Hop til indhold

Bøger - der ikke er som de andre


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Det er tre gode bøger :5up:

 

Klikkertræning for din hund, kan visse steder godt være lidt sort/hvid og en smule hellig mht. klikkertræning, men en af de bedre om klikkertræning.

 

Bøgen "i den anden ende af snoren" derimod :???: ... jeg er bestemt ikke fan af den og kan af den grund ikke anbefalde at bruge penge på den.

Hun skriver nogle rigtig gode ting og jeg kan godt lide at hun erkender sine fejl åbenlyst, men den er mig et nummer for "lederskabspræget" efter min smag; den bygger stadig på teorien om at hunden er statussøgende og tror vi er en del af dens "flok" (eller omvendt).

 

Det er jeg ikke enig i... ja, hun snakker en del om lederskab, men netop ikke i den "gammeldags" forstand, men derimod om hvordan man som en positiv og spændende leder/lærer/forælder/kald det hvad man vil kan forbedre relationen til sin hund. Lige da jeg første gang læste hende bruge termen "leder" og "lederskab", tænkte jeg "åh nej", men da jeg så så ud over mine fordomme om, at hun sikkert snakkede om lederskab i den der alfa/dominans/hierarki-definition (som hun tager afstand fra), syntes jeg, at hun havde nogle meget fine betragtninger om emnet. Jeg synes faktisk, at det er en rigtig god bog, og jeg er også ret begejstret for hendes "For the love of a dog: Understanding emotion in you and your best friend".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor

I al beskedenhed vil jeg tillade mig at udnævne min egen bog "Sjov på turen med din hund" som værende en "anderledes" bog :oops:

 

Der er beskrevet adfærd og konsekvenser, som andre så vidt vides endnu ikke har skrevet om, og det er hvad jeg får af feedback fra læsere - at den ikke er som andre bøger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

I al beskedenhed vil jeg tillade mig at udnævne min egen bog "Sjov på turen med din hund" som værende en "anderledes" bog :oops:

 

Der er beskrevet adfærd og konsekvenser, som andre så vidt vides endnu ikke har skrevet om, og det er hvad jeg får af feedback fra læsere - at den ikke er som andre bøger :lol:

 

Havde da helt glemt din bog :damn:

 

Selvfølgelig skal den på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Havde da helt glemt din bog :damn:

 

Selvfølgelig skal den på :5up:

 

Det gør da ikke noget :-D

 

Bortset fra det, så er det lidt som om, der generelt er større "prestige" i at læse hundebøger på fremmed sprog? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør da ikke noget :-D

 

Bortset fra det, så er det lidt som om, der generelt er større "prestige" i at læse hundebøger på fremmed sprog? :hmm:

 

Den tanke har jeg også haft :genert:

 

Men så længe at det ikke skal være et eller andet tosset sprog, som tysk eller spansk eller japansk eller sådan noget, er det fint nok at folk anbefaler engelske bøger :mrgreen: Men det ville være mere rart hvis man kunne få anbefalet nogle danske :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er igang med at læse "Lydighedstrening i teori og praksis" af Cecilie Køste og Morten Egtved. Den er på norsk (ikke så langt fra dansk jo) og kan bestemt anbefales hvis man går op i klikkertræning. Jeg syntes helt klart den skiller sig ud fra andet jeg har læst og begynder at forstå meget mere, men man skal gide det for at komme igennem del 1 :lol: Hundetræning er jo en hel videnskab nu :lol:

 

Ellers syntes jeg at "Alfasyndromet" af Anders Hallgren (men på dansk) er super. Forklarer ting godt og er samtidig nem at læse.

 

Jeg ville også gerne læse Irenes bog med gåtur med hunden, men det må vente lidt, for har også "Don't shoot the dog" liggende nu og glæder mig til at læse den... mener nu altså den var udkommet på dansk... men det var måske norsk? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bortset fra det, så er det lidt som om, der generelt er større "prestige" i at læse hundebøger på fremmed sprog? :hmm:

 

Det synes jeg så ikke :???: men udvalget er større og prisen er billigere lidt af en win-win ;-) specielt bøger på engelsk kan købes meget billigt og udvalget er enormt :-D

 

Af bøger på modersmålet kan jeg anbefale Freddy W. Christiansens "Hunde og Ulves Adfærd" :5up:

 

Lone Greva har også skrevet et par fine bøger "Hvalpen" og "Familiehunden".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Den tanke har jeg også haft :genert:

 

Men så længe at det ikke skal være et eller andet tosset sprog, som tysk eller spansk eller japansk eller sådan noget, er det fint nok at folk anbefaler engelske bøger :mrgreen: Men det ville være mere rart hvis man kunne få anbefalet nogle danske :engel:

 

Jeg synes absolut det er mere end ok at anbefale udenlandske hundebøger. Der er skrevet tonsvis god litteratur på f.eks. engelsk med forskning og statistikker som ikke findes mage til på "nordisk" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det synes jeg så ikke :???: men udvalget er større og prisen er billigere lidt af en win-win ;-) specielt bøger på engelsk kan købes meget billigt og udvalget er enormt :-D

 

Af bøger på modersmålet kan jeg anbefale Freddy W. Christiansens "Hunde og Ulves Adfærd" :5up:

 

Lone Greva har også skrevet et par fine bøger "Hvalpen" og "Familiehunden".

 

Det er gode bøger alle tre :-D

 

De udenlandske bøger jeg har købt har absolut været væsentligt dyrere end de danske, hvor finder du billige bøger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at udvalget er større på engelsk, og de er også tit billigere (jeg køber dem på amazon.co.uk). Hvis bogens originalsprog er engelsk, foretrækker jeg at læse den på engelsk, selvom den findes i dansk oversættelse, da jeg læser engelsk lige så godt som dansk og foretrækker at læse på originalsproget. Men mange af de gode engelsksprogede hundebøger findes jo så slet heller ikke i dansk oversættelse. :vedikke:

 

Men der findes da flere udmærkede hundebøger på dansk eller i dansk oversættelse, bl.a. Anders Hallgrens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gode bøger alle tre :-D

 

De udenlandske bøger jeg har købt har absolut været væsentligt dyrere end de danske, hvor finder du billige bøger?

 

Amazon.co.uk som Sonja nævner og deres samarbejdspartnere - udvalget ligger pt. på 14.701 titler, så der er lidt at vælge imellem ;-) - priserne ligger typisk mellem £5-20 i paperback, og selvfølgelig lidt dyrer indbundet.

 

Jeg synes, at udvalget er større på engelsk, og de er også tit billigere (jeg køber dem på amazon.co.uk). Hvis bogens originalsprog er engelsk, foretrækker jeg at læse den på engelsk, selvom den findes i dansk oversættelse, da jeg læser engelsk lige så godt som dansk og foretrækker at læse på originalsproget. Men mange af de gode engelsksprogede hundebøger findes jo så slet heller ikke i dansk oversættelse. :vedikke:

 

Men der findes da flere udmærkede hundebøger på dansk eller i dansk oversættelse, bl.a. Anders Hallgrens.

 

Enig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Amazon.co.uk som Sonja nævner og deres samarbejdspartnere - udvalget ligger pt. på 14.701 titler, så der er lidt at vælge imellem ;-) - priserne ligger typisk mellem £5-20 i paperback, og selvfølgelig lidt dyrer indbundet.

 

OK. Min datter arbejder pt. i Skotland og vi har talt om at hun skal tage bøger med hjem til mig derovrefra :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når i køber bøger, vælger i så paperback eller hardcover?

 

Paperback er jo helt klart billigst, men hardcover er bare så meget mere lækkert :engel:

 

Jeg er totalt nærrig - eller rettere grådig :lol: - hvis jeg køber paperback, har jeg råd til flere :cool: og såååå mange gange læser jeg altså heller ikke hver bog, at hardcover er påtrængende nødvendigt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg synes, at udvalget er større på engelsk, og de er også tit billigere (jeg køber dem på amazon.co.uk).

Et godt råd angående amazon:

 

Tjek lige om bogen (eller anden vare) sælges fra DK elller først skal hentes hjem fra US.

Man kan blive slemt overrasket hvis der pludselig er en ekstra regning pga. import moms og afgifter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Et godt råd angående amazon:

 

Tjek lige om bogen (eller anden vare) sælges fra DK elller først skal hentes hjem fra US.

Man kan blive slemt overrasket hvis der pludselig er en ekstra regning pga. import moms og afgifter

 

Der er ikke nogen af deres bøger der sælges/sendes fra DK, mener du ikke UK? Moms/afgiftsmæssigt er det helt fint at få fra UK (eller andet EU-land), men skal det sendes fra USA er det, at det blver dyrt. Hvis man handler hos selve Amazon (uk) burde alle varer sendes fra UK, men mange af deres partnere henter bøger hjem fra USA, så her er det vigtigt at læse det med småt, som Aussies for Ever siger.

 

Mht. et andet punkt der har været nævnt, nemlig det med at det skulle være 'finere' at anbefale bøger på engelsk, findes der nu engang mange, mange, MANGE gange flere hundebøger på engelsk end der gør på dansk. For at en bog skal udkomme på dansk, skal den - medmindre forfatteren er dansker - først have solgt en uhyggelig masse eksemplarer på originalsproget, hvilket betyder, at enten skal bogen være ekstremt 'mainstream', eller også skal forfatteren være kendt fra tv.

 

En bog som "Bones Would Rain...", f.eks., tvivler jeg kraftigt på nogensinde vil udkomme på dansk, den er simpelthen for 'filosofisk', 'ikke-praktisk' og alternativ til at blive en bestseller. Det meste af markedet for hundebøger synes at være de meget konkrete: bøger om enkeltracer, valg af hund, leksika, 'jeg har fået hvalp' eller i stil med "min hund siger vov! Hvordan får jeg den til at stoppe?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Et godt råd angående amazon:

 

Tjek lige om bogen (eller anden vare) sælges fra DK elller først skal hentes hjem fra US.

Man kan blive slemt overrasket hvis der pludselig er en ekstra regning pga. import moms og afgifter

 

Som Thomas skriver, sender Amazon UK altid fra UK, så der er ingen problemer. Men ja, hvis det er en af deres partnere, tjekker jeg altid, at den ikke bliver sendt fra US, da jeg ikke gider at betale told.

 

Tit kan man få bøgerne nærmest smidt i nakken, hvis man køber dem brugt (altså stadig via amazon.co.uk), og de er ofte som nye at se på. Man skal bare tjekke, at den pågældende sælger også sælger til international forsendelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Thomas skriver, sender Amazon UK altid fra UK, så der er ingen problemer. Men ja, hvis det er en af deres partnere, tjekker jeg altid, at den ikke bliver sendt fra US, da jeg ikke gider at betale told.

 

Tit kan man få bøgerne nærmest smidt i nakken, hvis man køber dem brugt (altså stadig via amazon.co.uk), og de er ofte som nye at se på. Man skal bare tjekke, at den pågældende sælger også sælger til international forsendelse.

 

Ikke altid - jeg bestilte nogle bøger hos Amazon UK og halvdelen af dem dukkede op fra Amazon Tyskland. Hundebøgerne dukkede op fra UK og Harry Potter voksenudgaven i hardback-samlingen dukkede op fra Tyskland.

 

De begrundede det med, at der var kortere leveringstid på dem fra Tyskland - jeg var pænt ligeglad, da portoen jo var betalt og Tyskland jo er i EU.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke altid - jeg bestilte nogle bøger hos Amazon UK og halvdelen af dem dukkede op fra Amazon Tyskland. Hundebøgerne dukkede op fra UK og Harry Potter voksenudgaven i hardback-samlingen dukkede op fra Tyskland.

 

De begrundede det med, at der var kortere leveringstid på dem fra Tyskland - jeg var pænt ligeglad, da portoen jo var betalt og Tyskland jo er i EU.

 

Ja, du har ret, nogle gange kommer de fra Tyskland. Men aldrig fra US eller andre steder uden for EU, så man skal aldrig betale told. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...