Gæst MissLuna Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Det er et farlig forum, det er ikke sikkert jeg har skrevet så meget, men det er bare fordi jeg suger til mig fra både nye og gamle tråde... Nå mit spørgsmål er: Nå i foder med alm tørfoder, giver i så andet i løbet af ugen som foder? Jeg tænker ikke på ben og god bidder. mere om i en dag giver noget andet end tørfoderet... Jeg overvejer meget at give Luna noget andet end tørfoderet... Nu har hun levet på (det samme) tørfoder siden hun var 5½uge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Mener du sådan som f.eks. en gang kød eller andet sjovt? Nope...de får tit rester, men der er ikke andet formål med det end at forkæle dem lidt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det kan du sagtens. Du kan osse blande ting sammen med tørkosten engang imellem, eller ja, give rester, det gør vi også jævnligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Mener du sådan som f.eks. en gang kød eller andet sjovt? Nope...de får tit rester, men der er ikke andet formål med det end at forkæle dem lidt.. Bla. rester ol. tænkte jeg på... Tror dog jeg vil starte med nogle kogte ris og kylling til hende, netop fordi hun ikke har fået andet siden hun var 5½uge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 Det kan du sagtens. Du kan osse blande ting sammen med tørkosten engang imellem, eller ja, give rester, det gør vi også jævnligt. er det så bare alt mulig godt man smider i tørkosten...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2010 A38 er et hit her, makrel, sovs fra aftensmad osv. Der er nogle ting hunde ikke må få - visse nødder, rosiner vindruer (nogle kan i hvert fald ikke tåle dem) og ben må de ikke få tilberedt, for de splintrer. Der er nogle som laver alt hundemad selv. Vi veksler mellem tørt, råt, ting Motor synes er lækre og rester af vores mad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Tyson får hjemmelavet mad om morgenen og tørkost om aftenen. Og så får han hakket, brunet kød som fodersøg flere gange om ugen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Det er et farlig forum, det er ikke sikkert jeg har skrevet så meget, men det er bare fordi jeg suger til mig fra både nye og gamle tråde... Nå mit spørgsmål er: Nå i foder med alm tørfoder, giver i så andet i løbet af ugen som foder? Jeg tænker ikke på ben og god bidder. mere om i en dag giver noget andet end tørfoderet... Jeg overvejer meget at give Luna noget andet end tørfoderet... Nu har hun levet på (det samme) tørfoder siden hun var 5½uge... Jeg har altid mindst to typer tørfoder til mine hunde - et gennemgående foder og så et foder som jeg skifter ud med et andet hver gang sækken er tom. Desuden får mine hunde vådfoder et par gange i ugen - jeg giver dem aldrig rester - men de får en godbid hvis vi har fået noget kød til overs - stegt culotte er et hit eller lidt kalkunbryst hvad vi nu har fået. Tørfoderet blødes op med lidt varmt vand og A-38 og noget får de som søge mad Jeg varierer foderet meget for at undgå at de får for meget af dit eller for lidt af dat og det bekommer mine hunde godt ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Tror dog jeg vil starte med nogle kogte ris og kylling til hende, netop fordi hun ikke har fået andet siden hun var 5½uge Det tror jeg også hun vil blive glad for Og det kan du jo sagtens lave en god portion af og så bare fryse det ned i portioner, så er det nemt de næste par gange hun skal have det. Og som Ina skriver, du kan jo også variere tørkosten engang imellem, hvis du mener hunden er lidt træt af det. Men altså, nogle hunde elsker også bare deres tørfoder, og så behøves man jo ikke skifte det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Her er vi måske lidt kedelige, men her står den kun på tørkost . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Det tror jeg også hun vil blive glad for Og det kan du jo sagtens lave en god portion af og så bare fryse det ned i portioner, så er det nemt de næste par gange hun skal have det. Og som Ina skriver, du kan jo også variere tørkosten engang imellem, hvis du mener hunden er lidt træt af det. Men altså, nogle hunde elsker også bare deres tørfoder, og så behøves man jo ikke skifte det. Det tør jeg bare næsten ikke, der hvor vi købte hende havde de prøvet at give pro plan med laks til hvalpende efter de havde fået pro plan kylling i 2-3 uger, de fik tynd skide så det stod efter... Det er også derfor jeg vil prøve med ris og kylling, det er jo skånekost.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Her er vi måske lidt kedelige, men her står den kun på tørkost . Jeg skulle til at spørge om det kun er mig der fornægter 'menneskemad' og kun fodrer med tørkost Nåja, har de dårlig mave får de udkogt kylling og ris, med A38 :5up: Og de får naturligvis godbidder når vi træner. Men jeg er meget striks med det menneskemad, vil simpelthen ikke have de får det Menneskemad=tilberedt/krydret mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Tacco fik også kun tørkost de første halvandet år af sit liv så der er ikke noget i vejen for kun at give det. Vi fodrer med tørkost en gang om dagen og med rig/kylling/grøntsager en gang om dagen. Hvorfor synes du det er et farligt forum? Og velkommen til hvis ikke jeg har fået sagt det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Vores får tørkost om morgenen og råt om aftenen. Det er helt sikkert en hitter med råt (barf) og vi køre helt over på Barf, når vores bekendte skal købe den næste portion Kallun hjem - Så er det billigere end at fodre med tørfoder for os. Efter et år med at finde det rigtige tørfoder, som Bamse trives på, så fandt vi endelig noget - Men det fungere bare ikke for Kaia, og det er mega bøvlet med to forskellige slags tørfoder, når hundene ofte får fodersøg samtidig. Så er det en del nemmere bare at fodre med råt, som de begge elsker og fungere super på! Men ellers så får de også kødrester og lidt udblødt ris og grøntsager en gang imellem. De får dog ikke rester med sovs, pasta, stærk krydderi eller for meget salt - Så hellere bare tørfoderet end at de får dårlig mave. Til træning får de levergodbidder, Ziwi peaks godbidder, eller ost. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 jeg fodrer også med hjemmelavet foder - og så får hun lidt rester af og til... men resterne er kun for at forkæle hende, det er ikke et måltid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Mine 6 hunde får primært tørkost , 3 slags efter deres alder. Men de ofte lidt mere lækkert oveni. En frikadelle, en rest ribbensteg, lidt kyllingpølse med lav fedt %, kogt ris + kylling eller kogt fisk, dåsemakrel, tun i vand, æbler, salat og agurk. Mener det er et gode med lidt varieret kost. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Det tør jeg bare næsten ikke, der hvor vi købte hende havde de prøvet at give pro plan med laks til hvalpende efter de havde fået pro plan kylling i 2-3 uger, de fik tynd skide så det stod efter... Det er også derfor jeg vil prøve med ris og kylling, det er jo skånekost.. Nå ok, vildt. Og ikke særlig sjovt. Men mon ikke hendes mave er blevet mere solid nu? Og hvis du endelig skifter engang, så bare sørg for at skifte rigtig langsomt. Og zoolak eller pro-kolin, hav det i huset, hvis der kommer noget mavebøvl kan du sådan ok hurtigt stoppe det igen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Tacco fik også kun tørkost de første halvandet år af sit liv så der er ikke noget i vejen for kun at give det. Vi fodrer med tørkost en gang om dagen og med rig/kylling/grøntsager en gang om dagen. Hvorfor synes du det er et farligt forum? Og velkommen til hvis ikke jeg har fået sagt det Tak Fordi den tid jeg ikke har bliver brugt her inde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Tak Fordi den tid jeg ikke har bliver brugt her inde... Uhhh det tror jeg der er rigtig mange herinde der godt kender :mrgreen: Hf kan bruges som overspringshandling til alting, rengøring, lektier, indkøb, alm kontakt til omverdenen Nogle gange har jeg det sådan at jeg næsten kender folk herinde bedre end visse af vores familimedlemmer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Vores får tørkost om morgenen og råt om aftenen. Det er helt sikkert en hitter med råt (barf) og vi køre helt over på Barf, når vores bekendte skal købe den næste portion Kallun hjem - Så er det billigere end at fodre med tørfoder for os. Efter et år med at finde det rigtige tørfoder, som Bamse trives på, så fandt vi endelig noget - Men det fungere bare ikke for Kaia, og det er mega bøvlet med to forskellige slags tørfoder, når hundene ofte får fodersøg samtidig. Så er det en del nemmere bare at fodre med råt, som de begge elsker og fungere super på! Men ellers så får de også kødrester og lidt udblødt ris og grøntsager en gang imellem. De får dog ikke rester med sovs, pasta, stærk krydderi eller for meget salt - Så hellere bare tørfoderet end at de får dårlig mave. Til træning får de levergodbidder, Ziwi peaks godbidder, eller ost. JEg synes bestemt at barf lyder interessant... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2010 Nå ok, vildt. Og ikke særlig sjovt. Men mon ikke hendes mave er blevet mere solid nu? Og hvis du endelig skifter engang, så bare sørg for at skifte rigtig langsomt. Og zoolak eller pro-kolin, hav det i huset, hvis der kommer noget mavebøvl kan du sådan ok hurtigt stoppe det igen :5up: Tusinde tak for rådet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts