Hop til indhold

Hvor mange hunde har i?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Jeg har ingen :megaked:

Jamen Aussies for ever, har da vist stadig et par dejlige små krudt ugler, der ikke er afsat - Så afsted og bliv seriøst hvalpeskruk!

 

Har hørt fra en meget pålidelig kilde, at de alle sammen er helt, helt fantastiske :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har pt. 4 hunde (alle labber):

 

Gammelpjok (også kaldet Maggie) som er 8 år gammel og dronning i huset.

 

Chalmer 6 års hanhund, søn efter Maggie og husets legeonkel.:vuf:

 

Kasia 2½ års tæve, datter af Maggie og den sødeste og kærligste og mest mærkelige sofahund, som dog også elsker at træne og opføre sig perfekt til træning for derefter at tage røven på mig når vi er på prøve:stupid:

 

Aiyo ½ år gammel tæve. Datter af Kasia og forhåbentlig min kommende markprøvehund. For tiden imponerer hun i hvert fald når vi er ude og træne med de lidt ældre hunde af markprøvelinier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Vi har 3 hunde

 

Enzo: Labrador på 3 år og 11 mdr. (han bliver 4 år her d. 24 maj)

Mickey: Flatcoated retriever på 2 år og 10 mdr.

Diesel: Flatcoated retriever på 2 år og 10 mdr.

 

3 hunde er hvad vi har tid og overskud til, så vi skal ikke have flere så længe vi har de 3 og da de alle er meget unge og ligger meget tæt aldersmæssigt, er der ikke udsigter til ny hund de næste mange mange år.

 

jeg elsker flatten som race, men jeg drømmer lidt om også at prøve andre racer med tiden. Dem jeg har tænkt mig at undersøge nærmere når den tid en gang kommer er bla. Austrailen shephard (Aussie) og Stabyhound.

 

 

Men jeg har ikke undersøgt racerne til bunds endnu, men går kun og kigger dem lidt ud. Så jeg ved slet ikke om de racer passer til os.

Jeg er dog ikke i tvivl om at jeg skal have en ny flatter når vi ikke har vores mere, så en af de andre racer skal være racevalg nr. 2 da jeg gerne vil have mere en 1 hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Aussies for ever, har da vist stadig et par dejlige små krudt ugler, der ikke er afsat - Så afsted og bliv seriøst hvalpeskruk!

 

Har hørt fra en meget pålidelig kilde, at de alle sammen er helt, helt fantastiske :lun:

Jeg har set billeder og jeg må jo give dig ret :hjerte: Dog tror jeg det er bedst at vente til næste sommer, så der er penge til det samt en bolig, hvor der er tilladelse til hund. Det tror jeg min samvittighed har det bedst med :mrgreen:

 

Mon hun kan lokkes til at lave endnu et vellykket kuld til den tid? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tre... alle Border Collie tæver. De er næsten 7 år, 3 år og 13 mdr. Jeg har planer om flere - men det skulle så gerne være et kuld hvalpe på Vilya :blink:

 

Desværre har Splint på 3 år det ikke så godt, som jeg kunne ønske :megaked: Så er bange for, at der ikke går alt for længe før jeg kun har 2 :cry:

 

Neeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :megaked: :megaked:

 

:ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :megaked: :megaked:

 

:ae: :ae:

 

Nej, det er noget skidt :megaked:

 

Sidste weekend hvor jeg var på Bornholm havde Simon dem alle 3 med hos min veninde, hvor de tonsede rundt med hendes hund. Fair nok, at jeg synes hun gik meget sært, da jeg kom hjem. Christine (veninden) ringede så også og sagde at hun synes det så skidt ud - og hun havde ikke set Splint et par måneder. Her i weekenden, hvor jeg har været i Hillerød har hun intet lavet - kun gået lidt rundt i gården og en enkelt tur i snor. Men hun går lige så skidt :confused: Benet bliver ligesom hængende, hvis hun løfter det for højt. F.eks. når hun skal tisse - det ser rigtig, rigtig svært ud :cry:

 

Problemet er nok, at når man ser hende til daglig, så vænner man sig til det - men når man så har været væk et par dage og har set på en masse andre hunde, så ser man det. Ved bare ikke, hvad jeg skal gøre.... smertestillende? operation? Guld? Og vil det overhovedet hjælpe, når hendes ryg også er skæv? Havde jeg bare kun haft hende, så havde jeg opereret og holdt hende i ro, men jeg synes det er forfærdeligt at skulle efterlade hende hjemme eller i bilen hver gang de andre skal ud i et halvt år eller hvor længe hun nu skal holdes i ro. Det er dælme lang tid!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej, det er noget skidt :megaked:

 

Sidste weekend hvor jeg var på Bornholm havde Simon dem alle 3 med hos min veninde, hvor de tonsede rundt med hendes hund. Fair nok, at jeg synes hun gik meget sært, da jeg kom hjem. Christine (veninden) ringede så også og sagde at hun synes det så skidt ud - og hun havde ikke set Splint et par måneder. Her i weekenden, hvor jeg har været i Hillerød har hun intet lavet - kun gået lidt rundt i gården og en enkelt tur i snor. Men hun går lige så skidt :confused: Benet bliver ligesom hængende, hvis hun løfter det for højt. F.eks. når hun skal tisse - det ser rigtig, rigtig svært ud :cry:

 

Problemet er nok, at når man ser hende til daglig, så vænner man sig til det - men når man så har været væk et par dage og har set på en masse andre hunde, så ser man det. Ved bare ikke, hvad jeg skal gøre.... smertestillende? operation? Guld? Og vil det overhovedet hjælpe, når hendes ryg også er skæv? Havde jeg bare kun haft hende, så havde jeg opereret og holdt hende i ro, men jeg synes det er forfærdeligt at skulle efterlade hende hjemme eller i bilen hver gang de andre skal ud i et halvt år eller hvor længe hun nu skal holdes i ro. Det er dælme lang tid!!!

 

 

Åhhhhh nej - det lyder ikke godt.

 

Hvad er der sket siden det ser så skidt ud med hende og hvad siger dyrlægen?!

 

Ej altså. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæresten og jeg har to hunde:vuf:

Daisy vores grand danois/sankt bernard blanding som dog mest af alt ligner en lidt kraftig grand danois på snart 9 mdr. ( absolut ikke tyk hun er lige tilpas, men en anelse kraftig af bygning) En være krudtugle.

 

Sofus som er en chihuahua kastrat på 2,5 år

 

Havde jeg haft tiden havde jeg nok haft flere hunde, men pt. bliver det ved dem her, jeg har dog en drøm om at når jeg er færdig med min uddannelse så vil jeg have en tæve mere, racen har jeg dog ikke besluttet endnu, men jeg har lidt en drøm om en konkurrence hund både lydighed, udstilling og agility.:lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tre... alle Border Collie tæver. De er næsten 7 år, 3 år og 13 mdr. Jeg har planer om flere - men det skulle så gerne være et kuld hvalpe på Vilya :blink:

 

Desværre har Splint på 3 år det ikke så godt, som jeg kunne ønske :megaked: Så er bange for, at der ikke går alt for længe før jeg kun har 2 :cry:

:ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
WAUV! :shock: imponeret! Er alle 13 af den krævende slags (sådan noget lydighed og hyrdning), eller har du også hyggehunde?

langt de fleste er nu ikke særlig store og har dårligt nok fået tænder endnu :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg har tre... alle Border Collie tæver. De er næsten 7 år, 3 år og 13 mdr. Jeg har planer om flere - men det skulle så gerne være et kuld hvalpe på Vilya :blink:

 

Desværre har Splint på 3 år det ikke så godt, som jeg kunne ønske :megaked: Så er bange for, at der ikke går alt for længe før jeg kun har 2 :cry:

Ej Trine altså, sådan noget må du ikke engang sige i sjov :shock: :shock: :shock::megaked: :megaked: :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tre... alle Border Collie tæver. De er næsten 7 år, 3 år og 13 mdr. Jeg har planer om flere - men det skulle så gerne være et kuld hvalpe på Vilya :blink:

 

Desværre har Splint på 3 år det ikke så godt, som jeg kunne ønske :megaked: Så er bange for, at der ikke går alt for længe før jeg kun har 2 :cry:

 

Nej det må du ikke sige sådan noget :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhhhh nej - det lyder ikke godt.

 

Hvad er der sket siden det ser så skidt ud med hende og hvad siger dyrlægen?!

 

Ej altså. :megaked:

 

 

Hun har en skæv ryg (tidlig skade - evt. ved fødslen?) og en meget dårlig hofte (status = D og lårbenshovedet ligger ikke inde i hofteskålen). Dyrlægen siger ikke rigtig så meget.... jo, vi kan prøve noget kiropraktik og noget genoptræning, så hun kan få noget mere muskulatur omkring hoften. Eller operation.... som jo så indebærer ro i laaaang tid. Kiropraktik ser ikke for godt ud - der er ikke stor sandsynlighed for at lårbenet bliver på plads pga. det skæve bækken....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har en skæv ryg (tidlig skade - evt. ved fødslen?) og en meget dårlig hofte (status = D og lårbenshovedet ligger ikke inde i hofteskålen). Dyrlægen siger ikke rigtig så meget.... jo, vi kan prøve noget kiropraktik og noget genoptræning, så hun kan få noget mere muskulatur omkring hoften. Eller operation.... som jo så indebærer ro i laaaang tid. Kiropraktik ser ikke for godt ud - der er ikke stor sandsynlighed for at lårbenet bliver på plads pga. det skæve bækken....

 

Jeg håber virkelig at der kan gøres et eller andet....:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en labradorpige Sascha på 2 år :hjerte: og en blanding af højst sandsynligt noget labrador og noget dansk svensk gårdhund, tæve, Nellie :lun: på pt. 17 uger. Jeg håber at kunne prøve noget agility med lille Nellie når hun bliver gammel nok, hun har lige bygningen og vist også temperamentet til det. :-D

 

Sascha har desværre HD, men hun fungerer fint så længe hun ikke bliver udsat for overlast (fx løb på tunge marker eller vild leg i længere tid), så hun fungerer primært som hygge-sofa-familie-vagthund (+ lidt grundlæggende lydighed), hvilket hun også trives bedst med. Hun er en rigtig puttehund. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har 3 dejlige drenge af racen border collie og muligvis der flytter en lille ny ind til efteråret/vinter, af samme køn og race som de 3 andre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Århh, det lyder ikke godt, stakkels Splint :hjerte:

 

Kimmi er fra Fæhunden, Vilya er fra Kewstock, men hvor er Splint fra??

 

Jeg, som kommende border ejer, kan ikke lade være med at tænke på hvor vigtigt det må være at få en hvalp, det rigtige sted fra? Eller var Splint's papirer også i orden?? Eller er sådanne ryg problemer bare svære at opdage, inden den forlader sin mor/kennel?

Ja, jeg spørger bare løs - jeg suger jo alt til mig angående racen :mrgreen:

 

Undskyld OT :oops:

 

Jeg har selv 2 hunde.

 

Bamse på 8,5 år ( grønlandshund/schäfer)

Nana på 1,4 år (Lab., border, golden og schäfer)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hun har en skæv ryg (tidlig skade - evt. ved fødslen?) og en meget dårlig hofte (status = D og lårbenshovedet ligger ikke inde i hofteskålen). Dyrlægen siger ikke rigtig så meget.... jo, vi kan prøve noget kiropraktik og noget genoptræning, så hun kan få noget mere muskulatur omkring hoften. Eller operation.... som jo så indebærer ro i laaaang tid. Kiropraktik ser ikke for godt ud - der er ikke stor sandsynlighed for at lårbenet bliver på plads pga. det skæve bækken....

 

Øv hvor synd - både for Splinten, men også for dig :cry: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Århh, det lyder ikke godt, stakkels Splint :hjerte:

 

Kimmi er fra Fæhunden, Vilya er fra Kewstock, men hvor er Splint fra??

 

Jeg, som kommende border ejer, kan ikke lade være med at tænke på hvor vigtigt det må være at få en hvalp, det rigtige sted fra? Eller var Splint's papirer også i orden?? Eller er sådanne ryg problemer bare svære at opdage, inden den forlader sin mor/kennel?

Ja, jeg spørger bare løs - jeg suger jo alt til mig angående racen :mrgreen:

 

Undskyld OT :oops:

 

Jeg har selv 2 hunde.

 

Bamse på 8,5 år ( grønlandshund/schäfer)

Nana på 1,4 år (Lab., border, golden og schäfer)

 

Splinten er en datter af Kimmie :-)

 

Rygproblemer er nærmest umulige at se ved fødslen/8 uger, medmindre det er meget grelt og det behøver ikke være arveligt, det kan være en skade opstået ved fødslen - ligesom nakkeskader osv.

 

Det du selv kan tjekke - udover at se forældredyrene arbejde, er hd og albuestatus (evt også ocd + diverse øjenstatus) på forældredyrene og deres ophav + evt tidligere kuld - er alt det i orden, så er du godt på vej :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...