Umulia Skrevet Juni 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Hvis nu Leroys vokseværk, eller hvad det er, skulle vise sig at være noget andet, vil jeg nødig stå i den situation at jeg ikke kan betale for behandling. Jeg vil derfor gerne tegne en sygeforsikring. Men er der nogle forsikringsselskaber der ikke dækker ved Leroys race eller ved - kan næsten ikke få mig selv til at skrive det - HD? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
noerby Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 uden at vide det helt sikkert, så mener jeg ikke de fleste forsikringsselskaber dækker HD, desværre. Jeg krydser fingre for det bare er vokseværk, selvfølgelig er det det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Hvis nu Leroys vokseværk, eller hvad det er, skulle vise sig at være noget andet, vil jeg nødig stå i den situation at jeg ikke kan betale for behandling. Jeg vil derfor gerne tegne en sygeforsikring.Men er der nogle forsikringsselskaber der ikke dækker ved Leroys race eller ved - kan næsten ikke få mig selv til at skrive det - HD? Jeg ved at både Tryg og Dyrekassen ikke skelner mellem racer - de kigger kun på hvor gammel hunden er. Hvis hunden er over 4 år skal der være en dyrlæge attest på at den er rask for at den kan forsikres. Vi har fået dækket udgifter til undersøgelser m.m. for to hunde af samme race i forbindelse med HD. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg ved at både Tryg og Dyrekassen ikke skelner mellem racer - de kigger kun på hvor gammel hunden er. Hvis hunden er over 4 år skal der være en dyrlæge attest på at den er rask for at den kan forsikres. Vi har fået dækket udgifter til undersøgelser m.m. for to hunde af samme race i forbindelse med HD. Jeg har haft sygeforsikring til Vinnie hos Tryg, og de dækkede stort set ikke noget, synes jeg. Ærgrer mig at jeg ikke har gemt forsikringsvilkårene. Kan ikke finde dem på hjemmesiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stargirl1970 Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg har haft sygeforsikring til Vinnie hos Tryg, og de dækkede stort set ikke noget, synes jeg. Ærgrer mig at jeg ikke har gemt forsikringsvilkårene. Kan ikke finde dem på hjemmesiden. Da Baloo fik konstateret HD dækkede Tryg - men tror faktisk også at dyrlægen ikke skrev HD på regningen men bare undersøgelse pga halten..:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Så vist jeg husker dækker mit forsikringsselskab Alm. Brand også HD, og blandt andet også guldakupunktur dog kun 1 gang i hundens liv. Jeg vil gerne tjekke min police for dig, men det kan først blive søndag/mandag. Er gået oprydnings amok i ALT inde på kontoret og min forsikrings-mappe ligger muligvis begravet nederst i papirsbunkerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Måske Alm Brand er noget - jeg har i hvert fald kun haft gode oplevelser med dem. På side 7 starter en beskrivelse af hvad sygeforsikringen dækker og hvad den ikke dækker. http://www.almbrand.dk/abweb/files/almbrand/pdfForsikringBetingelser/6727Hundeforsikring_030706.pdf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg har haft sygeforsikring til Vinnie hos Tryg, og de dækkede stort set ikke noget, synes jeg. Ærgrer mig at jeg ikke har gemt forsikringsvilkårene. Kan ikke finde dem på hjemmesiden. Er det dem her http://www.tryg.dk/netinsurance01/getFile/TrygBetingelserHundeforsikring.pdf synes ikke deres vilkår er meget anderledes end de andre forsikringer, tror ikke du finder nogen der dækker hvis der står HD på regningen, om de så dækker selve udredningen, altså fordi der bliver taget billeder når hunden halter, aner jeg ikke, det kommer nok an på hvilken diagnose der står Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Så vist jeg husker dækker mit forsikringsselskab Alm. Brand også HD, og blandt andet også guldakupunktur dog kun 1 gang i hundens liv. Jeg vil gerne tjekke min police for dig, men det kan først blive søndag/mandag. Er gået oprydnings amok i ALT inde på kontoret og min forsikrings-mappe ligger muligvis begravet nederst i papirsbunkerne Tak :5up: Det er helt OK, Jeg tegner nok ikke nogen forsikring i weekenden alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Måske Alm Brand er noget - jeg har i hvert fald kun haft gode oplevelser med dem. På side 7 starter en beskrivelse af hvad sygeforsikringen dækker og hvad den ikke dækker. http://www.almbrand.dk/abweb/files/almbrand/pdfForsikringBetingelser/6727Hundeforsikring_030706.pdf Ærgerligt - side 9 øverst under "Forsikringen dækker ikke:" udgifter til røntgenfotografering for hofte- og albueledsdysplasi (led hvor ledskålen ikke er dyb nok) og heraf afledte lidelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Ærgerligt - side 9 øverst under "Forsikringen dækker ikke:" Det er en smule forvirrende :hmm: For der står også: Alle slidgigtforandringer i hofte- og albueled på hunde under 4 år, medmindre slidgigtforandringerne er opstået efter et ulykkestilfælde (jf. ulykkesdefinitionen punkt 22), Dækker de HD relateret behandling, blot ikke hvis HD forekommer inden hunden er 4 år gammel? Alltså, at de dækker HD såfremt det ikke er arveligt :hmm: Eller hva!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Det er en smule forvirrende :hmm: For der står også:Alle slidgigtforandringer i hofte- og albueled på hunde under 4 år, medmindre slidgigtforandringerne er opstået efter et ulykkestilfælde (jf. ulykkesdefinitionen punkt 22), Dækker de HD relateret behandling, blot ikke hvis HD forekommer inden hunden er 4 år gammel? Alltså, at de dækker HD såfremt det ikke er arveligt :hmm: Eller hva!? Ja, den er svær at gennemskue Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg ved ikke, den er svær med de der forsikringer... Har haft Alm. brand i snart 4 år og fået dækket både kiropraktik og akupunktur, selvom der står de ikke dækker det og en masse andet også - har været fuldt ud tilfreds. Nu er HD ikke så relevant for os, men jeg er faktisk lidt skuffet over den vage formulering omkring det. Vi får assurandør på besøg på onsdag, husker ikke hvilket selskab men kan være jeg skal genoverveje at kigge hans udkast til hundeforsikringen igennem :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Ærgerligt - side 9 øverst under "Forsikringen dækker ikke:" Heldigvis kan dyrlægen bare skrive halthed, og så dækker den. :5up: Og mig bekendt gør mange dyrlæger netop det, selvom du selvfølgelig ikke kan vide det på forhånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Juni 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2010 Jeg tænker lidt om der mon menes at de ikke dækker/yder tilskud til "almindelig" HD fotografering -altså dem/os der tjekker HD "uden grund", til DKK og sådan.. Men ellers ja, hvis dyrlægen bare skriver halthed så dækker de vel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Nej, der er desværre ikke særlig mange der dækker noget som helst med HD. Vi havde Tryg da vi havde Buddha, og de dækkede ikke noget med røngtenbilleder eller ... aflivningen.. grimt ord. Men der stod så også HD som diagnose. Da vi skulle finde forsikring til Motor synes jeg at jeg kiggede rimelig mange steder, primært på HD, men tror ikke jeg fandt noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2010 Det er en smule forvirrende :hmm: For der står også:Alle slidgigtforandringer i hofte- og albueled på hunde under 4 år, medmindre slidgigtforandringerne er opstået efter et ulykkestilfælde (jf. ulykkesdefinitionen punkt 22), Dækker de HD relateret behandling, blot ikke hvis HD forekommer inden hunden er 4 år gammel? Alltså, at de dækker HD såfremt det ikke er arveligt :hmm: Eller hva!? Er slidgigt ikke noget andet end HD? Dr. dyr sagde, at selvom vi gjorde diverse med Buddha, ville han højst sandsynligt på et tidspunkt også få slidgigt, så jeg troede det var 2 forskellige ting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2010 En hund med HD vil givetvis udvikle slidgigt i en for ung alder, fordi de dårligtbyggede defekte hofteskåle vil prøve at kompenserer og sikkert lave benbrusk og aflejringer. Alle mennesker over 50 år har vel slitage i nogle led og en engesk dyrlæge med speciale i led og knogler mener, at stort set alle hunde af de lidt tungerer typer på over 7 år har slitageforandringer i nogle led. Så en f.eks godt brugt jagthund, agilityhund uden HD kan sagtens have slidgigt, fordi den har brugt sin krop så meget. Jeg tror Alm Brand vil dække hvis en hund bringes til dyrlæge pga smerter ved bevægelse.Dr dyr må jo tage disse røntgen, da det ikke altid kan ses eller føles udefra, om det er knæet, ryggen eller hoften , skaden sidder i. Så jeg tror, de ikke dækker yderligerer behandling , hvis der konstateres en arvelig skavank.Som medfødt HD. Der jo er en misdannelse. Men det er løse knæskaller(patelleluxation ??) jo også, altså arveligt?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Der er faktisk ikke rigtigt nogle forsikrings selskaber som dækker "indavls" lidelser. Dyrekassen dækker ikke Jack for HD da det er i racen og det mener de at man er klar over når man køber hunden. Min veninde har brugt for 27.000kr på dyrlæge regninger på hendes mops med hårsæksmider. Men da Dyrekassen mener det er en hudsygdom så betaler de intet tilbage til hende overhovedet. I deres papirer står der også en forfærdelige masser racer og sygdomme som de ikke dækker da det er "normalt" i racerne og blandninger deraf at være syge åbenbart. Jeg ville ønske jeg fik tegnet sygeforsikring på Jack før han fik taget billeder for hvad jeg troede var HD men det var bare vokseværk og det kan se meget voldsomt ud. Min hund kunne slet ikke gå efter træning af bare smerter. Han haltede på både venstre bagben og venstre forben og det var som om det skiftede hver uge hvilket ben det var og det viste sig at være "bare" vokseværk men gud hvor havde han det ikke godt! Håber det bedste for jer. Jeg var selv 110% overbevist men kun billederne kan vise det. Jeg fik jo at vide min hund ingen muskler havde og at det var HD efter dyrlægen havde mærket på ham. Da min egen dyrlæge kiggede på ham fandt han ingen muskel-fejl og ingen HD eller AD eller dårlige skuldre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Har lige fundet følgende hos et forsikringsselskab som jeg tidligere har været kunde ved: *)Bemærk, at for muskelhunde kan sygeforsikring ikke tegnes og ved ansvar og udvidet ansvar, er der tillæg for sådanne på 400 pct. Jeg tror ikke de får mig tilbage som kunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Har lige fundet følgende hos et forsikringsselskab som jeg tidligere har været kunde ved: Jeg tror ikke de får mig tilbage som kunde Ej, det var dog sindssygt! Hvilket forsikringsselskab er det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Hvilket forsikringsselskab er det? Gartnernes. (jeg er udlært gartner, blandt meget andet) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts