Hop til indhold

Første rigtige agilitykonkurrence


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så har vi været afsted til vores første rigtige agilitykonkurrence, med startbog und alles! :mrgreen:

 

Vi har haft en fantastisk dag. Var meldt til AG1 og SP1 og blev disket i begge gennemløb. Men de kriterier jeg havde sat for dagen blev opretholdt...

 

Dagens mål var:

1. Anna må ikke kaste op på banen

2. Karla skal blive ved startlinien indtil hun får værsgo'

3. Vi skal have det sjovt mens vi løber

 

Alle 3 klarede vi i fin stil :klap:

 

 

Det var faktisk så sjovt, at vi skyndte os hjem og meldte os til i Viby på Kristi himmelfartsdag og også overvejer at tage Odense med i weekenden efter....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Alletiders!! :banan:

 

Det er jo bare så vigtigt at i hyggede jer, og fik en god oplevelse.

Skide værd med point og placeringer - De kommer jo i hobetal senere. :5up:

 

Men hvis man ikke synes det er sjovt, så kan det jo være ligegyldigt!

 

Og kriterierne blev opfyldt - Så kan det jo ikke være meget bedre :klap:

 

Er spændt på at høre hvordan det går næste gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Det lyder som om I har haft en fest af en dag :5up:

 

Vejret har jo også været forrygende :klap:

 

Jeg kan godt forstå, at du går i gang med tilmeldingerne - det er stærkt vanedannende :oops:

 

Jeg skulle jo selv have været nede og løbe og jeg havde glædet mig til, at se dig og turbohunden, men min ryg driller desværre for tiden :vedikke:

 

Min kæreste som løber med Super (han har kun løbet agility i 8 måneder) havde også en kanon dag - det blev bla til en 5. plads i ag-åben og han fik en DM pind... så han var glad - jeg er meget stolt af Super-teamet :-D

 

Håber vi snart 'falder over' hinanden til en konkurrence :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om I har haft en fest af en dag :5up:

 

Vejret har jo også været forrygende :klap:

 

Jeg kan godt forstå, at du går i gang med tilmeldingerne - det er stærkt vanedannende :oops:

 

Jeg skulle jo selv have været nede og løbe og jeg havde glædet mig til, at se dig og turbohunden, men min ryg driller desværre for tiden :vedikke:

 

Min kæreste som løber med Super (han har kun løbet agility i 8 måneder) havde også en kanon dag - det blev bla til en 5. plads i ag-åben og han fik en DM pind... så han var glad - jeg er meget stolt af Super-teamet :-D

 

Håber vi snart 'falder over' hinanden til en konkurrence :-D

 

hvor sejt! :5up: Tillykke til dem!

 

Jeg vidste på forhånd jeg ville blive disket - så det helt forventeligt... ligeså snart jeg har lige rigeligt med adrenalin i kroppen, så forvandler Karla sig til en border collie :lol: (og sådan en kan jeg ikke finde ud af at løbe med) lynene hurtig og med 100% førerkontakt nærmest helt oppe i hovedet på mig... hvilket gør, at hun desværre ikke har tid / mulighed for at tage mere end max 9 slalompinde :vedikke::lol: idag blev det vist til 3!

 

Jeg havde på forhånd bestemt, at tog hun ikke slalom, så tog hun dem ikke og så skid hul i det... Og det gjorde hun så ikke...

Men skidt pyt, den slags kommer vel med erfaring og træning...

 

Det vigtigste var, at hun havde en fest på banen :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
hvor sejt! :5up: Tillykke til dem!

 

Jeg vidste på forhånd jeg ville blive disket - så det helt forventeligt... ligeså snart jeg har lige rigeligt med adrenalin i kroppen, så forvandler Karla sig til en border collie :lol: (og sådan en kan jeg ikke finde ud af at løbe med) lynene hurtig og med 100% førerkontakt nærmest helt oppe i hovedet på mig... hvilket gør, at hun desværre ikke har tid / mulighed for at tage mere end max 9 slalompinde :vedikke::lol: idag blev det vist til 3!

 

Jeg havde på forhånd bestemt, at tog hun ikke slalom, så tog hun dem ikke og så skid hul i det... Og det gjorde hun så ikke...

Men skidt pyt, den slags kommer vel med erfaring og træning...

 

Det vigtigste var, at hun havde en fest på banen :banan:

 

Dejligt at det har været en positiv oplevelse for Jer begge :-D

 

Vi træner jo alle forskelligt - jeg vælger altid selv, at sørge for at hunden tager forhindringen korrekt, også selvom det så bliver til en disk - det kan man jo desværre ikke i de åbne klasser, hvor man ikke må 'træne' :-(

Jeg er først nu ved at have ordentlige felter med Zacho, fordi jeg for mange gange til fx konkurrencer ikke har fastholdt ham på feltet, til jeg vil have han går af - det har virkelig taget lang tid at få rettet op på det, men nu er vi ved at være der :-D

 

nå ja, og så tog hun vippen! Selvom det krævede 2 forsøg... hun er ikke glad for vipper hun ikke kender :rolleyes: sære lille kræ... det var også en stor success for mig!

 

Du må ud og træne forskellige steder - er der ikke nogle i dit nærområde, der selv har bane, som du kan låne, så hun kan komme ud og prøve forskellige vipper? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var jo ude og heppe og lære af de mere erfarne. Vidunderligt vejr til sådan et arrangement. :klap2:

Karla var bare totalt sød. :hjerte: Hun var i så godt humør hele dagen (det lyste ud af hende, at idag var bare hendes dag. :lun:) Kyssede mig, rullede rundt i græsset og ville lege med Smilla. Selv om hun blev lidt sur da Smilla skulle til at gå (eller var det, da hun begyndte at rode i Karla's mors taske). :mrgreen:

 

Er hun faldet om af træthed nu det bette kræ? :-) Synes hun gjorde det rigtig godt af at det var hendes første stævne. :banan: Og det var som sagt så fedt at se, hvor meget hun hyggede sig. :hjerte: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt! :banan:

 

Tyson og jeg er meldt til DGI-stævne i Nordsjælland den 30. maj. Men det er vel lidt for langt for jer at komme over og være med til? :genert:

 

 

jaaaa... vi holder os til jylland og Fyn tror jeg :blink: Men vi er heller ikke medlem af en klub der er medlem af DGI, så vi kan kun løbe til DCH og DKK konkurrencer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at det har været en positiv oplevelse for Jer begge :-D

 

Vi træner jo alle forskelligt - jeg vælger altid selv, at sørge for at hunden tager forhindringen korrekt, også selvom det så bliver til en disk - det kan man jo desværre ikke i de åbne klasser, hvor man ikke må 'træne' :-(

Jeg er først nu ved at have ordentlige felter med Zacho, fordi jeg for mange gange til fx konkurrencer ikke har fastholdt ham på feltet, til jeg vil have han går af - det har virkelig taget lang tid at få rettet op på det, men nu er vi ved at være der :-D

 

 

jeg er helt enig med dig, og havde det været et felt hun havde smuttet, så var hun også røget tilbage igen... ligesom hun gjorde på vippen, da hun sprang af halvvejs... For det er noget jeg VED hun kan.

 

Men hun er ikke 100% stabil i slalom med 12 rejste pinde endnu - er de bare en lille smule hældende, så er hun 100% og super hurtig... men ikke med rejste pinde endnu... så havde valgt fra starten, at det galdt om at have en fest, ikke at give sig til at brokle med et træningsissue denne dag :-D

 

Vi har jo også kun trænet i knapt et år - og den første sæson var hvalpe-agility. Så reelt set, har hun kun løbet agility siden august sidste år... så der er stadig masser at lære - både for hende og jeg :-D

 

Du må ud og træne forskellige steder - er der ikke nogle i dit nærområde, der selv har bane, som du kan låne, så hun kan komme ud og prøve forskellige vipper? :-)

 

jeg er hoppet på et lokalt klubhold, men deres vippe er simpelthen så gummiagtig, at jeg næsten ikke tør sende hende på den :???: Desværre er der ikke plads på det andet klubhold i byen - eller også har de glemt mig? :vedikke: dem har jeg stået på venteliste hos, i ca 1 år... tsk tsk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ok, det var jeg faktisk ikke klar over. Som medlem af en DGI-klub må vi jo både løbe DGI, DCH og DKK. :vedikke:

 

Egentlig, nu du siger det... så kan det da godt være... jeg synes bare, da jeg overvejede en DGI konkurrence sidste vinter, at jeg skulle meldes til via "min klub" - og jeg træner jo agility privat...

 

Men måske har jeg misforstået det?

 

Men DKK og DCH kan alle jo løbe hos, så længe de har de rette startbøger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et hurtigt spørgsmål - til de kloge ag-nørder herinde :-D

 

De to bileder med flyvet på. Det første er fra AG1 mellem - der er 3 brædder i flyvet.

 

Nr 2 billede er fra SP1 mellem - der er 4 i flyvet... :vedikke:

 

Da vi løb AG1 havde de små løbet før os, da vi løb SP1 havde de store løbet før os...

 

Hvor er det gået galt? Har de glemt 1 på bane 1 eller har de glemt at fjerne 1 på bane 2?

 

Karla var ligeglad - hun fløj :mrgreen: men jeg er nysgerrig

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et hurtigt spørgsmål - til de kloge ag-nørder herinde :-D

 

De to bileder med flyvet på. Det første er fra AG1 mellem - der er 3 brædder i flyvet.

 

Nr 2 billede er fra SP1 mellem - der er 4 i flyvet... :vedikke:

 

Da vi løb AG1 havde de små løbet før os, da vi løb SP1 havde de store løbet før os...

 

Hvor er det gået galt? Har de glemt 1 på bane 1 eller har de glemt at fjerne 1 på bane 2?

 

Karla var ligeglad - hun fløj :mrgreen: men jeg er nysgerrig

 

 

Det kommer an på hvor høj hun er :blink:

 

Vil gætte på hun er en mellem hund?

 

For så har de glemt at fjerne en, er jeg da ret sikker på :genert:

 

På mit hold har vi aldrig haft 4 :blink:

 

 

Det ser forresten rigtig godt ud! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på hvor høj hun er :blink:

 

Vil gætte på hun er en mellem hund?

 

For så har de glemt at fjerne en, er jeg da ret sikker på :genert:

 

På mit hold har vi aldrig haft 4 :blink:

 

 

Det ser forresten rigtig godt ud! :klap:

 

hun er mellem ja, som jeg også skriver deroppe ;-) jeg tror også de har glemt at fjerne en, for jeg erindrer heller aldrig at have løbet på 4 før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var jo ude og heppe og lære af de mere erfarne. Vidunderligt vejr til sådan et arrangement. :klap2:

Karla var bare totalt sød. :hjerte: Hun var i så godt humør hele dagen (det lyste ud af hende, at idag var bare hendes dag. :lun:) Kyssede mig, rullede rundt i græsset og ville lege med Smilla. Selv om hun blev lidt sur da Smilla skulle til at gå (eller var det, da hun begyndte at rode i Karla's mors taske). :mrgreen:

 

ja hun var virkelig i godt humør, hun synes tydeligvis det var den største fest i verden, at være afsted til stævne. Hun kyssede alverdens fremmede mennesker, som hun var overbevist om at hun kendte :vedikke: og blev så glad så glad hver gang hun mødte en hund hun kendte...

 

Ja, jeg beklager lige kællingehunden der i sidste øjeblik... men der gik vist lige vogter-ged i hende, eftersom både de kogte hjertebidder og hendes bold lå i den taske :roll:

Men hvor var Smilla modig da vi kom og sagde hej første gang, der legede hun da lidt med :lun:

 

Er hun faldet om af træthed nu det bette kræ? :-) Synes hun gjorde det rigtig godt af at det var hendes første stævne. :banan: Og det var som sagt så fedt at se, hvor meget hun hyggede sig. :hjerte: :5up:

 

Hun har sovet lidt on / off resten af dagen - vi var hjemme omkring kl 17. Men hun har da været med ude at lufte gamle Face både lige efter vi kom hjem og igen her til aften....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg beklager lige kællingehunden der i sidste øjeblik... men der gik vist lige vogter-ged i hende, eftersom både de kogte hjertebidder og hendes bold lå i den taske :roll:

Men hvor var Smilla modig da vi kom og sagde hej første gang, der legede hun da lidt med :lun:

 

Det var da min egen skyld. Glemmer nogle gange at være lidt påpasselig. :oops:

 

I øvrigt ja, hun er altså blevet en smule modigheder - hvis jeg skal være optimistisk. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg er helt enig med dig, og havde det været et felt hun havde smuttet, så var hun også røget tilbage igen... ligesom hun gjorde på vippen, da hun sprang af halvvejs... For det er noget jeg VED hun kan.

 

Men hun er ikke 100% stabil i slalom med 12 rejste pinde endnu - er de bare en lille smule hældende, så er hun 100% og super hurtig... men ikke med rejste pinde endnu... så havde valgt fra starten, at det galdt om at have en fest, ikke at give sig til at brokle med et træningsissue denne dag :-D

 

Vi har jo også kun trænet i knapt et år - og den første sæson var hvalpe-agility. Så reelt set, har hun kun løbet agility siden august sidste år... så der er stadig masser at lære - både for hende og jeg :-D

 

 

 

jeg er hoppet på et lokalt klubhold, men deres vippe er simpelthen så gummiagtig, at jeg næsten ikke tør sende hende på den :???: Desværre er der ikke plads på det andet klubhold i byen - eller også har de glemt mig? :vedikke: dem har jeg stået på venteliste hos, i ca 1 år... tsk tsk...

 

 

Ja OK, så giver det jo god mening :-D

 

Gummiagtig? Er det belægningen? Hvis ja, så syntes jeg dem med gummibelægning er lækre! :-)

 

Det er rigtig flot, så langt I er kommet - keep up the good work :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja OK, så giver det jo god mening :-D

 

Gummiagtig? Er det belægningen? Hvis ja, så syntes jeg dem med gummibelægning er lækre! :-)

 

Det er rigtig flot, så langt I er kommet - keep up the good work :5up:

 

Nej, ikke på den måde gummiagtig ;-) på den dårlige måde gummiagtig.... den er så gammel og slidt at hele "stativet" giver sig, selv når et lille kræ som min går op på den... det er en tudsegammel trævippe....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...