Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd


sonja77
 Share

Recommended Posts

Så var vi til HTM-konkurrence i Hillerød i dag.

 

Freestyle 2 bestod vi ikke (vi fik 22,47 point). Første halvdel af nummeret gjorde Tyson det rigtig godt, men så var det pludselig som om, at han opdagede den store hal, vi var i. Den var altså også rigtig stor, og der var meget larm, mange mennesker og hunde gik forbi ringen (oven i købet alle Tysons hadehunde, amerikanske og engelske bulldogs, staffier, bull terriers og amstaffs, da de blev udstillet i ringen ved siden af) og på den ene langside af ringen var der linet hunde i bure op, hvor af et par stykker stod og gøede konstant. Så der var faktisk ikke noget at sige til, at han blev lidt hylet ud af den. Så han gik i gømode, og så kunne han ikke koncentrere sig resten af nummeret.

 

HTM 2 bestod vi med 23,17 point :banan: - og vi vandt sørme, men vi var så også den eneste ekvipage i den klasse. :mrgreen: Der var én til ekvipage tilmeldt, men de var også til agilitykonkurrencen og nåede ikke hen til HTM i tide. Tyson var ellers også lidt ukoncentreret noget af tiden, så nogle steder var han lidt upræcis, og han lavede nogle ujævne skift (efter at have gået knivskarpt i opvarmingen :rolleyes:). Men jeg synes faktisk, at han gjorde det flot en stor del af tiden, og han var SÅ dygtig til at følge mig i småløb, som jeg jo lavede det meste af rutinen i, selvom vi ikke har trænet det særlig meget. :klap:

 

Det værste er, at vi med sejren fik 5 oprykningspoint. :shock: Altså, der er selvfølgelig dejligt på en måde, men jeg håber godt nok, at der stiller nogle flere op i klassen de næste gange, så vi ikke får max oprykningspoint igen lige med det samme. For når vi har 12 oprykningspoint, rykker vi op i klasse 3, og DET er vi slet ikke klar til. Det er vi langt fra gode nok til, og dem, der p.t. er i klasse 3, er langt, langt over vores niveau. Det er jo landsholdsdeltagerne m.fl. :genert:

 

Øv - ville gerne have set jer, men fandt aldrig ud af, hvor HTM var :stupid::stupid:

 

Sejt, at han alligevel kunne koncentrere sig i den balladehal! Dygtige Tyson :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øv - ville gerne have set jer, men fandt aldrig ud af, hvor HTM var :stupid::stupid:

 

Det var i store ring. :-)

 

Sejt, at han alligevel kunne koncentrere sig i den balladehal! Dygtige Tyson :lun:

 

He he, det kunne han jo så heller ikke helt i freestylen. :lol: Og han havde også lidt problemer i starten af HTMen - han startede faktisk med at ville løbe ud af ringen, lige da vi skulle indtage startpositionen. :stupid: Men jeg fik ham kaldt tilbage, og efter lidt startvanskeligheder lykkedes det mig heldigvis at få og holde hans opmærksomhed det meste af nummeret igennem. :5up:

 

Jeg var for øvrigt rimelig chokeret over, hvor lidt respekt de andre udstillere og publikum viste over for os, der skulle i ringen. :???: Både udstillere og publikum blev ved med at vade igennem vores opvarmingsområde, også selvom der hele tiden stod nogle og varmede op. Og det var altså et ret smalt område, så man kunne faktisk ikke være der, når de gik igennem. Nogle slog sig faktisk nærmest ned der for at kigge på de optrædende, så de måtte bedes om at at gå. Én udstiller gik gentagne gange derhen med sin staffie og løb frem og tilbage med den (varmede op til udstillingsringen), selvom han allerede flere gange havde fået at vide, at han ikke måtte være der. :evil: Mange udstillere lod også deres hunde trække ind i opvarmingsområdet og lige op i hovedet op den hund, der var ved at varme op. :damn: Der var også jævnligt publikum, der stillede sig i indgangen til ringen og blokerede den, eller kom hen med deres børn til den ekvipage, der ventede på at komme ind i ringen, og spurgte, om børnene ikke lige måtte klappe hunden. De gjorde det selvfølgelig ikke af ond vilje, de vidste ikke, de forstyrrede, men nogle gange må man jo godt lige kigge på situationen og tænke sig om. :roll:

 

Jeg ved ikke, om det generelt er sådan ved udstillinger? :vedikke: Jeg har kun været med til en konkurrence i forbindelse med udstilling én gang før. Det var i Ballerup, og der var der ikke nogle, der forstyrrede dem, der skulle i ringen, så jeg var ikke forberedt på, at det ville være sådan.

 

For øvrigt, tillykke til dig også, jeg hører, at Vilyaen vandt stort i LP. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det flotte resultat. Lyder til at have været en dejlig dag. :klap: Ingen video? :-)

 

Tak. :-)

 

Ved ikke, om der er video, faktisk. :vedikke: HTM-udvalget filmede nogle af rutinerne, men jeg ved ikke, om de filmede os. Hvis de gjorde, og hvis de bliver lagt ud på nettet, skal jeg nok linke til dem. :-)

 

Til gengæld blev der taget billeder af os i Freestylen. Da vi kom ud af ringen, kom en af de andre deltagere hen til mig og sagde, at der var et par mænd, der havde taget billeder af os. :slem: :lol: Den ene af mændene kom så hen og præsenterede sig som fotograf fra "Hunden" og sagde, at jeg vil kunne se billederne på hunden.dk - de skulle blive lagt op i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :-)

 

Ved ikke, om der er video, faktisk. :vedikke: HTM-udvalget filmede nogle af rutinerne, men jeg ved ikke, om de filmede os. Hvis de gjorde, og hvis de bliver lagt ud på nettet, skal jeg nok linke til dem. :-)

 

Til gengæld blev der taget billeder af os i Freestylen. Da vi kom ud af ringen, kom en af de andre deltagere hen til mig og sagde, at der var et par mænd, der havde taget billeder af os. :slem: :lol: Den ene af mændene kom så hen og præsenterede sig som fotograf fra "Hunden" og sagde, at jeg vil kunne se billederne på hunden.dk - de skulle blive lagt op i morgen.

 

 

Ej, hvor fedt!!!! Så skal der nok være nogle rigtig gode imellem, når det sådan er taget af en prof. :5up: Bliver spændende at se. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nå ja, så stillede Emmy Simonsen jo lige op med et nyt nummer i Freestyle 3. Til "It's a Hard Nock Life" fra Annie. Så den skal jeg vist ikke bruge til et nummer alligevel. :stupid:

 

 

Ejjjj hvor er det ærgeligt! Det var lige godt bib....

 

Øv øv øv..

 

Er nu sikker på at du allerede har noget andet godt i ærmet...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Så kommer jeg forbi på næste Tirsdag nede i DAF. Søs og jeg skal mødes der, og se på mulighederne mht. at gå føl. Det lyder til at det måske ikke kan lade sig gøre at starte lige med det samme.

 

Men spændende skal det blive. Så måske ses vi?! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kommer jeg forbi på næste Tirsdag nede i DAF. Søs og jeg skal mødes der, og se på mulighederne mht. at gå føl. Det lyder til at det måske ikke kan lade sig gøre at starte lige med det samme.

 

Men spændende skal det blive. Så måske ses vi?! :blink:

 

Jeg er der ikke på tirsdag. Jeg træner med mine egne hunde på det øvede hold om onsdagen og er føl på sandkasseholdet om torsdagen.

 

Øv at du må vente med at gå føl, men så kan det måske blive til efteråret?

 

Har du hørt, at Søs fik ny hund i søndags? En 4 mdr. gammel löwchenhvalp. :lun: En rigtig langbenet en, der lige er bygget til at blive kommende agilitystjerne. :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er der ikke på tirsdag. Jeg træner med mine egne hunde på det øvede hold om onsdagen og er føl på sandkasseholdet om torsdagen.

 

Øv at du må vente med at gå føl, men så kan det måske blive til efteråret?

 

Har du hørt, at Søs fik ny hund i søndags? En 4 mdr. gammel löwchenhvalp. :lun: En rigtig langbenet en, der lige er bygget til at blive kommende agilitystjerne. :hundifart:

 

Jamen jeg kan ikke helt forstå det Søs skriver. Hun troede at jeg allerede var i fuld gang nede i klubben, så hun sendte mig en mail for at høre hvordan det går osv..

 

Så da jeg fortalte at jeg ikke var der nede, skrev hun kan du så komme i gang:-) Hende og jeg aftaler så at mødes, og så snakker vi sammen. Hvis jeg ikke starter nu, bliver det på Søs's hold når hun kommer tilbage - Det har hun selv sagt.. hehe

 

Og ja hun skrev godt til mig at hun havde fået sig en lille hvalp, den kommer jeg til at se på tirsdag, for hun tager den med... Weeee :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at Shabi kan ende med at blive en virkelig god HTM-hund. :5up:

 

Hun er meget lærenem og er hurtig til at fange tricks. Men hun går også nogle virklig flotte positioner! Indtil videre kan hun plads og fod (højre side af mig), og hun er ved at lære hest. Og hun går bare så flot og præcist, hun har intet problem med at holde sig helt tæt på mig og holde positionen der. Det er lidt mit problem med Tyson, han føler sig let presset af de fysisk tætte positioner, så han trækker lidt ud og bliver dermed upræcis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at Shabi kan ende med at blive en virkelig god HTM-hund. :5up:

 

Hun er meget lærenem og er hurtig til at fange tricks. Men hun går også nogle virklig flotte positioner! Indtil videre kan hun plads og fod (højre side af mig), og hun er ved at lære hest. Og hun går bare så flot og præcist, hun har intet problem med at holde sig helt tæt på mig og holde positionen der. Det er lidt mit problem med Tyson, han føler sig let presset af de fysisk tætte positioner, så han trækker lidt ud og bliver dermed upræcis.

 

Hvor er hun sej! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg tror, at Shabi kan ende med at blive en virkelig god HTM-hund. :5up:

 

Hun er meget lærenem og er hurtig til at fange tricks. Men hun går også nogle virklig flotte positioner! Indtil videre kan hun plads og fod (højre side af mig), og hun er ved at lære hest. Og hun går bare så flot og præcist, hun har intet problem med at holde sig helt tæt på mig og holde positionen der. Det er lidt mit problem med Tyson, han føler sig let presset af de fysisk tætte positioner, så han trækker lidt ud og bliver dermed upræcis.

 

 

ej hvor lækkert:mrgreen:

Hun er jo allerede mega sej må jeg sige:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Sonja - Hjæææææælp :-)

 

Jeg er jo i gang med at indlære Caia at gå/løbe rundt om mig (Altså jeg står inde i midten) "Cirkel" - men det er som om at hun konsekvent stopper de samme steder:vedikke:

 

Hun følger mit håndtegn, men altså det ville være dejligt at kunne få det væk med tiden.

 

Jeg ved ikke om det er fordi jeg har klikket de samme steder hver gang, nu er jeg i hvert fald obs. på det, sådan så jeg klikker forskellige steder...

 

Men altså, mon jeg overhovedet gør det rigtigt... hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja - Hjæææææælp :-)

 

Jeg er jo i gang med at indlære Caia at gå/løbe rundt om mig (Altså jeg står inde i midten) "Cirkel" - men det er som om at hun konsekvent stopper de samme steder:vedikke:

 

Hun følger mit håndtegn, men altså det ville være dejligt at kunne få det væk med tiden.

 

Jeg ved ikke om det er fordi jeg har klikket de samme steder hver gang, nu er jeg i hvert fald obs. på det, sådan så jeg klikker forskellige steder...

 

Men altså, mon jeg overhovedet gør det rigtigt... hehe!

 

Jeg vil tro, at du har klikket samme sted. :-) Fortsæt med at klikke forskellige steder, og kast så godbidden videre i hendes løberetning i stedet for at give den til hende. Dvs. du skal ikke kaste godbidden langt væk, men videre rundt om dig i den cirkelretning, hun løber, så hun bliver nødt til at fortsætte cirklen for at få fat i den. Prøv at se om det ikke virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg vil tro, at du har klikket samme sted. :-) Fortsæt med at klikke forskellige steder, og kast så godbidden videre i hendes løberetning i stedet for at give den til hende. Dvs. du skal ikke kaste godbidden langt væk, men videre rundt om dig i den cirkelretning, hun løber, så hun bliver nødt til at fortsætte cirklen for at få fat i den. Prøv at se om det ikke virker.

 

wow - Det er sku en hot line der vil noget det her.. :-)

 

Ja det er der fejlen ligger, jeg har klikket de samme steder, for der er to steder hun hele tiden stopper op. Øv øv øv - Men er heldigvis obs. på det nu.

 

God ide med at smide godbidden i hendes løberetning... Det gør jo at hun fortsætter rundt uden at skulle stoppe helt op..

Det vil jeg prøve på senere idag, og se om det ikke giver pote.. :5up:

 

Tak for det hurtige svar.. Skønt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...