sonja77 Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Tyson har fået en kraftig forstuvning på højre forben. :ae: Det skete nok i går, da vi var nede og træne agility, men der mærkede jeg dog ikke noget på ham. Det var først, da vi kom hjem, at han pludselig begyndte at halte og ikke ville støtte på benet. Dyrlægen siger, at det er meget normalt, for til agility er hunden varm og optaget af at arbejde, så det er først senere, når den er kølet ned, at den opdager, at det gør ondt. Jeg var til dyrlægen med ham her til morgen, da han stadig ikke vill støtte på benet og ikke engang ville ud og tisse, selvom jeg bar ham ned på græsset. Dyrlægen var så sød at presse os ind, selvom der egentlig ikke var nogle ledige tider - men jeg ville bare meget nødigt gå weekenden over, før han kunne komme til dr. dyr. Som sagt sagde hun, at det var en kraftig forstuvning, men heldigvis er der ikke revet nogle ledbånd over. Hun gav mig noget antiinflammatorisk og smertestillende, som han skal have i tre dage. I de tre dage skal han holdes i fuldstændig ro, ingen ture eller anden aktivitet, han må faktisk kun ligge og hvile. Det er ikke noget problem nu, hvor han har ondt, for nu ligger han bare og sover hele tiden, men det kan nok godt blive et problem, når pillerne begynder at virke. Kan forestille mig, at han bliver rimelig utilfreds med ikke at måtte lave noget som helst hele weekenden. Han skulle gerne være holdt op med at halte på mandag, og så må vi stille og roligt starte op på aktiviteter igen. Hvis han ikke er holdt helt op med at halte, skal vi til dyrlægen igen, men jeg krydser fingre for, at det ikke er tilfældet. For øvrigt komplimenterede dyrlægen ham med, at han er i VIRKELIG flot form og har et dejligt temperament. Tro lige på, at jeg var en stolt hundemor. :hjerte: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Sikke noget l***!! God hurtigt bedring med ham Det er jo ikke ligefrem i dit favør mht separation Så kommer du næppe til træning søndag så??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 årh nej da stakkels lille Tyson :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Stakkels Tyson - God bedring til ham :kys: Og sejt at dyrlægen roste ham.. Forstår godt at du var noget stolt over det.... Så går jeg også ud fra at vi hellere må hoppe vores træningsaftale over på mandag? Håber han er ok klar til på tirsdag når vi skal træne HTM.. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Sikke noget l***!! God hurtigt bedring med ham Det er jo ikke ligefrem i dit favør mht separation Så kommer du næppe til træning søndag så??? Nu har vi jo sms'et, og nej, vi kommer ikke til træning på søndag. Jeg tænker ikke, at det nødvendigvis er et stort issue i forhold til separation. Han skal selvfølgelig ikke være alene, mens han skal holdes i ro - både fordi jeg ikke vil lade ham være alene, så jeg ikke kan holde øje med ham, og fordi han jo så ikke kan køres træt før alenetiden. Men engang i næste uge, når han forhåbentlig er bare lidt oppe i tempo igen, skulle jeg vel nok kunne gå fra ham igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 God bedring til søde Tyson! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Så går jeg også ud fra at vi hellere må hoppe vores træningsaftale over på mandag? Kan vi lige vente og se? Ifølge dyrlægen må vi jo gerne starte stille og roligt op på aktiviteter igen fra på mandag, hvis han ikke længere halter, så måske er vi friske på lidt let træning. Men det kommer selvfølgelig an på, hvordan han har det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Kan vi lige vente og se? Ifølge dyrlægen må vi jo gerne starte stille og roligt op på aktiviteter igen fra på mandag, hvis han ikke længere halter, så måske er vi friske på lidt let træning. Men det kommer selvfølgelig an på, hvordan han har det. Det er en aftale... Vi ser lige tiden an:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Det er en aftale... Vi ser lige tiden an:mrgreen: Evt. kan jeg jo også bare se på dig og Caia træne. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Rigtig god bedring til Tyson :ae: Jeg håber, at han snart er frisk igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Øv, lille Tyson God bedring til muslingen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Ja rigtig god bedring til ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Tyson nægter at skåne benet, han hopper konstant op og ned af sofaen og gyngestolen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Åh nej, lille Tyson da :ae: Pas nu rigtig meget på, med at starte for hurtigt op! Da Møffe forstuvede benet, fik jeg også at vide af vagtdyrlægen, at han skulle have smertestillende i 6 dage og derefter kunne jeg stille og roligt starte op, for så ville han være frisk. Bevares, nej, han haltede da ikke mere efter end behandling og havde ikke gjort det i nogle dage. Men han kunne ikke tåle 5-10min. leg med anden hund, der ikke engang var voldsom. Der gik så tre uger før han helt stoppede med at halte igen Tror dog ikke, du får de store problemer med, at han bliver rastløs de første par dage. Selvom Møffe fik fuld dosis smertestillende, så havde han stadig voldsomt ondt og rørte sig knap nok. Vi troede faktisk, at der var beroligende i det, men nej, det er der ikke, fik vi at vide af dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 god bedring med Tyson - øv hvor træls med en skade lige nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Åh nej, lille Tyson da :ae: Pas nu rigtig meget på, med at starte for hurtigt op! Da Møffe forstuvede benet, fik jeg også at vide af vagtdyrlægen, at han skulle have smertestillende i 6 dage og derefter kunne jeg stille og roligt starte op, for så ville han være frisk. Bevares, nej, han haltede da ikke mere efter end behandling og havde ikke gjort det i nogle dage. Men han kunne ikke tåle 5-10min. leg med anden hund, der ikke engang var voldsom. Der gik så tre uger før han helt stoppede med at halte igen Tror dog ikke, du får de store problemer med, at han bliver rastløs de første par dage. Selvom Møffe fik fuld dosis smertestillende, så havde han stadig voldsomt ondt og rørte sig knap nok. Vi troede faktisk, at der var beroligende i det, men nej, det er der ikke, fik vi at vide af dyrlægen. Jeg skal nok starte stille og roligt op. Hvis han så bare ville passe på sig selv og ikke hele tiden sprang op og ned af møblerne, inden jeg kan nå at stoppe ham! Han må stadig have lidt ondt nu (trækker stadig på benet), selvom han fik smertestillende i morges, men han er altså allerede lidt utilfreds med, at der ikke er sket noget hele dagen. Så jeg tror altså, at han godt kan ende med at blive lidt af en pestilens henover de næste par dage. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Tyson nægter at skåne benet, han hopper konstant op og ned af sofaen og gyngestolen. Snor på ham - selvom det virker ondt. Det er jo for hans eget bedste. Vi kan da ikke ha' at den lille agility og HTM-champ får flere skader, vel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 God bedring til Tyson :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Jeg skal nok starte stille og roligt op. Hvis han så bare ville passe på sig selv og ikke hele tiden sprang op og ned af møblerne, inden jeg kan nå at stoppe ham! Han må stadig have lidt ondt nu (trækker stadig på benet), selvom han fik smertestillende i morges, men han er altså allerede lidt utilfreds med, at der ikke er sket noget hele dagen. Så jeg tror altså, at han godt kan ende med at blive lidt af en pestilens henover de næste par dage. Tyson, altså! Ej, han er måske også noget mere aktivt anlagt end Møffe! Det kan vi vist ikke komme uden om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Nårh stakkels Tyson - håber ikke han bliver for rastløs og fingrene krydsede for at han snart er frisk igen - og sikke da en dejlig dyrlæge, der kan se hvor flot og lækker han er. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Sært, han var da tip top da i gik og bemærkede ingen episoder :hmm:, rigtigt god bedring til Tyson Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juli 23, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Rigtig god bedring til Tyson :ae: Og så kommer sortseerenn lige op i mig men jeg kan altså ikke forstå, at dyrlæger mener, at forstuninger går over i løbet af 5-8 dage kiropraktoren siger 5-6 uger Sorry - over and out fra sortseeren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Sært, han var da tip top da i gik og bemærkede ingen episoder :hmm:, rigtigt god bedring til Tyson Nej, jeg bemærkede heller intet, men som sagt sagde dyrlægen, at det er ret normalt, fordi hunden ikke selv bemærker det, når den er varm og optaget af at arbejde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Rigtig god bedring til Tyson :ae: Og så kommer sortseerenn lige op i mig men jeg kan altså ikke forstå, at dyrlæger mener, at forstuninger går over i løbet af 5-8 dage kiropraktoren siger 5-6 uger Sorry - over and out fra sortseeren 5-6 uger? Det håber jeg edderrødme ikke. Kiropraktoren mente ikke, at det var 5-6 uger, hvis der var overrevet et ledbånd? For det er jo ikke tilfældet med Tyson. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2010 Nu har jeg sat en stor kasse op i gyngestolen, så Tyson ikke kan hoppe derop. Det er han ret utilfreds med, men altså... Jeg prøvede at have ham i snor, men det virkede ikke ordenligt. Jeg blev jo nødt til at give ham en lille smule længde i snoren, syntes jeg, jeg ville ikke tvinge ham til at ligge klistret op af mig, han får det så varmt. Og selv med en lille længde snor kunne han altså hoppe op og ned af sofaen, og han er super hurtig, den lille røver. Nu er jeg dog blevet bedre til at forudse hans manøvrer, så nu når jeg at fange ham over halvdelen af gangene. Det er han så heller ikke så tilfreds med. Stakkels lille musling, han tager det faktisk rigtig pænt og lægger sig til at hvile eller sove, når han ser, at der ikke sker noget. Men hver gang jeg rejser mig, springer han forventningsfuldt op og logrer i håb om, at vi skal noget sjovt. Og når jeg så tager ham med ned for at tisse, tror han jo, at NU skal vi gå tur, men så får han bare lige lov til at tisse og skal op igen med det samme. :ae: Nu har han lige fået sin aftensmad i sine leoer. Han bruger godt nok forbenene en lille smule til dem, men ikke alt for meget, så jeg håber, at det er ok. Han skal jo have bare LIDT at lave, synes jeg, den lille stakkel. Jeg har da heller aldrig set ham blive så lykkelig for sine leoer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts