Hop til indhold

Hvad er det værste din hund har lært?


Gæst mollie-vuffer
 Share

Recommended Posts

Gæst mollie-vuffer

Jeg læste en anden tråd og kom til at tænke. Hvad er det værste din hund har lært.

 

Min kæreste fik den ide at det kunne da være sjovt at lære Bailey at åbne døre. Det var jeg nu ikke helt sikker på. Men han lærte hende det. Og det betyder så, at Bailey åbner døre på egen hånd nu. :lol:

 

Det kunne jeg godt undvære.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg læste en anden tråd og kom til at tænke. Hvad er det værste din hund har lært.

 

Min kæreste fik den ide at det kunne da være sjovt at lære Bailey at åbne døre. Det var jeg nu ikke helt sikker på. Men han lærte hende det. Og det betyder så, at Bailey åbner døre på egen hånd nu. :lol:

 

Det kunne jeg godt undvære.

 

:-D ja, vi mennesker er lidt langsomme. jeg har også nogle gange startet på eller været i gang med at lære vinter noget, og så fået den der 'vent liiige lidt, er det her nu en god ide?" .

 

På nogle gåture klatrer, balancerer, og hopper vinter over ting og sager - i den forbindelse overvejede jeg på et tidspunkt, at hun kunne lære at hoppe over hegnet i hundeparken...men DET var da en af mine dårligste ideer..og jeg kom heldigvis ikke igang :) ..men det var bare lige sådan en god størrelse ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

At dyrlæger gør ondt!

 

At kattelort smager MUMMSS... :-P

 

Dette er ikke noget nogen har forsøgt at lære Pelle, men erfaringer fra det virkelige liv.

 

Der er som sådan ikke noget "værste" Pelle har lært

 

Du kan måske vende håndtaget så det skal trækkes opad i stedet for ned for at åbne døren?

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

Tulles usmarteste trick er nok at lukke døre ... det betyder, at vi er nødt til at have lukkede døre og dørstoppere i de døre skal være åbne - for ellers lukker Tulle døren ... ret usmart at komme hjem efter 4 timer og ikke kunne finde Tullen ... fordi hun har lukket sig inde på et eller andet værelse ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste Loke har lært er at han SKAL løbe op ad trapper. Jeg lod ham ikke gå på trapper indtil han var ½ år, og så blev det noget rod og gælder bare om at komme op hurtigst muligt = han er ikke ret god til trapper. Men nu har jeg bestemt mig for at klikkertræne ham fra bunden og lære det ordentligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste Dolph har lært er.. balance, egentlig.. For midt om natten er han hoppet op på en kurv, videre op på en stol og så helt op på et sminkebord! Ellers drøner han rundt på sofaryggen, og hopper videre over på sofabordet eller bogreolen..

 

Og så pludselig en dag kunne han gå på trapper - og 1 2 3 var han nede af trappen i vores opgang!! Nu må jeg bodyblocke døren når jeg går ud, ellers er han stukket af med det samme..

 

Bitten.. hmm.. hun har lært at tigge, men det er vist bare min skyld ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er nok at Flaffy må tage mit tørklæde som jeg har om halsen, når jeg kommer hjem. De skal jo altid lige op og sige hej. Flaffy tar fat i tørklædet, og så er det med at få viklet det ud, inden det strammer til. Når han har fået det, løber han stolt rundt. ;-)

 

Hilsen Susanne.

 

 

He he he... Jeg har haft en hårelastiktyv i familien :P Når vi havde hestehale og kom ned i Lobohøjde kunne man være sikker på, at han scorede elastikken.

Også på gæster eller andre vi var sammen med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste kunne være at hun ikke har lært at hun ikke må springe op ad folk der vil hilse på hende.

Men vi har ikke én eneste gang fået at vide af det er upassende, heller ikke i sne og slud. Folk er meget tolerante overfor hende.

 

Så det værste er nok at hun har lært at hun skal være med til at tage imod gæster. Når det er rigtige gæster, er det fint nok, men når det bare er hastige transportfolk der skal aflevere noget og have en underskrift, og suser ud af havelågen igen, kan hun altså godt blive sur på dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget af det værste Thailo har lært stammer fra da han ikke var mere end 9-10 uger, da han fandt ud af at bruge næsen til at finde mig. Det gav ham, set fra min synsvinkel, en irriterende sikkerhed til at stikke af.

 

Så har han lært at tigge hos fremmede,... noget jeg kan blive helt hysterisk over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste kunne være at hun ikke har lært at hun ikke må springe op ad folk der vil hilse på hende.

Men vi har ikke én eneste gang fået at vide af det er upassende, heller ikke i sne og slud. Folk er meget tolerante overfor hende.

 

Så det værste er nok at hun har lært at hun skal være med til at tage imod gæster. Når det er rigtige gæster, er det fint nok, men når det bare er hastige transportfolk der skal aflevere noget og have en underskrift, og suser ud af havelågen igen, kan hun altså godt blive sur på dem!

 

 

Jeg siger det igen, min mor syntes Toffi var SÅ sød, fordi Toffi opførte sig som om at hun kun kom for at skulle hilse på hende - og så syntes min mor at Toffis lille overbid er frygtelig charmerende :D

 

Det gør jeg iøvrigt også hi hi

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger det igen, min mor syntes Toffi var SÅ sød, fordi Toffi opførte sig som om at hun kun kom for at skulle hilse på hende - og så syntes min mor at Toffis lille overbid er frygtelig charmerende :D

 

Det gør jeg iøvrigt også hi hi

 

Tark :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
He he he... Jeg har haft en hårelastiktyv i familien :P Når vi havde hestehale og kom ned i Lobohøjde kunne man være sikker på, at han scorede elastikken.

Også på gæster eller andre vi var sammen med :-D

 

De hunde. Bailey forsøger at få den lille spænde jeg har i håret, til at holde den tot der ikke kan nå i hestehalen.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste Oskar har lært, det er noget han har lært sig selv eller rettere det ligger i generne.

Han skal nok finde mudderhullerne. Selv den mindste lille hul der næsten er udtørret, kan nemt dække hele Oskars krop, man skal bare ned på ryggen og ligge og så rulle sig.

 

Man er vel en golden :blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ubetinget at åbne hoveddøren og havelågen - det har Vita helt selv lært sig:mrgreen: En dag var det så pinligt og lidt sjovt for Vita skulle åbnbart tisse og vi var for langsomme - så hun åbnede selv havelågen og gik ud på græsplænen og tissede. Da vi endelig kom ud og råbte på Vita så stod Vita derude "hva' nu - jeg skulle bare tisse og jeg er lige her" :roll::lol:

 

Da hun var lillebitte kunne hun kravle under hegnet - det kan hun dog ikke længere:blink: Og hun så helt forvirret ud da det var lykkedes for hende at komme ud i den store verden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste Mollie har lært er at gemme sine dæmpende signaler og advarsler til andre hunde :-( Samt at hun ikke kunne stole på mig til at klare ærterne :-(

 

Det kan ikke anbefales at lære sin hund det.

 

Det værste Rosie har lært er hvordan hun får hidset Mollie op og overtage hendes plads i sofaen... Samt stresse hende over hendes mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg har tænkt og tænkt på om der ikke var noget med Mollie..

 

Og jo. Den her det er skam mig der har været MEGET MEGET dum.

 

Som ny førstegangshundeejer og vi havde haft hende i en lille måned.

Vi skulle da ud og lege på stupmarken. Og istedet for at gå udenom bærer jeg lige det lille pus over hegnet.. MEGA dumt!!!

 

Som hun blev større, begyndte hun at hoppe over hegnet.Vi hævede højden på hegnet. Så fandt hun da bar en anden løsning. Og væk hun løb.

Nogle gange opdagede jeg det ikke før hun kom op slantrende glad og fornøjet op ad indkørslen..

 

"Øhhh...hvor dælen kommer du fra?!

 

Nu har vi et hegn på 1.2meter og det holder hende inde..

 

Jeg behøver vel ikke sige, jeg aldrig nogensinde gør noget så dumt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...