Hop til indhold

Broktråd


Trei
 Share

Recommended Posts

Okay, har vi mon en brokke-tråd herinde? ... Hmm ellers starter jeg lige én, jeg har nemlig lige en liiiiiiille smule brok.

 

Min søde, kære hund er en af den slags hunde, der ikke kan tåle alle fødeemner, så derfor må jeg bede folk lade være med at give hende visse ting... lyder det simpelt? Ja, det skulle man tro... men der er en fyr i min familie der simpelthen bare ikke vil lade være! Jeg har sagt det mange gange at Ozzie ikke skal fodres med alt muligt men alligevel bliver han ved med at give hende ting hun ikke skal have!

 

Nu er jeg så kommet dertil hvor jeg simpelthen må forlade selskabet, så snart der kommer kaffe og kage/middagsmad osv på bordet for at undgå at han giver noget til Ozzie. Hvor er det altså drønhamrende irriterende at han bare ikke kan respektere den ene lille ting, ikke at fodre min hund med alt muligt!!!

 

Andre, der har brug for lidt luft, så værsåartig. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lidt det samme problem. Groa har ikke allergi, men grundet stress er der ting som ikke er gode for hende. utroligt at nogle personer ikke kan forstå hun kun må få de guffere vi selv medbringer. det er også svært at forstå man ikke må lege med hende.:roll:

 

Ej altså ja, er det ikke bare frustrende! Jeg kan virkelig blive sur over at man ikke bliver respekteret... det er lidt som om hunde nogle er sådan en slags fælleseje som alle kan behandle som de har lyst til, grrr.

 

Ham her i familien overgår min forstand, han er blevet fortalt i årevis at Ozzie ikke skal fodres med alt muligt og alligevel bliver han ved. Om Ozzie så er "gemt af vejen" (sidder fx i et andet rum med mig) når vi spiser, så gemmer han mad og giver hende det næste gang han ser hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhhh jeg kender det kun alt alt for godt. Bananna må ikke få andet mad end det vi selv laver, da hun ellers får voldsom diare, og ondt i maven. Men alligevel er der altid nogle gæster der lige skal give hende en småkage eller et stykker røget spegepølse eller to ( for det er nemlig rigtig godt til en sart mave...nnooottt). Åhh, bliver så gal og fustreret, og rigtig bekymret for min hund de næste par dage. Plus at jeg skal op mange gange om natten for at lufte hende. åhh, dejligt at få lidt luft. Kan bare ikke forstå, hvorfor de ikke kan forstå det.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Har lidt det samme problem. Groa har ikke allergi, men grundet stress er der ting som ikke er gode for hende. utroligt at nogle personer ikke kan forstå hun kun må få de guffere vi selv medbringer. det er også svært at forstå man ikke må lege med hende.:roll:

 

Ja, og desværre er manges ide om leg med hunde at der skal kastes et eller andet :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er meget skrap, ikke overfor mine hunde, men overfor de mennesker der skal være sammen med dem ;-)

 

Jeg gør det meget klart hvad og hvordan (hvis nødvendigt), gerne med et direkte blik og truende kropsholdning, ja lidt truende, det virker og kan anbefaldes :lol:

 

Mine må ikke få pølser og andet saltholdigt, det er helt klart for mig at de har det bedre nu hvor de ikke får alt den slags, og Susi reagere meget hurtigt efter en salt frikadelle, så den slags er no go !

 

Min søster er sød at spørge, og der må de et par gange årligt få en reje eller to, ellers må de ''fodrelystne'' få noget af mit medbragte de kan give dem :-D

 

For jeg har altid et pænt lager med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget skrap, ikke overfor mine hunde, men overfor de mennesker der skal være sammen med dem ;-)

 

Jeg gør det meget klart hvad og hvordan (hvis nødvendigt), gerne med et direkte blik og truende kropsholdning, ja lidt truende, det virker og kan anbefaldes :lol:

 

Mine må ikke få pølser og andet saltholdigt, det er helt klart for mig at de har det bedre nu hvor de ikke får alt den slags, og Susi reagere meget hurtigt efter en salt frikadelle, så den slags er no go !

 

Min søster er sød at spørge, og der må de et par gange årligt få en reje eller to, ellers må de ''fodrelystne'' få noget af mit medbragte de kan give dem :-D

 

For jeg har altid et pænt lager med :lol:

 

Det er da logik for perlehøns, at man spørger først.

Hunden kan jo være allergiger (staves) eller der kan være andre årsager inden man giver en godbid.

 

Jeg ville blive tosset hvis nogle gav Oskar en godbid uden at spørge mig først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

En brokketråd :lol:

 

Nå men så kan jeg da også være med - angående kasteskyts og Zacho :(

 

Det slår aldrig fejl, når der kommer gæster her, at Zacho altd finder et eller andet mere eller mindre kasteegnet, suser hen til gæst(erne), ligger genstanden foran dem og stirrer inderligt skiftevis på genstanden og gæsten i håb om et adrenalinkick.

 

Vi gør altid et stort nummer ud af, at forklare at det er 100% forbudt at kaste/sparke noget som helst til hundene, uanset hundenes (Zachos) utallige opfordringer - desværre kan 9 ud af 10 gæster ikke fatte dette budskab, ej heller på trods af forklaringerne :stupid:

 

Undskyldninger som 'jamen den vil jo så gerne' - 'et enkelt kast skader da ikke' - 'er du ikke lidt emsig' osv osv høres ofte og jeg kan blive ret irriteret over det, for jo flere gange folk vælger at overhøre forbuddet, jo værre bliver Zachos mani ... han ser jo bare, at der er gevinst, hvis han er ihærdig nok :(

 

Den eneste der har lov til, at bruge 'kasteskyts' er undertegnede og det er kun i forbindelse med træning (apportering) - og der har jeg så en hund der mestrer apportering 100% perfekt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Den var gal igen her i weekenden, altså dem der har den tossede hund skråt overfor os.

Hvorfor i alverden kan det være SÅ svært at holde sin hund hjemme, eller gå med hunden i snor som alle andre normale mennesker!

Det er sq ikke særlig behageligt når ens ellers venlig sindede unghund bliver tvunget ud i at forsvare sin egen have, det er godt nok kun ganske kort tid inden jeg er ude af havelågen og jaget hunden væk. Jeg vil fand*me ikke have andres hunde i min indkørsel og da slet ikke når køteren står og spiller farlig lige op ad indhegning til haven:evil:

Jeg er ret ligeglad med hvorfor hunden gør det, eller at de ikke kan styre den, den skal sq ikke komme her og ødelægge det vi har arbejedet ind i lexus de sidste 8 mdr.

 

Jeg tror dog at kællingen fattede det denne gang, men det har jeg troet før. Men denne gang overtog mit temperament over:evil:, og jeg fik forklart på et mindre pæn måde at. Nu må dette stoppe, jeg VIL ikke havde det,

og uanset hvordan hun ser på dette så VAR dette sidste gang hendes skodkøter truede lexus.

Sjot nok så var hun mere end enig, F****** bitch!!

 

Nå men intet skidt unden en god slutning...trommehvirvel tak......DE ER VED AT FLYTTE!!!!!!!:lol::blink::klap2::banan::klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

fremragende ide.

 

jeg synes det er irriterende at mine hunde skal fodres af fremede når jeg har dem med nede at handle. Jeg bor i en lille by, så jeg tør godt bruge hundekrogen i et par minutter. Og så kommer jeg ud så står de og giver dem kiks og alt muligt..

De har ikke allergi, men jeg vil bare ikke ha' det.

De får ikke "almindelig" mad, de får hundemad. Ikke som den dame der gav mollie vindruer en dag.. NEJ! det må de da slet ikke få.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og desværre er manges ide om leg med hunde at der skal kastes et eller andet :roll:

NEMLIG. Og sjovt nok kan børnene godt forstå de skal lege stille med Groa, men de voksne kan ikke:roll: Min lille niece sidder lige så stille på gulvet og leger med Groa, og kun det vi har sagt/vist de må lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

En brokketråd :lol:

 

Nå men så kan jeg da også være med - angående kasteskyts og Zacho :(

 

Det slår aldrig fejl, når der kommer gæster her, at Zacho altd finder et eller andet mere eller mindre kasteegnet, suser hen til gæst(erne), ligger genstanden foran dem og stirrer inderligt skiftevis på genstanden og gæsten i håb om et adrenalinkick.

 

Vi gør altid et stort nummer ud af, at forklare at det er 100% forbudt at kaste/sparke noget som helst til hundene, uanset hundenes (Zachos) utallige opfordringer - desværre kan 9 ud af 10 gæster ikke fatte dette budskab, ej heller på trods af forklaringerne :stupid:

 

Undskyldninger som 'jamen den vil jo så gerne' - 'et enkelt kast skader da ikke' - 'er du ikke lidt emsig' osv osv høres ofte og jeg kan blive ret irriteret over det, for jo flere gange folk vælger at overhøre forbuddet, jo værre bliver Zachos mani ... han ser jo bare, at der er gevinst, hvis han er ihærdig nok :(

 

Den eneste der har lov til, at bruge 'kasteskyts' er undertegnede og det er kun i forbindelse med træning (apportering) - og der har jeg så en hund der mestrer apportering 100% perfekt :-)

Kender det alt for godt:evil: Gæsterne går og så står vi ejere tilbage med problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Hvad så med dem der lader deres hunde rende ind på ens grund og pisse op ad vores kæmpe sten ??!!

 

Vi har 2 temmlig store sten der ligger ved siden af vores hovedtrappe og en bestemt hunde-ejer lader altid sin hund rende over til stenene og tisse og hun gør INTET for at forhindre det :evil:

Møg-irriterende især når hendes hund er en han-hund og vores er en tæve.

 

Forestil jer lige når Alice kommer i løbetid og vi skal ud og gå. Den første dunst der møder hende vil være han-hunde PIS og så vil hun være ustyrlig resten af turen :evil:

Det ærgelige er, at hunden kan jo ikke gøre for det. Det er jo ejeren den er gal med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg kan høre at jeg desværre ikke er den eneste, der kæmper med folk, der bare ikke vil opføre sig ordentligt!

 

Er der nogen, der har en øde ø? Så kunne vi måske samle alle dem, der irriterer os og sende den en tur ud på øen... sikke sjovt sådan en flok respektløse mennesker kunne få det sammen. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg kan høre at jeg desværre ikke er den eneste, der kæmper med folk, der bare ikke vil opføre sig ordentligt!

 

Er der nogen, der har en øde ø? Så kunne vi måske samle alle dem, der irriterer os og sende den en tur ud på øen... sikke sjovt sådan en flok respektløse mennesker kunne få det sammen. :lol:

 

Jeg tvivler. De har det kun sjovt når de kan irreterer andre.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Jeg vil gerne brokke mig over at jeg mangler hunden i mit liv :evil:

 

Vi har lige været en dejlig tur i den hundeskov, der ligger 500 meter fra vores hjem. Smadder hyggeligt, godt vejr og smukke omgivelser. Der manglede bare en lille hund, der kunne være med :(:blink:

 

Kender ingen hunde her i byen og familien i Ølstykke har kun en tilbage med dårligt hjerte. Så jeg saaaavner gåture med hund :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne brokke mig over at jeg mangler hunden i mit liv :evil:

 

Vi har lige været en dejlig tur i den hundeskov, der ligger 500 meter fra vores hjem. Smadder hyggeligt, godt vejr og smukke omgivelser. Der manglede bare en lille hund, der kunne være med :(:blink:

 

Kender ingen hunde her i byen og familien i Ølstykke har kun en tilbage med dårligt hjerte. Så jeg saaaavner gåture med hund :roll:

 

Skal du ikke snart have din egen, du mangler da en lille familieforøgelse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
NEMLIG. Og sjovt nok kan børnene godt forstå de skal lege stille med Groa, men de voksne kan ikke:roll: Min lille niece sidder lige så stille på gulvet og leger med Groa, og kun det vi har sagt/vist de må lege.

 

Jada børn er da meget bedre til at holde sig til rammerne for en aftale og fx høre efter og rette sig efter hvad der bliver sagt :lol:

 

Voksne er ofte udenfor rækkevidde, og burde måske nærmest for manges vedkommende ikke føre bil og den slags :hmm:

 

Børn skal dog som den slags voksne også skal holdes under opsyn :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jada børn er da meget bedre til at holde sig til rammerne for en aftale og fx høre efter og rette sig efter hvad der bliver sagt :lol:

 

Voksne er ofte udenfor rækkevidde, og burde måske nærmest for manges vedkommende ikke føre bil og den slags :hmm:

 

Børn skal dog som den slags voksne også skal holdes under opsyn :lol:

 

:5up:

Groa leger aldrig med hverken børn eller voksne uden Jan eller jeg er til stede:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Skal du ikke snart have din egen, du mangler da en lille familieforøgelse :-)

 

Jo jeg ville meget gerne :-D Men er under uddannelse og arbejder fuldtid indtil videre. Jeg bor på 2. sal og har i forvejen 4 grisebasser (marsvin), der kræver en del tid, dyrlægebesøg og penge. Det er ikke ideelt at få en hvalp under disse forhold synes jeg ikke :(

 

Ville gerne have et lille rækkehus med have inden jeg får hund. Ikke for bare at lukke hunden ud eller lign. Men for at kunne lave fodersøg til den dagligt osv. Ville være en del nemmere at gøre en hvalp renlig samt jeg undgår brok fra min ret specielle underbo - han synes vi larmede, da jeg for 1½ år siden lå med 39 i feber i 2 uger og lå brak :blink:

 

Og så er der det med fuldtid og hund - det ved jeg ikke om jeg vil byde en evt hvalp.

 

Må bare drømme om en LØVE jeg forhåbentligt kan få lov at købe af Janni om et år eller to :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jo jeg ville meget gerne :-D Men er under uddannelse og arbejder fuldtid indtil videre. Jeg bor på 2. sal og har i forvejen 4 grisebasser (marsvin), der kræver en del tid, dyrlægebesøg og penge. Det er ikke ideelt at få en hvalp under disse forhold synes jeg ikke :(

 

Ville gerne have et lille rækkehus med have inden jeg får hund. Ikke for bare at lukke hunden ud eller lign. Men for at kunne lave fodersøg til den dagligt osv. Ville være en del nemmere at gøre en hvalp renlig samt jeg undgår brok fra min ret specielle underbo - han synes vi larmede, da jeg for 1½ år siden lå med 39 i feber i 2 uger og lå brak :blink:

 

Og så er der det med fuldtid og hund - det ved jeg ikke om jeg vil byde en evt hvalp.

 

Må bare drømme om en LØVE jeg forhåbentligt kan få lov at købe af Janni om et år eller to :lol:

Hvad om du satte en annonce op hos den lokale eller lignende, tilbyd at gå tur og pasning af hunde fx, det ku da være fint :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Hvad om du satte en annonce op hos den lokale eller lignende, tilbyd at gå tur og pasning af hunde fx, det ku da være fint :-D

 

Har jeg også tænkt på :-D Men kan jo ikke tilbyde at gå med dem om dagen eller lign. Men en hund man kunne gå med i weekender og nogle hverdagsaftener eller lign kunne være hygsomt :-D Har bare mødt mange dårlige hundeejere og kan ikke kapere at se hunde have en "dårlig" familie.

 

Derfor jeg ikke tør at være frivillig på et internat fx. Der ville gå 2 mdr og så havde jeg 5 hunde, som jeg havde fået ondt af. Sådan er min familie med dyr og det er både på godt og ondt :neutral:

 

Jeg brugte jo en 3-4 år på at gå dagligt med en irsk setter, da jeg var yngre. Det var skøøønt, men han var også en super dejlig hund og ejeren var bare fantastisk :5up: Det var det bedste at komme fra skole og skynde mig over og nyde en tur på marken/skoven med Malou :-D

 

Ja, det er da en super ide, bare du boede tæt på mig. Jeg synes nogle gange det kunne være dejligt med en hundepasser, for at aflaste min mor lidt ;-)

 

Øv ja, der er en sjat vej til Nykøbing. Skal vist være en dag med god tid :blink: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja, det er da en super ide, bare du boede tæt på mig. Jeg synes nogle gange det kunne være dejligt med en hundepasser, for at aflaste min mor lidt ;-)

 

Ja, jeg kunne da også godt tænke mig noget kvalitetspasning her :lol:

 

Man kan jo fx anoncere med ens holdning fx :-D

 

Maria, Susanne og jeg har fx aftenarbejde, dem er der nok nogle stykker af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...