Hop til indhold

Bløde godbidder

Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Er der nogen som kan anbefale nogle velsmagende bløde godbidder?

Det er ret vigtigt at de er bløde, for ellers tager Duffy en krig om at spise dem og bliver simpelten nødt til at lægge sig ned :roll: Vi har prøvet Frolic og Softbites, men hun er ikke synderligt begejstret...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
hmm...ville have foreslået frolic :genert: kan du ikke knækker dem? eller købe de helt små og SÅ knække dem??

Alle hunde jeg har mødt har elsket frolicer :vedikke:

Jo altså jeg knækker dem også, men hun er bare ikke vild med dem... Forstår det heller ikke, har også kun mødt hunde som elsker Frolic :genert:

I starten brugte jeg kyllingetern, meen det blir altså lidt for dyrt i længden, har måske forkælet hende lidt for meget i starten :stupid: Men hun elsker tilgengæld sådan nogle bløde stænger jeg har til katten med smag af fisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ja både kylling og pølsestykker elsker hun :mrgreen: Men det er bare mig som måske synes det er lidt bøvlet og synes det er nemmere bare lige at tage et par godbidder i lommen :genert: Hmm måske bare mig som er lidt doven anlagt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm måske bare mig som er lidt doven anlagt :engel:

jeps :mrgreen:

når man finder det ens hund helst vil "arbejde" for må man bruge det ..

desuden er kyllinger stykker også meget sundere end frolic ;-)

vi har selv brugt da vi gik til træning, kyllinge pølser skåret i småstykker eller kødboller der var delte.

du kan jo forberede dig ved at købe et kalkun bryst, de er gerne 900-950 gram. Kog den og skære i små stykker og frys dem ned i de potioner du plejer at bruge om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
jeps :mrgreen:

når man finder det ens hund helst vil "arbejde" for må man bruge det ..

desuden er kyllinger stykker også meget sundere end frolic ;-)

vi har selv brugt da vi gik til træning, kyllinge pølser skåret i småstykker eller kødboller der var delte.

du kan jo forberede dig ved at købe et kalkun bryst, de er gerne 900-950 gram. Kog den og skære i små stykker og frys dem ned i de potioner du plejer at bruge om dagen.

God idé med at købe et helt kalkunbryst :5up: det kan i hvert fald vare rigtig længe til lille Duffy...

Tror I det vil være okay at fryse dem ned i små portioner i høm høm poser? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé med at købe et helt kalkunbryst :5up: det kan i hvert fald vare rigtig længe til lille Duffy...

Tror I det vil være okay at fryse dem ned i små portioner i høm høm poser? :engel:

ja da, de ligger nok ikke flere måneder i fryseren ;-)

vi bruger kalkun brystet som hoved ingrediens til vores egen ben fyld.

Du kan godt skære det i store stykker ud først, så skal det ikke koge så længe.

(hvis du er rigtig smart, gemmer du vandet og smider i isterning poser og giver stumpen sådan nogle at slikke på når det er varmt) bare husk at ligge dem adskilt dine egne, cola med kalkun smag er ikke godt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja både kylling og pølsestykker elsker hun :mrgreen: Men det er bare mig som måske synes det er lidt bøvlet og synes det er nemmere bare lige at tage et par godbidder i lommen :genert: Hmm måske bare mig som er lidt doven anlagt :engel:

NEJ! du er ej :ae: du skal ikke høre efter :fornaermet:

Man er ikke doven, fordi man ikke bruger en milliard på træningsgodbider. Frolic fungere fint her, og kræet tager ikke skade. Hun får squ så meget andet lækkert og sundt.

Desuden er det altså rart altid at have godbidder i lommerne på diverse jakker, og det er liiiiidt svært med friske godbidder :blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det skal være billigt og godt - så tag i Netto. Der er for det første store, billige kalkunbryster, og så er der minifrikadeller som vi er storforbrugere af!

800 gr. minifrikadeller for 29 kroner - det er noget billigere end gængse godbidder. Så fryser jeg dem ned i portioner og tager op efter behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk negler høm-høm-poser i København - Politiken.dk

Deri står bl.a.: høm-høm poserne er ikke lavet til at opbevare madvarer i, og det betyder, at skadelige stoffer kan overføres fra plastikken til madvarerne og derved til de, der spiser det.

»Når man pakker madvarer ind, afgives der stoffer fra indpakningen til madvaren, og derfor er det vigtigt, at man ikke bruger ting, der ikke er beregnet til madvarer, som emballage«, siger Bente Fabech, der er farmaceut ved Fødevarestyrelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Deri står bl.a.: høm-høm poserne er ikke lavet til at opbevare madvarer i, og det betyder, at skadelige stoffer kan overføres fra plastikken til madvarerne og derved til de, der spiser det.

»Når man pakker madvarer ind, afgives der stoffer fra indpakningen til madvaren, og derfor er det vigtigt, at man ikke bruger ting, der ikke er beregnet til madvarer, som emballage«, siger Bente Fabech, der er farmaceut ved Fødevarestyrelsen.

Ja det er præcis det jeg er bekymret for, om kalkunstykkerne kan tage skade, eller om det er okay nu når det jo er Duffy og ikke mig der skal spise dem :vedikke: Det kunne bare være så smart lige at tage sådan en pose med sig på turen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg koger også et par kyllingefilere og skære i tern og fryser dem ned i små poser. Så er det nemt lige at tage en pose op inden vi smutter til trænning.

Jeg lader den tit være en lille smule halvfrosne så bliver det ikke sådan noget snasket noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er præcis det jeg er bekymret for, om kalkunstykkerne kan tage skade, eller om det er okay nu når det jo er Duffy og ikke mig der skal spise dem :vedikke: Det kunne bare være så smart lige at tage sådan en pose med sig på turen..

Det er måske en anelse dyrere pr pose men vi har sådan nogle mini fryseposer som ca er på størrelse med en høm høm pose så er du i hvert fald på den sikre side :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke bruge høm høm poser, de indeholder nogle stoffer som ikke er særligt sunde. De er jo beregnet til høm hømmer og ikke madvare.

Du kender sikkert godt de gammeldags isterningebakker, de er super til at fryse små potioner ned med. Du fylder / presser hvert rum med gufferne og når de er frosne kan du ryste dem over i en alm frysepose. Så er det bare at tage en blok eller to op.

Ellers er der jo bla. tikki små kødben, de er bløde og kan nemt brækkes over. De kan købes med flere slags smag, bla ved Apporten.dk.

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ! du er ej :ae: du skal ikke høre efter :fornaermet:

Man er ikke doven, fordi man ikke bruger en milliard på træningsgodbider. Frolic fungere fint her, og kræet tager ikke skade. Hun får squ så meget andet lækkert og sundt.

Desuden er det altså rart altid at have godbidder i lommerne på diverse jakker, og det er liiiiidt svært med friske godbidder :blink::lol:

øh jo hun er, hendes hund vil jo ikke frolic ...

det andet er både sundere og billigere og noget hunden vil have..

det er 3 i 1 :lol::blink:

Hvis det skal være billigt og godt - så tag i Netto. Der er for det første store, billige kalkunbryster, og så er der minifrikadeller som vi er storforbrugere af!

800 gr. minifrikadeller for 29 kroner - det er noget billigere end gængse godbidder. Så fryser jeg dem ned i portioner og tager op efter behov.

også der jeg køber vores kalkun bryst.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Jeg ville heller ikke bruge høm høm poser, de indeholder nogle stoffer som ikke er særligt sunde. De er jo beregnet til høm hømmer og ikke madvare.

Du kender sikkert godt de gammeldags isterningebakker, de er super til at fryse små potioner ned med. Du fylder / presser hvert rum med gufferne og når de er frosne kan du ryste dem over i en alm frysepose. Så er det bare at tage en blok eller to op.

Ellers er der jo bla. tikki små kødben, de er bløde og kan nemt brækkes over. De kan købes med flere slags smag, bla ved Apporten.dk.

Det var smart det med isterningebakken, tror jeg vil prøve det i første omgang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan gider heller ikke frolic. men han vil gerne have de bløde training bites fra olivers, de kan også knækkes i små stykker, som er hurtigere at spise. han er nemlig også typen der gnasker længe :-D

men vi har mest succes med to ting: vi har købt en stor økonomipakke af billige cocktailpølser i netto. de ligger bare i fryseren, og så tager vi et par stykker op ad gangen, som vi klipper i små stykker. han elsker også, at få en hel frossen én, som han kan bruge tid på at ligge og gnave i.

derudover køber jeg jævnligt en stor lever, har købt både okse og lam hos min lokale halalslagter. det koster ingenting nærmest. det er godt nok noget griseri at stå og lave, men man kan skære det i bittesmå hvalpevenlige stykker, og fryse det ned i små portioner i fryseposer, og så har man altså glæde af det i laaaaang tid :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Guano gider ikke diskutere frolic med dig igen :drille: man er IKKE en dårlig hundeejer fordi man gerne vil have en nem godbid at proppe i lommen, i stedet for at stå og koge ting og sager.

igen :vedikke:

hunden gider dem ikke så hvorfor insistere på hun skal bruge dem?

har selv brugt frolic førhen, indtil jeg fandt på en anden godbid, der ikke gav min hund tynd mave :drille: og når man aflevere 100 gram i godbidder om dagen er det ikke sundt.

Men nu gik tråden ud på TS hund ...som ikke vil have frolic...

jeg påstår ikke man er en dårlig ejer fordi man bruger frolic som godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for linket, så trækker ejg min påstand tilbage om man godt bruge dem, selvom det er kort tid. :5up:

halfdan gider heller ikke frolic. men han vil gerne have de bløde training bites fra olivers, de kan også knækkes i små stykker, som er hurtigere at spise. han er nemlig også typen der gnasker længe :-D

jeps, det er rigtigt, de er bløde og nemme at knække. Bestiller af og til dem når de har dem på tilbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville anbefale Tiki.

De plejede at have sådan nogle små runde aflange nogle, de var bløde og små, dem brugte jeg altid..

Olivers bryder jeg mig ikke om, de er tørre og alt for store. Når jeg bruger tørre godbider til træning, skal det være små stykker som bare lige er en smag, hun skal ikke mættes jo.

I øjeblikket på gåturen bruger jeg foderprøver. Har jo været til en masse udstillinger osv. så har omkring 7 kg poser med foderprøver i, så dem bruger jeg..

Du kunne evt. gå ned i dit nærmeste supermarked, og købe den billigste pose hvalpefoder du kan finde. Det billige er tit fyldt med ting alle hunde elsker (medmindre det er VIRKELIG discount-agtigt) og hvalpefoder er som regel rigtig små.

Til WDS fik vi nogle prøver fra Pedigree, noget junior-noget og det var HELT små bidder.. Byttede med min veninde der havde mops, for Basse nåede slet ikke at opdage godbidden..

De er nok meget gode til sådan en lille sag?..

Link til indlæg
Del på andre sites