Gæst Maria Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Hej Alle Nøje... jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Vi har lige fået en labradorhvalp på 8 uger(vores første hund i øvrigt) som er meget sød, stille og rolig, men vi er rendt ind i lidt natteroderi. De første 2 nætter sov 2 fra familien sammen med hende og det gik ok, hun moslede en del, men sov OK. De seneste 2 nætter (hvor hun har sovet alene, nede i gangen, vi andre sover ovenpå) har hun pevet og pevet, kastet sig ind mod afspæringerne (for at hun ikke kommer ind i stuen eller ovenpå). Er dette hvad der er at forvente når man får en hvalp - og det går over - eller er der noget i foreslår at vi gør anderledes? sove mere sammen med hende eller andet. Håber på gode input. Hilsen Maria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg syntes i skulle tage dens kurv og stille ved siden af jeres seng det første stykke tid, så kan i lige så stille rykke hende.. Men de fleste hunde.... og ISÆR hvalpe kan ikke lide at sove alene :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg vil da foreslå, at I tager hende med op i soveværelset. Hun savner jer jo, og er sikkert også utryg ved at sove helt alene i et næsten fremmed hus. Er der en grund til at hun ikke sover sammen med jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hej Karina og Therese Tak for jeres svar. Jeg synes også det kunne være superhyggeligt, men min mand vil ikke have hende ovenpå ..... mmmhhhh det kan være jeres svar kan omvende ham ;.)... men får man så ikke bare bøvlet senere når hun skal rykkes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Enig med de andre - ind i soveværelset med hende. Tænk på alt er nyt og skræmmende og så bliver man bare efterladt der i en mørk gang hele natten. Tror da pokker, at hun piver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hej og tillykke med hvalpen:-D Jeg vil foreslå som de andre at rykke hvalpen tættere på jer, det er meget vigtigt for en hvalp i nye omgivelser at den føler sig tryg, også om natten. I vil sagtens kunne vænne hvalpen til at sove et andet sted senere hen, men mens den er så lille har den brug for tryghed og mennesker tæt på sig... Vi gjorde således med Emma da hun var hvalp, og hun skulle vænnes til at sove i kælderen: De første 3 mdr. sov mine forældre sammen med hende, de første par uger var hun helt med oppe i sengen, da det gav en bedre nattesøvn for både mine forældre og hende, i kælderen... Til hun var et halvt år gammel sov jeg med hende, og rykkede så ind på mit eget værelse der lå lige ved siden af, døren var åben og hun kunne komme ind til mig og sove på et tæppe hvis hun ønskede det... Derefter sov hun alene i det værelse hendes seng stod i, hun er nu blevet 11 år gammel og sover hvor i huset det passer hende, men søger gerne ned i kælderen hvis hun gerne vil have lidt fred... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hej Karina og ThereseTak for jeres svar. Jeg synes også det kunne være superhyggeligt, men min mand vil ikke have hende ovenpå ..... mmmhhhh det kan være jeres svar kan omvende ham ;.)... men får man så ikke bare bøvlet senere når hun skal rykkes? Hej, Håber overtalelsen lykkedes :blink: Mener nogen har fået dem rykket længere og længere ud af værelset?... Hvordan husker jeg ikke lige, fordi det ikke var aktuelt Men kan prøve at finde det igen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maustique Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg synes hunden skal have lov til at sove sammen med sin familie. De fleste af vores hunde er jo rigeligt alene i forvejen. Dermed ikke sagt den behøver at sove i sengen - men jeg synes den enten skal have et tæppe i soveværelset at sove på, eller have en åben dør ud til en gang eller lignende, hvor den så kan have en kurv ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg er også klart af den holdning at hunden bør sove sammen med familien - for som Maustique skriver, så er de jo rigeligt alene i hverdagen. Hvis ikke din mand vil have hunden i soveværelset, så er der ikke andet for end at rykke sengen ned i gangen eller finde drømmesengen frem og overnatte sammen med hunden indtil den er helt tryg ved sit nye sovested. Det er alt for tidligt at forvente at hunden sover for sig selv efter to dage og det kan på sigt give problemer hvis i fortsætter sådan her. Så ryk sengen ned eller overtal din bedre halvdel, så jeres hvalp får en tryg nattesøvn:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hej Karina og ThereseTak for jeres svar. Jeg synes også det kunne være superhyggeligt, men min mand vil ikke have hende ovenpå ..... mmmhhhh det kan være jeres svar kan omvende ham ;.)... men får man så ikke bare bøvlet senere når hun skal rykkes? Hvis man vænner hende gradvist til det, tror jeg ikke det bliver et problem. Men det mest optimale set fra hundens synspunkt ville da helt klart være at hun sov der altid Hvis det ikke er en mulighed, synes jeg bestemt at I skal vænne hende langsomt til det. Det kan virke meget grænseoverskridende bare at blive efterladt, når man ikke er vant til det og ikke forstår hvad der foregår. Lidt ligesom når hunden skal lære at være alene hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hej AlleNøje... jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Vi har lige fået en labradorhvalp på 8 uger(vores første hund i øvrigt) som er meget sød, stille og rolig, men vi er rendt ind i lidt natteroderi. De første 2 nætter sov 2 fra familien sammen med hende og det gik ok, hun moslede en del, men sov OK. De seneste 2 nætter (hvor hun har sovet alene, nede i gangen, vi andre sover ovenpå) har hun pevet og pevet, kastet sig ind mod afspæringerne (for at hun ikke kommer ind i stuen eller ovenpå). Er dette hvad der er at forvente når man får en hvalp - og det går over - eller er der noget i foreslår at vi gør anderledes? sove mere sammen med hende eller andet. Håber på gode input. Hilsen Maria Hvalpe/hunde sover da sammen med resten af flokken Vi har 3 beagler i soveværelset - men de sover i hver deres kurv :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineL Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hvalpe/hunde sover da sammen med resten af flokken Vi har 3 beagler i soveværelset - men de sover i hver deres kurv :klap: Her er 5 mopser i sengen- fungerer fint :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Hej AlleNøje... jeg håber der er nogen der kan hjælpe. Vi har lige fået en labradorhvalp på 8 uger(vores første hund i øvrigt) som er meget sød, stille og rolig, men vi er rendt ind i lidt natteroderi. De første 2 nætter sov 2 fra familien sammen med hende og det gik ok, hun moslede en del, men sov OK. De seneste 2 nætter (hvor hun har sovet alene, nede i gangen, vi andre sover ovenpå) har hun pevet og pevet, kastet sig ind mod afspæringerne (for at hun ikke kommer ind i stuen eller ovenpå). Er dette hvad der er at forvente når man får en hvalp - og det går over - eller er der noget i foreslår at vi gør anderledes? sove mere sammen med hende eller andet. Håber på gode input. Hilsen Maria Sov sammen med hende og husk på hun er jo bare en lille babyhund, lige taget fra sin mor og søskende - Når i på den måde lader hende alene så bliver hun bange og utryg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 1000 tak for alle jeres svar og hjælpen. Ret éntydigt synes jeg! Hilsen, Maria Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg kunne ikke drømme om at lade så lille en hvalp være alene en nat.Hun bliver da skidebange, har jo haft de andre og sin mor. Og det er da grænseoverskridende at skulle være alene, alle hendes forventninger er, at nogle passer på hende. Hvalpe har brug for tryghed, så hvis du vil have en hund med stabilitet i sit sind, må DU finde et sted på samme etage som hende, hvor du kan være og sove med hende. Alt andet er ondt og misforstået. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Baby, hvalp eller voksen hund - al den tid hunden er alene skal tælles som alenetid. Så hvis I også går på arbejde 8 timer i hverdagen, og hunden skal sove alene hver nat, har I en hund der er alene min. 16 timer i døgnet (og så er der jo transport til og fra arbejde, indkøb og de andre ting hverdagen er fyldt med). Selv kunne jeg ikke drømme om ikke at have hunden i min nærhed når vi sover. Vi har tre springere liggende i soveværelset, hvor de fylder halvdelen af gulvpladsen. Sengen bliver dog som regel indtaget midt om natten, men det har været vores valg ikke at aflære dette fuldstændigt. Fuld forståelse for hvis man ikke gider hund i møblerne, men ind i fællesskabet syntes jeg nu den skal. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts