Hop til indhold

Børn og hunde


mariesvita
 Share

Recommended Posts

"IIIIIHHHHH en hund" - barnet okser afsted mod hunden, svinger med armene og griner begejstret

 

"Auuuuu - neeeeeej" - den lille hvalp jagter barnets bukseben og barnet løber afsted og hyler og skriger.

 

"Nååårh en sød hund du har, må jeg godt sige hej til den?"

 

Alle udsagn er baseret på virkelige hændelser:mrgreen:

 

Jeg synes det er enormt spændende og ikke mindst vigtigt at overveje hvordan mødet mellem hunde og børn foregår.

 

Vita har efterhånden mødt en masse børn - ikke alle er lige HUNDEvenlige.

 

Hvilke tanker og oplevelser gør du dig i forhold til når din hund møder eller er sammen med et barn?

 

Må børn hilse på din hund?

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

Hvordan passer du bedst på din hund?

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men så svarer jeg lige på mine spørgsmål:blink:

 

Det er meget forskelligt hvordan jeg har det med når folk hilser/gerne vil hilse på Vita.

 

Idag var der en teenage-fyr, der kastede sig over Vita. Bare rolig han ville bare hilse på hende:p Men han var så overgearet:neutral: Og så er Vita jo over viiiildt begejstret - altså kort sagt bare vild:rolleyes:

Og så siger han at han selv har hund - og så er det jeg tænker - Ja... og...

Egentlig har jeg det nemmere når det er mindre børn - så kan jeg bedre, føler jeg, lige guide dem lidt så Vita ikke tromler afsted.

 

Nå men vi mødte også et forældrepar der kom trillende med deres lille pige i klapvogn. Den lille pige sad og pludrede lystigt i sin klapvogn og sad og pegede ivrigt på Vita. Der fik Vita lov til at komme hen og hilse på pigen - og give hende nogle slik på hænderne og et enkelt i ansigtet:shock: Men hun synes det var så fornøjeligt den lille pige og hvinede af begejstring og heldigvis var forældrene så tilpas rolige(og mig) at Vita fulgte (t)roligt med klapvognen.

 

Jeg plejer at lade børn gemme Vitas legetøj. Det er all time favoritten her. De yngste tror så de skal hjælpe Vita med at finde det men hvad pokker:mrgreen:

 

Tit kan jeg høre at børn, der har været omkring Vita og jeg en del, bruger mine ord: "Døøøgtiii", "Dyyygti pige", "JA"(siges meget overenergisk:mrgreen::oops:) - og det kan være meget afslørende at have sådan et lille ekko rendende rundt.

 

Heldigvis tror jeg, at min nieces udtryk, når hun kalder på Vita, "hund hund",:lol: (Mere præcist kan det selvfølgelig heller ikke være vel:blink: ) er ved at være gået i glemmebogen

(heldigvis er hun dog gået helt væk fra at betegne Vita som "løøuuu" - som hun i lang tid sagde med dyb stemmeføring mens hun så meeeget alvorlig ud:shock::lol:)

 

Så har jeg brugt og bruger stadig meget tid på at fortælle børn om hvor Vita godt kan lide at blive aet. Hvad der er hvad på Vita - uhhh der er mange spørgsmål fra sådanne nogle børn:???: Sidst spurgte min fætters lille pige hvor Vitas hjerte sad:confused: "Cirka der" sagde jeg og pegede lidt ubestemt på Vita:oops:

 

Det sjove eller rettere sagt dejlige er når børnene formidler det jeg lærer dem videre til deres forældre. Det er altså godt. Nogle gange er det så sødt med de små børn hvor jeg kommer til at sige "det der det kan Vita ikke så godt lide", hvis de laver noget der ikke lige er så rart. Så spærrer de øjnene op og ser vildt bekymrede ud. Så skynder jeg mig at sige "Men Vita kan godt lide hvis du ...." og viser så stille hvad det er jeg mener. Så lyyyser den lille op igen og forsøger at gøre lige det og når jeg så smiler og siger "Ja det kan Vita godt lide. Se Vita, hun.... Åh, det er dejligt. Hvor er det godt at du gør det. Det kan Vita meeeget bedre lide" - så er den lille bare så stolt og ser for det meste meget hengivent på Vita og siger gerne "Dyygtiii":oops:

(Hvor den lille absolut er lige så dyyyygtiii som Vita:))

Link til indlæg
Del på andre sites

"IIIIIHHHHH en hund" - barnet okser afsted mod hunden, svinger med armene og griner begejstret

 

"Auuuuu - neeeeeej" - den lille hvalp jagter barnets bukseben og barnet løber afsted og hyler og skriger.

 

"Nååårh en sød hund du har, må jeg godt sige hej til den?"

 

Alle udsagn er baseret på virkelige hændelser:mrgreen:

 

Jeg synes det er enormt spændende og ikke mindst vigtigt at overveje hvordan mødet mellem hunde og børn foregår.

 

Vita har efterhånden mødt en masse børn - ikke alle er lige HUNDEvenlige.

 

Hvilke tanker og oplevelser gør du dig i forhold til når din hund møder eller er sammen med et barn?

 

Må børn hilse på din hund?

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

Hvordan passer du bedst på din hund?

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

 

Nu har jeg jo to meget forskellige hunde - Bitten bryder sig bestemt ikke om børn, hun synes faktisk de er værre end rigtig meget andet..

For hun ved tydeligvis IKKE hvor hun har dem - og når jeg ser hvor mange voksne der overser hendes signaler, så kan jeg godt forstå hun passer på..

 

Dolph derimod er rigtig glad for børn - han er vokset op med 3 af dem, og man kan tydelig se det når han træææækker henimod skolen når vi går tur :)

Jeg har været så heldig, at alle børn vi møder har spurgt om lov til at hilse på ham.. Og de får altid at vide at Dolph meget gerne vil hilse, men at de skal sidde ned på hug.. Han er jo så lille ;)

 

Og hver gang har de bare klasket sig ned på maven, midt på fortovet - og så har Dolph ellers lige renset madpakken af deres mundviger :D

Mht. leg så vil jeg at det ikke må være vildt - det er sjældent han er sammen med børn længe nok til at de faktisk kan komme til at lege med ham..

Men de gange det er sket, har de fået at vide at han har leget vildt med Bitten, og hellere vil lege næselege :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer meget an på børnene.

 

Nu er Dumle jo ikke så god til børn, han er SÅ ivrig efter at komme hen at hilse at han ofte kommer til at vælte dem hvis han får lov.

 

Da han var hvalp var der et par her i byen der selv havde stor hund. De havde en lille datter som de på bedste vis havde forsøgt at lære hvordan man omgåes en hund (syntes også det var lykkedes godt).

De kom en dag gående med hende i klapvogn og hilste på Dumle. Datteren var så vild efter at hilse på Dumle at jeg løftede ham op til hende i klapvognen (efter forældrene havde spurgt om de måtte).

Når først Dumle kommer op til ansigtet er han helt rolig ved små børn (som regel 7,9,13), så han lagde sig ved hende og gav hende et lille forsigtigt slik på kinden mens hun nussede ham :hjerte:

 

Min nevø derimod er meget bange for hunde, og det gør det ikke bedre at Dumle er så ivrig efter at hilse. Så der er fremgangsmetoden at få ham i dæk og få ham til at stirre på en godbid til han får lov at tage den mens min nevø får lov at røre Dumle og hans forældre fortæller ham hvordan man skal være overfor sådan en :lol:

 

Så ja, børn må gerne hilse på min hund, men jeg advare altid dem/forældrene om at han er meget voldsom inden. Medmindre de bare lader deres børn styrte hen til Dumle. Så føler jeg lidt det er deres egen skyld, så kan jeg tit ikke nå at advare.

 

De må ikke lege med ham. Så bliver han simpelthen for vil og jeg er bange for nogen kunne komme til skade.

 

Det er vist ikke så meget med at passe på hunden, mere at passe på ungerne.

 

Uha. De "børn" der ser mest til min hund er vist min nyligt konfirmerede lillesøster, og der har det slet ikke været nødvendig, hun ar nemlig overtaget mit hundelufter job for hundene i byen.

Ellers er det min nevø, og det klare forældrene fint, siger "ae stille og roligt", "ikke råbe eller løbe" og ikke prikke til hunden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila er kun sammen med børn under overvågning. Hun er egentlig sød nok og kan godt lide børn, men dem under ca 3 år havde hun problemer med som yngre og så er hun generelt reserveret/tilbageholden/på vagt overfor havd fremmede kunne finde på at gøre ved hende. Som feks at holde hendes hoved fast og stirre hende i øjene, hvilket 9 ud af 10 mennsker gør ved hende! Og det er svært for hun vil rigtig gerne hilse på:)

 

Men når hun har hilst på nogle rolige børn, så hygger hun sig med at se havd de finder på og hun er meget tålmodig med havd de kan gøre ved hende. Hun kigger på mig for at få hjælp, når hun ikke lige ved havd hun skal gøre. men generelt er hun mere interesseret i voksne end i børn.

 

Det har de sidste år ikke været et problem at have hende med på besøg hvor der er børn. jeg sørger for at fortælle barnet at sheila ikke bryder sig om knus, men at hun rigtig gerne vil aes. og at hun elsker godbidder.

Og så sørger jeg for at sætte mig foran hende hvis hun sover, så ingen løbende børn kommer til at træde på eller falde over hende. Bare sådan for en sikkerheds skyld:)

 

hendes favoritgruppe inden for alle typer mennekser er ridepigegruppen, dem der på 10 - 14, dem har hun mødt så mange søde af, at hun lettere generalisere til at de er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Må børn hilse på din hund?

Det burde nok være "må din hund hilse på børn", for det er hundene som er de mest ivrige. De kan ikke se børn(lige fra babyer i barnevogn til de helt store) uden at gå fuldstændigt i selvsving.

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

De må godt lege sammen, bare det ikke bliver for vildt og det gælder både for hunde og børn:mrgreen:

 

 

Hvordan passer du bedst på din hund?

Ved at være tilstede og holde øje med at alle parter synes det er sjovt.

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

Man må ikke bære på hunden. Ingen kram og hunden skal have lov til at sige fra/trække sig væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Toffi har jo et problem med børn, så jeg kan ikke svare på meget af det du spørger om.

 

Men jeg vil godt sige en ting, som jeg synes er vigtig (også fordi jeg ved du er pædagogstuderende;-)).

 

Folk bliver altså NØDT til at lære deres børn, at man ikke bare går hen til en hund, uanset hvor lille den end er.

 

Man skal altid spørge først. Det gør heldigvis de fleste, men der er stadig mange der ikke gør det.

Og det er altså børnene det går ud over, når hunden bider.

 

Kan du ikke lave en landsdækkende afhandling om det? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Må børn hilse på din hund?

Ja det må de.

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

Helst ikke Lexus bliver tiltider for voldsom.

Hvordan passer du bedst på din hund?

Sammen med børn er enten lene eller jeg der hele tiden, børn og hund uden opsyn er alt for farligt

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

Man krammer ikke og man stirre ikke hunden i øjnene

Når hunden ligger i sin kurv, eller sover må man ikke røre. Hundens mad og vand er ALTID forbudt område. Hunden må gerne sige fra og det SKAL! respekteres

Link til indlæg
Del på andre sites

Toffi har jo et problem med børn, så jeg kan ikke svare på meget af det du spørger om.

 

Men jeg vil godt sige en ting, som jeg synes er vigtig (også fordi jeg ved du er pædagogstuderende;-)).

 

Folk bliver altså NØDT til at lære deres børn, at man ikke bare går hen til en hund, uanset hvor lille den end er.

 

Man skal altid spørge først. Det gør heldigvis de fleste, men der er stadig mange der ikke gør det.

Og det er altså børnene det går ud over, når hunden bider.

 

Kan du ikke lave en landsdækkende afhandling om det? ;-)

Jooo:blink:

Jeg kunne godt tænke mig at se DKKs initiativ - de har et med at lære børn at omgås hunde.

 

Du har så meget ret - børn eller det vil sige alle mennesker bør lære at spørge om lov før de hilser på en hund.

 

Jeg har tænkt tanken i forhold til de børn jeg engang skal ud til som forhåbentlig bliver vuggestuebørn.

For som oftest er det jo netop børn det går ud over når det kommer til hundebid, som du selv er inde på. Og jeg forstår godt hunde der reagerer negativt på børn der stirrer på hunden, prikker den i øjnene, hyler vildt når den nærmer sig eller løber direkte hen til den.

 

Pt øver jeg mig på mine niecer og kusiner og andre "stakler":mrgreen:

Jeg prøver også at lære dem at der er forskel på hunde. Nogle hunde synes XXX er rart - det gør Vita ikke/også.

 

Jeg håber at lære børn at have respekt for hunde og at opføre sig korrekt når de omgåes hunde. Ikke hyle op og bene afsted.

 

Jeg tror også at Vita har haft det nemmere når det kommer til hende og børn. Dels har hun mødt mange børn fra hun var helt lille: min lillebror var dengang 8 år, min ene niece er Vita "vokset op med" da de er lige gamle og min anden niece er kommet til hen ad vejen, mine kusiner har hun tit mødt (de er idag, to på, 10 år og, en på, 13 år) og så er der alle de legekammerater der er kommet rendende. Ikke at det gør det i sig selv for det kræver også at man er på stikkerne. Giver hunden noget fornuftigt at foretage sig og lærer børnene hvad man skal/kan sige og gøre i forhold til hunden.

 

Sidst Vita var sammen med tre små tøser, to 3-årige og en 6-årig, lå Vita på sit tæppe med benene i vejret og mulede rundt og pigerne sad forsigtigt og aede hende. De stod tit hende ved mig, sad på skødet af mig og aede Vita.

Og så grinede vi lidt af Vita der er "fjollet":)

Link til indlæg
Del på andre sites

Må børn hilse på din hund?

Ja - Hvis det er mindre børn og Tulle gerne vil hen til barnet - det vil hun altid - og det samme vil Bella - så spørger jeg altid den voksne de følges med om barnet bilver bange ... Hvis det er større børn - så fortæller jeg dem, hvordan de bedst hilser på mine hunde: Ned på hug og så stille og roligt

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

Det må de gerne ... men jeg er ret striks i, hvilke lege de leger - ikke for vilde lege.

Hvordan passer du bedst på din hund?

Ved at studere dem og sige fra, når jeg kan se at nu er det nok.

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

Ja - Altså Mathias har lært at når hundene sover - så skal de ha fred - og når de lige har sovet - så skal hundene ud ...

De kammerater der kommer her, er jeg noget efter fordi de godt kan være lidt hårde i deres måde at tale til især Tulle på ... Og det vil jeg ikke ha.

 

Nåja - og Mathias der sidder her ved siden af mig mener selv, at han er så dygtig til det med hundene at han har fortjent en is :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nåja - og Mathias der sidder her ved siden af mig mener selv, at han er så dygtig til det med hundene at han har fortjent en is :mrgreen:

Var det ikke to is?:hmm::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvilke tanker og oplevelser gør du dig i forhold til når din hund møder eller er sammen med et barn?

 

Må børn hilse på din hund?

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

Hvordan passer du bedst på din hund?

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

 

Silke er glad for børn. Meget. Hvis vi møder nogen, der spørger mig om de må "hilse på hunden", så siger jeg altid, at hun hedder Silke, og de skal spørge hende. Nogle børn står bare og fniser lidt, og Silke står så bare roligt og logrer stille.

Andre børn siger noget med "Hej Silke, må jeg hilse på dig?" Og så fistrer hun lige hen i favnen på dem og logrer og piver og hilser, så man skulle tro, at de havde kendt hinanden hele livet..

For Silke ER vild med børn. Men hun har også erfaringer fra sin ungdom, med børn der starter med at se interesserede ud, men som ender med at skriiiiige i vilden sky, når hun daffer tættere på..

 

Nå, men jeg har 3 børnebørn. De er nu 4½ -7 og 9 år. Så når DE kommer på besøg, så er der altså liv! a084.gifa070.gifg060.gifa077.gif

Inden de kommer (eller når der kommer andre gæster) lægger jeg en skive brød inde i sofaen. Silke ved den ligger der, men hun rører den ikke. Når det ringer på døren får hun besked på at sitte mens jeg lukker døren op. Og så hyler og piver hun af glæde og hilser lynhurtigt på børnene... Og så render hun ind i stuen efter brødet. Så har vi andre ro til at sige hej og hænge tøj.

I køkkenet har jeg så sat en kop med hundemad. Og den får de tre børn lov til at give hende. ---Det er ret vildt.. DE kaster, og hun griber. Børnene er ret gode til at skiftes, og Silke er supergod til at passe på små børnefingre.

--Og så har både børn og Silke fået dækket deres behov for samvær. Silke lægger sig hen og sover, og børnene får lidt tid til mormor osse.. :blink:

 

Når vi går tur får de lov til at skiftes til at kaste bold til Silke. -Kun et par gange hver. Men alle elsker det. En bold ud i en af søerne vækker den helt store begejstring.. --Pigen på 7 år er så småt ved at lære de forskellige kommandoer, "sit", "dæk" og "stå". Men det er lidt svært, for det kræver jo, at de andre ikke blander sig imens.. Og det kan være lidt svært for den ældste dreng at forstå, at jeg ikke bare kan få Silke til at reagere på hvad HAN vil have hende til... Det ER noget Silke bestemmer.:???:

---Til gengæld var HAN den første som Silke afleverede en bold til... Ellers afleverer hun kun til mig..

Børnene er glade for Silke, men de er ikke "besatte" af hende, selv om de ikke har hund derhjemme.

 

Den yngste var rædselsslagen for hunde da han var lille. Så det var lidt et problem. For så snart han kunne gå, så rendte han jo helst i hælene på de to store så snart de hoppede ud af bilen. Og når de så ringede på hos mormor, så skreg den lille som en stukken gris når han fik øje på Silke nede fra hans højde af....

Okay, det løste sig ved at forældrene bar rundt på ham og Silke holdt afstand i nogle måneder... Så blev det for kedeligt... HAN ville jo osse være med til at smide hundemadder til Silke... :lol:

 

---Det kan godt være, at hunde ikke får så meget udelt opmærksomhed og hundekorrekt opførsel i en børnefamilie. Men så får de så meget andet. --Og jo flere mennesker, der er i en familie, jo bedre bliver hunden til at læse menneskesprog.. Jeg synes at det er det halve af glæden ved kommunikationen mellem hunde og mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Må børn hilse på din hund?

 

Nej

 

 

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

 

Nej

 

 

Hvordan passer du bedst på din hund?

 

Fremmede børn får ikke lov at hilse overhovedet.

 

 

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

 

Jeg har prøvet, men børn fatter ikke så meget:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvilke tanker og oplevelser gør du dig i forhold til når din hund møder eller er sammen med et barn?

 

Jeg gør mig mange tanker om det!

 

Jeg har haft hunde der ikke var glade for børn, eller rettere endte med ikke at være glade for børn.

Man skal virkelig sætte nogle klare regler for børn, jeg vil ikke igen opleve at have hunde der har fået deres grænser overskredet af børn.

Men det er svært, mange børn ved ikke hvordan de skal omgåes hunde.

Jeg har ''undervist'' en masse børnehavebørn, men bliver lidt træt når jeg oplever uinteresserede pædagoger og at ungerne igan og igen gør de samme ting igen og igen, selvom pædagogerne bør vide bedre.

Fx duer det ikke at en flok børn løber skrigende hen til hunde!

Det duer ikke at de står og råber og vil klappe hundene på hovedet alle på en gang!

Jeg kunne nok skrive en del om det ;)

Men jeg har lært børnehavebørn (hvis man da mener de har lært det :hmm:), at de skal gå langsom, at de ikke må larme, at de skal spørge om lov, at de ikke må klappe hunden ovenpå hovedet, at de kan stikke håndfladen frem, lige så stille, og at de kan nuse hunden stille og roligt på brystet :)

Jeg har fået dem til at hviske, til at smaske (det synes de er sjovt!), og til at gå langsomt, alt i medens pædagogerne er stået helt af mentalt :lol:

Nu gør jeg mest det at jeg trækker os væk fra stien alt efter hvilke børn det er :)

For nyligt da vi havde hundebesøg, løb hundene ind i en frtidshjemgruppe, hundene var løs, og det kom lidt bag på os at børnene var der :lol:

Det varede ikke længe før vi havde styr på tropperne men alligevel nåede de meget hundene ;)

Bagefter fik jeg at vide af en sød pædagog jeg kender at Mika var løbet rundt til stort set alle børn på kort tid og havde kysset dem og hilst på dem :oops:

Hun elsker børn, det er dejligt, de her børn var dejligt store, og en af dem foreslog at hundene ( 6 hunde) blev og legede med dem, for det ville trætte hundene så dejligt ( det må være noget han hører hjemme) :lol:

 

Må børn hilse på din hund?

 

Ja, hvis det foregår ordentligt!

 

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

 

De har leget meget med børn de kender, med min papsøn Tais har Susi leget meget fodbold, Susi kunne stå på mål, og hun kunne

hoved(snude)støde en plastic fodbold ca 30 gange uden den rørte jorden :shock:

Susi kunne en masse regler omkring fodbold og hvis andre hunde deltog og ikke overholdt disse regler, så skældte hun ud, brokkede sig, auvuvovavvov, en lang historie om hvor forkert det der var :lol:

Mika har boet i en familie med to børn, hun elsker børn.

Men der er regler og jeg overlader aldrig mine hunde alene med børn.

Hvordan passer du bedst på din hund?

Ved ikke at lade børn overskride hundenes grænser.

 

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

Ja!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm den er lidt svær.

 

Det er megetforskelligt fra gang til gang om Tacco får lov at hilse ( og børn er ret vilde med en dalmatiner åbenbart )

 

Helt små børn får lov at komme hen til ham når han er bleve bedt om at ligge, så må de kæle ham på siden ( og altid kun hvis deres forældre er der til at trøste hvis de alligevel bliver forskrækkede )

 

Lidt større børn får lov at hilse når han sidder ned og KUN så længe han sidder.

 

end nu støøre børn kan godt få lov at kast bold og løbe løs med ham hvis vi kan blive enige om reglerne :-D ( de skal stoppe og ignorere Tacco hvis han bliver for kåd bla )

 

Når det så er sagt bliver alle advaret om at han godt kan blive voldsom og at når jeg siger stop så er det stop. Men ellers er jeg glad for at der er så mange børn ( og forældre ) der gerne vil være med til at lære min hund at omgås børn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Må børn hilse på din hund?

 

Ja, meget gerne :-D Noomi må være født med en forkærlighed for børn, hvis der er børn og voksne at vælge imellem, så går hun altid hen til børnene først :-D

Futte var også utrolig glad for børn, han troede vist at de var født med en tennisbold i hånden :lol:

 

Må de lege med den - hvad må de lege? Hvilke lege er bedst?

 

De må ikke lege med Noomi endnu, for hun er stadig for hvalpet og det kan nemt gå galt med skrig og skrål til følge. Dog kommer det an på hvor gamle børnene er selvfølgelig, min venindes søn på 10 må gerne, for han har en helt fantastisk evne til at omgås hunde (ret imponerende i den alder! :-D) og han er utrolig omsorgsfuld over for hende. Bl.a. fjernede han hende blidt fra hans mors blomsterkrukker, ikke for blomsternes skyld, men for at Noomi ikke skulle spise noget hun ikke kunne tåle! :mrgreen: Og han er meget påpasselig med ikke at trække for hårdt i de ting hun kommer med osv. Så han er ret "hunde-sikker" :lol: De er dog ikke uden opsyn!

 

Hvordan passer du bedst på din hund?

 

Ved nøje at overvåge hvad der foregår og gribe ind inden det bliver for meget + at instruere børnene i, hvordan man bedst omgås en hund.

 

Har du lært de børn din hund ser mest nogle vigtige huskeregler?

 

Ja, bl.a. min venindes to sønner (den yngste er beskrevet ovenfor). Jeg fik dog den ene gang ikke forklaret mig godt nok, da jeg fortalte den ældste at man ikke må stirre en hund ind i øjnene. Han troede at man slet ikke måtte kigge på den :lol: Den misforståelse har vi dog fået ryddet af vejen igen :lol:

Deres forældre har dog også altid været rigtig gode til at lære børnene at respektere hunde, så der er ikke nogen synderlige problemer på den front (ud over at den ældste er bange for hunde, det er lidt ærgerligt). Men de er til at tale med og mht. Futte vidste de godt hvad der var ok og hvad der ikke var og mht. Noomi, så tager vi det som det kommer efterhånden som hun vokser op. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...