goderne ved at have hvalp :mrgreen:

 

Der er mange metoder - men den bedste som jeg har brugt er at gå fra hvalpen. Ligesom hunde ville gøre det - vend ryggen til.

Forlad rummet - luk døren - vent et min eller to og gå så ind igen.

Fidusen er at hvalpen opfatter det som ubehageligt fordi en af flokmedlemmerne går/vender ryggen til -og man vil jo ikke have noget er ubehageligt?

Jeg tror egentlig ikke, at hvalpen finder det direkte ubehageligt, men den opdager i hvert fald, at den ikke får noget ud af at bide og stopper derfor med det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bjerregaard

Det burde gå over med tiden, og indtil da, find noget at underholde din hvalp med. det behøver ikke være dyrt legettøj, vi brugte forskellige hjemmelavede ting da vores var hvalp, en af favoritterne var at lægge et par hunde-piller ind i en tom køkkenrulle, og tape den til i begge ender. Det giver raslelyd, og god beskæftigelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi sagde en høj pivelyd når hun bed (for at efterligne lyden fra hvalpene i kulet hun kom fra) og rejste os og gik fra hende et øjeblik.

Derudover roste vi hende rigtig meget når hun bare slikkede på vores fingre istedet for at bide.

Hun forstod det meget hurtigt på den måde og holdt op med at nappe os.

Held og lykke med det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gjorde det når Max bed i vores hænder, tog vi to fingre og skubbede hans "kinder" ( kalder man det dét? ) ind, så han bed i sig selv - og det er jo ikke særlig sjovt, så det stoppede han hurtigt med :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke haft chancen for at afprøve det.

 

Men hvis jeg var barn, og jeg bed mig selv hver gang jeg skulle bide en anden. Så jeg ikke det vil være så sjovt at forsøge bide andre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gjorde det når Max bed i vores hænder, tog vi to fingre og skubbede hans "kinder" ( kalder man det dét? ) ind, så han bed i sig selv - og det er jo ikke særlig sjovt, så det stoppede han hurtigt med :-).

Det kan jeg ikke anbefale TS at praktisere!

 

Hvalpetiden er utroligt vigtig, det er her du etablerer den nære relation og ikke mindst tillid mellem din hund og dig.

At forsage din hund smerte, er ikke lige vejen frem for at nå succesfuldt igennem fasen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...