Alt4Victor Skrevet Maj 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Maj 4, 2010 Det kunne være sjovt at høre Vi gik aftentur igår, og der var der en labbe der meget gerne ville over dens ca. 50 cm. høje hegn... Så blev jeg nysgerrig. Jeg lægger gerne ud, nu har vi katteindhegning, så vi har 180 højt plankeværk, til 28 cm. lav hund,der hvor vi boede før havde vi bare et 50-60 cm alm hunde-havehegn da kattene var "rigtige" udekatte. Hvis ikke vi havde kattene i haven også, var det stadig sådan, men det er nu dejligt betryggende, at der ikke kan komme fremmede dyr ind, og at misserne bliver hvor de er, plus at hvis vi engang vælger at få en større hund, at den ikke kan springe over. Der hvor vi boede før, havde vi også bøvl med, at naboerne og forbipasserende skulle række ind over havelågen, og klappe og endda løfte vores søde lille vif, virkelig træls at skulle ud og holde øje med, om han nu blev hapset eller tabt Det er slut nu, med 180 cm havelåge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 cujo er cirka 60 ved skuldrene. Hegnet er 1,40. Han har altid fået et NED eller nej når han stod op af det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Bassil er vel 70 cm over skulderen og vi bor i et nybygget rækkehus med 'ny' have, så hækken ligner noget der er løgn (bøgepinde i jord) Vi har indhegnet haven med 90 cm. grønt dyrehegn og det er indtil videre nok - tror ikke han ved at han kan vælte det/komme over :slem: Nu er han ikke som sådan alene i haven, da han jo mener at han skal gø af alt lige fra mennesker, hunde til visne blade i vinden :stupid: så vi har altid døren åben og holder hele tiden øje med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Jeg lægger gerne ud, nu har vi katteindhegning, så vi har 180 højt plankeværk[/QOUTE] Hvis ikke vi havde kattene i haven også, var det stadig sådan, men det er nu dejligt betryggende, at der ikke kan komme fremmede dyr ind, og at misserne bliver hvor de er Jeg har ikke have og dermed ikke brug for hegn Men jeg undrede mig lige over det ovenstående.. Kan kattene ikke klatre over? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Bassil er vel 70 cm over skulderen og vi bor i et nybygget rækkehus med 'ny' have, så hækken ligner noget der er løgn (bøgepinde i jord) Vi har indhegnet haven med 90 cm. grønt dyrehegn og det er indtil videre nok - tror ikke han ved at han kan vælte det/komme over :slem: Nu er han ikke som sådan alene i haven, da han jo mener at han skal gø af alt lige fra mennesker, hunde til visne blade i vinden :stupid: så vi har altid døren åben og holder hele tiden øje med ham. Nårh Det kender vi godt, den gøen. Jeg fik så lært Vic at hviske for et par år siden, så nu hviske-gøer han kun, det må han godt. Det er seriøst noget af det bedste jeg har lært den hund he he...der kommer bare sådan nogle små "uff uff"-lyde når han piler rundt Men han skal hilse naboerne velkommen hjem fra arbejde med sit ulvehyl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Vores have er faktisk ikke hegnet ind. Følger lidt med og ser om jeg får nogle gode ideer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Nårh Det kender vi godt, den gøen. Jeg fik så lært Vic at hviske for et par år siden, så nu hviske-gøer han kun, det må han godt. Det er seriøst noget af det bedste jeg har lært den hund he he...der kommer bare sådan nogle små "uff uff"-lyde når han piler rundt Men han skal hilse naboerne velkommen hjem fra arbejde med sit ulvehyl Det er også der, Bassil starter.. og hvis man ikke er hurtig går alarmen igang :stupid: Det er værst hvis de 'formastelige' tillader sig at tale sammen i HANS BY! 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Min have er indhegnet med 90 cm dyrehegn (også langs hækken) til ca. 53 cm :hmm: hund - Jacki hopper ikke opad det, enkelte gange har hun sat poterne på lågen, hvor hun er blevet "pillet" ned igen. Har kun oplevet, at det var lidt lavt, og det var i februar 2007, hvor der lå meget sne, og Bondo synes det var sjovt at forsøge at kravle over hegnet (han var da 6 mdr.) - men han fik hurtigt lært at blive på den rigtige side af hegnet Familiens øvrige schæfere respekterer også alle hegnet, selvom de let kan hoppe over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Asta er 52 ved skuldrene, hegnet er 60 cm hvilket hun sagtens kan springe, men hækken som det er sat i er 180 så hun render ingen steder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Jeg lægger gerne ud, nu har vi katteindhegning, så vi har 180 højt plankeværk[/QOUTE] Jeg har ikke have og dermed ikke brug for hegn Men jeg undrede mig lige over det ovenstående.. Kan kattene ikke klatre over? Nej, der er strøm på toppen :slem: elephant.as - Information (ikke den type til kvæg altså, men hobbybrug, og man kan selv regulere strømstyrken). Vi bor lige et stenkast op til en vej der er traffikeret, plus der har været en episode med en kat i nærheden der blev afleveret til ejeren i et gnaverbur med besked om, at hvis den løb løs igen, så ville den blive afleveret død næste gang (gale mennesker) plus her er mange løse hunde, så det er ikke ideélt at have kattene løse, og mine katte er for energiske til at være inde hele dagen. Så det har været løsningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Mio er en 25kgs adræt lille Golden :hjerte: Vi har 50cm grønt havehegn langs vores hæk, fordi der er nogle enkelte huller i den og 1,2m grønt havehegn, på den strækning hvor der slet ingen hæk er. Mio kan sagtens hoppe over begge dele, men har aldrig gjort det når han har været ude i haven, han har respekteret det og ved godt han ikke må hoppe over. Den æra er dog forbi, for nu er man jo blevet "voksen" og hvis Mor og Far ikke lige går tur med en når man vil det, så hopper man da bare over hegnet i det minut mor og far kigger væk og løber over til ens kæreste! :stupid: Så nu er Mio i snor, når han er alene udenfor - en lille tynd line, som han sagtens kunne rykke af hvis han ville, men det virker somom han har respekt for den. :hmm: Pokkers til de nykker han har, for han elsker at ligge ude i haven og tumle rundt, og han opfører sig som regel rigtig pænt! :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Vores have er faktisk ikke hegnet ind. Følger lidt med og ser om jeg får nogle gode ideer. Hvis ikke vores have var hegnet ind, så havde Vic gjort mig til bedstemor de første 10 gange, eller lige taget en smuttur en anden by :scared: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Carlo er omkring 60 over skulderen, og hegnet er 90cm højt, det står dog lidt længere nede end fliserne (har hegn i halvdelen af haven indtil hækken vokser til, det er kun pinde nu) Men carlo kan stå og glo over hegnet (grønt trådhegn), men har aldrig gjort antræk til at smutte ud.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Nej, der er strøm på toppen :slem: elephant.as - Information (ikke den type til kvæg altså, men hobbybrug, og man kan selv regulere strømstyrken). Strøm som i "Zap"? Det turde jeg godt nok ikke have til Pippi, men hun har jo også dårligt hjerte, så hun er nok ekstra sart.. Det link du har angivet - jeg kan ikke se at der er nogen af deres modeller, der er angivet udfor hunde, mm? elephant.as - Valg af apparater Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Nej, der er strøm på toppen :slem: elephant.as - Information (ikke den type til kvæg altså, men hobbybrug, og man kan selv regulere strømstyrken). Vi bor lige et stenkast op til en vej der er traffikeret, plus der har været en episode med en kat i nærheden der blev afleveret til ejeren i et gnaverbur med besked om, at hvis den løb løs igen, så ville den blive afleveret død næste gang (gale mennesker) plus her er mange løse hunde, så det er ikke ideélt at have kattene løse, og mine katte er for energiske til at være inde hele dagen. Så det har været løsningen. Fik jeg have, ville jeg også have indhegning.. Oliver (katten) har aldrig været ude, så ville sikkert dø af chok:lol: Men jeg ville lave en løbegård af en art, tror jeg. Han skulle ihvertfald ikke have muligheden for at rende rundt over det hele. Det ville min psyke slet ike kunne klare:oops: Men tak for svar:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Jeg har ikke helt styr på hvor høj Liva er - men hun er vist ganske alm. Golden-højde (med en kampvægt på 36 kg). Vores hegn er et havehegn på 90 cm sat ned med tentorpæle. Problemet hos os er ikke højden, men derimod at hun smutter under, når der sker noget spændende inde hos naboen. Har overvejet lidt at banke teltpløkker i hele vejen rundt i bunden :hmm: Problemet er p.t. løst med et jordspyd og en sporline. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Strøm som i "Zap"? Det turde jeg godt nok ikke have til Pippi, men hun har jo også dårligt hjerte, så hun er nok ekstra sart.. Er Pippi indekat så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Vores hegn er ca. 120 cm. og Daisy er en ung pige på ca. 70 cm i skulderhøjde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Vi bor lige et stenkast op til en vej der er traffikeret, plus der har været en episode med en kat i nærheden der blev afleveret til ejeren i et gnaverbur med besked om, at hvis den løb løs igen, så ville den blive afleveret død næste gang (gale mennesker) Jeg ved ikke hvad der er så galt i det :hmm: Jeg synes det var utroligt pænt af vedkommende at give en advarsel. Men jeg har også meget svært ved at forstå hvorfor det er så selvfølgeligt at folk bare skal acceptere naboernes katte i deres have Mht. hegn - højeste hund: 85 cm, laveste hegn 1,50 m. Det kan hun godt springe over, men har kun gjort det én gang. Det meste af vores have er indhegnet med 1,80 m hegn. Havde vi kun Leroy, kunne vi nok nøjes med 60 cm 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Petrines venner (schnauzer + welshterrier, ca 35 cm høje) har begge 2 m højt hegn + hæk rundt om haven, desværre kan Petrine gå gennem maskerne Får jeg nogensinde have, så skal den mindst indhegnes som Alt4Victos med strøm og 2 m højt (har jo også en fugl, men ved ikke, om det er realistisk med loft-hegn på en hel have) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Er Pippi indekat så? Både og.. Eftersom hun har levet på gaden da hun var lille killing, ligger det så dybt i hende at komme ud, at vi har valgt ikke forbyde hende det, men hun har ingen kattelem, og kommer derfor kun ud, når vi er hjemme. I starten var jeg lidt nervøs med alle de andre katte der er her i kvarteret, men hun går heldigvis aldrig langt væk og kommer som regel igen når vi kalder. Og så har hun fundet en buddy inde ved naboen, som hun leger med en gang i mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Jeg ved ikke hvad der er så galt i det :hmm: Jeg synes det var utroligt pænt af vedkommende at give en advarsel. Men jeg har også meget svært ved at forstå hvorfor det er så selvfølgeligt at folk bare skal acceptere naboernes katte i deres have Mht. hegn - højeste hund: 85 cm, laveste hegn 1,50 m. Det kan hun godt springe over, men har kun gjort det én gang. Det meste af vores have er indhegnet med 1,80 m hegn. Havde vi kun Leroy, kunne vi nok nøjes med 60 cm Selvfølgelig skal naboerne ikke nødvendigvis acceptere fremmede katte i deres haver, på biltage osv. men jeg kan nu godt forstå, at man vælger at hegne sin have ind frem for at lade katten dø. Det tror - og håber jeg - at de fleste mennesker ville gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Vi bor på en hjørnegrund og derfor er der meget trafik. Langs det ene fortov har vi hæk på 180 og det er yderligere forstærket med et hegn som er sat op på pæle der står i jorden. Det er et almideligt grønt hegn og er 150 cm. Mod vores mest befærdede vej har vi Stakit i 200cm højde og mod naboen er der hæk hvor der også er almindelig grønt hegn i 150.cm Desuden er der gravet fliser ned i jorden i en ½ meters dybde hele haven rundt. Ingen kommer ind eller ud af vores have Vil naboens katte ind i haven forcerer de unden problemer stakittet på 200 cm - men beaglerne skal nok holde dem væk ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Maj 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Strøm som i "Zap"? Det turde jeg godt nok ikke have til Pippi, men hun har jo også dårligt hjerte, så hun er nok ekstra sart.. Det link du har angivet - jeg kan ikke se at der er nogen af deres modeller, der er angivet udfor hunde, mm? elephant.as - Valg af apparater Nu er jeg ikke elektriker, og det er manden der har ordnet det, men det er den slags hegn man sætter op til katteløbegårde. De sendte en folder da vi kontakte dem, og det er en særlig svag model de fører, som man køber til katteløbegårde, ikke dem de viser til heste og køer. Det er ikke 'zap' som i stunn-gunn zap "bang du er zappet og får et mega rap, og besvimer:lol:, eller endda hvis du rører ved et hestehegn hvor man får et kæmpechok:stupid:", det er et lille nas katten får (jeg har selv rørt ved hegnet flere gange, for at tjekke at det virker) og det er der ikke noget farligt ved. Heller ikke helbredsmæssigt. Nu har jeg også knæk på hegnet, så de skal helt op til knækket, og op over den kan for at kommet til hvor der er strøm. Men det fokuserer de slet ikke på når de er i haven. Min hankat har prøvet 2 gange på det år vi har boet her, og det er ikke et rap så han faldt ned, eller var bange for det. Han holdt bare op med at kravle derop igen. Hvilket også er meningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Maj 4, 2010 Jeg ved ikke hvad der er så galt i det :hmm: Jeg synes det var utroligt pænt af vedkommende at give en advarsel. Men jeg har også meget svært ved at forstå hvorfor det er så selvfølgeligt at folk bare skal acceptere naboernes katte i deres have Synes den form for advarsel er at tage den forældede lov lige seriøst nok - Jeg truer da ikke folk med, at skyde deres hund, når jeg ringer og siger, at jeg står med den bortløbne hund et sted - det er da alm. høflighed, at respektere folks følelser for deres dyr!? :hmm: Det er selvf en helt anden sag, hvis hunden/katten konstant er til fare eller grov gene, og ejeren ikke forsøger, at udbedre problemet eller ikke tager problemet seriøst ved henvendelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts