Hop til indhold

Navn til min kommende vatkugle

Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Altså, nu bliver jeg også nødt til at hente hjælp... synes ellers altid at jeg plejer at have et navn klar i ærmet, men måske det altid er nemmere når det er til andres hunde.:hmm:

Lidt informationer om den lille PIGE... hun er lidt mindre end de andre - stadig af normal størrelse faktisk, da de andre har en kampvægt der siger spar to.:lol:... hun har MEGA energi og gå-på-mod som jeg ikke har oplevet før... hun er ikke bange FOR NOGET!!..

Hun har et vanvittig kønt ansigt!!, bitte små ører og flyver henover jorden allerede som 7 ugers:lun:... derudover kanone vinkler... en rigtig lille drøm faktisk.

Mine idéer til navne hidtil ligger ved

Kelly

Casey

Xuri

Fergie

Har også haft tænkt på navnet Shirley.. men synes det er lidt for "pænt" og "damet" til hende nu når hun er en snurretop:lol:

Jeg vil blive SUPER glad hvis i vil komme med input og idéer til et navn.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Det klær' hinaden helt vildt godt de to navne, men der er bare SÅ mange samojeder som hedder Smilla:cry:... det er så oplagt et navn til en samojed.

jaja... jeg VED godt at Freya også er et almindeligt navn..meeeeeen det passede bare til tøsen.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Ahr - så prøver jeg med lidt andre forslag.

De er inspireret aaf den nordiske mytologi pga. Freya :)

Frigg : Odin's hustru og bla. mor til Thor

Idun : Den gudinde, der forvalter de guldæbler, som giver aserne evig ungdom (når hvalpen nu er så livlig :)

...Eller bare Fnuggi :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hun nu er lidt mindre, så synes jeg da at Miss. Minnie ville være oplagt :mrgreen:

Ellers lidt mere "specielle" navne:

Pumpulia (vat på finsk :mrgreen:)

Kuula (Kugle på finsk)

Makea (sød på finsk)

Kan man fornemme, at jeg er igang med at arbejde på et finsk projekt i øjeblikket :lol:

Eller lidt spanske forslag

Dulce (sød på spansk)

Lana (uld på spansk)

Bola (bold eller kugle på spansk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Når hun nu er lidt mindre, så synes jeg da at Miss. Minnie ville være oplagt :mrgreen:

Makea (sød på finsk)

Genialt navn! Det lyder godt i munden synes jeg:-D

Forskellige:

Brana kan betyde flere ting: gigant, troldkvinde, udsøgt, ypperlig og modig..fordi hun virker uforfærdet når hun møder noget nyt.

Héla - Frost. Hund der ser ud som om den er dækket af rim eller sne.

Heba - Den vågne.

Eistla - Troldkvinde.

Flenna - Ondskabsfuldt får. (SSynes bare navnet er sødt, det er ikke ondt;-))

Góa - Vintermåned. (hun er jo hvid)

Gyðja - Gudinde.

Katla - Navn på en vulkan.

Det er Island'ske navne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en del almindelige og også lidt mere ualmindelige pigenavne, der betyder noget med hvid. F.eks:

Gwen (walisisk

Jennifer (engelsk) - kan forkortes til Jen eller Jennie eller varieres, f.eks. Jenelle, Jenica, Jenessa

Blanche (fransk) - kan varieres, f.eks. Blanchefleur (hvid blomst)

Blanka (polsk variant af Blanche)

og Bianca, som allerede nævnt.

Lidt mere sjældne navne:

Guinevere (kong Arthurs dronning) - betyder blød og hvid

Lotus (latin og græsk) - hvid blomst

Eirwen (walisisk) - betyder faktisk "snehvide". Er sikkert inspiration for "Arwen" fra LotR.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Sikke en fantasi I har:shock: fantastiske navne

Hvad hedder hun på stamtavlen?

Det er ikke helt bestemt endnu hvilken en af de to navne hun kommer til at hedde... jeg har dog været med til at bestemme dem.. også de to drenges:mrgreen:....hihi

men enten: kennel navn- Ice Cute Of - hendes fars navn

eller: kennel navn - Ice Angel Of - hendes fars navn.

:engel:

Og jer som er ekstra nysgerrige kan jo så gå ind på hundeweb og lede under samojed kuld og på den måde finde kuldet og forældrene...meeeen jeg venter med at afsløre det helt herinde...

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg kan godt mærke at jeg går rundt og tygger på navnet Kelly hele tiden... Hun bliver vel voksen og følsom på et tidspunkt...:lol:

Men synes bare at Freya og Kelly - Kelly og Freya klinger godt.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites