Hop til indhold

Hvad skal man med stamtavle ... ?


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Mutationsfejl?

 

Eller fejl ved kønsbestemmelse? For alle ved jo - at alle pudler er tæver - og alle schæfere er hanner :cool:

 

 

haha....kan faktisk godt have svært ved at forholde mig til at bestemte hunderacer kan være af han eller hunkøn...:mrgreen:...selvom alt logik siger mig at ellers ville de jo være uddøde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002
Mutationsfejl?

 

Eller fejl ved kønsbestemmelse? For alle ved jo - at alle pudler er tæver - og alle schæfere er hanner :cool:

 

 

Så skal min dame laves om hun er en ja dame og schæfer. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ser man mig gå med Aslan, der kommer en mor og hendes dater cyklende.

 

Mor til pige: se en hest

 

så havde jeg jo gået i 5 sekunder og mandet mig op til at "ja har i set en hurbetusjagt!?!?!??!

 

 

da de så kommer helt tæt på siger mor: nerj en stor hund!

 

hvortil jeg siger JA, har du se..... STUM og smiler :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Weber
Det mest skræmmende er dog, at jeg ikke mindre end 5!! gange i sidste uge blev spurgt om den var en af de der kamphunde!!

 

Jeg føler med alle jer der er blevet ramt af den nye lov. :cry:

 

Desværre er der ikke noget at sige til, at folk kan blive helt i tvivl om, om det er en kamphund eller ej. Med den logik, der er anvendt i udarbejdelsen af den nye hundelov, så kunne den ligeså vel have blevet blacklistet som "kamphund", såvel som mange af de 13 hunderacer. Måske har de siddet og spillet hundebilledelotteri, da de udformede loven, og vores hunde, har så været så heldige at vinde i lotteriet og slippe fri. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh - jeg har sikkert glemt det meste, men her er da lige et par stykker...

 

"Æder den dig ikke ud af huset?"

(Det har den faktisk allerede gjort - jeg sidder under maven på den når det regner)

 

"Er det en hest?"

(Ja - du har vel ikke set en Hubertusjagt komme forbi her?)

 

"Fulgte der ikke en saddel med?"

(Jo, men den bruger vi kun om søndagen)

 

"Den der skal du ikke slippe løs i skoven, så bliver den bare skudt fordi nogen tror det er et rådyr!"

(Du har forhåbentlig ikke jagttegn..?)

 

"Nej se, en Irsk Ulvehund!"

(det siger man ikke rigtig noget til :hmm:)

 

"Er det der sådan en kamphund?"

(Totalt mundlam :shock:)

 

- som sagt, der er mere. Har bare glemt det meste nu.

 

Hold da op det er som taget ud af vores ture, når vi går hvor der er mennesker, eller for den sags skyld i hundeskoven.:stupid:

jeg er også ganske nervøs for hvornår grand danois'en ender på forbuds listen med "kamphunde":shock:

 

Normalt tror folk nemlig at Daisy er ren grand danois hvor med min kæreste eller jeg pænt forklarer at hun er blandet med sankt bernard (hun er kraftigere end en grand danois) og så glor de bare mærkeligt på os, det virker som om det er de færreste der tror os. (kommentarer som er i sikrer?) (For vi ville jo rende rundt at sige at vores renracede grand danois var et gadekryds:engel:)

 

Til gengæld vores "lille" chihuahua bliver vi altid spurgt han er en chihuahua blanding ikke? (Godt nok er han lidt stor men han er ret karakteristisk):roll:

 

 

Så vi har åbenbart en ren grand danois og en chihuahua blanding:vedikke::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Estrid
Nej :lol:

 

Nu hjalp det heller ikke at Vi Med Hund engang satte en papillon på forsiden, da de havde tema om chihuahua'en :stupid:

 

HA, det er lige så godt som da DKK skrev Norsk Buhund på forsiden da de skerev om Norsk Lundehund.

 

Vi er blevet beskyldt for at gå tur med en ræv.

 

Blevet spurgt om hvor store de bliver når de bliver voksne..... og så bliver de meget overrasket når man fortæller at de er skam voksne....

 

Eller er den store (Fossi, hanhund på nu 5 år ) mor til den lille (Stella, tæve på nu 13 år).... det ville da ellers være en rigtig sensation hvis en hanhund kunne blive mor og så endda til en hund der er ældre end ham selv

 

Så er der også dem der spørger hvorfor vi ikke har fået fjernet deres ekstra tæer..... øh..... det er jo deres racekende og hvis vi fjernede dem så ville de højst få g / 2.pr på en udstilling

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett
Jeg anbefaler du får en dalmatiner næste gang, den forveksles ikke med så mange racer :mrgreen::banan:

 

Måske ikke, men min Hektor bliver ofte (for ikke at skrive næsten dagligt) forvekslet med en dalmantiner :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske ikke, men min Hektor bliver ofte (for ikke at skrive næsten dagligt) forvekslet med en dalmantiner :blink:

 

og det er da en kæmpe kompliment ;-)

 

Tacco er stort set aldrig blevet regnet for en anden race andet end grnd danois en enkelt gang eller to.

 

Til gengæld bliver vi tit spurgt om vi har de andre 100 derhjemme i haven :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
og det er da en kæmpe kompliment ;-)

 

Tacco er stort set aldrig blevet regnet for en anden race andet end grnd danois en enkelt gang eller to.

 

Til gengæld bliver vi tit spurgt om vi har de andre 100 derhjemme i haven :stupid:

Haha, det er da meget sjovt :mrgreen: Men okay, måske kun første gang.

 

Laki er enten en Golden Retriever hvalp eller en gravhundeblanding, i følge de fleste folk. Nogle enkelte sad på et tidspunkt og hviskede om at han var amstaff og skyndte sig derefter væk :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det er da meget sjovt :mrgreen: Men okay, måske kun første gang.

 

Laki er enten en Golden Retriever hvalp eller en gravhundeblanding, i følge de fleste folk. Nogle enkelte sad på et tidspunkt og hviskede om at han var amstaff og skyndte sig derefter væk :klap:

 

haha nu har jeg jo mødt Laki og amstaff var ikke lige det første der faldt mig ind, men skal da lige kigge efter en ekstra gang næste gang vi ses :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nårh jeg mødte en børnehave, så sagde en af de små piger "ej, den der hund ligner altså virkelig meget en slædehund", så sagde jeg at hun var meget klog.

 

Lige nu er det store tema hvor lille Motor er under pelsen, det spørger alle vi møder om for tiden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
"Neei, en stor hund!"

 

"Hehe, ja," (øøøh, hvad skal man sige? Jeg får den i flæsket HVER dag, er ved at være træt af den :lol:)

 

"Fik ham ellers billigt fordi han er alt for lille i forhold til standarden"

"Så skulle du bare se dem jeg har derhjemme"

"Mjah måske i forhold til en chihuahua"

"Jeg kan da bære ham endnu" (Den er god hvis det er fyre der siger det :mrgreen: Speaking of, jeg fik klapsalver fra en altan i dag fordi jeg var så stærk at jeg kunne bære Motor op i cykelvognen :lol:

 

Udover det, så siger folk altså osse tit at min hund er stor, så siger jeg bare at han da er mit lille fnug :hjerte:

 

(Den værste er nu stadig: "Den må da slæbe afsted med dig?" Øh, NEJ! Den synes jeg faktisk er seriøst træls og den er lige så jævnlig som de andre)

 

"Ahh så slap er jeg heller ikke.... Det er du måske?"

"Hvorfor skulle han dog gøre det?"

"Kun hvis han ser en han virkelig gerne vil bide" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Fik ham ellers billigt fordi han er alt for lille i forhold til standarden"

 

Haha, nice :mrgreen:

 

Sikken løgn - opdrætter sagde faktisk: "Han bli'r stor!", da hun udpegede ham til mig :lol:

 

"Så skulle du bare se dem jeg har derhjemme"

"Mjah måske i forhold til en chihuahua"

"Jeg kan da bære ham endnu" (Den er god hvis det er fyre der siger det :mrgreen: Speaking of, jeg fik klapsalver fra en altan i dag fordi jeg var så stærk at jeg kunne bære Motor op i cykelvognen :lol:

 

Cool! :klap: Klapsalver! :yeah:

 

Møffe hader at blive båret nu - og kan kun løfte hans forkrop :genert: Han vejer fandme også 55kg nu! :shock:

 

Udover det, så siger folk altså osse tit at min hund er stor, så siger jeg bare at han da er mit lille fnug :hjerte:

 

Åh ja, men et fnug er jo vidt? :???: Mit beskidte fnug :engel:

 

 

"Ahh så slap er jeg heller ikke.... Det er du måske?"

 

Den skulle jeg nok støde ind i en, der ville blive rigtig sur over! :shock:

 

"Hvorfor skulle han dog gøre det?"

 

Den tror jeg dog, jeg vil tage til mig :banan:

 

"Kun hvis han ser en han virkelig gerne vil bide" :mrgreen:

 

Oh yeah :slem: Ai, den skulle der også nok være nogle, der ville blive sure over - og det gider jeg altså ikke :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bam Bam

Jeg har en Golden og de fleste kan godt se det er en Golden, men enkelte gange har jeg mødt folk som siger:

 

Sikke en sød labrador.

 

Tak. Det er en Golden.

 

Nå, jamen det er også en dejlig hund. De kræver jo ikke så meget.

 

Øh, Jo. Det er en jagthund og de er faktisk meget intelligente og vil gerne arbejde.

 

Jamen jeg kender flere Goldens og de er sådan nogle rolige hunde som bare ligger ude i haven.

 

Ja, det er fordi de bliver passive når man ikke gider beskæftige sig med dem. Det betyder ikke at de trives.

 

Nej, det tror jeg altså ikke.

 

Godt så

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

For mange år siden havde jeg en dværgpinscher, og en dag kom jeg trækkende med cyklen, og hunden gik løs ved siden af. Så mødte vi en dreng på ca. 8 år, som spurgte, på den meget kloge måde, om ikke det var en rottweiler.

Jeg undertrykte en latter, og svarede: jo, det er det, hvortil drengen sagde: det vidste jeg godt, for jeg kan nemlig kende dem på halen.:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

De må ikke gå løs fra solnedgang til solopgang, det er såmænd det hele :vedikke:

 

 

Hmm... Har jeg ski aldrig hørt før... Nå, men så blev vi dét klogere :5up:

 

 

Den vi hører suverænt oftest er:

 

"Neej, er det ikke en mynde??"

 

"Jo det er det, det er en Greyhound"

 

"Nå ok, jeg troede det var en mynde"

 

"Øhhh...:confused:"'

 

Ellers hører vi også rigtig, rigtig tit: "Hold da op en stor hund du har" Nogen gange hvis jeg har hørt den 3 gange allerede på den samme tur kan jeg godt finde på at kigge ned på Bonnie, og så overrasket sige: "Hvad søren, så stor var den da ikke da vi gik hjemme fra" :mrgreen:

 

Det mest skræmmende er dog, at jeg ikke mindre end 5!! gange i sidste uge blev spurgt om den var en af de der kamphunde!!

 

Jeg føler med alle jer der er blevet ramt af den nye lov. :cry:

 

 

Kommentaren er hermed stjålet :banan::banan:

 

 

 

Så ser man mig gå med Aslan, der kommer en mor og hendes dater cyklende.

 

Mor til pige: se en hest

 

så havde jeg jo gået i 5 sekunder og mandet mig op til at "ja har i set en hurbetusjagt!?!?!??!

 

 

da de så kommer helt tæt på siger mor: nerj en stor hund!

 

hvortil jeg siger JA, har du se..... STUM og smiler :oops:

 

 

 

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA :yeah::yeah::yeah: For dævlen da, det var dagens grin!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bliver oftest spurgt om Nelson er en boxerhvalp. Derudover spørger folk om han er engelsk eller fransk bulldog. Men de fleste vi møder spørger faktisk om det er "sådan en kamphund" :stupid: Sidste gang vi var ude og trave mødte vi en familie, og moren spørg så, om Nelson er en muskelhund. Til det må jeg jo svare: "Ja, alle hunde har jo muskler" :mrgreen: Og så gik jeg videre mens hun gloede noget...

 

Jeg gider simplethen ikke bruge krudt på at forklare om min race/mit valg hele tiden. Da vi ventede på Nelson, var der flere der helt seriøst spurgte om vi godt turde få en bulldog... Til sidst besluttede jeg mig for, at jeg aldirg ville forsvare mit valg over for personer, som ikke betyder noget for mig. Jeg vil hjertens gerne fortælle om racen og dens skønne væsen, men jeg bruger ikke mit krudt på negative typer.

 

/Mette *sikke en smøre - ångyld*

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...