luckyluna Skrevet Juli 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2010 Ja, ved ikke lige hvad der skete, men nu er mysla og jeg meldt til lp 1 i Viby, start i august:shock: Har haft lidt kig på det tidligere, men tiderne har aldrig passet, det gør de så nu, så Nu skal det være:klap: Glæder mig egentlig lidt og er ret spændt på hvordan det foregår:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Spændende, glæder mig til at høre, hvordan det går. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Glæd dig:-) Det er super sjovt og udfordrende med LP træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 spændende, det er jeg sikker på, at I vil være rigtigt gode til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Hvor spændende. Jeg skal også starte til LP træning med Gracie. Har kun haft hende i 2½ måned, så jeg troede vi skulle til noget unghundehalløj, men det bliver for let med alt det hun har lært i den tid jeg har haft hende. Jeeg glæder mig meget. Synes lidt vi mangler noget inspiration og udfordring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Hvad er LP? Det lyder da ellers meget sjovt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 Hvad er LP? Det lyder da ellers meget sjovt :blink: LP står for Lydighedsprøve. Det er noget DKK arrangerer, hvor man til prøven skal udføre en masse øvelser, såsom, indkald, fremsending, lineføring, plads, ståå, bliv, fællesdæk osv. Der er forskellige programmer, der stiger i sværhedsgrad, LP1, LP2, LP3 og eliteklasse, mener jeg. Alt det kræver selvfølgelig træning, og det er det vi har meldt os til. Man kan selvfølgelig også bare træne for hyggens skyld, uden at gå op til prøverne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 LP står for Lydighedsprøve.Det er noget DKK arrangerer, hvor man til prøven skal udføre en masse øvelser, såsom, indkald, fremsending, lineføring, plads, ståå, bliv, fællesdæk osv. Der er forskellige programmer, der stiger i sværhedsgrad, LP1, LP2, LP3 og eliteklasse, mener jeg. Alt det kræver selvfølgelig træning, og det er det vi har meldt os til. Man kan selvfølgelig også bare træne for hyggens skyld, uden at gå op til prøverne. 1000 tak for svar :5up: Det lyder rigtig spændende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Juli 22, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2010 1000 tak for svar :5up: Det lyder rigtig spændende! Det tror jeg også det er. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme i gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amanda1996 Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Det tror jeg også det er. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme i gang. Det kan jeg godt forstå ~ God fornøjelse og jeg vil ikke have noget imod at "følge med" i det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 spændende, det er jeg sikker på, at I vil være rigtigt gode til Tak, det ved jeg dog ikke rigtigt... tipper hun vil være den roligste på holdet i hvertfald:lol: Min snusfornuftige hundepige:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2010 Glæd dig:-) Det er super sjovt og udfordrende med LP træning. Ja, øvelserne kender jeg jo som sådan godt nok, har jo selv lært sheila op til lp3 ca. Og mysla "kan" vel alle på nær næseprøve i lp1:hmm: Men er ret spændt på hvordan det er at være på sådan et konkurrence hold, da vi jo i mange år kun har gået på mindre hold med mindre fokus på præstationer:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Så har vi været afsted første gang:) Mysla var super dygtig egentlig. Lidt træt da vi havde været i mols bjerge hele dagen, men arbejdsom som altid:mrgreen: Vi skulle lave lidt forskellige øvelser. Lineføring gik super, spring kom jeg til at træde hende over poten:stupid: men ellers fin, i indkald kom hun før jeg kaldte, men nydeligt på plads:blink: og hun fandt næseprøvepinden og afleverede:banan: Så ganske godt tilfreds er jeg:klap: At jeg så føler mig helt uden for nummer i alle de unge hundes voldsomme hilseri på hinanden (det havde mysla ikke lyst til at deltage i) er nok noget andet. en enkelt tævefight blev det sørme også til:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 godt at høre at Mysla var dygtig... de unge brushoveder plejer at falde til ro anden eller tredje gang der er træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Jeg tænkte nok, at Myslaen ville være dygtig. :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Så har vi været afsted første gang:) Mysla var super dygtig egentlig. Lidt træt da vi havde været i mols bjerge hele dagen, men arbejdsom som altid:mrgreen: Vi skulle lave lidt forskellige øvelser. Lineføring gik super, spring kom jeg til at træde hende over poten:stupid: men ellers fin, i indkald kom hun før jeg kaldte, men nydeligt på plads:blink: og hun fandt næseprøvepinden og afleverede:banan: Så ganske godt tilfreds er jeg:klap: At jeg så føler mig helt uden for nummer i alle de unge hundes voldsomme hilseri på hinanden (det havde mysla ikke lyst til at deltage i) er nok noget andet. en enkelt tævefight blev det sørme også til:shock: Selvfølgelig var Lille Mysla :lun: super-dygtig - kunne slet ikke forestille mig andet! Håber I havde en god tur i Mols Bjerge! Pøj pøj med Sille-pigen i morgen xxx Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 25, 2010 Rapporter Share Besvaret August 25, 2010 Jamen, så burde jeg måske alligevel takke ja til dit tilbud om at "låne" Mysla :blink: Hvor er det flot gået af jer, og dejligt at I havde en god oplevelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2010 En lille opdatering må der til. Vi har skiftet træner undervejs, hvilket hjalp rigtig rigtig meget på motivationen og undervisningen;-) Mysla har dog været noget utryg flere gange, fordi der simpelthen er en enkelt hund, der laver udfald mod de andre rigtig ofte og desværre ikke modtager hjælp af træneren (det er på det andet hold, hvor vi skiftede væk fra) Nu, hvor hun kender hundene lidt bedre går det dog bedre med usikkerheden, så hun feks godt tør blive siddende/liggende i bliv i de øvelser hvor hun skal det:-D Hun har næsten styr på stå, næseprøve går over al forventning og i det hele taget har hun lært så meget de sidste måneder fordi jeg har været motiveret for at træne de her ting med hende derhjemme:5up: Hun har stadig en del brug for hjælpende håndsignaler, fesk når hun skal på plads og ved spring. Og her i onsdags hvor der var meget færre hudne til træning, var hun bare så meget på at det var helt skræmmende! Hun sad endda og gloede på mig længe i pladsposition, hvor hun egentlig plejer bare at lægge sig ned og kigge rundt på pladsen, så snart jeg kigger væk;-) Næste gang er så sidste gang og der har vi for sjov prøve, så det skal nok blive spændende. Det eneste vi kan klare til et 10 tal er vist tandvisning:mrgreen: Derudover er der ingen tvivl om at det har været godt for mysla og jeg at komme afsted alene uden sheila. Det er alligevel ca 4 timer sammen, hvor mysla skal håndtere århus midtby, bybusser i taske og træning med mange hunde uden støtte fra storesøster:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 23, 2010 Det lyder godt. :5up: Spændende hvordan det går med for sjov prøven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 :klap:Ih, min lille hund fik da lige en delt første plads:banan::banan: 163,5 point, så vist ovenikøbet nok til at hun havde fået en såkaldt første premie til en rigtig prøve! Dog tror jeg så lige vores dommer her var lidt ekstra flink med hensyn til ekstra håndsignaler ovs;-) Men stadig. 10 i tandvisning og næseprøve og ellers 9 og 9,5 og så lige en 8,5 i indkald hvor hun måtte have en ekstra Mylsa, HER, da hun var stoppet for at snuse;-) Vi blev trukket primert for ekstra håndsignaler og skæve pladser og det vidste jeg, da hun ikke kan ret mange øvelser endnu uden håndsignaler. Så er altså lidt stolt, på den anden side, det er yderst sjældent at mysla klokker helt vildt i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 :klap:Ih, min lille hund fik da lige en delt første plads:banan::banan:163,5 point, så vist ovenikøbet nok til at hun havde fået en såkaldt første premie til en rigtig prøve! Dog tror jeg så lige vores dommer her var lidt ekstra flink med hensyn til ekstra håndsignaler ovs;-) Men stadig. 10 i tandvisning og næseprøve og ellers 9 og 9,5 og så lige en 8,5 i indkald hvor hun måtte have en ekstra Mylsa, HER, da hun var stoppet for at snuse;-) Vi blev trukket primert for ekstra håndsignaler og skæve pladser og det vidste jeg, da hun ikke kan ret mange øvelser endnu uden håndsignaler. Så er altså lidt stolt, på den anden side, det er yderst sjældent at mysla klokker helt vildt i det. Hvor er det stærkt gået! Stort tillykke med det:banan: De ekstra håndsignaler skal du nok få styr på, og det samme mht. skæv pladserne:blink: Så er I jo klar til en LP 1 officielt må man sige:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 hvor er i seje :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Hvor er det stærkt gået! Stort tillykke med det:banan: De ekstra håndsignaler skal du nok få styr på, og det samme mht. skæv pladserne:blink: Så er I jo klar til en LP 1 officielt må man sige:5up: Tak, men, det ved jeg så ikke rigtigt... Jeg synes jeg har set meget bedre præstationer på de rigtige baner, hvor hunden ikke er blevet godkendt... men det er måske fordi man mister så mange point hvis man feks får nul i næseprøven? Men er lidt nysgerig. Hvor meget vil en skæv plads eller en ekstra komando trække til en rigtig konkurrence? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 Tak, men, det ved jeg så ikke rigtigt... Jeg synes jeg har set meget bedre præstationer på de rigtige baner, hvor hunden ikke er blevet godkendt...men det er måske fordi man mister så mange point hvis man feks får nul i næseprøven? Men er lidt nysgerig. Hvor meget vil en skæv plads eller en ekstra komando trække til en rigtig konkurrence? Hvis du får 0 i en øvelse, så gør det virkelig ondt på point tavlen ja Øhm, der skal vi nok have Trine med ind over Jeg kan faktisk ikke huske det helt. Men jeg mener at en skæv plads trækker et halvt point. En ekstra kommando kan de godt trække op til et helt point mener jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Oktober 28, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2010 (rettet) Tak, men, det ved jeg så ikke rigtigt... Jeg synes jeg har set meget bedre præstationer på de rigtige baner, hvor hunden ikke er blevet godkendt...men det er måske fordi man mister så mange point hvis man feks får nul i næseprøven? Men er lidt nysgerig. Hvor meget vil en skæv plads eller en ekstra komando trække til en rigtig konkurrence? Det kommer meget an på dommeren Jeg har erfaring fra Bruno, Palle og Wagn - hvilket jo også er dem der bliver brugt hyppigst. Mit indtryk er at man hos Bruno kan slippe afsted med en del uden at der bliver trukket noget, Wagn ligger i midten og Palle dømmer hårdest. Generelt koster det typisk 0,5 point for skæve pladser og 0,5-1 point for ekstrakommandoer. Kropsanimering ligger mellem 0,5-1,5 alt efter graden på mine kritikker. Man mister jo mellem 20 og 30 point hvis man misser en øvelse, og så ér det jo rigtigt svært at få en 1ste, når man som udgangspunkt har 30 point at give af Redigeret Oktober 28, 2010 af Lykkeliv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts