Hop til indhold

Besøgshund


Recommended Posts

Jeg kan ikke lige finde ud af hvor den her passer ind.... men tænkte, at der måske var nogle der var interesserede i dette...

 

http://www.besoegshunde.dk/

 

Trygfonden søger hunde som besøgshunde på ældrecentre i flere kommuner :-D

Redigeret af Lykkeliv
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

læste om det i sidste uge på tekst tv på tide at danskerne finder ud af hvor meget disse hunde kan hjælpe en menneske

 

 

mine er langtfra egnede vil jeg mene:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer faktisk at melde mig med Vinnie, eftersom hun er utrolig sød og blid omkring mennesker.

Men det hele står og falder med om der skal være andre hunde tilstede samtidig. Skal der det, kan hun ikke bruges.

 

Tror da helt sikkert hun kan blive single-besøgshund, så tilmeld dig straks :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

man skriver bare oe i stedet for ø så virker det.. gjorde det i hvert fald hos mig :5up:

 

Desværre tror jeg ikke Mio er så godt egnet - han elsker nus og opmærksomhed, men han er nok for urolig/stresset. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gerne have været tilmeldt med Stella, hun ville synes det var fantastisk og ville egne sig perfekt til formålet.

 

Asta ville synes det var vildt fedt at få godbidder og kærlighed, men jeg er bange for at hendes måde at give kærlighed på er for voldsom til de ældre :genert: Tror det er de færreste skøbelige ældre der synes det er et hit at have 22 kg voldskrammende og slikkende hund siddende i skødet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh Aslan elsker jo gamle mennesker, men sæt nu hans glæde væltede en af dem så de brækkede en hofte :shock::shock::shock:

 

 

Jeg tænker dog hvilke test de vil putte hunden igennem, og om hende adfærdsbehandleren er en god eller en dålig en?

 

Og om dyrelægen KUN undersøger hunden og ikke har noget med adfærden at gører?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg synes, at det er et helt fantastisk koncept, de går i gang med! Jeg håber, at mange flere plejecentre kommer med i ordningen med tiden. Kan huske vi har eftersøgt sådan en ordning herinde før, så dejligt at se at der nu sker noget.

 

Tror ikke min hundebasse er klar endnu til den slags, men når der kommer plejehjem i Odense med i ordningen kunne jeg godt finde på at undersøge det nærmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad bare så godt der havde været noget i vores område. Nova ville eeelske det, men håber da det kommer med tiden :-D

 

Jeg ville gerne have været tilmeldt med Stella, hun ville synes det var fantastisk og ville egne sig perfekt til formålet.

 

Asta ville synes det var vildt fedt at få godbidder og kærlighed, men jeg er bange for at hendes måde at give kærlighed på er for voldsom til de ældre :genert: Tror det er de færreste skøbelige ældre der synes det er et hit at have 22 kg voldskrammende og slikkende hund siddende i skødet.

 

Når jeg engang bliver gammel... så vil jeg gerne have 22kg voldskrammende og slikkende hund siddende i skødet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi overvejede at melde Lexi som PAT dog (som det hedder herovre), men hun blev desværre syg og døde inden vi fik gjort noget ved det. Lex elskede børn, ville have været perfekt i skoler/børnehaver, og jeg tror heller ikke hun ville sige nej tak til en flok gamle der ville ae og nusse.

Herovre omhandler testen bl. andet om hunden er "bomb proof", altså, kan en fremmed tage fat i hunden, kramme den og holde dens poter uden den reagerer negativt, er den rolig selvom der er larm og uro, bliver den forskrækket over pludselige bevægelser og høje lyde etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes, det er et fantastisk og logisk koncept :5up:

 

Lucki ville have været super egnet til tjansen :lun: Mine forældre har et ældrecenter i "baghaven", og når Lucki og jeg gik tur i området, blev vi næsten hver gang stoppet af ældre som liiiige skulle fortælle om deres livs schæfere, om hvor smuk Lucki var, hvor rar han så ud, og hvor fantastisk det var, at sådan en gammel fyr stadig var så legesyg :lun: Lucki elskede opmærksomheden .....

 

Jacki nooooot so much :scared:, men om en 5-6 år tror jeg :x: at der begynder af vise sig lys for enden af tunnelen for hende ...............

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Løverne elsker den slags...

og hvis det er test med at blive krammet og holdt fast de skal igennem, så består de alle sammen..Det er nemlig en af løvernes store forcer, at de godt vil have folk (også fremmede) holder dem fast og tæt..Dét og så deres evne til at søge og fastholde øjenkontakt. Nok derfor at de er meget brugt som terapihunde i Norge, England og USA :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Løverne elsker den slags...

og hvis det er test med at blive krammet og holdt fast de skal igennem, så består de alle sammen..Det er nemlig en af løvernes store forcer, at de godt vil have folk (også fremmede) holder dem fast og tæt..Dét og så deres evne til at søge og fastholde øjenkontakt. Nok derfor at de er meget brugt som terapihunde i Norge, England og USA :lol:

 

 

Den bog har Bimsen så heller ik lige læst ... hun tåler at blive krammet - men hun nyder det bestemt ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bog har Bimsen så heller ik lige læst ... hun tåler at blive krammet - men hun nyder det bestemt ikke.
I har nok givet hende for lang line.. Inden længe har I en hund der smider jer væk fra sofaerne..Og slet ikke tager jer med på lufte-turene.. Jeg forudser store dominansproblemer :engel::mrgreen:

 

Aj hundene bliver vel forskellige alt efter hvilken familie de vokser op i. og hvilke priorteringer man har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...