Hop til indhold

Hvilken race næste gang


Trei
 Share

Recommended Posts

Hvorfor skriver du ikke hvilke racer I har kig på. Bliver jo helt nysgerrig og begynder at gætte.;-)

 

Det lyder som om I skal have en finsk lapphund. Den har jeg haft kigget på i mange år, og jeg synes den passer til jeres beskrivelse. Havde også skrevet til en opdrætter her i foråret, men hørte ikke noget fra hende før jeg havde fået Gracie.

Aussien havde jeg også kigget på nogle år, samt golden retrieveren som jeg nærmest er opvokset med.

At det i sidste ende blev en aussie, var en tilfældighed. Jeg kunne ikke beslutte mig, men eftersom det skulle passe med min uddannelse tidsmessigt, blev det den hund jeg kunne få på det givne tidspunkt.

Min næste hund bliver nok en hvalp fra Gracie eller en anden aussie.:hjerte:

 

:blink: Da jeg læste indlæget tænkte jeg også Finsk lapphund, det passer på beskrivelsen, så nu er jeg meget nysgerrig for om vi har gættet rigtigt. :lol:

 

Næste gang om 10-15 år ( medmindre min mand logger mig til 4 hunde :hmm:) bliver nok også en Finsk lapphund, men hvis jeg skulle vælge en anden race, tror jeg det ville blive en Shiba. det bliver ihvertefald en spidshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst mariel-j

Min næste hund bliver også en coton... af flere årsager. Min allergi forsvinder nok ikke :cry: og når det nu skal være, så er jeg alligevel faldet for cotonens legesyge og glade væsen. De er lærenemme og elsker at lære nye tricks. Derudover synes jeg, at det er dejligt at have en hund, der elsker at putte, og somregel ligger helt sammenkrøbet omkring mine fødder, som ligenu og 80 % af den tid, jeg sidder ved computeren og altid mens vi spiser ved spisebordet :lun:. Han render aldrig sin vej, for han vil jo være ved os.

 

Det største minus er pelsen... den kræver godt nok mere arbejde end jeg egentlig gider...

 

Hvis jeg skulle vælge frit uden at tænke i allergier, så ved jeg faktisk ikke, hvad jeg ville vælge... For jeg kan ikke komme i tanker om andet end en coton :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg drømmer jo lidt om at der er en perfekt bofælle der venter på flipsedyret et eller andet sted - og måske allerede indenfor det næste års tid...

Hvilken race det er, er lidt ligegyldigt, den skal bare være et modstykke til Flipsedyrets, til tider, højt flyvende meninger :blink:

så en rolig og afbalanceret voksen hundebasse, i samme størrelse (så de begge kan være i "vov'nen")

- Det er det vi er på udkig efter og vi er ultra kræsne :blink::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Amstaff eller pitbull, hvis jeg gider flytte til udlandet...:engel:

 

Ellers cane corso...tror nok jeg engang har sagt bullmastiff...men det bliver først når jeg er gammel og grå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt klart en Pudel igen, eller en Gravhund/Pudel bl.

Jan snakker meget om en Gravhund, men så skal vi have tilladelse til to hunde ;-)

Jeg er kommet til at elske Pudler endnu mere efter vi har fået Groa. Nem hund, fælder ikke og god til at omgås andre dyr. Og så er det jo dejligt der er 4 størrelser at vælge i mellem. Vi er af og til med til Pudeltræf, det er alle milde hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pin poynther og i andre som som vil have en hund mere

 

 

Der er jo også forskel det var jo heller ikke der jeg ville hen vel

 

tråden gik på den næste hund og ikke hvilen der skulle flytte ind med nuværenede hund,

 

Jeg kan ikke se noget problem i at tænke en ny hund en gang. Jeg ved at min hund ikke holder evigt, og det kan være forbi før end man tror.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amstaff eller pitbull, hvis jeg gider flytte til udlandet...:engel:

 

Ellers cane corso...tror nok jeg engang har sagt bullmastiff...men det bliver først når jeg er gammel og grå...

 

Åhh, Bullmastiff'en er altså også bare lækker :lun:

Havde da helt glemt at jeg selvfølgelig skal have sådan en når jeg en gang vinder i lotto og får mig en mindre herregård :engel::mrgreen:

Så skal den gå der og passe på det hele når vi ikke er hjemme, og så ellers bare ligge i sofaen og hygge resten af tiden :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Altså... sidst jeg stod i den dybt tragiske situation at min gamle grande måtte få fred, da SVOR jeg i starten at jeg skulle have en LILLE hund denne gang fordi den ville være mindre krævende, mindre savlende, billigere og mindre fisende.

 

Og så fik jeg Hektor, som jo tydeligvis er en grande igen ;)

 

Men, når det engang bliver relevant igen (om mindst 20 år håber jeg), er min store drøm engang at få en engelsk mastiff da jeg er HELT skudt i racen. Samme godmodige og putteafhængige sind som granden, mere doven, vagtsom uden at være aggresiv og har en fanTAStisk størrelse...

 

Men men men! Jeg SVÆRGER ligesom sidst at næste hund skal være LILLE. Så derfor tror jeg at jeg vil kaste min kærlighed på racen bullterrier, som er en fantastisk lille klovnehund. Jeg ville også ææælske en engelsk bulldog, men de er en tand for dovne til min livsstil og jeg synes at der er for mange helbredsproblemer med racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo nu 2 rottweilere 9 og 5 år og det er nogen rigtig dejlige hunde men jeg er blevet helt bidt af det med træning.

Ikke at de ikke dur til det - tværdigmod - men de store "løbere" er de ikke og når man kommer i A-klassen (DCH-lydighed) så er der en del løbearbejde i bl.a. eftersøgningen og der er rottweileren en lidt for tung hund.

Tja.. min næste hund - som altså først ligger 4-5 år ude i fremtiden bliver nok en Aussie -

jeg synes de er super lækre og arbejdsvillige :lun:

 

Så en super lækker Aussie til mig efter arbejdslinier - helst en blue/red merle - men farven er nu ikke så vigtig -

bare den passer til mig :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler du dig ramt?? gildklumper --børn øh mig ikke forstå

 

Er desværre ikke forumvant--så vil ikkie quate

 

siger det igen fatter ikke i kan overveje jeres næste hund alt imens i har jeres levende --Går jeg da ud fra--og vi snakker4 ikke om nr.2

 

guldklump eller ej--min er--hold børn ude fra denne debat

 

Tja, min ældste hund bliver 7 til december og grundet hendes hårde liv så er hun begyndt at blive gammel og skrante lidt. Jeg forventer ikke, at hun bliver 10 :cry:

 

Når jeg skal vælge hund, så kan der snildt gå op til 2 år med bare at kigge linier og finde en passende opdrætter og derefter skal det passe med at opdrætter har kuld osv. osv., så jeg har ingen problemer med at kigge efter min næste hund, selvom jeg stadig har min ældste.

 

Ydermere har jeg kigget på racer, som er antalsmæssige små og derfor har endnu mere ventetid på den rigtige hvalp.

 

Derudover er der det økonomiske aspekt i det - jeg kan ikke bare rive 10.000 ud af min økonomi til en hvalp, så jeg bliver nødt til at have en ide om prisen på racen og begynde at spare op allerede længe før familieforøgelsen skal komme.

 

Og jeg ønsker ikke at min yngste hund skal være alenehund i mere tid end højst nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet på Aussien, Corgi'erne, Cockerne, Welsh Springer Spaniels, Lagotto'en, Mellem eller storpudel, Clumber Spaniel, Beagle og Sussex Spaniel.

 

Og er jeg meget i syv sind, da jeg altid lader til at kigge på nuværende race og tænke: kan jeg være så heldig at finde en yderligere med Jessie's eller Rosie's temperament, som samtidigt er sund fysisk?

 

Kan jeg det, så tror jeg, at det bliver en engelsk springer igen.....

 

Jeg har ingen planer om at gøre mig gældende på topniveau indenfor diverse hundesports, men jeg er faldet for agility og rally og derudfra kan jeg allerede fjerne ihvertfald en hunderace fra min liste.

 

Martin kan ydermere fjerne 2 eller 3 stykker fra listen, da han kigger mere på udseendet end på det, der er indeni - han skal jo primært kigge på den og ikke arbejde med dem.

 

Jeg tror vi lander på en Cocker, en Welsh eller en Springer som vores næste hund - deres temperament kan snildt opveje deres jagtinstinkt og pelspleje.

 

Meeeeen lad os nu se...... :mrgreen: Måske kommer der en "dark horse" ind fra højre lige pludselig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Føler du dig ramt?? gildklumper --børn øh mig ikke forstå

 

Er desværre ikke forumvant--så vil ikkie quate

 

siger det igen fatter ikke i kan overveje jeres næste hund alt imens i har jeres levende --Går jeg da ud fra--og vi snakker4 ikke om nr.2

 

guldklump eller ej--min er--hold børn ude fra denne debat

 

Det er vel fordi at man gerne vil gøre sit forarbejde ordentligt. Sådan er det i hvert fald for mit vedkommende. Vi har 3 hunde pt og de er ikke så gamle (en på 4 år og 2 på 3 år.) så vil skal ikke have ny hund de næste mange mange år. Men derfor ligger tanken da i baghovedet alligevel.

Da vi besluttede os for at vi ville have hund nr. 2 havde vi i forvejen en labrador, og jeg tror egentlig at vi begge havde regnet med at vi da bare skulle have en labrador mere. Men efter at have haft en super lækker flatcoated retriever i pension, blev jeg lidt lun på racen og efter at have søgt på nettet, kigget i diverse bøger, været på en udstilling, og snakket med et par opdrættere besluttede vi os for at det skulle være sådan en. Jeg havde ingen erfaring med racen og viste derfor ikke hvad linier jeg skulle gå efter. Så jeg kiggede bare på en masse kenneler og jeg faldt for 2 som jeg syntes virkede meget fornuftige og valget faldt på den af dem der havde hvalpe på det tidspunkt, for jeg var utolmodig og ville have en hvalp nu (sådan har jeg det lidt, når jeg har bestemt mig for noget, skal det bare være NU).

Vi har aldrig fortrudt vores køb (vi købte 2 kuldbrøde ved hende) men når jeg ser tilbage fortryder jeg da at jeg ikke havde forberedt mig bedre inden. Jeg har siden hen holdt øje med kennelerne jeg kan lide og har efterfølgende set nogle kombinationer jeg virkelig gerne ville have haft en hvalp fra.

Dem vi har er ikke ud af en kombination jeg umiddelbart ville have valgt fra hvis jeg havde den viden jeg sidder med i dag. Jeg elsker dog de 2 flatter af hele mit hjerte og har derfor aldrig fortrudt købet.

 

En hund er en følgesvend du køber for livet, og som du skal leve med de næste mange mange år. Og så er det altså ikke en dum ide at gøre sit forarbejde ordentligt. Jeg syntes det er vigtigt at finde ud af hvilken race man kan lide og som der passer til en, bare fordi man kan lide en race betyder det bestemt ikke at den passer til en. Når man har fundet ud af hvilken race det skal være, kan der gå meget tid med at kigge linier, hvilke hunde kan man lide og ikke lide, hvordan ser sygdomshistorien ud, hvilken kennel vil man købe fra osv osv. Det er jo heller ikke alle kenneler der har hvalpe hver år og der kan derfor godt gå op til flere år før der er en hvalp fra den ønskede tæve eller kombination.

Jeg vil gerne have en ny hund så snart vores nuværende ikke er her mere og når jeg har gjort mit forarbejde ordentligt, ender jeg ikke op med at lave et impulskøb. Det har vi gjort med de 3 vi har nu og som sagt ville jeg ikke bytte dem for noget i verden, men næste gang vil jeg gerne have gjordt mit forarbejde mere grundigt. og det betyder da at jeg allerede nu går og tænker over hvilken race jeg måske kunne tænke mig.

 

Det har jo ikke noget at gøre med at vi ikke elsker vores 3 guldklumper, for det gør vi. Især de 2 flatcoated er mors drenge, hvorimod vores labrador mere er fars dreng :blink:

Hvem ved, måske falder valget på en flatcoated igen (det er bestemt ikke usandsynligt) og jeg holder derfor nøje øje med racen og kennelerne, for at have en ide om hvad jeg skal gå efter.

 

Og så er jeg ret lun på Aussien og derfor holder jeg også lidt øje med hvad der sker inden for den race.

 

Så for at skære det ud i pap for dig, det har intet med kærligheden til de nuværende hunde at gøre, men fordi jeg gerne vil gøre mit forarbejde grundigt og fornuftigt. Vi ved aldrig hvornår vi skal have ny hunde, hvem ved, måske skal vi have en 4 (ej det skal vi nu ikke :blink:) men det betyder bare at når vi en gang skal, så ved jeg lige hvad det skal være og behøver ikke at "spilde" år på det til den tid.

 

Når men for lige at svare på trådens oprindelige formål. Så tror jeg min næste hund enten skal være en Aussie, Border Collie eller en Flatcoated igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, Bullmastiff'en er altså også bare lækker :lun:

Havde da helt glemt at jeg selvfølgelig skal have sådan en når jeg en gang vinder i lotto og får mig en mindre herregård :engel::mrgreen:

Så skal den gå der og passe på det hele når vi ikke er hjemme, og så ellers bare ligge i sofaen og hygge resten af tiden :hjerte:

De ER nemlig lækre :hjerte:

 

Men jeg er så bare i tvivl med den sofa-have-park-hygge-hund jeg skal have, når jeg engang vinder BIG i lotto :mrgreen: For den irske ulvehund og eng. mastiff står også meget højt på min ønske liste til det job :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

De ER nemlig lækre :hjerte:

 

Men jeg er så bare i tvivl med den sofa-have-park-hygge-hund jeg skal have, når jeg engang vinder BIG i lotto :mrgreen: For den irske ulvehund og eng. mastiff står også meget højt på min ønske liste til det job :hjerte:

 

Der er jeg så overhovdet ikke i tvivl, det SKAL være en Bullmastiff, så det kan kun gå for langsomt med at vinde i lotto :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har jo nu 2 rottweilere 9 og 5 år og det er nogen rigtig dejlige hunde men jeg er blevet helt bidt af det med træning.

Ikke at de ikke dur til det - tværdigmod - men de store "løbere" er de ikke og når man kommer i A-klassen (DCH-lydighed) så er der en del løbearbejde i bl.a. eftersøgningen og der er rottweileren en lidt for tung hund.

Tja.. min næste hund - som altså først ligger 4-5 år ude i fremtiden bliver nok en Aussie -

jeg synes de er super lækre og arbejdsvillige :lun:

 

Så en super lækker Aussie til mig efter arbejdslinier - helst en blue/red merle - men farven er nu ikke så vigtig -

bare den passer til mig :hjerte:

 

Lækker race du overvejer at få :-) Hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Uden at vide det - Så tror jeg at Aussien vil fortsætte med at være racen for min kæreste og jeg...Vi kan begge ikke se at der skulle være andre racer som ville passe bedre i vores liv.

 

Meeeeen, jeg ville nu også gerne fortsætte med at have en Cairn ligesom Chili, og hvis jeg virkelig skulle sukke efter en helt 3 race, ville det blive tolleren, som jeg er smask forelsket i :-) Hehe!

 

Men lige nu nyder jeg at have to helt igennem fantastiske racer:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jeg så overhovdet ikke i tvivl, det SKAL være en Bullmastiff, så det kan kun gå for langsomt med at vinde i lotto :mrgreen:

Din dyrlæge vil elske dig. Min veninde kører på sin 3. og alle har haft et generelt dårligt helbred. Tror ikke du kan finde en bullmastif i DK der ikke har hudproblemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

vi skal have en grand danois næste gang, jeg søger en STOR dejlig rolig familiehunde. og er faldet pladask for denne kæmpe... og pt. har vi en lille dansk svensk gårdhund :lun: han er da lækker men vil gerne have en hund som ikke vælter når jeg klapper den :-D så derfor denne smukke hund, har endda nok også fundet avleren :slem: og så skal den være gul med maske :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...