Hop til indhold

brud på hundeloven.. hvad tænker andre?


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

Tja :-D Hvis du ikke var interesseret i hunden, så var det det rigtige at gøre i hvert fald.

 

Men ja, det ville have været ulovligt. Jeg vil stadig tro, at du ville have kunne få den registreret i dit navn, hvis du blot havde meddelt DHR, at du har været lidt lang tid om at få den registeret og der i købskontrakten stod en overtagelsesdato før 17.3. Men jeg ved det virkelig ikke, da det ikke lige er noget, jeg har undersøgt, og det kræver jo helt sikkert at man har lyst til at rode sig ud i den slags. Men registreringen i DHR kan du jo ud fra mange tråde herinde se i virkeligheden ikke betyder noget og er ret omsonst.

 

Personligt tror jeg ikke, at der ville ske noget som helst ved at købe sådan en hund. Se bare hvor mange, der stadig lufter deres hunde uden snor - folk er ligeglade, og der er ikke ressourcer til at opretholde hundeloven.

 

Nogle steder har politiet åbenbart resourcer til at efterkomme den nye hundelov...

 

DitCentrum.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snuseren
Forstår simpelthen ikke det der omvendt bevisføring (eller hvad det nu hedder, håber det er til at forstå hvad jeg mener..) Hej du er skyldig hvis du ikke selv kan bevise du er uskyldig.

 

Ja og du er hundeejer hvis du kan bevise det, ellers er det en anden der er det, måske en der ikke finder det relevant at overholde den lov der var så utrolig nødvendig at få vedtaget!:fyfy::snusendehund:

 

Det giver ingen mening, men det er jo heller ikke meningen med lovgivning!:fornaermet::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig ligeglad med mundkurv og snor sålænge hunden er venlig eller der er styr på hunden!

 

Magen til latterlig og ubrugelig lov skal man da lede længe efter:evil: :damn::evil: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo
Nogle steder har politiet åbenbart resourcer til at efterkomme den nye hundelov...

 

DitCentrum.dk

læste lige artiklen... det lyder da os lidt underligt at hun ikke kan bevise den er 7 mdr gammel.. den burde da være chippet og hendes veninde burde da kunne vidne på hun har den derfra... hvis hun altså ikke har fået den efter den blev ulovlig... men ligemeget hvad er det sku trist...
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst maik friedrichsen

hej

jeg har også 3 muskelhunde, og jeg må sige at jeg også ser nesten hver dag muskelhunde uden snor og munkurv på gaden. nu har vi den nye lov men nesten ingen holler sig til den.

siden den lov er i kraft har mine munkurv på, i snor gik de altid før. men nu har jeg lagt merke til at folk bliver bange få mine hunde og det problem hade ikke før, på grund af munkurven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke set en eneste hund med mundkurv hverken før eller efter loven trådte i kraft.

Men jeg vil bestemt heller ikke vove mig ud i påstande om at jeg har set hunde af de omtalte racer uden... for trods mit kendskab til en del af de 13 racer så ville jeg ikke aner om det er en amstaf eller bare en bokserblanding jeg ser på gaden... HOLD OP hvor de ligner hinanden :shock:

 

Niks.... bare hunden er under kontrol så er jeg :pift: ligeglad . Vi skal være her alle sammen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej

jeg har også 3 muskelhunde, og jeg må sige at jeg også ser nesten hver dag muskelhunde uden snor og munkurv på gaden. nu har vi den nye lov men nesten ingen holler sig til den.

siden den lov er i kraft har mine munkurv på, i snor gik de altid før. men nu har jeg lagt merke til at folk bliver bange få mine hunde og det problem hade ikke før, på grund af munkurven.

 

Nu ser de jo pludselig farlige ud og nærmest råber "JEG ER EN FARLIG OG FORBUDT HUNDERACE !!!!!!"

 

DAMN... hvor er det sørgeligt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Kunne ikke finde en tråd hvor den passede ind...men jeg har lavet min egen menneskelov, som skal stoppe alt kriminalitet...:5up:..Lars Barfoed bliver grøn af misundelse, for han kan umuligt komme op med noget mere tåbeligt:

 

§xx stk.1: den som har valgt at udsmykke sin krop med tatoveringer eller ved at lade sig kronrage skal, når han færdes uden for egen matrikel, bære håndjern og må på intet tidspunkt færdes ude i tidsrummet 22-06. Overtrædes dette straffes med fængsel eller dødsdom.

Stk.2 Det samme gælder personer af anden etnisk oprindelse end dansk....

 

Grundlaget for loven er selvfølgelig, at ekstrabladet har sagt at skaldede tatoverede mænd og udlændinge er stærkt overrepræsenterede blandt kriminelle.

Så er det mindre væsentlig om Henrik, der lige har fået tatoveret sin søns navn på brystet, arbejder som cykelsmed om dagen og som frivillig i folkekøkkenet om aftenen. Han er jo altså tatoveret, og dermed farlig. Og vi er ret sikre på han ikke kan tage vare på sig selv...

 

Du er altså lidt skøn :klap:

 

 

Som ejer af en muskelhund, som først var på listen, for derefter at ryge på observationslisten, så må jeg indrømme, at jeg er meget splittet :???:

 

Selvfølgelig skal en lov overholdes og selvfølgelig skal vi ansvarlige muskelhunde ejere vise, at loven er latterlig og at det burde være ejeren, der blev straffet og ikke hunden, men....

 

Sålænge der går familiehunde, som ligeså vel som muskelhunde, kan have dårlige gener, psyke eller bare en lorte dag, så skal jeg ikke hæmme min hunds forsvars evner, for lille Lotte på 10 år, som lufter familiens Labrador kan sq ikke holde den, hvis den ser sig sur på Silu og vil i flæsket på ham.

 

Tror jeg har set et par stykker med mundkurv, men det er dælme ikke mange og vi har ellers extra lovning her i vores bebyggelse (den siger egentlig også, at Silu skal have mundkurv på, men de får altså fingeren) og jeg møder tit vores gårdmænd og de siger sq aldrig noget, de kender ham jo og ved, at han kaster sig på ryggen for at blive nusset på maven konstant :roll:

 

Det eneste problem med Silu er, at han hader andre hanhunde og at han, indtil han får snust, tror at alle hunde er hanner og at alle hunde, som stirrer på ham, skal have en skideballe, heldigvis er han så lille og iført sele, at det intet problem er for mig at holde ham, men kæft det er ved at være belastende og tror efterhånden vi får rygtet "Kvinden med den hysteriske hund" :oops:

 

Mht. politiet, så har jeg snakket med flere venner, som er betjente og de ruller med øjnene og siger, at det har de hverken tid eller lyst til og at loven jo er komplet hjernedød, så der er nok intet at hente der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal en lov overholdes og selvfølgelig skal vi ansvarlige muskelhunde ejere vise, at loven er latterlig og at det burde være ejeren, der blev straffet og ikke hunden, men....

Anser du virkelig dig selv som ansvarlig, når du overtræder en demokratisk vedtaget regel omkring mundkurv, med en hanhund der ikke er omgængelig overfor en anden hanhund og først skal have en "sniffer" før den er okay med en tæve?. :shock:

 

Sålænge der går familiehunde, som ligeså vel som muskelhunde, kan have dårlige gener, psyke eller bare en lorte dag, så skal jeg ikke hæmme min hunds forsvars evner, for lille Lotte på 10 år, som lufter familiens Labrador kan sq ikke holde den, hvis den ser sig sur på Silu og vil i flæsket på ham.

Har spurgt så mange gange at jeg er ved at kvæles i det, men hvad er det, der så vigtigt ved at kunne bide fra sig?. Din hund bliver jo ikke skadet mindre fordi den kan bide den anden hund,.... tværtimod.

 

Det eneste problem med Silu er, at han hader andre hanhunde og at han, indtil han får snust, tror at alle hunde er hanner og at alle hunde, som stirrer på ham, skal have en skideballe, heldigvis er han så lille og iført sele, at det intet problem er for mig at holde ham, men kæft det er ved at være belastende og tror efterhånden vi får rygtet "Kvinden med den hysteriske hund" :oops:

 

Har du overvejet hvad der ville ske hvis Silu en dag fik vristet sig løs, eller en anden hund kom hen til jer, og han bed den anden hund,... når der nu er vedtaget at han skal have mundkurv på?. Jeg tænker lige på det der med ansvarsbevidst,... hvad ville der så ske med din hund?.

 

Mht. politiet, så har jeg snakket med flere venner, som er betjente og de ruller med øjnene og siger, at det har de hverken tid eller lyst til og at loven jo er komplet hjernedød, så der er nok intet at hente der.

Uanset hvad de menige betjente mener, så ser jeg faktisk ikke mere kamphunde i de hundeskove jeg færdes i,... og er egentlig ret godt tilfreds med det. Går man ind i en hundeskov med sådan en fætter, har man simpelthen ikke fanget hvad det er for en hund man har imellem hænderne.

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Anser du virkelig dig selv som ansvarlig, når du overtræder en demokratisk vedtaget regel omkring mundkurv, med en hanhund der ikke er omgængelig overfor en anden hanhund og først skal have en "sniffer" før den er okay med en tæve?. :shock:

 

 

Har spurgt så mange gange at jeg er ved at kvæles i det, men hvad er det, der så vigtigt ved at kunne bide fra sig?. Din hund bliver jo ikke skadet mindre fordi den kan bide den anden hund,.... tværtimod.

 

 

 

Har du overvejet hvad der ville ske hvis Silu en dag fik vristet sig løs, eller en anden hund kom hen til jer, og han bed den anden hund,... når der nu er vedtaget at han skal have mundkurv på?. Jeg tænker lige på det der med ansvarsbevidst,... hvad ville der så ske med din hund?.

 

 

Uanset hvad de menige betjente mener, så ser jeg faktisk ikke mere kamphunde i de hundeskove jeg færdes i,... og er egentlig ret godt tilfreds med det. Går man ind i en hundeskov med sådan en fætter, har man simpelthen ikke fanget hvad det er for en hund man har imellem hænderne.

Nu ser vi nok forskelligt på, hvad en ansvarlig hundeejer er.

At man ikke overholder en lov, som et boligselskab har vedtaget på baggrund af mediernes hetz, gør ikke nogen til en uansvarlig hundeejer i mine øjne.

 

At Silu ikke kan med andre hanhunde er vist ikke unormalt, så den lader jeg bare ligge. Og at han skal have en sniffer, før han accepterer tæver, var forkert formuleret af mig. Han rejser børster (hvilket jeg har hørt fra andre Staffy bull ejere, at deres også gør, ved ikke om det er racen eller bare et tilfælde) indtil den anden hund kommer tættere på og han snuser pænt (omend lidt ivrigt), men andre hanhunde, nej dem kan han altså ikke.

 

I MIN verden er det MEGET vigtigt, at Silu kan forsvare sig/afværge. For at vende den om, ville du bryde dig om at have bagbundet dine hænder på ryggen, hvis du blev overfaldet? Tvivler og hvorfor skulle min hund så?

 

Silu får ikke chancen for at vriste sig fri. For det første så er han i sele og jeg er ekstra observant, når jeg kan læse på ham, at nu reagerer han, plus vi har efterhånden fået trænet det ned, på den måde, at når jeg kan se, at han har opdaget en anden hund og halen ryger op, så får han en kommando og jeg bryder deres blik, desværre gør den anden hundeejer sjældent det samme og får den anden hund lov at gø og knurre af Silu, så får den en verbal skideballe og han hopper en gang, men på INTET tidspunkt er der fare for, at Silu får vristet sig fri og ryger i flæsket på den anden hund, så meget styr har jeg altså på ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

Nu er der ikke så mange her i området, men dem der er, går ikke med mundkurv og det burde de!

 

Jeg synes selv at den lov er dum, men jeg går sgu over gaden når jeg møder dem, om jeg har hund med eller ej. Men vi har også et værested for utilpassede unge og det er dem der har dem og så får fordommene altså frit løb.

 

Der er til gengæld også en schæfer i området som godt kunne tage at få noget på, når vi går forbi og den og labradoren? er i haven er jeg altid lidt bange for at den hopper over hegnet og spiser Wash...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er altså lidt skøn :klap:

 

 

Som ejer af en muskelhund, som først var på listen, for derefter at ryge på observationslisten, så må jeg indrømme, at jeg er meget splittet :???:

 

Selvfølgelig skal en lov overholdes og selvfølgelig skal vi ansvarlige muskelhunde ejere vise, at loven er latterlig og at det burde være ejeren, der blev straffet og ikke hunden, men....

 

Sålænge der går familiehunde, som ligeså vel som muskelhunde, kan have dårlige gener, psyke eller bare en lorte dag, så skal jeg ikke hæmme min hunds forsvars evner, for lille Lotte på 10 år, som lufter familiens Labrador kan sq ikke holde den, hvis den ser sig sur på Silu og vil i flæsket på ham.

 

Tror jeg har set et par stykker med mundkurv, men det er dælme ikke mange og vi har ellers extra lovning her i vores bebyggelse (den siger egentlig også, at Silu skal have mundkurv på, men de får altså fingeren) og jeg møder tit vores gårdmænd og de siger sq aldrig noget, de kender ham jo og ved, at han kaster sig på ryggen for at blive nusset på maven konstant :roll:

 

Det eneste problem med Silu er, at han hader andre hanhunde og at han, indtil han får snust, tror at alle hunde er hanner og at alle hunde, som stirrer på ham, skal have en skideballe, heldigvis er han så lille og iført sele, at det intet problem er for mig at holde ham, men kæft det er ved at være belastende og tror efterhånden vi får rygtet "Kvinden med den hysteriske hund" :oops:

 

Mht. politiet, så har jeg snakket med flere venner, som er betjente og de ruller med øjnene og siger, at det har de hverken tid eller lyst til og at loven jo er komplet hjernedød, så der er nok intet at hente der.

 

Du er lige præcis en af de kamphundeejere som jeg er så skide bange for at rende ind i!!! (og som efter min mening er grunden til at der overhovedet har været brug for at lovgive på området!) :stupid: Du render rundt med en kamphund som du VED er egetkønsaggressiv, men ALLIGEVEL mener du at du er i din gode ret til at lade andres hunde være i farezonen for du "har intet problem med at holde ham" :damn: Måske ikke, men nu kan vi alle bare ikke være 100% opmærksomme hele tiden og en eller anden dag står du måske og taler med nogen du kender og en lalleglad hanhund fatter ikke de signaler din hund sender... Men det er selvfølgelig fair nok at den så må lade livet på den konto, den var jo selv ude om det ik'? :stupid:

 

Grunden til at du ikke vil give din hund en mundkurv på er at du ikke vil sætte den i samme situation som vores andres hunde, som ikke får et ben til jorden hvis først en kamphund går amok. Min vil være som en orm på en krog og hendes bror blev faktisk overfaldet af en som din som 11 mdr. gammel (hvis jeg husker rigtigt når jeg mener at din er en staffordshire bull) og måtte have fjernet hud på brystet som var flænset fuldstændig, gå med dræn i en periode osv. ovs. og havde den fået anderledes fat, så havde han slet ikke været i live efterfølgende. Så fordi din hund er lille er det bestemt ikke ens betydende med at den ikke kan gøre skade.

 

Og nu hvor jeg alligevel HAR raget uklar med minimum halvdelen af Hundeforum, så lad mig lige fyre den sidste af, for jeg er ret sikker på at du ikke ville være sen til at komme herind og oprette en tudetråd, hvis uheldet er ude og din hund sætter tænderne i en anden hund og derefter blev forlangt aflivet af politiet. Du har nok allerede gættet at der ikke kommer meget sympati fra min front hvis det skulle komme dertil :evil: og du skal så heller ikke være i tvivl om hvem der har skylden: Dig selv!

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Du er lige præcis en af de kamphundeejere som jeg er så skide bange for at rende ind i!!! (og som efter min mening er grunden til at der overhovedet har været brug for at lovgive på området!) :stupid: Du render rundt med en kamphund som du VED er egetkønsaggressiv, men ALLIGEVEL mener du at du er i din gode ret til at lade andres hunde være i farezonen for du "har intet problem med at holde ham" :damn: Måske ikke, men nu kan vi alle bare ikke være 100% opmærksomme hele tiden og en eller anden dag står du måske og taler med nogen du kender og en lalleglad hanhund fatter ikke de signaler din hund sender... Men det er selvfølgelig fair nok at den så må lade livet på den konto, den var jo selv ude om det ik'? :stupid:

 

Grunden til at du ikke vil give din hund en mundkurv på er at du ikke vil sætte den i samme situation som vores andres hunde, som ikke får et ben til jorden hvis først en kamphund går amok. Min vil være som en orm på en krog og hendes bror blev faktisk overfaldet af en som din som 11 mdr. gammel (hvis jeg husker rigtigt når jeg mener at din er en staffordshire bull) og måtte have fjernet hud på brystet som var flænset fuldstændig, gå med dræn i en periode osv. ovs. og havde den fået anderledes fat, så havde han slet ikke været i live efterfølgende. Så fordi din hund er lille er det bestemt ikke ens betydende med at den ikke kan gøre skade.

 

Og nu hvor jeg alligevel HAR raget uklar med minimum halvdelen af Hundeforum, så lad mig lige fyre den sidste af, for jeg er ret sikker på at du ikke ville være sen til at komme herind og oprette en tudetråd, hvis uheldet er ude og din hund sætter tænderne i en anden hund og derefter blev forlangt aflivet af politiet. Du har nok allerede gættet at der ikke kommer meget sympati fra min front hvis det skulle komme dertil :evil: og du skal så heller ikke være i tvivl om hvem der har skylden: Dig selv!

Super indlæg!! Og jeg er helt enig - i det hele :5up:

 

At man ikke overholder en lov, som et boligselskab har vedtaget på baggrund af mediernes hetz, gør ikke nogen til en uansvarlig hundeejer i mine øjne.

 

Boligselskab? Hvis din hund er en af listehundene er det ikke dit boligselskab men regeringen der har vedtaget loven ;-)

 

Heldigvis kan hundeejere der bor til leje meget nemt tvinges til at handle anderledes. Det kræver bare én nabo ser listehunden uden mundkurv og melder dig til udlejeren.

Du kan jo håbe at det ikke sker, og vi andre kan jo krydse fingre for at det gør ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Super indlæg!! Og jeg er helt enig - i det hele :5up:

 

 

Boligselskab? Hvis din hund er en af listehundene er det ikke dit boligselskab men regeringen der har vedtaget loven ;-)

 

Heldigvis kan hundeejere der bor til leje meget nemt tvinges til at handle anderledes. Det kræver bare én nabo ser listehunden uden mundkurv og melder dig til udlejeren.

Du kan jo håbe at det ikke sker, og vi andre kan jo krydse fingre for at det gør ;-)

 

Nu er det jo ikke en listehund hun har...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

Bare sådan lidt OT, men mødte lige en super sød tæve - vist nok en listehund, for hun lignede en og gik med mundkurv (synd), nu var det så bare en af de der dyrelægemundkurve.... Dem hvor de slet ikke kan åbne munden eller noget og sådan en bør jo ikke blive brugt til gåtur... Men siger man noget til en komplet fremmed mand om at han altså ikke gør det ordentligt?

Han har jo nok hundens bedste i tankerne når han vælger sådan en, de ser jo mindre slemme ud... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare sådan lidt OT, men mødte lige en super sød tæve - vist nok en listehund, for hun lignede en og gik med mundkurv (synd), nu var det så bare en af de der dyrelægemundkurve.... Dem hvor de slet ikke kan åbne munden eller noget og sådan en bør jo ikke blive brugt til gåtur... Men siger man noget til en komplet fremmed mand om at han altså ikke gør det ordentligt?

Han har jo nok hundens bedste i tankerne når han vælger sådan en, de ser jo mindre slemme ud... :vedikke:

 

 

Det værste er når folk cykler med hunde med den slags mundkurve på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Du er lige præcis en af de kamphundeejere som jeg er så skide bange for at rende ind i!!! (og som efter min mening er grunden til at der overhovedet har været brug for at lovgive på området!) :stupid: Du render rundt med en kamphund som du VED er egetkønsaggressiv, men ALLIGEVEL mener du at du er i din gode ret til at lade andres hunde være i farezonen for du "har intet problem med at holde ham" :damn: Måske ikke, men nu kan vi alle bare ikke være 100% opmærksomme hele tiden og en eller anden dag står du måske og taler med nogen du kender og en lalleglad hanhund fatter ikke de signaler din hund sender... Men det er selvfølgelig fair nok at den så må lade livet på den konto, den var jo selv ude om det ik'? :stupid:

 

Grunden til at du ikke vil give din hund en mundkurv på er at du ikke vil sætte den i samme situation som vores andres hunde, som ikke får et ben til jorden hvis først en kamphund går amok. Min vil være som en orm på en krog og hendes bror blev faktisk overfaldet af en som din som 11 mdr. gammel (hvis jeg husker rigtigt når jeg mener at din er en staffordshire bull) og måtte have fjernet hud på brystet som var flænset fuldstændig, gå med dræn i en periode osv. ovs. og havde den fået anderledes fat, så havde han slet ikke været i live efterfølgende. Så fordi din hund er lille er det bestemt ikke ens betydende med at den ikke kan gøre skade.

 

Og nu hvor jeg alligevel HAR raget uklar med minimum halvdelen af Hundeforum, så lad mig lige fyre den sidste af, for jeg er ret sikker på at du ikke ville være sen til at komme herind og oprette en tudetråd, hvis uheldet er ude og din hund sætter tænderne i en anden hund og derefter blev forlangt aflivet af politiet. Du har nok allerede gættet at der ikke kommer meget sympati fra min front hvis det skulle komme dertil :evil: og du skal så heller ikke være i tvivl om hvem der har skylden: Dig selv!

Ved ikke hvilken hund, som du har, så skal ikke kunne sige, om det ville være din eller min, som der tabte kampen, men jeg ved udemærket, hvem der taber kampen, hvis der kommer en schæfer eller rottweiler og går til angrib på min hund, det gør Silu og eftersom vi har (har godt nok ikke set den i et par uger) en totalt psykopat schæfer herude, så får Silu ikke mundkurv på.

 

Og hvis din mening er, at hunde, som er egetkønsaggressive skal have mundkurv på, så lad os heller landsomdele mundkurve til alle hanhunde, for tror aldrig, at jeg har oplevet en voksen, ikke-kastreret hanhund, som man kunne være helt 110% sikker på kunne med andre hanhunde.

Jeg kunne forstå, hvis jeg havde en 50 kg.'s dræber med fråde om munden, som tændte helt af, hvergang den så en anden hund, så havde jeg skam stået først i køen hos dyrehandleren for en mundkurv, str. EXTRA stærk, men jeg har en 20 kg.'s hund, som rejser børster, måske gør et lille hop og som jeg foretrækker at give noget positiv træning i håb om, at han kommer helt over det og lærer ikke at ænse andre hunde og indtil videre er træningen utrolig positiv, da Silu heldigvis er sindssyg lærenem.

Slår det alligevel fejl, jamen så skal jeg da ikke være bange for at indrømme, at jeg forleden overvejede om jeg måske ikke alligevel skulle investere i en mundkurv, ikke for min eller Silu's skyld, men fordi jeg ikke bryder mig om, at folk måske ender med at frygte min hund. Og nej, er ikke fordi at jeg tror at det ender galt, for har haft hunde større end ham uden problemer, han er en puddel i forhold :lol:

 

Og nu kommer jeg ikke steder, hvor der kunne rende løse hunde rundt, så kommer der en løs hund, så bryder DEN loven ved ikke at være i snor og kan godt være, at DU ikke er 100% opmærksom hele tiden, men jeg prøver på det og render der en løs hund over til min, så kan du være helt 100 på, at jeg HAR set den og HAR bedt ejeren kalde den til sig. Og desuden så handler det meget om, hvordan de nærmer sig Silu...du ved, hundesprog ;)

 

Boligselskab? Hvis din hund er en af listehundene er det ikke dit boligselskab men regeringen der har vedtaget loven ;-)

 

Heldigvis kan hundeejere der bor til leje meget nemt tvinges til at handle anderledes. Det kræver bare én nabo ser listehunden uden mundkurv og melder dig til udlejeren.

Du kan jo håbe at det ikke sker, og vi andre kan jo krydse fingre for at det gør ;-)

Ja, er ikke dum selvom I tror det ;-)

Kender godt forskel på et boligselskab og en regering :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så nabo til den lille fis til Silu og han er ikke mere aggressiv end langt de fleste hunde herude, på eget køn - så den lader jeg ligge :mrgreen:

 

Mht. listehunde og mundkurve, så har vi masser af listehunde herude uden mundkurve og der er ikke 1 af dem der får en klage fra mig, så længe de holdes af ejer på ansvarlig vis - og sjovt nok, efter 9 år herude med både hanhunde og en tæve, møder jeg rigtige mange ansvarsfulde ejere og de jeg møder herude som ikke er, er - besynderligt nok - ikke folk med listehunde :vedikke:

 

Jeg står så heller ikke og venter på grøn mand, hvis jeg ikke kan se en eneste bil i nærheden - men det er så nok bare mig :genert:

 

Til gengæld tænder jeg sort på uansvarlige mennesker og så er jeg egentlig lidt ligeglad med lov og regler.... måske er jeg blevet for gammel og grå til at lade mig hidse op, når der ikke er noget at hidse mig op over, bare fordi det står skrevet et eller andet sted :engel:

 

For nogle handler mange af disse ting om signal værdier og ja, vi kan altid diskutere hvis signalværdier man skal rette sig efter eller om man bare skal rette ind og overholde alle love til hver en tid og i alle sammenhæng.

 

Jeg gør så ikke - over holder ALLE landets love til hver en tid - og hidser mig heller ikke op over andre som heller ikke altid gør, fordi for mig handler det i højere grad om ansvarlighed og om man udgøre en fare for andre med det man gør eller ikke gør...

 

- men det er så måske nok bare mig :vedikke:! - og så er det muligt at det meste af HF sætter mig på endnu mere ignorer, eller bare fare i flint! :hmm:

Redigeret af KarinaG
stavefejl
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så nabo til den lille fis til Silu og han er ikke mere aggressiv end langt de fleste hunde herude, på eget køn - så den lader jeg ligge :mrgreen:

 

Mht. listehunde og mundkurve, så har vi masser af listehunde herude uden mundkurve og der er ikke 1 af dem der får en klage fra mig, så længe de holdes af ejer på ansvarlig vis - og sjovt nok, efter 9 år herude med både hanhunde og en tæve, møder jeg rigtige mange ansvarsfulde ejere og de jeg møder herude som ikke er, er - besynderligt nok - ikke folk med listehunde :vedikke:

 

Jeg står så heller ikke og venter på grøn mand, hvis jeg ikke kan se en eneste bil i nærheden - men det er så nok bare mig :genert:

 

Til gengæld tænder jeg sort på uansvarlige mennesker og så er jeg egentlig lidt ligeglad med lov og regler.... måske er jeg blevet for gammel og grå til at lade mig hidse op, når der ikke er noget at hidse mig op over, bare fordi det står skrevet et eller andet sted :engel:

 

For nogle handler mange af disse ting om signal værdier og ja, vi kan altid diskutere hvis signalværdier man skal rette sig efter eller om man bare skal rette ind og overholde alle love til hver en tid og i alle sammenhæng.

 

Jeg gør så ikke - over holder ALLE landets love til hver en tid - og hidser mig heller ikke op over andre som heller ikke altid gør, fordi for mig handler det i højere grad om ansvarlighed og om man udgøre en fare for andre med det man gør eller ikke gør...

 

- men det er så måske nok bare mig :vedikke:! - og så er det muligt at det meste af HF sætter mig på endnu mere ignorer, eller bare fare i flint! :hmm:

 

Jeg sætter dig ikke på ignorer, jeg kunne ikke være mere enig :5up:

 

Jeg hidser mig heller ikke op over en cyklist uden lys, en hund uden snor et sted hvor den ikke generer nogen, en der kører for stærkt på landevejen eller hvad folk nu ellers laver af lovovertrædelser...

 

Så længe at folk ikke generer nogen eller er til ulempe, så har jeg andet at bruge min tid på, end at gå og hidse mig op over deres lovovertrædelser.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

hej allesammen, jeg var ude og gå en lang tur med hunden idag og kunne ikke lade være at tænke på at jeg faktisk ikke har set en eneste listehund med mundkurv på udover min egen self, og kan ikke lade være med at blive lidt sur, da jeg selv går med den i håb om at politikerne ser vi ikke alle er brian typer der ikke kan overholde loven.

hvad med jer andre ser i hunde med mundkurv?

og er der nogen der overhoved ved om politiet vil gøre noget hvis de ser en hund uden kurv? eller folk melder det?

 

og vil gerne lige sige det er ikke en tudetråd:)

 

He he... næææ nok nærmere en Kamptråd hvor hundeejere viser at de såmen kan snerre og bide meget bedre end de fleste listehunde. :stupid:

 

Tilbage til tråden... hvorfor ikke bare indføre mundkurve påbud for alle hunde der færdes i beboede områder, så er alle i samme båd og så slipper man jo også for bid fra alle "ikke" liste hundene ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
He he... næææ nok nærmere en Kamptråd hvor hundeejere viser at de såmen kan snerre og bide meget bedre end de fleste listehunde. :stupid:

 

Tilbage til tråden... hvorfor ikke bare indføre mundkurve påbud for alle hunde der færdes i beboede områder, så er alle i samme båd og så slipper man jo også for bid fra alle "ikke" liste hundene ?

Indrømmet, det er slet ikke Silu, som man skal være bange for, ihvertfald ikke, hvis man kritiserer min hund eller min ansvarlighed :oops:

Og jeg bider, før jeg tænker :roll:

 

 

Tilføjet:

Det var altså ingen trussel :lol:

Bider kun verbalt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Indrømmet, det er slet ikke Silu, som man skal være bange for, ihvertfald ikke, hvis man kritiserer min hund eller min ansvarlighed :oops:

Og jeg bider, før jeg tænker :roll:

 

 

Tilføjet:

Det var altså ingen trussel :lol:

Bider kun verbalt :)

 

:shock:Det er sgu nok til at jeg bliver bange:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...