Hop til indhold

Præsenter jer selv :


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Jeg hedder Karina og er 16år, meget snart 17..

 

Jeg har hundene Tilde (cavalier) og Thayson (gravhunde/terrie)

 

Udover dem har en jeg chinchilla, en kanin og mange marsvin :genert:

 

Jeg går i gymnasiet, og skal til at begynde i 2g efter sommerferien :shock:

Jeg har ikke rigtig besluttet mig for hvad jeg vil bagefter gymnasiet, men det skal være noget med dyr? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst lillian53

Jeg hedder Lillian, er 56 og mor til tre, har 5 børnebørn, 8 akvarier, hvoraf det største er på 530 l og to hunde. Flat coaten Kira på snart 19 mdr og mellempudlen Marley på 19 uger. Bor i et hus med min mand gennem 34 år.

 

Er desværre blevet førtidspensionist sidste år, men er uddannet pædagog og arbejde som sådan i næsten 20 år. Derefter 10 år i fleksjob på et museum.

 

Mine interesser er mange: læser mange bøger både faglitteratur og skønliteratur, ungefødende tandkarper, slægtshistorie, bygge hjemmesider, maler og tegner, mine hunde som jeg træner flittigt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Jeanette. Jeg er 39 år og bor sammen med Luna, labrador på 7 år og katten Oliver på 14 år.

 

Jeg er pt arbejdsløs og på jobsøgningskursus (4. og sidste uge begynder i dag). Er uddannet på kontor (forsikring) og har arbejdet med det de sidste 19 år. Men ville rigtig gerne i en dyrehandel eller arbejde som alt-mulig-dims hos en dyrlæge.. Nu må vi se...

 

Jeg elsker at fotografere og ellers være sammen med mine dyr. Og så spiller jeg en masse spil på facebook og kom&vind:lol:

 

Ellers er der vist ikke så meget at sige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen fin idé :klap:

 

Jeg hedder Pia, er 21 og bor til dagligt inde midt i Aalborg i en toværelses med alle mine dyr :mrgreen:

Jeg har lige færdiggjort de to første moduler/1. semester på ergoterapeut uddannelsen, så der er 12 gode moduler tilbage endnu :lol:

Glæder mig til jeg bliver færdig og kan komme ud at arbejde.

 

Jeg har to katte - Yasha (russian blue hankastrat) og Devoue (burmeser hunkastrat). Derudover har jeg to ørkenrotter - Cujo og Lego, to roborovski dværghamstere (den ene er MEGET gammel at se til nu:cry:),en guldhamster han Arthur og så er der 1.3 vinterhvide dværghamstere...

Dog skal jeg her hen over de næste par uger have skåret ned i hamsterbestanden...

Nå og ikke at forglemme kattenes tv - de afrikanske dværgmus :5up:

 

d. 10. august får jeg så min lille guldklump Kalani hjem :banan::klap: en lille blandingshund af alle mulige og umulige gode racer :klap:

glæder mig meget! :klap::engel:

 

ud over alt dette (som om det ikke var nok :engel:) arbejder jeg i min fritid som livredder i Haraldslund og i ferier og weekend i Sydthy svømmebad.

Når jeg så synes jeg keder mig, er jeg site admin på tre hamsterhjemmesider - hamsterpaletten.dk (genetik og farver), Hamsterinfo.dk (al muligt info om hamstere og tilbehør) og hamsterhygge.dk (hamsterforum)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Jeanette. Jeg er 39 år og bor sammen med Luna, labrador på 7 år og katten Oliver på 14 år.

 

Jeg er pt arbejdsløs og på jobsøgningskursus (4. og sidste uge begynder i dag). Er uddannet på kontor (forsikring) og har arbejdet med det de sidste 19 år. Men ville rigtig gerne i en dyrehandel eller arbejde som alt-mulig-dims hos en dyrlæge.. Nu må vi se...

 

Jeg elsker at fotografere og ellers være sammen med mine dyr. Og så spiller jeg en masse spil på facebook og kom&vind:lol:

 

Ellers er der vist ikke så meget at sige

 

Facebook spil :klap: den er jeg med på haha

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Jeg undlader mit navn, da der ikke er så mange, der hedder det og gider ikke lige googles - jeg har total paranioa :mrgreen:

 

Men jeg er 31 år og bor i Odense sammen med kæresten gennem 4 år. Jeg er cand.mag i kommunikation og markedsføring fra Odense og Aalborg Universitet og har arbejdet med det de sidste 4 år, men har netop opsagt mit job i København, da vi er flyttet til Odense, så jeg går ledig for tiden.

 

Vi bor desuden sammen med 3 kaniner. Kaninerne er min helt store lidenskab - og her taler vi ikke om burkaniner, som sidder ude i et bur i haven fuldstændig imod deres natur. De er fritgående kælekaniner, som vi holder lige som man holder kat eller hund, hvilket heldigvis er ved at blive mere populært i takt med at flere sætter sig ind i kaninadfærd og får lyst til at holde dem som kæledyr og ikke slagte-eller avlsdyr (burdyr). Jeg vejleder en hel del i korrekt pasning, adfærd osv. via min hjemmeside, hvor kaninejere skriver til mig og spørger.

 

Så er jeg også ved at starte en webshop op som bibeskæftigelse. Hmm, og så leder vi efter hus. Det er vist det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er 47 år og bor i en lille by uden for Randers. Bor sammen med min mand og vores Dværgpudel som hedder Groa. Har haft egen hund siden 1990, den første blev næsten 18 år. Til efteråret tager jeg kørekort til hund, trænger til at prøve noget andet ebd sportræning.

Jeg har kørt lastbil i mange år, men stoppede for to år siden efter en arbejdsulykke. Nu skal jeg så finde ud af hvad jeg vil fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:vinken:

 

Jeg hedder Ida og er 21 år.

 

Bor tæt på Næstved, med min forlovede Kim på 26 som jeg har været sammen med i 6 år. Vi bor i et hus med en dejlig have.:5up:

 

Jeg er ved at uddanne mig til folkeskolelærer i Vordingborg med matematik som speciale indtil videre.

 

Kim startede et entreprenør firma op i 2008, det har vidst pt. været vores største udfordring indtil videre, men Kim elsker det...

 

Vi har hundene Sofus og Daisy

Sofus er "mors dreng" (chihuahua)

og Daisy er "fars pige" (Grand danois / Sankt bernard)

 

Kim har gået til lydighed og starter igen til september med Daisy, og han kunne godt tænke sig at starte til agility når Daisy er færdig udvokset.

 

Jeg gik i foråret til lydighed, kørekort(bronze) og agility med Sofus, jeg regner dog kun med at skulle gå to gange i efteråret, her bliver det nok agility (muligvis handler holdet) og så rally-o eller klasse 1 istedet. Sofus og jeg har et mål med en let rally-o klasse eller en klasse 1 til efteråret forhåbentlig, eller bliver det næste år:blink:

 

Ellers har jeg redet siden øhh? altid, men har desværre holdt en del pause i år, da min hest blev skadet, og jeg da den kunne genoptrænes brækkede ryggen. (Den mente åbenbart ikke vi skulle igang igen):evil:

 

Det var vel lige det vigtigste...

 

Mvh Ida

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
. De er fritgående kælekaniner, som vi holder lige som man holder kat eller hund...

Kan man få dem renlige ? Kunne godt tænke mig sådan en kanin og Mimi er også vild med kaniner (har en ven som har en, og Mimi er dødforelsket i den)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Charlotte, er 27 år og bor i eget hus i Odense sammen med kæresten og vores labradorhvalp Skipper.

 

Jeg har læst engelsk og mellemøststudier på universitetet, men blev færdiguddannet under finanskrisen så er pt jobsøgende. Lidt træls men skønt ift at få en hvalp :-D

 

Jeg læser rigtig meget i min fritid. Ellers bliver tiden brugt på hunden og kæresten (i den rækkefølge :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pawgeser

Hej, jeg er ikke ligefrem en vårharer. Jeg er 60 år, uddannet hundefrisør, dog ikke aktiv mere, da det er et umuligt job, her i byen, hvor jeg bor, alle har labrador og schæfere. :slem: Jeg har en pekingeser-han, på godt 14 mdr, og jeg ønsker mig en "geser" mere, da det er en herlig, glad race, samt en lille, sort killing på knap 4 mdr. Han er "dampkat" i alt, og gang i alt! Men sjov alligevel!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Så en smule om mig :blink:

 

Jeg er fyldt 20 år de seneste 14 år :mrgreen: og pga. flere omstændigheder først ved at ligge sidste hånd på min uddannelse som etolog. Derudover er jeg kontoruddannet (meeen alt det er lykkelig glemt) og uddannet inden for fødevare og ernæringssektoren.

Da jeg startede studiet var jeg 100% sikker på at jeg skulle være gummistøvlebiolog med speciale i aktisk biologi - men så flyttede en lille rød vovsepige ind og hvad der skulle være et enkelt kæledyr, blev et par år efter en hel passion og drømmen og Svalbart/Diskobugten brast.

Drømmen nu er at leve af min hobby: hundene! ... men jeg indrømme, jeg har ikke helt modet til at tage springet :cry: ... også kunne jeg faktisk godt tænke mig at blive en rigtig bonderøv, men en hylens masse får, lidt køer, høns og ænder - og hvem ved måske endda et par heste igen.

 

Hundemæssigt dyrker jeg LP, rallly, hyrdning og nu også agility - også "driver" jeg et lille hobby opdræt af Australian Shepherd (primært kun til at forsyne mig selv med arbejdsdyr og fremtidige avlsdyr).

Pt. har jeg "kun" 4 hunde selv (+ et par stykker boende ude) samt min mors 3 som jeg næsten betegner mine også :blink:

 

Udover hundene så interessere jeg mig for naturen, læse og se TV - primært fantasy, men jeg er total blødsødende romantiker som elsker Stolthed og Fordom og gamle danske film - tegne, vandre og meget mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Jamen fin idé :klap:

 

Jeg hedder Pia, er 21 og bor til dagligt inde midt i Aalborg i en toværelses med alle mine dyr :mrgreen:

Jeg har lige færdiggjort de to første moduler/1. semester på ergoterapeut uddannelsen, så der er 12 gode moduler tilbage endnu :lol:

Glæder mig til jeg bliver færdig og kan komme ud at arbejde.

 

Jeg har to katte - Yasha (russian blue hankastrat) og Devoue (burmeser hunkastrat). Derudover har jeg to ørkenrotter - Cujo og Lego, to roborovski dværghamstere (den ene er MEGET gammel at se til nu:cry:),en guldhamster han Arthur og så er der 1.3 vinterhvide dværghamstere...

Dog skal jeg her hen over de næste par uger have skåret ned i hamsterbestanden...

Nå og ikke at forglemme kattenes tv - de afrikanske dværgmus :5up:

 

d. 10. august får jeg så min lille guldklump Kalani hjem :banan::klap: en lille blandingshund af alle mulige og umulige gode racer :klap:

glæder mig meget! :klap::engel:

 

ud over alt dette (som om det ikke var nok :engel:) arbejder jeg i min fritid som livredder i Haraldslund og i ferier og weekend i Sydthy svømmebad.

Når jeg så synes jeg keder mig, er jeg site admin på tre hamsterhjemmesider - hamsterpaletten.dk (genetik og farver), Hamsterinfo.dk (al muligt info om hamstere og tilbehør) og hamsterhygge.dk (hamsterforum)

 

Mon du så kender Charlotte som også er livredder i sydthy ? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Charlotte, er 27 år og bor i eget hus i Odense sammen med kæresten og vores labradorhvalp Skipper.

 

Jeg har læst engelsk og mellemøststudier på universitetet, men blev færdiguddannet under finanskrisen så er pt jobsøgende. Lidt træls men skønt ift at få en hvalp :-D

 

Jeg læser rigtig meget i min fritid. Ellers bliver tiden brugt på hunden og kæresten (i den rækkefølge :mrgreen:)

 

Sådan tror jeg også det bliver her :lol:.

- Min kæreste skal også på to kursus ophold i jylland af 5 dage :roll: Men det gør sleet ikke noget for så har jeg hunden for mig selv og kan koncentrere mig om ham :hjerte:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon du så kender Charlotte som også er livredder i sydthy ? :D

 

det gør jeg da :5up: har arbejdet med hende et par gange endda :5up:

og hendes familie (kusiner?) Joan og Karin har jeg arbejdet RIGTIG meget med de sidste 2½ år :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Tine, 34-35 år gammel og bor i Hvidovre sammen med mine 3 sønner Nikolaj, Noah og Joakim. Har børn hveranden uge og... øhm... totaaaalt stilhed de andre uger.

 

Jeg er uddannet lægesekretær og har indtil nu brugt min arbejdstid på skadestuer og intensiv afdelinger. Overvejer at finde et job med flere solskinshistorier.

 

Får min lille løwchenhvalp Otto hjem i næste uge - min første helt egen vuffer..:-)

 

Super initiativ Daniella:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet 40 :shock: elsker at køre tog, så det er mit arbejde, elsker at rejse, så det gør vi meget. Gift med en lille, tidligere hidsig nordmand, har en lille papillon, en stor kat og en larmende fugl.

 

Tidligere blev jeg ingeniør, har arbejdt som it-chef (på et tidspunkt, hvor jeg intet anede om puttere) og havde en masse kælerotter.

 

Kan godt lide lidt hjerne-arbejde så læser datalogi på uni og arabisk på hf - hader fysisk udfoldelse der får mig til at svede, men elsker at svømme (og er helt vildt sporty, selvom jeg ikke ser sådan ud :klap:).

 

Nå ja, bor i ghetto og vil være verdensmester i agility :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Tine, 34-35 år gammel og bor i Hvidovre sammen med mine 3 sønner Nikolaj, Noah og Joakim. Har børn hveranden uge og... øhm... totaaaalt stilhed de andre uger.

 

Jeg er uddannet lægesekretær og har indtil nu brugt min arbejdstid på skadestuer og intensiv afdelinger. Overvejer at finde et job med flere solskinshistorier.

 

Får min lille løwchenhvalp Otto hjem i næste uge - min første helt egen vuffer..:-)

 

Super initiativ Daniella:5up:

 

Ja der er vel mange uhyggelige historier på sådan en skadestue :shock: puha forstår slet ikke du kan. Men nogle skal jo :lol:.

Og mange tak, synes jeg også selv og dejligt folk gider at skrive om sig selv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hundeelskere :klap: For Det Første: Daniella - Godt intiativ med denne tråd :5up:

 

Jeg hedder Amanda, har en sort cocker spaniel på snart 3 år, og en lys golden retriever på lige godt halvandet år, begge er hanner ;-)

Med cockeren går jeg til agility en gang om ugen, og min far går til lydighedstræning med goldenen, hvor de går spor og øver indkald osv.

Samtidig går vi til hygge-lydigheds-træning om søndagen, hvor jeg også går med cockeren, og min far også går med goldenen :-)

Jeg kunne godt tænke mig en newfoundlænder en dag, men det bliver desværre nok først når jeg er flyttet hjemmefra, om laaang tid :engel:

Jeg elsker at være på hundeforum, og skrive med en masse andre hundeejere, som man kan dele en masse erfaringer med og sådan :-D

 

Det Var Vist Det :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Tine, er 27 år og bor på en lille landejendom på fyn med min mand og vores dyr. Jeg er opdrætter af mops i DKK-regi og stort set hele mit liv drejer sig om mine skønne hunde og racen generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Marie, bor i Hee ved Ringkøbing og har gjort det siden 2007, hvor kærestemanden gennem 4½ år og jeg købte villa med STOR have :banan:

 

Jeg købte mig en Grand Danois tæve, Nala for 5 år siden :shock: og havde hende med ind i forholdet. Nala er en hyggehund, med stort H! Jeg har gået til lydighed og udvidet lydighed med hende, og hun er super døøøøgtig!!

Vi har sidenhen fået Paco, en brun, ikke stambogsført, labradorhan, som primært bruges til jagt. Ham har både kærestemanden og jeg gået til træning med og han sluttede på udvidet lydighed.

 

Jeg er i gang med at læse til pædagog i Holstebro. Mangler 1½ år med studiet. I fritiden arbejder jeg som vikar i et botilbud for lettere udviklinghæmmede, flere med dom. Dette er SUPER spændende og helt sikkert noget jeg vil når jeg bliver færdig med studiet.

 

Jeg købte mig en hest for få måneder siden. Milton og jeg er i fuld gang med træning af både ham og jeg :lun:

 

 

Hmm... Er der mon mere...

 

Fremtidsdrømme:

* lottomillionær

* hus på landet, med plads til hunde, heste, ridehal, stutteri, værksted, jagt, osv.

* Vil gerne giftes :oops:

*Børn

 

 

Det var vist lidt om mig :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Mmm... Jeg hedder Jasmin, jeg er (kun) 16 år gammel. :rolleyes:

Jeg bor sammen med min mor i København, vi har 3 katte og så er vi begyndt at sparer sammen til en Grand Danois. Min mor gav efter mindst 10 års tiggen af hund.

Her efter sommerferien starter jeg på 10. klasse, ude ved Svanemøllen, på noget der hedder KKU-Dagkursus. Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og sluttede med 10-12-4 taller.

 

Mit mål på 10. klasse er at finde ud af hvad jeg skal lave senere hen i mit liv, men min interesse er at lave noget med dyr. Har bla. været i praktik på en skole, hvor man lærer om at blive landmand, så de havde grise, heste - hele bondegården. Lige siden jeg har været helt lille, har jeg altid haft en kæmpe interesse i dyr. Jeg har bla. haft to mus, to slanger, en øgle, to marsvin, ti hamstere, i alt syv katte, to undulater - jeg kunne blive ved. :pift:

 

Jeg er ny på denne side, men blev interesseret i den, da jeg ledte efter en masse svar her angående den lille vovse vi kigger efter og fik de bedste svar herinde. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chaddin
Mmm... Jeg hedder Jasmin, jeg er (kun) 16 år gammel. :rolleyes:

Jeg bor sammen med min mor i København, vi har 3 katte og så er vi begyndt at sparer sammen til en Grand Danois. Min mor gav efter mindst 10 års tiggen af hund.

Her efter sommerferien starter jeg på 10. klasse, ude ved Svanemøllen, på noget der hedder KKU-Dagkursus. Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og sluttede med 10-12-4 taller.

 

Mit mål på 10. klasse er at finde ud af hvad jeg skal lave senere hen i mit liv, men min interesse er at lave noget med dyr. Har bla. været i praktik på en skole, hvor man lærer om at blive landmand, så de havde grise, heste - hele bondegården. Lige siden jeg har været helt lille, har jeg altid haft en kæmpe interesse i dyr. Jeg har bla. haft to mus, to slanger, en øgle, to marsvin, ti hamstere, i alt syv katte, to undulater - jeg kunne blive ved. :pift:

 

Jeg er ny på denne side, men blev interesseret i den, da jeg ledte efter en masse svar her angående den lille vovse vi kigger efter og fik de bedste svar herinde. :5up:

 

Du lyder da som en rigtig sej person :-D Fedt at du er så dyreinteresseret :5up: Held og lykke med hvad end du finder ud af, du vil være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst MissLuna
det gør jeg da :5up: har arbejdet med hende et par gange endda :5up:

og hendes familie (kusiner?) Joan og Karin har jeg arbejdet RIGTIG meget med de sidste 2½ år :klap:

Havde helt glemt at svare... Jeg har været i praktik sammen med hende på sygehuset lige inden sommerferie..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...