Hop til indhold

Ved pasning af hund, hvad med forsikring?

Drentsche
 Share

Recommended Posts

Uden være alt for skråsikker, tror jeg faktisk at det sikreste, hvis uheldet skulle være ude, er at flytte hunden over i din forsikring i den periode.

Jeg mener at der var en sag i TV på et tidspunkt om en mor der havde passet hund for sin datter og hunden havde så haft et uheld og ødelagt noget eller hvad det nu var, og det ville ejeres forsikring squ ikke betale, for moren havde selv sagt ja til at passe hunden, så måtte det også være hendes eget ansvar, mente forsikringen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ud fra, at det er ansvarsforsikring, der er tale om?

Umiddelbart ville jeg tro, at det var nemmest at lade hunden blive i sit nuværende forsikringsselskab, men få sat dig på som "midlertidig ejer", eller hvad de vil kalde det... For dit forsikringsselskab kender jo ikke hunden og ved derfor heller ikke, om den har lavet ulykker før..

---På den anden side kender hundens forsikringsselskab ikke DIG, og ved derfor heller ikke og der er risiko ved at lade dig stå som ejer i en periode............. :hmm:

I må nok ringe til begge forsikringsselskaber og høre, hvad de kan tilbyde. Så kan I jo vælge det bedste tilbud. :mrgreen:

---Det er sandsynligt at der skal betales forhøjet præmie for perioden, for der ER vel egentlig en forhøjet risiko.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må gardere sig , da der for år siden faldt en dom., at den der have hunden boende i øjeblikket var indehaver af den.

Så tal med hundens forsikringsselskab.

Denne dom gik vist ud på ,at nuværende indehaver var blevet bidt af datterens hund, som hun passede- men husker det ikke korrekt- men ingen erstatning for uarbejdsdygtighed med mere.

Hun havde jo selv lovet at passe den.

Link til indlæg
Del på andre sites