Hop til indhold

Karma systemet.


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg ville i dag gerne give Ninjamor en karma for hendes indlæg om bogen af CM.

 

Jeg syntes det var et rigtig godt indlæg, som fortjente en karma. Hun måtte i stedet have en tak fra mig.

 

Jeg kunne ikke give hende karma før end andre havde fået.

 

Det syntes jeg er for at sige det på godt jysk TRÆLS.

 

Jeg giver karma, når jeg syntes nogle har fortjent det. Det være sig lærerige, spændende , sjove og gode indlæg, som siger mig noget.

 

Hvad nu hvis jeg syntes at den samme fortjener det 10 gange i træk, inden en anden fortjener det. Det har jeg ikke mulighed for.

 

Jeg forstår godt systemet med at sol og vind skal fordeles ligelig.

 

Men det mener jeg nu også det vil blive, uden at man skal give andre inden man kan give den samme person igen.

 

Lidt surt opstød herfra. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville i dag gerne give Ninjamor en karma for hendes indlæg om bogen af CM.

 

Jeg syntes det var et rigtig godt indlæg, som fortjente en karma. Hun måtte i stedet have en tak fra mig.

 

Jeg kunne ikke give hende karma før end andre havde fået.

 

Det syntes jeg er for at sige det på godt jysk TRÆLS.

 

Jeg giver karma, når jeg syntes nogle har fortjent det. Det være sig lærerige, spændende , sjove og gode indlæg, som siger mig noget.

 

Hvad nu hvis jeg syntes at den samme fortjener det 10 gange i træk, inden en anden fortjener det. Det har jeg ikke mulighed for.

 

Jeg forstår godt systemet med at sol og vind skal fordeles ligelig.

 

Men det mener jeg nu også det vil blive, uden at man skal give andre inden man kan give den samme person igen.

 

Lidt surt opstød herfra. :vinken:

 

Jeg kan også godt synes det er lidt forkert. Men omvendt,.. som systemet er opbygget med karma power, hvad ville der så ske hvis f.eks. Anne-marie fik lyst til at give karma til den samme person 5 gange i rap?.

 

Power funktionen synes jeg ikke om, idet det ikke siger noget om hvad man får af tilkendegivelser men mere om hvem man får det af.

 

Heldigvis synes jeg der er så mange fornuftige personer herinde som jeg kan uddele karma til, at det ikke har været et problem for mig endnu. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan også godt synes det er lidt forkert. Men omvendt,.. som systemet er opbygget med karma power, hvad ville der så ske hvis f.eks. Anne-marie fik lyst til at give karma til den samme person 5 gange i rap?.

 

Power funktionen synes jeg ikke om, idet det ikke siger noget om hvad man får af tilkendegivelser men mere om hvem man får det af.

 

Heldigvis synes jeg der er så mange fornuftige personer herinde som jeg kan uddele karma til, at det ikke har været et problem for mig endnu. :mrgreen:

 

Ja, det virker voldsomt at jeg pga af de indlæg jeg har skrevet giver 51 point, jeg skal ikke give den samme person ret menge gange før der kommer pænt mange grønne kasser på fronten:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
:5up:

 

Og så forstår jeg ikke hvad powerkarma er for noget:confused::confused:

 

Jeg synes det er OK at man skal give andre inden man kan give den samme igen. Og tre er jo ikke meget.

 

Det stiger hver gang jeg har skrevet 100 indlæg giver jeg et point mere når jeg giver karma, ligenu giver jeg 51 point når jeg giver karma, dvs to fra mig udløser en grøn kasse hos dig, du har en power på 24, dvs du giver 24 point når du giver karma :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det stiger hver gang jeg har skrevet 100 indlæg giver jeg et point mere når jeg giver karma, ligenu giver jeg 51 point når jeg giver karma, dvs to fra mig udløser en grøn kasse hos dig, du har en power på 24, dvs du giver 24 point når du giver karma :-)

 

Tak nu gik den også ind på lystavlen hos mig.:-)

 

Jeg kan også godt se det fornuftige i at man ikke skal give den samme hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tak nu gik den også ind på lystavlen hos mig.:-)

 

Jeg kan også godt se det fornuftige i at man ikke skal give den samme hele tiden.

Tak for tak fra jer alle :-D

 

Ja, tænk hvis jeg gav en hele tiden :hmm:

 

Hvis det var sådan noget ''kamarat'' noget med kun at give venner?

 

Så ville det blive lidt vildt, ganske simpelt fordi jeg har skrevet mange indlæg :hmm:

 

Jeg synes det er meget overskueligt med 3, inden man kan give igen til den samme, det er ikke meget.

På jubii fx skal man give til 20 andre før man kan give til den samme igen, det kan godt føles som langt det med de 20 :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det stiger hver gang jeg har skrevet 100 indlæg giver jeg et point mere når jeg giver karma, ligenu giver jeg 51 point når jeg giver karma, dvs to fra mig udløser en grøn kasse hos dig, du har en power på 24, dvs du giver 24 point når du giver karma :-)

 

Jeg synes personligt, at det er fint med tak og karma, men at det er fjollet, at karmapoints stiger i takt med, at man skriver indlæg.

 

Det ville være mere neutralt at man gav samme mængde karmapoint.

 

Det kan nemt virke som om, at den person som har skrevet mange indlæg og derfor giver mange karmapoint får større betydning end de øvrige. Hvis man går op i karmasystemet og de grønne kasser.

 

Det er intet personligt mod dig Anne-marie, det er jo ikke dit system, men jeg synes altså bare... nå, ja jeg fik vist sagt det jeg ville :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes personligt, at det er fint med tak og karma, men at det er fjollet, at karmapoints stiger i takt med, at man skriver indlæg.

 

Det ville være mere neutralt at man gav samme mængde karmapoint.

 

Det kan nemt virke som om, at den person som har skrevet mange indlæg og derfor giver mange karmapoint får større betydning end de øvrige. Hvis man går op i karmasystemet og de grønne kasser.

 

Det er intet personligt mod dig Anne-marie, det er jo ikke dit system, men jeg synes altså bare... nå, ja jeg fik vist sagt det jeg ville :)

 

Det melder jeg mig enig i :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg synes personligt, at det er fint med tak og karma, men at det er fjollet, at karmapoints stiger i takt med, at man skriver indlæg.

 

Det ville være mere neutralt at man gav samme mængde karmapoint.

 

Det kan nemt virke som om, at den person som har skrevet mange indlæg og derfor giver mange karmapoint får større betydning end de øvrige. Hvis man går op i karmasystemet og de grønne kasser.

 

Det er intet personligt mod dig Anne-marie, det er jo ikke dit system, men jeg synes altså bare... nå, ja jeg fik vist sagt det jeg ville :)

 

Dejligt du ikke skriver at jeg ikke har fundet på det!

 

Det er jeg nemlig ikke skyld i ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg tror at admin vælger det fordi han gerne vil have aktivitet her, flere indlæg, mere aktivitet tiltrækker flere medlemmer osv..

 

Så mon ikke det er derfor at aktive medlemmer ''belønnes'' på den måde :lol:

 

Og det er jo ikke mig der belønnes, det er mig der kommer til at give mange point væk, dvs at andre hurtigt får flere kasser osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tror at admin vælger det fordi han gerne vil have aktivitet her, flere indlæg, mere aktivitet tiltrækker flere medlemmer osv..

 

Så mon ikke det er derfor at aktive medlemmer ''belønnes'' på den måde :lol:

 

Og det er jo ikke mig der belønnes, det er mig der kommer til at give mange point væk, dvs at andre hurtigt får flere kasser osv..

 

Jo muligvis.

 

Da jeg er en af dem som ikke rigtigt husker muligheden for at give "grønt", så kunne jeg godt undvære systemet.

 

Jeg skal HUSKE, at det er der, og får ikke givet så meget ud, så kan nogle måske godt tænke, hvorfor jeg ikke giver, når nu de har...

 

Bare en forklaring :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger slet ikke karmasystemet, da jeg ikke fattet en meter om hvad det er beregnet til.

 

Hvis jeg læser et godt indlæg fx, så vil jeg nok hellere sige "tak"

 

Det vil også være mere korrekt - karma er jo et eller andet sted den generelle opførsel/adfærd på hele forum.

 

Dog er negativ karma fravalgt, jeg mener det er bedre at tie, end at blive uvenner :mrgreen: (som min mormor altid sagde: Den kloge tier)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at admin vælger det fordi han gerne vil have aktivitet her, flere indlæg, mere aktivitet tiltrækker flere medlemmer osv..

 

Så mon ikke det er derfor at aktive medlemmer ''belønnes'' på den måde :lol:

 

 

Lige akkurat :-)

 

Jeg giver de fleste ret i at det kan være svært at overskue, men tror de fleste har fat i det nu.

 

Karmapower er ikke kun hvor mange indlæg man har skrevet, det er også hvor længe man er medlem. Nu er det heller ikke fordi det giver det vilde karmapower at skrive indlæg, blot en lille enkelt for hvert 100 indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo muligvis.

 

Da jeg er en af dem som ikke rigtigt husker muligheden for at give "grønt", så kunne jeg godt undvære systemet.

 

Jeg skal HUSKE, at det er der, og får ikke givet så meget ud, så kan nogle måske godt tænke, hvorfor jeg ikke giver, når nu de har...

 

Bare en forklaring :)

 

Husk at karma kan fravælges i kontrolpanelet.

 

En dejlig ting som jeg syntes vi har manglet, og ser ikke noget forkert i at man ikke ønsker at deltage i karma ræset :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...