Dorte Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Som I måske ved, så har min nabo Livas bror Balder. De er i min øjne måske ikke de optimale hundeejere. De går sjældent tur med ham (han trækker som et ondt år) og han lever af Gul Pris-foder fra Spar til 30 kr. for 5 kg. Jeg passede ham en lille uges tid for nogle uger siden, og det gik bare så godt. Hundene hyggede sig. Efter et par dage fandt de skam også ud af at slappe af sammen. Efter de par dage overvejede jeg da, om Balder måske ikke ville have det bedre hos mig = mulighed for træning, bedre kost og mere tid. Nu har naboen så lige sendt mig en SMS om, at de overvejer at gå af med ham, og om jeg var interesseret. Så nu er overvejelserne en realitet Liva elsker ham og han elsker hende, så der ville der ikke blive nogle problemer. Økonomisk kan jeg også godt få det til at hænge sammen. Han vil blive en udfordring rent træningsmæssigt, men jeg er sikker på, at han - med den rigtige motivation og masser af tid - sagtens kan lære bl.a. at gå pænt. Jeg har ferie i uge 32-34, så timingen er god nok. Han kan køres ind i de tre uger indtil jeg starter ferie igen. Jeg har bedt om et par dages betænkningstid og har brug for så mange inputs som muligt - både for og imod. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Som I måske ved, så har min nabo Livas bror Balder. De er i min øjne måske ikke de optimale hundeejere. De går sjældent tur med ham (han trækker som et ondt år) og han lever af Gul Pris-foder fra Spar til 30 kr. for 5 kg. Jeg passede ham en lille uges tid for nogle uger siden, og det gik bare så godt. Hundene hyggede sig. Efter et par dage fandt de skam også ud af at slappe af sammen. Efter de par dage overvejede jeg da, om Balder måske ikke ville have det bedre hos mig = mulighed for træning, bedre kost og mere tid. Nu har naboen så lige sendt mig en SMS om, at de overvejer at gå af med ham, og om jeg var interesseret. Så nu er overvejelserne en realitet Liva elsker ham og han elsker hende, så der ville der ikke blive nogle problemer. Økonomisk kan jeg også godt få det til at hænge sammen. Han vil blive en udfordring rent træningsmæssigt, men jeg er sikker på, at han - med den rigtige motivation og masser af tid - sagtens kan lære bl.a. at gå pænt. Jeg har ferie i uge 32-34, så timingen er god nok. Han kan køres ind i de tre uger indtil jeg starter ferie igen. Jeg har bedt om et par dages betænkningstid og har brug for så mange inputs som muligt - både for og imod. Jeg ville sige, tag ham.. Han er jo ikke ældre end at han sagtens kan lære en masse:-D Og som du selv siger, så er de glade for hinanden;-) Åh jeg er ikke en dyt til hjælp:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Hos mig ville der ikke være tvivl! Du har alligevel overvejeret ny hund, og du slipper for alt hvalpebøvlet.. win-win :klap: Desuden kender du alt om hans fortid, selvom han er voksen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg ville sige, tag ham.. Han er jo ikke ældre end at han sagtens kan lære en masse:-D Og som du selv siger, så er de glade for hinanden;-) Åh jeg er ikke en dyt til hjælp:oops: Jo da - masser af hjælp. Jeg hælder også mest mod at tage ham. Selvfølgelig vil det vende helt op og ned på Livas og min hverdag, men det ville det jo alligevel, når hund nr. 2 kom til. Det bliver så nok bare ikke en hvalp om 1½-2 år, men brormand lige nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Må indrømme at når jeg læser hvad du skriver, læser jeg egentlig også en beslutning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Hos mig ville der ikke være tvivl! Du har alligevel overvejeret ny hund, og du slipper for alt hvalpebøvlet.. win-win :klap: Desuden kender du alt om hans fortid, selvom han er voksen. Ja, jeg kender hans fortid. Hans første familie boede i nr. 20, hvor han var sidste prioritet efter 2 fuldtidsjobs og tre børn. Så flyttede han ind i nr. 58, hvor han så igen blev til overs, da barn nr. 2 kom til her for 1 måneds tid siden. Næste stop kunne så blive nr. 60 Han er aldrig blevet "mishandlet". Der har bare aldrig været ordentlig tid til ham. Jeg har da godt nok også (næsten) fuldtidsjob, men derudover er resten af min tid dedikeret til hunden(e). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Må indrømme at når jeg læser hvad du skriver, læser jeg egentlig også en beslutning? Det har du nok ret i. Jeg skal nok bare lige have det sidste skub. Da jeg passede ham, gik jeg jo og legede med tanken "hvad nu hvis han var min?" - det, der skræmmer lidt, er at nu er det pludselig virkelighed og jeg skal tage en beslutning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Lige et par billeder af knægten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 :hjerte: jubiiiiiiiiii "vi" skal have en lillebror :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Det har du nok ret i. Jeg skal nok bare lige have det sidste skub. Da jeg passede ham, gik jeg jo og legede med tanken "hvad nu hvis han var min?" - det, der skræmmer lidt, er at nu er det pludselig virkelighed og jeg skal tage en beslutning Tag ham, tag ham, tag ham:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg tilslutter også de andre...... tag ham, tag ham, tag ham:blink: Han kender jo dig og Liva, så på den måde vil han jo knapt nok opleve at han endnu engang skal skifte hus... tværtimod får han denne gang et rigtig hjem, hvor der er tid til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Når du har tiden, pladsen og økonomien til ham. Du ved at han allerede fungerer med din nuværende hund, så siger jeg: haps! Det sidste der er nemlig min altoverskyggende frygt hver gang jeg tænker på en hund nr 2... så ønsker jeg sådan, at nogen ville forære mig en af de hunde jeg ved Karla allerede fungerer sammen med Den eneste hurdle jeg ser er, hvorvidt brormand er kastreret eller Liva steriliseret? hvis ikke, har du så nogen der kan tage en af dem i løbetid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg tilslutter mig også de andre.....tag ham tag ham :klap: Når jeg læser dit indlæg, for jeg også følelsen af at du egentlig har besluttet dig for at tage ham, men at du lige skal have lidt opbakning om at det er den rigtige beslutning :blink: Jeg syntes det lyder meget fornutigt havd du skriver og det vil da være skønt for ham endeligt at komme til at bo ved en kompetend hundeejer, der ved hvad det vil sige at have hund :5up: Så når nu alle forholdene er i orden for at kunne gøre det, så kan jeg ikke se nogen hindring for ikke at gøre det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 haps-haps-haps gør det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Orv det er jo altså skæbnen det der - du passer ham, går og overvejer og så får du tilbuddet Jeg synes du skal springe til Han bliver SÅ glad for at bo ved dig som har ham og Liva som nummer 1 :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Og vi vil gerne møde ham, når vi kommer om små 3 uger:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Når du har tiden, pladsen og økonomien til ham. Du ved at han allerede fungerer med din nuværende hund, så siger jeg: haps! Det sidste der er nemlig min altoverskyggende frygt hver gang jeg tænker på en hund nr 2... så ønsker jeg sådan, at nogen ville forære mig en af de hunde jeg ved Karla allerede fungerer sammen med Den eneste hurdle jeg ser er, hvorvidt brormand er kastreret eller Liva steriliseret? hvis ikke, har du så nogen der kan tage en af dem i løbetid? Liva er steriliseret, så ingen ko på isen der. Jeg har også den frygt, om at man får en hvalp ind i huset, knytter sig til den og når kønsmodningen så er overstået, så hader de to hunde hinanden. Det ville slet ikke være til at bære Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg ville bestemt overtage ham , og så får du den glæde at se ham blomstre med kontakt og sjove oplevelser. Du får ikke en ukendt hund, men en ,du kender temperament på, hvilket er lettere. Og de 2 vovser vil sikkert elske at bo sammen, hvis de allerede er i harmoni med hinanden. Han lyder til at have brugt for, ikke mere at blive overflødig, hvilken sur skæbne for et flokdyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Du skal da helt klart tage ham :5up:Han er SMUK :hjerte: Jeg ville ikke betænke mig et sekundt :engel:Og du vil jo gerne Du er så god en hundemor, så er det ikke på tide at han får fuldtids glæde af dig (og Liva) og ikke skal omplaceres til endnu en spasser, der ikke har tid til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Dorte: Hvad synes du taler imod at tage ham? For du har kun nævnt fordelene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg ville bestemt overtage ham , og så får du den glæde at se ham blomstre med kontakt og sjove oplevelser.Du får ikke en ukendt hund, men en ,du kender temperament på, hvilket er lettere. Og de 2 vovser vil sikkert elske at bo sammen, hvis de allerede er i harmoni med hinanden. Han lyder til at have brugt for, ikke mere at blive overflødig, hvilken sur skæbne for et flokdyr. Han trænger nemlig til at blive brugt, og jeg er sikker på, at han sagtens kan lære f.eks. at gå ordentlig i snor. En af de ting, jeg tænkte meget over, da jeg passede ham tidligere var hele "arv og miljø"-debatten. For jeg havde jo to hunde, som burde være ens rent arvsmæssigt, og hvor forskellene så var rent miljø. Efter den (indrømmet meget forenklede) teori, burde Balder jo kunne trænes op til det niveau, som Liva har - som ikke er særligt højt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jamen der er jo næsten nogen foroven der har hørt dine tanker... og mon ikke også wuffers:lun:, for han har jo haft en fantastisk ferie over ved dig, når man høre om hans ellers ret kedelige hverdag! Det lyder som om det er noget du har tænkt på længe, altså at anskaffe en hund nr.2, så derfor er jeg også med i FOR-gruppen. Specielt fordi han og din hun nyder hinandens selskab så meget. Det lyder som hans øvrige familie bare har anset ham som en brugt bil der ku gå på runde i kvateret... så for mig at se er det vigtigt at han nu blir et familiemedlem, man ikke følelsesmæssigt er istand til at skilde sig af med! For det er vel også ved at være begrænset hvor mange nye hjem han mer kan klare... Så her er et sidste SKUB, og så ser han da bare gudeskøn ud!:hjerte: Skriv hvad du beslutter. Venter spændt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Dorte: Hvad synes du taler imod at tage ham? For du har kun nævnt fordelene Tid. Jeg er dødbange for ikke at have tid nok til dem begge to. Liva er en rigtig mors-hund, og jeg kan være lidt bange for, at vi mister lidt af den forbindelse, vi har. Balder kan slet ikke finde ud af at gå ordentligt, så det første lange stykke tid vil der skulle gås to ture de fleste dage. Alt det praktiske med at skulle afsted til træning med to hunde. Men når de nu har hinanden i løbet af dagen, kan det vel gå, at jeg kører afsted med kun den ene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Tid. Jeg er dødbange for ikke at have tid nok til dem begge to. Liva er en rigtig mors-hund, og jeg kan være lidt bange for, at vi mister lidt af den forbindelse, vi har. Balder kan slet ikke finde ud af at gå ordentligt, så det første lange stykke tid vil der skulle gås to ture de fleste dage. Alt det praktiske med at skulle afsted til træning med to hunde. Men når de nu har hinanden i løbet af dagen, kan det vel gå, at jeg kører afsted med kun den ene. Det ER ikke den samme forbindelse man har med sin hund, når nr to kommer til, men det er ligeså meget fordi man slet ikke kan måle kvalitetstid hund/menneske imellem med kvalitetstid hund/hund imellem, hvis du spørger mig Du ved jo allerede at de er rigtig glade for hinanden. Gå ordentligt kan trænes, og du kan evt anskaffe dig en human gå-pænt sele som du kan bruge hvis du skal lufte begge på en gang, uden at skulle træne med lillebror. (det kan man godt forsvare, og hunden kan godt skelne mellem træning og ikke træning). At tage to hunde med til træning kræver vel bare at den ene ligger i bilen mens den anden træner, også selv om det er på forskellige dage. Det er god træning at ligge i bilen og ikke skulle noget Jeg kan ikke rigtig se "dilemmaet" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg giver Pinpointer ret :5up: Hvis du vælger at gå to ture med dem, så er det jo i en begrænset periode - bare indtil du har lært ham at gå ordentligt. Ja, Liva er en rigtig mor hund, men ville det gøre noget om hun løsrev sig bare en smule? Jeg har jo to hunde og jeg kan sagtens sidde og have kvalitetstid med dem begge, en ad gangen og træne med den ene, mens den anden ligger og kigger på. Jeg skal jo til at gå til træning med Bamse her til august og jeg har da tænkt mig at tage Nana med og så lade hende sidde i bilen , mens Bamse og jeg træner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts