Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver lige at starte en ny tråd om agility, fordi den anden efterhånden var blevet så lang og uoverskuelig ;-)

 

Vi startede træning igen idag - efter 5 ugers pause (eller det vil sige, vi har jo haft et 3dages seminar og stævner - så helt pause har vi jo ikke holdt) :-D

 

Lillehunden var i topform og fuld af pep, så jeg glæder mig til weekendens stævne i Kolding ;-)

 

Vi er rykket op på et let-øvet hold nu, desværre ikke sammen med vores tidligere holdkammerater, da det er hunden og ikke føreren det går efter... Og Karla var klar til flere udfordringer...

 

Og selvom jeg var lidt nervøs med det, så havde Sanne jo (som sædvanlig) ret - hunden er klar til det hele :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er i andre ikke også startet til træning igen efter sommerferie? eller er jeg den eneste?

 

Guanomo, der er rigtigt mange metoder at indlære slalom på, hvilken der passer bedst til Cujo afhænger nok meget af hvad der er vigtigt for dig...

 

Skulle jeg starte en ny hund nu, ville jeg indlære via Susan Garretts 2 x 2 weave system... Jeg er ret sikker på at Lonny har dvd'en ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er i andre ikke også startet til træning igen efter sommerferie? eller er jeg den eneste?

 

Vores træning starter først midt i august. Spørgsmålet er dog, om jeg bliver nødt til at springe den første gang eller to over, for jeg skal jo skåne Tysons forstuvede ben. :cry:

 

Vi har jo ellers været nede og selvtræne nogle gange i den første del af sommerferien, men det kan vi så heller ikke nu. :???: Havde ellers håber at få bugt med hans vippeskræk, men det må vente. :neutral:

 

Skulle jeg starte en ny hund nu, ville jeg indlære via Susan Garretts 2 x 2 weave system... Jeg er ret sikker på at Lonny har dvd'en ;-)

 

Det ville jeg også klart gøre. Jeg har genindlært slalom med Tyson efter det system, og han har aldrig taget slalom så korrekt, hurtigt og selvstændigt som nu. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores træning starter først midt i august. Spørgsmålet er dog, om jeg bliver nødt til at springe den første gang eller to over, for jeg skal jo skåne Tysons forstuvede ben. :cry:

 

Vi har jo ellers været nede og selvtræne nogle gange i den første del af sommerferien, men det kan vi så heller ikke nu. :???: Havde ellers håber at få bugt med hans vippeskræk, men det må vente. :neutral:

øv, det er altså rigtigt dumt med Tysons ben.... var I egenltlig ikke også meldt til et stævne eller 2 her i august? eller husker jeg forkert? tror du I kommer med til dem?

 

 

 

Det ville jeg også klart gøre. Jeg har genindlært slalom med Tyson efter det system, og han har aldrig taget slalom så korrekt, hurtigt og selvstændigt som nu. :5up:

 

Hvor fedt!:5up: Karla er stabil og hurtig, men jeg skal have ro på hende inden hun bliver sendt ind... er hun for højt oppe at køre, så ryger de sidste 2 pinde - det gider hun ikke spilde tid på :stupid: :rolleyes: og hun er endnu ikke så rutineret at indgangsvinklen kan være alt for spids, når vi er i fuld fart...

 

Træner vi blot indgange, så kan hun sendes ind fra nærmest hvor som helst... men når vi først er i løb og har været over et par forhindringer / tunneller osv. så skal jeg sikre en rimelig lige indgang... ellers kan hun finde på at starte den ved 2 eller 3 port....

 

Så der ligger stadig meget arbejde i slalom for os

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, det er altså rigtigt dumt med Tysons ben.... var I egenltlig ikke også meldt til et stævne eller 2 her i august? eller husker jeg forkert? tror du I kommer med til dem?

 

Jo, vi skulle have været af sted til stævne, men det må vi droppe. :???: Men satser på, at han er klar til klubmesterskabet den 29. august.

 

Hvor fedt!:5up: Karla er stabil og hurtig, men jeg skal have ro på hende inden hun bliver sendt ind... er hun for højt oppe at køre, så ryger de sidste 2 pinde - det gider hun ikke spilde tid på :stupid: :rolleyes: og hun er endnu ikke så rutineret at indgangsvinklen kan være alt for spids, når vi er i fuld fart...

 

Træner vi blot indgange, så kan hun sendes ind fra nærmest hvor som helst... men når vi først er i løb og har været over et par forhindringer / tunneller osv. så skal jeg sikre en rimelig lige indgang... ellers kan hun finde på at starte den ved 2 eller 3 port....

 

Så der ligger stadig meget arbejde i slalom for os

 

Jeg kan bestemt også arbejde mere på slalom med Tyson, han kan stadig lave fejl, hvis f.eks. indgangsvinklen er for spids, eller han har for meget fart på. Men han er blevet markant bedre på meget kort tid med denne metode. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi starter først d. 18. august :megaked:

 

Men bliver dejligt endelig at komme i gang med Chivas -så må vi så bare se om kyllingehunden også syntes at det er sjovt :mrgreen:

 

Tyson er også lidt af en kylling :mrgreen: - men han eeeeelsker AG. :banan: Dog krævede balancen noget tilvænning (nu tager han den lykkelig i fuld fart), og vippen synes han stadig er farlig. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Guanomo, der er rigtigt mange metoder at indlære slalom på, hvilken der passer bedst til Cujo afhænger nok meget af hvad der er vigtigt for dig...

 

Skulle jeg starte en ny hund nu, ville jeg indlære via Susan Garretts 2 x 2 weave system... Jeg er ret sikker på at Lonny har dvd'en ;-)

takker, det vil jeg undersøge.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er også lidt af en kylling :mrgreen: - men han eeeeelsker AG. :banan: Dog krævede balancen noget tilvænning (nu tager han den lykkelig i fuld fart), og vippen synes han stadig er farlig. :rolleyes:

 

Chivas er også, eller har i hvert fald været, en ret stor kylling med den slags ting, så jeg regner næsten med at vi vil fedte rundt på begynderholdet, ind til at han skal til og pensioneres :mrgreen: -han når jo næsten at være 4½ år inden vi kommer i gang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi har slet ikke holdt sommerpause i klubben pga den lange vinter og minus træningsmuligheder... at vi så har bygget om herhjemme og ikke har kunnet være med er en anden ting :stupid:

 

Bravo starter til hans 1. konkurrence næste weekend i Frederikshavn, så det er jeg ret spændt på. Pga min ryg har jeg desværre ikke kunnet følge den plan jeg havde lagt for træning, så der er nogle ting der halter lidt efter, men mener nogenlunde han er klar - uanset hvad så har han godt af erfaringen og stævnesæsonen er jo snart ved at nå sin ende, så skal det være, så skal det være nu! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie og jeg starter også til agility her i midten af august..

Hverken hunden eller jeg har nogen erfaring med den slags, så det bliver rigtig spændende.:mrgreen:

 

Har luret lidt i den gamle agilitytråd, men den var rigtignok blevet meget lang og overskuelig, så jeg synes det var en god ide at starte en ny, nu hvor efterårstræningen starter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Er Petrine den eneste der træner to gange om ugen? Synes ikke en gang om ugen var særligt meget, effektiv træningstid var jo sjældent over 15 minutter.

 

Nææ, vi har bane herhjemme, så Petrine er ikke den eneste, der er igang flere gange om ugen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Petrine den eneste der træner to gange om ugen? Synes ikke en gang om ugen var særligt meget, effektiv træningstid var jo sjældent over 15 minutter.

 

nej Karla og jeg er også på 2 hold om ugen (hvis vores nr 2 hold altså nogensinde materialiserer! Jeg hører desværre rygter ude i verden om, at der ikke bliver oprettet hold pga trænermangel... men jeg har ikke fået noget fra klubben :vedikke:)

 

Jeh plejede at gå 2 gange - 1 gang hos Sanne og 1 gang hos DKK Horsens. Men DKK træningen er simpelthen så ringe, at den hopper jeg over denne sæson. Har derfor meldt mig hos DCH i byen... men skal man tro på hvad man hører, ja så opretter de ikke hold... hvad med at lade jeres kursister det vide? enten det ene eller det andet? :evil:

 

Hvis der ikke bliver oprettet hold hos DCH - så tror jeg, at jeg laver en aftale med Sanne om at leje en bane en gang om ugen... Hvis jeg kan finde nogen at dele den med...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige forsøgt at tegne spring åben banen fra Kolding idag... ikke særligt godt... men forsøgt :mrgreen:

 

tænkte der måske var nogle af de der har baner derhjemme, der ville prøve at muntre sig med den :blink:

 

der var MEGET få fejlfrie ekvipager på den, hvilket nok hænger meget sammen med, at der var meget lidt plads, så forhindringerne stod meget tæt... Karla og jeg løb ok, men dobbeltspringet placeret klods op af slalom forvirrede hende i den grad, at jeg måtte diske mig selv og lade hende skippe de sidste 2 pinde i slalom... ikke optimalt... men skidt pyt...

 

[ATTACH]30526[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ronja og jeg starter træning KAF på mandag. Vi er midt i mellem to hold, så jeg satser på det "letteste" idet, det ligger samme dag som jeg skal starte til AG hvalpemotivation med hasselnødden.

Derudover fortsætter vi træningen i belgier klubben fredag.

 

Anden AG træning kan simpelthen ikke klemmes ind, da jeg (forhåbentlig) starter hos Lyngholm til hvalpetræning tirsdag, hyrder onsdag og pt. går til noget (skod) hvalpetræning torsdag. Lørdag har jeg ikke kørermulighed - og søndag vi jeg gerne have fri til lange gåturer :engel:

 

Glæder mig rigtig meget til at se hvordan træningen er i KAF

Link til indlæg
Del på andre sites

Spring klasse1 - og igen, tror jeg det er en af de mest "handlertunge" klasse 1 spring baner jeg har løbet... det afhænger SÅ meget af dommeren hvordan banerne er... ham her hedder Morten Hansen.

 

Til sammenligning havde Hans Peter tegnet vores agility klasse 1 bane, den var noget nemmere at gå til ;-) den kommer også lige på

[ATTACH]30527[/ATTACH]

 

[ATTACH]30528[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lige forsøgt at tegne spring åben banen fra Kolding idag... ikke særligt godt... men forsøgt :mrgreen:

 

tænkte der måske var nogle af de der har baner derhjemme, der ville prøve at muntre sig med den :blink:

 

der var MEGET få fejlfrie ekvipager på den, hvilket nok hænger meget sammen med, at der var meget lidt plads, så forhindringerne stod meget tæt... Karla og jeg løb ok, men dobbeltspringet placeret klods op af slalom forvirrede hende i den grad, at jeg måtte diske mig selv og lade hende skippe de sidste 2 pinde i slalom... ikke optimalt... men skidt pyt...

 

[ATTACH]30526[/ATTACH]

 

:shock: Damm, jeg syntes godt nok lige at sværhedsgraden ser ud til at være øget en gang eller to, siden sidst jeg løb AG! :scared:

 

Jeg prøvede at forstille mig hvordan jeg skulle placere mig på den bane, men min hjerne brændte simpelthen sammen inden for de første 4 forhindringer :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...