Hop til indhold

Måske gravid?


Gæst BigKibaFan
 Share

Recommended Posts

Gæst BigKibaFan

Ligenu sover hun rimelig dybt inde i stuen... lidt tideliger gik hun lidt rasteløst rundt også har hun "bygget rede" inde på min mors værelse...

 

Men nej.. hun halser ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst BigKibaFan

Hun har ikke født i løbet af natten så vi regner ikke med at hun er gravid, hun hverken halser eller noget i den stil...:vedikke:

Det kan godt være at i syntes at det er godt, men det her var min eneste chance for at få min ejen hund... For selvom jeg havde penge til det ville min mor ikke lade mig købe en da hun er bange for at hendes kæreste så vil gå fra hende-.-... men tak for hjælpen ellers..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BigKibaFan

Det er for hårdt=P Vil heller havde en kanin avl.. men ja.. så snart jeg fylder 18 køber jeg min drømme hund:-D

 

Men min mor har faktisk lige været nede og sagt at vi kan snakke hvalpe efter sommerferien da jeg skal ud og rejse 2 gange inden sommmerferien er ovre:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hun har ikke født i løbet af natten så vi regner ikke med at hun er gravid, hun hverken halser eller noget i den stil...:vedikke:

 

Har du ikke læst de svar du har fået? Og hvad med temperaturen?

Mærkeligt at stille en masse spørgsmål og så ikke tage sig af hvad man bør tjekke alligevel :hmm:

 

Kan huske at herinde for nogle år siden var ens, hvis mor, var det vidst, skulle have hvalpe på sin tæve. Hun gik bare aldrig selv igang. Det kunne have været end grusomt, hvis de bare havde konstateret "nå, hun var så bare ikke drægtig:vedikke:".

 

Jamen jeg har da også hørt om en beagletæve der simpelthen ikke kunne presse...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BigKibaFan

selvfølige har jeg læst svarene?

Og jeg sagde da også til min mor at vi burde tage til dyrlægen med hende på tirsdag for at få undersøgt om hun har noget?.

Link til indlæg
Del på andre sites

selvfølige har jeg læst svarene?

Og jeg sagde da også til min mor at vi burde tage til dyrlægen med hende på tirsdag for at få undersøgt om hun har noget?.

 

hvorfor først på tirsdag?? :vedikke: hvis hun har problemer med at føde og hun skulle føde nu ville jeg da sige afsted så hurtigt som muligt! :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Troede ikke dyrlægen havde åbent i pinsen:???:

 

Hvis I ringer til dyrlægen, så burde der komme en telefonsvarer, hvor I får nummeret til nærmeste vagtdyrlæge. Sådan funkerer det i hvert fald hos min :-D

 

Der er altid en dyrlæge til akutte situationer! Ting, der, uden behandling, kan have konsekvenser (hvilket man virkelig må sige, at det har for en gravid tæve, hvis hun ikke føder - døde fostre i livmoderen fx er IKKE godt :cry:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har ikke født i løbet af natten så vi regner ikke med at hun er gravid, hun hverken halser eller noget i den stil...:vedikke:

Det kan godt være at i syntes at det er godt, men det her var min eneste chance for at få min ejen hund... For selvom jeg havde penge til det ville min mor ikke lade mig købe en da hun er bange for at hendes kæreste så vil gå fra hende-.-... men tak for hjælpen ellers..:blink:

 

 

for tæver kan ikke gå over tiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærlig har jeg meget svært ved at tro på den historie

Mon ikke det bare er ønsketænkning, den hund er formodentlig ikke drægtig!

For mig lyder det meget mere som et barn som vil have opmærksomhed, og det får hun jo så:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor gammel trådstarter er - men jeg synes det er fint hun skriver herinde for at få svar på de spørgsmål hun ikke har kunnet finde svar på på nettet. Det er ikke hendes ansvar at få dyrlæge til hunden osv., og det lyder jo også til at hun har forsøgt at overbevise sin mor om vigtigheden af det - men i sidste ende er det jo hendes mor der bestemmer.

 

Hvis jeg var en ung pige og vores hund skulle have hvalpe for første gang ville jeg nok også have lavet en sådan tråd. Der er mange ting man endnu ikke ved i den alder, og man lærer hele tiden.

 

Det været sagt, så håber jeg også at der ikke er hvalpe i tæven (opdatering?), og ellers at alt går godt.

 

Ellers glæd dig til du bliver 18 og selv kan vælge din drømmehund (og du har jo masser af tid (?) til at pejle dig ind på race osv.). Og i disse tider er det nok alligevel smartest at holde sig fra at avle blandingshunde, med de nye regler og love og alt det der. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Og i disse tider er det nok alligevel smartest at holde sig fra at avle blandingshunde, med de nye regler og love og alt det der. :genert:

 

Ved godt, at det ikke er dette tråden egentlig handler om, men jeg vil alligevel rose dig, for at turde skrive det. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BigKibaFan

Kleo:

RoflXD du lyder som en gammel klog tøs på 12XP Kom dog videre!

Tror du selv på at jeg ville opdigte sådan noget??:stupid:

Så har man ikke hjernen på rette stedXD

 

Vinhou:

Tak:-D Glad for at du forstår hvad jeg vil med det her indlæg...

men hvad er det for noget med nye regler?:vedikke:

 

 

Og i andre... Hun er IKKE gravid... så jeg vendter mig en hundehvalp udefra efter sommerferien:-D

 

Hvad angår min store pige.. Vil min mor desværre prøve igen med en han hund ved navn Kato:???: har ellers prøvet at tale hende fra det.. Virkede bare ikke:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Meget kort fortalt så arbejder regeringen på et lovforslag med kraft fra 1. juli, hvor hunde uden stamtavler vil være ulovlige.

 

"Efter d. 1. juli vil ingen blandingshunde kunne videreformidles på lovlig vis, med mindre ejeren har ”tilstrækkelig dokumentation” for, at der er tale om en lovlig hund. Og hvad er ”tilstrækkelig dokumentation”, når man ikke har en stamtavle?"

Ritzau Info - Er din hund lovlig efter d. 1. juli?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinhou:

Tak:-D Glad for at du forstår hvad jeg vil med det her indlæg...

men hvad er det for noget med nye regler?:vedikke:

 

Og i andre... Hun er IKKE gravid... så jeg vendter mig en hundehvalp udefra efter sommerferien:-D

 

Hvad angår min store pige.. Vil min mor desværre prøve igen med en han hund ved navn Kato:???: har ellers prøvet at tale hende fra det.. Virkede bare ikke:???:

 

Tillykke med den kommende hvalp. Hvad er det for en du har "bestilt"? :-D

 

Og angående din mor... så må du jo blive ved med at forsøge at overbevise hende om at det er en dårlig ide - det er ikke altid "de gamle" er lige intelligente, eller hvad man skal sige. Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves, fristes man til at sige (ikke for at tale ondt om din mor naturligvis). :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler mig så hjælpeløs, når et "barn"- ja jeg ved godt at du ikke er 7 eller noget- Men ikke voksen ;-) kommer her med et meget seriøst emne.

 

Trådstarter har (naturligvis) ikke den nødvendige baggrundsviden, og står her til "ansvar" online for sin mors dårlige beslutninger. Ja- vi kan skrive og forklare hvordan tingene hænger sammen, og givetvis give en masse viden videre til "barnet", men vil mor lytte? Det har vi set før, ikke har været tilfældet. Uanset hvor meget vi forsøger at påvirke barnet, vil det stadig være svært at påvirke ansvarshaveren- Mor. For mor sidder ikke her og søger hjælp, selvom hun burde det.

 

Og hvor er det ærgerligt. I kender sikkert alle følelsen af at ville gøre noget for at hjælpe en hund ud af en uhensigtsmæssig situation ved at påvirke ejeren. Det er bare sådan, at vi ikke har fat i ansvarsholdende ejer her- og har derfor ikke denne mulighed.

 

Det er før set, at børn har søgt hjælp om meget alvorlige problemer, emner eller lign, og det eneste brugerne her på forum kan gøre- efter de er kommet af med deres frustrationer over problemet- er at prøve at påvirke barnet til at printe svarene ud og vise til mor/far. Desværre tæller det sjældent så meget for forældre, hvad deres børn kommer og fortæller de har læst på nettet.

 

Det jeg nok vil frem til er, at det er en rigtig frustrerende situation vi står i- både alle de brugere, som svarer og læser med- men også trådstarter. Et barn, som står med en hund i en dum situation, og en mor som vi sandsynligvis ikke kan påvirke hvor meget vi end skriver med barnet.

 

Til BigKiba Fan- håber ikke du føler dig stødt af at blive kaldt et barn. Det er ikke min hensigt. Jeg mener med barn en, der ikke selv har muligheden for at tage de vigtige beslutninger, da det er forældrenes ansvar. Samt en, der er for ung til, at kunne forventes at have en så stor baggrundsviden og erfaring som ofte kræves og/eller forventes i situationer som f.eks avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget kort fortalt så arbejder regeringen på et lovforslag med kraft fra 1. juli, hvor hunde uden stamtavler vil være ulovlige.

 

"Efter d. 1. juli vil ingen blandingshunde kunne videreformidles på lovlig vis, med mindre ejeren har ”tilstrækkelig dokumentation” for, at der er tale om en lovlig hund. Og hvad er ”tilstrækkelig dokumentation”, når man ikke har en stamtavle?"

Ritzau Info - Er din hund lovlig efter d. 1. juli?

 

hundene i sg selv er vel ikke ulovlige? det er vel videreformidingen af dem der er problemet

Link til indlæg
Del på andre sites

hundene i sg selv er vel ikke ulovlige? det er vel videreformidingen af dem der er problemet

 

Det er videreformidling af blandingshunde, som videreformidler IKKE kan modbevise indeholder en eller flere racer på listen over ulovlige racer.

 

Derudover en masse indgreb for blandingshunde, som ejer tillige ikke kan modbevise indeholder ulovlige racer- bl.a. mundkurvspåbud, forbud mod at gå løs, avlsforbud mm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...