Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Du er sjov, hva'? :rolleyes:

 

Ti hiii!!!! :mrgreen: Nu har jeg endelig fået mad, og kan læse det seriøst! Og er lidt misundelig - vil også på kursus!!!! Har lige fået tilbud om plads på kursus med Jenny Damm og Zeljko Gora, men skal selvfølgelig på arbejde lige i de dage... :evil: Hvorfor skal man egentlig absolut det der arbejde??? :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ti hiii!!!! :mrgreen: Nu har jeg endelig fået mad, og kan læse det seriøst! Og er lidt misundelig - vil også på kursus!!!! Har lige fået tilbud om plads på kursus med Jenny Damm og Zeljko Gora, men skal selvfølgelig på arbejde lige i de dage... :evil:Hvorfor skal man egentlig absolut det der arbejde??? :megaked:

 

Ja, sådan har jeg det også. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi får Sanne fra Sannes Hundecenter over en weekend i foråret for at holde trænerseminar for os. :klap: Glæder mig super meget efter at have hørt så meget godt om hende fra Amocca. :5up:

 

Også mig :-)

 

Det bliver alletiders med en hel weekend:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der nogle der har været til årets første agilitytræning!!! :banan:

Hundene trængte i den grad ti at lave noget, efter at jeg har ligget syg over jul og nytår, og ikke rigtig orket noget bagefter.

 

Første hund ud var Iso, der går til før-agility KLOKKEN 8 SØNDAG MORGEN!!! :shock: Men hvad gør man ikke for sine hunde, og for agilityen... ;-) Iso var SÅ glad for at komme til træning, og så ivrig at hun lige pludselig rejste sig fra sin startposition flere gange! Det har hun ellers aldrig gjort før, det var noget af det første hun lærte som lille hvalp... Meeen, det skal nok komme igen, når vi begynder at træne lidt regelmæssigt igen. Ellers gik det bare fint, Iso var rigtig dygtig, omend noget overtændt. :lol:

 

Et par timer senere var det Frosties tur, og hun var bare overlykkelig!!! Hun lå og rullede sig flere gange, noget hun kun gør når hun har det rigtig godt, og er glad og tilfreds. Desværre var jeg bare aaalt for træt og svag til at rigtig kunne løbe ordentlig... :cry: Jeg kunne løbe 10-15 meter ad gangen, så var jeg ved at besvime, kunne simpelthen ikke løfte benene og måtte gå banen rundt... Heldigvis har jeg nogle søde medkursister, så der var et par af dem der gav Frostie nogle rigtige gennemløb. Ellers tog jeg bare nogle korte afsnit af banerne.

 

Men selvom jeg var fuldstændig ubrugelig på en bane, så var det alligevel fedt at komme igang igen! Og jeg glæder mig til at jeg (snart!!) bli'r mere frisk og stærk, og kan løbe rigtigt igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der nogle der har været til årets første agilitytræning!!! :banan:

Hundene trængte i den grad ti at lave noget, efter at jeg har ligget syg over jul og nytår, og ikke rigtig orket noget bagefter.

 

Første hund ud var Iso, der går til før-agility KLOKKEN 8 SØNDAG MORGEN!!! :shock: Men hvad gør man ikke for sine hunde, og for agilityen... ;-) Iso var SÅ glad for at komme til træning, og så ivrig at hun lige pludselig rejste sig fra sin startposition flere gange! Det har hun ellers aldrig gjort før, det var noget af det første hun lærte som lille hvalp... Meeen, det skal nok komme igen, når vi begynder at træne lidt regelmæssigt igen. Ellers gik det bare fint, Iso var rigtig dygtig, omend noget overtændt. :lol:

 

Et par timer senere var det Frosties tur, og hun var bare overlykkelig!!! Hun lå og rullede sig flere gange, noget hun kun gør når hun har det rigtig godt, og er glad og tilfreds. Desværre var jeg bare aaalt for træt og svag til at rigtig kunne løbe ordentlig... :cry: Jeg kunne løbe 10-15 meter ad gangen, så var jeg ved at besvime, kunne simpelthen ikke løfte benene og måtte gå banen rundt... Heldigvis har jeg nogle søde medkursister, så der var et par af dem der gav Frostie nogle rigtige gennemløb. Ellers tog jeg bare nogle korte afsnit af banerne.

 

Men selvom jeg var fuldstændig ubrugelig på en bane, så var det alligevel fedt at komme igang igen! Og jeg glæder mig til at jeg (snart!!) bli'r mere frisk og stærk, og kan løbe rigtigt igen!

 

 

Øv, hvor er det synd for dig at du skal slås så lang tid med det sygdomspjat :ae:

 

Men hvor er jeg misundelig på at du "allerede" er startet. Vi skal først i gang igen d.6. feb. og så er der en HEL måneds pause, men så kører det så også helt frem til juli måned - glæder mig :banan:

 

Til gengæld skal vi på to halvdags kurser med Maj-Brit Crone d.19. marts og d.17. april og det glæder jeg mig helt vildt til.

Maj-Brit er træner i vores klub, men hun træner kun konkurrence løberne, så vi må "nøjes" med Anette Dalgaard. Det er jeg til gengæld yderst tilfreds med - hun er en super træner :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor er det synd for dig at du skal slås så lang tid med det sygdomspjat :ae:

 

Men hvor er jeg misundelig på at du "allerede" er startet. Vi skal først i gang igen d.6. feb. og så er der en HEL måneds pause, men så kører det så også helt frem til juli måned - glæder mig :banan:

 

Til gengæld skal vi på to halvdags kurser med Maj-Brit Crone d.19. marts og d.17. april og det glæder jeg mig helt vildt til.

Maj-Brit er træner i vores klub, men hun træner kun konkurrence løberne, så vi må "nøjes" med Anette Dalgaard. Det er jeg til gengæld yderst tilfreds med - hun er en super træner :-D

 

Ja, det er godt nok irriterende at man skal være så træt og svag, i så lang tid bagefter... Når man bare vil løbe agility!!!

 

Vi er så heldige at den klub jeg går til træning i, har lejet sig ind i et ridehus vinteren over. Så de andre startede allerede sidste søndag, men der var jeg ikke rask nok... Det er virkelig rart at man slipper for den helt lange vinterpause, som vi har på vores egen træningsplads, vi har nemlig ikke mulighed for indendørs træning.

 

Maj-Brit er knalddygtig, så det bli'r da superfedt!! Og Anette Dalgaard er vel også rigtig god? Kender hende ikke personlig, men har jo set hende løbe siden helt tilbage i 90'erne, og hun har jo altid været med i toppen. Så du har vist fundet et rigtig godt sted at træne! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Anette er meget dygtig og har også et godt ry rundt omkring og jeg er meget glad for at gå i den AG klub :5up:

Har fået lært tingene HELT fra bunden, på en stille og rolig måde og det høster vi nu frugterne af. Nana er ikke bange for nogle forhindringer og hun er super til felter :klap:

Det eneste der irriterer mig er, at vi ikke træner slalom. Det er hjemmetræning.

Havde jeg ikke jer herinde og specielt dig (Korvis), så havde jeg ikke lært så meget af 2x2 metoden at kende og vi var nok gået i stå. Anette har lært os tunnelmetoden, men jeg synes at 2x2 er langt bedre og sjovere.

 

Vi træner også i ridehus, men vi har holdt 2 måneders vinterpause ???, skal kun træne d.6. feb.??? og så 5 gange i marts - derefter begynder forårs-/sommersæsonen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Anette er meget dygtig og har også et godt ry rundt omkring og jeg er meget glad for at gå i den AG klub :5up:

Har fået lært tingene HELT fra bunden, på en stille og rolig måde og det høster vi nu frugterne af. Nana er ikke bange for nogle forhindringer og hun er super til felter :klap:

Det eneste der irriterer mig er, at vi ikke træner slalom. Det er hjemmetræning.

Slalom er et problem når man har holdundervisning, det er sq svært... Alle de steder jeg har trænet har slalom også været hjemmetræning, og sådan gør jeg det også selv med mine kursister. Men det er jo ret vigtigt at man som det mindste snakker om slalomen jævnligt til træning, så man er sikker på at alle ved hvordan de skal træne, og at de får gjort det!

Havde jeg ikke jer herinde og specielt dig (Korvis), så havde jeg ikke lært så meget af 2x2 metoden at kende og vi var nok gået i stå. Anette har lært os tunnelmetoden, men jeg synes at 2x2 er langt bedre og sjovere.

Jeg er også overbevist om at 2x2 er noget af det bedste der findes lige nu! Og så synes jeg også det er rigtig rart vi har hinanden herinde! :5up:

Vi træner også i ridehus, men vi har holdt 2 måneders vinterpause ???, skal kun træne d.6. feb.??? og så 5 gange i marts - derefter begynder forårs-/sommersæsonen.

 

Det lyder jo lidt sjovt, at I kun skal træne én gang i februar, og så først i marts igen..? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder jo lidt sjovt, at I kun skal træne én gang i februar, og så først i marts igen..? :hmm:

 

Jeg er godt klar over at det er svært at, decideret, undervise i slalom, især hvis kursisterne er på forskelligt niveau. Det bliver lyn hurtigt tidskrævende at skulle trække en kursist igennem, der ikke er så god - og kedeligt for dem som er nået længere.

Jeg har bare en fornemmelse af at en del på holdet ikke træner ret meget derhjemme - enten fordi det er for svært eller osse får de det bare ikke gjort??

 

Jeg kan jo heller ikke lade være med at træne på "de 12", når der er andre på banen og vi har pause og Anette får altid set ud gennem øjenkrogen hvad der sker, for hun kommenterer det altid :blink:

 

Ja, det er mærkeligt med de få træningsgange - men sådan er livet vel, når man går hos en der er meget til konkurrencer - for det er vel derfor :vedikke:

Og dog, der er jo ikke sååå mange konkurrencer om vinteren - heller ikke i HTM, som hun jo også dyrker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ret vildt, at I kun har slalom som hjemmetræning... det er jo en af de allersværeste forhindringer at få styr på.... eller måske er det kun mig og Karla der haft allersværest ved den :lol:

 

 

Nej, det er bestemt ikke kun dig og Karla der har svært ved det, vi har det også.

Hvis jeg ikke havde stiftet bekendskab med 2x2 metoden var Nana slet ikke blevet så god til det. Nok fordi jeg ikke havde synes det var så sjovt og ville have en million spørgsmål til træningen.

Nu er det bare farten der skal gøres noget ved, for Nana er ikke verdens hurtigste hund og der kunne jeg godt bruge en træner til at rådgive mig.

 

En af ulemperne ved selvtræning, som jeg også skrev før, tror jeg er, at mange ikke får øve det - det er i hvert fald mit indtryk på vores hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af ulemperne ved selvtræning, som jeg også skrev før, tror jeg er, at mange ikke får øve det - det er i hvert fald mit indtryk på vores hold.

 

Problemet er jo også, at mange ikke rigtigt har mulighed for at træne det selv mellem træningsgangene, fordi de ikke har have. Mange af vores kursister bor i lejlighed, det gør jeg også selv, så før jeg blev trænerføl og dermed selv kunne tage ned og selvtræne slalom, fik jeg det heller ikke trænet mellem træningsgangene. Og selvom det er en del af holdtræningen, så ér det svært at blive god nok med kun den ene gang om ugen, og især da slalomtræning jo ikke fylder hele træningstimen.

 

Ellers skal man være så dedikeret som Lille Louie, der har indkøbt toiletbørster i Ikea og træner det med dem hjemme i stuen. :lol: Men i min lille stue ville der stadig max være plads til tre toiletbørster på række, hvis der skal være den rigtige afstand imellem dem. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du fortæller mig aldrig noget :lol: men det lyder rigtigt godt!

 

Jo jo, jeg nævnte det i forbifarten, da vi skrev sammen om noget andet... undrede mig også over, at du ikke var nysgerrig og spurgte mere ind til det. :lol: Prøv at kigge i de gamle beskeder fra mig på din profil. ;-) Det bliver dog nok ikke selvtræning hver uge. Detaljerne er ikke på plads endnu.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers skal man være så dedikeret som Lille Louie, der har indkøbt toiletbørster i Ikea og træner det med dem hjemme i stuen. :lol: Men i min lille stue ville der stadig max være plads til tre toiletbørster på række, hvis der skal være den rigtige afstand imellem dem. :vedikke:

 

Der er heller ikke plads til mere end 3 hjemme i min stue. Men det er jo også mest indgangen han har problemer med, så indtil videre er det fint med 3-4 stk. Får heller ikke trænet det så meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af ulemperne ved selvtræning, som jeg også skrev før, tror jeg er, at mange ikke får øve det - det er i hvert fald mit indtryk på vores hold.

 

Problemet er jo også, at mange ikke rigtigt har mulighed for at træne det selv mellem træningsgangene, fordi de ikke har have. Mange af vores kursister bor i lejlighed, det gør jeg også selv, så før jeg blev trænerføl og dermed selv kunne tage ned og selvtræne slalom, fik jeg det heller ikke trænet mellem træningsgangene. Og selvom det er en del af holdtræningen, så ér det svært at blive god nok med kun den ene gang om ugen, og især da slalomtræning jo ikke fylder hele træningstimen.

 

Ellers skal man være så dedikeret som Lille Louie, der har indkøbt toiletbørster i Ikea og træner det med dem hjemme i stuen. :lol: Men i min lille stue ville der stadig max være plads til tre toiletbørster på række, hvis der skal være den rigtige afstand imellem dem. :vedikke:

 

Det er desværre også min erfaring, at kursisterne ikke får trænet slalom helt så meget som de burde. Men synes til gengæld ikke at det hænger sammen med om de har have eller ej! Vi har også en del kursister der bor i lejlighed, eller bare ikke har en have der kan bruges, og de er ret gode til at bare finde en plet græs hvor de kan træne.

 

Med 2x2 behøver man jo heller ikke ha' fuldt så meget plads, da man kommer rigtig langt i indlæringen med 6 pinde - plus at man også kan vedligeholde og træne forstyrrelser på 6 pinde, når slalomen vel er indlært. En 6 pindes slalom fylder ca. 3 meter, og det er altså ikke umuligt at finde et sted hvor man kan træne det. Har man et sted hvor man kan stille to spring op, så kan man også stille en 6 pindes slalom op.

 

Selv om de aller fleste altså burde kunne finde et sted at træne 2x2, så er der alligevel mange der ikke rigtig får gjort noget ved det... Også dem der har en stor have. Og jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre ved det?

 

Vi fortæller fra start af, at man må påregne med at træne en del derhjemme, og at især slalomen er noget man faktisk lærer derhjemme. Men derfor gennemgår vi selvfølgelig alle trin af indlæringen, så kursisterne ved hvordan de skal indlære den! Jeg synes egentlig at det svarer til al anden hundetræning - der er vel ikke ret mange ting man lærer ved at gå til træning én gang om ugen, uden at træne derhjemme..?

 

Problemet som instruktør er, som jeg ser det, bl.a at alle hunde ikke lærer lige hurtigt. Man vil lynhurtigt stå med hunde der er på vidt forskellige niveauer i indlæringen. Det betyder så at hvis slalomindlæringen skal foregå til træning - så skal man faktisk stå og undervise hver kursist individuelt. Man er jo nok nødt til at bruge mindst 5 minutter effektiv tid på hver kursist, og er der 5-8 kursister på et hold, så er der pludselig gået 30-40 minutter udelukkende til slalom. Og så er der ikke meget tid tilbage, hvis man som hos os kun træner en time... Det er rigtig frustrerende, synes jeg, for man vil jo gerne hjælpe. Men man er jo nødt til at ta' hensyn til at man står med et helt hold der er kommet for (og har betalt for!) at løbe agility, og der vil givet være flere der synes at de ikke får noget ud af sådan en træningstime...

 

Men hvordan ser det ud på jeres andres træningspladser? Vil meget gerne ha' lidt input!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke enig i, at alle har mulighed for at træne slalom, også uden have. :blink: Eller jo, det kan sikkert lade sig gøre for de fleste, men det bliver hurtigt meget bøvlet. Hvis jeg f.eks. havde seks slalompinde, så skulle jeg bære dem over til en park eller grønt område, hvor jeg kunne stille dem op. Det ligger ikke et egnet sted lige ved siden af mig, og jeg kan ikke have dem med på cyklen og har ikke bil (eller, det har jeg så lige købt, men har ikke haft indtil nu). Og det er altså ikke specielt handy at bære på seks pinde, samtidig med at jeg skal have Tyson i snor på vej over i parken.

 

Når jeg så er et sted, hvor jeg kan have Tyson løs og sætte pindene op, er der en masse andre løse hunde. Her i Københavnsområdet er der virkelig mange hunde, så man finder ikke et sted, hvor man ikke støder ind i andre hunde. Og når det er et sted, hvor hundene kan være løse, kan man være sikker på, at de løber hen og afbryder. Folk i Københavnsområdet mener nemlig generelt, at deres hund skal have lov til at løbe hen til alle andre hunde. :blink:

 

Selvfølgelig kan det i princippet lade sig gøre, men jeg kan godt forstå, at mange synes, at det er for besværligt.

 

Når det så er sagt, er jeg helt enig i dine overvejelser omkring kursister, der ikke træner derhjemme, Korvis. Vi giver ofte vores kursister lektier for, og mange af dem får ikke lavet dem. Mange går der jo også bare for hyggens skyld, og er egentlig kun interesserede i at komme den ene gang om ugen og træne og kan ikke se nogen grund til at skulle træne noget derhjemme.

 

Og det ér svært at stå med et hold, hvor folk netop er på forskellige niveauer, alle skal have noget ud af det, og man også skal lave andet end slalom.

 

I vores klub indlærer vi slalom med buer. 2x2 kan vi simpelthen ikke lave på vores hold, bl.a. fordi mange kursister netop ikke træner derhjemme. Og også fordi mange kursister ikke klikkertræner, og det derfor simpelthen er for fremmed for hundene. 2x2 er jo baseret på, at hunden er "klikker-klog".

 

På det hold, hvor jeg var føl i sidste sæson, gjorde vi det, at vi havde slalommen fremme hver eneste gang, og så stod én af os hele timen ved slalommen og gav individuel vejledning til kursisterne, vurderede hvornår buerne kunne fjernes for den enkelte hund, sikrede at kursisterne ikke lokkede hunden, guidede dem i at øge sværhedsgraden osv. Det kunne vi jo kun gøre, fordi vi var to (træner + trænerføl) til at undervise holdet. Dét rykkede helt vildt, alle blev meget, meget bedre. Selvfølgelig blev ikke alle lige gode, men alle rykkede sig rigtig meget, og nogle blev virkelig gode. Flere af dem er nu meget bedre end mange af dem på let øvet hold, der har trænet i meget længere tid. Men som sagt, det kan kun lade sig gøre, hvis man er to trænere på holdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke enig i, at alle har mulighed for at træne slalom, også uden have. :blink: Eller jo, det kan sikkert lade sig gøre for de fleste, men det bliver hurtigt meget bøvlet. Hvis jeg f.eks. havde seks slalompinde, så skulle jeg bære dem over til en park eller grønt område, hvor jeg kunne stille dem op. Det ligger ikke et egnet sted lige ved siden af mig, og jeg kan ikke have dem med på cyklen og har ikke bil (eller, det har jeg så lige købt, men har ikke haft indtil nu). Og det er altså ikke specielt handy at bære på seks pinde, samtidig med at jeg skal have Tyson i snor på vej over i parken.

Ja, det er bøvlet, ingen tvivl om det. Men det kan lade sig gøre, for de fleste. Og det behøver jo ikke ligefrem være en park eller et større grønt område, jeg har haft kursister der har trænet på "en lille plet ovre ved garagen" og den slags...

 

Når jeg så er et sted, hvor jeg kan have Tyson løs og sætte pindene op, er der en masse andre løse hunde. Her i Københavnsområdet er der virkelig mange hunde, så man finder ikke et sted, hvor man ikke støder ind i andre hunde. Og når det er et sted, hvor hundene kan være løse, kan man være sikker på, at de løber hen og afbryder. Folk i Københavnsområdet mener nemlig generelt, at deres hund skal have lov til at løbe hen til alle andre hunde. :blink:

Ja løse hunde er et problem, ingen tvivl om det... Men igen, det behøver måske ikke lige være et fritløbsområde, det er faktisk nok med noget ret småt.

 

Selvfølgelig kan det i princippet lade sig gøre, men jeg kan godt forstå, at mange synes, at det er for besværligt.

 

Når det så er sagt, er jeg helt enig i dine overvejelser omkring kursister, der ikke træner derhjemme, Korvis. Vi giver ofte vores kursister lektier for, og mange af dem får ikke lavet dem. Mange går der jo også bare for hyggens skyld, og er egentlig kun interesserede i at komme den ene gang om ugen og træne og kan ikke se nogen grund til at skulle træne noget derhjemme.

Jo, men den slags kursister ved man jo på forhånd ét eller andet sted, at de kommer ikke at træne hjemme. Og vi har faktisk gjort det at vi har tilbudt alle kursister fra start af, at hvis de på forhånd ved at de ikke gider træne slalom derhjemme, så kan de altid lære hunden det på den gammeldags måde - ved at føre den igennem slalomen "manuelt" so to speak. Og i så fald kan de bare (selv-)træne løs på en slalom der altid står opstillet til træning. Men den løsning er der underligt nok næsten aldrig nogen der vælger... Jeg kan kun huske én, og hun har dæleme fået lært slalomen! Til gengæld har vi indtil flere seriøse hundefolk på vores hold, som f.eks. Linda her indefra. Hun træner jo virkelig meget hund derhjemme, hun har jo ligefrem været nødt til at købe ny hvalp for ikke at slide de to gamle ned!! :sjov: Men lad os lige spørge hende hvor mange gange hun har trænet slalom derhjemme..? Tror ikke det er ret mange gange... :vedikke: Linda, hvis du læser det her må du gerne fortælle, hvor mange gange du har trænet - og hvis du ikke får trænet slalom, hvorfor er det så svært at ta' sig sammen til det? Altså, ingen kritik herfra, bare oprigtig interesse og nysgerrighed! :mrgreen:

 

Og det ér svært at stå med et hold, hvor folk netop er på forskellige niveauer, alle skal have noget ud af det, og man også skal lave andet end slalom.

 

I vores klub indlærer vi slalom med buer. 2x2 kan vi simpelthen ikke lave på vores hold, bl.a. fordi mange kursister netop ikke træner derhjemme. Og også fordi mange kursister ikke klikkertræner, og det derfor simpelthen er for fremmed for hundene. 2x2 er jo baseret på, at hunden er "klikker-klog".

Vi har faktisk også brugt 2x2på hunde der ikke er ret klikkerkloge... Og det funker faktisk. Det går faktisk ret nemt at få hundene til det, men det er sværere med førerne... :rolleyes:

 

På det hold, hvor jeg var føl i sidste sæson, gjorde vi det, at vi havde slalommen fremme hver eneste gang, og så stod én af os hele timen ved slalommen og gav individuel vejledning til kursisterne, vurderede hvornår buerne kunne fjernes for den enkelte hund, sikrede at kursisterne ikke lokkede hunden, guidede dem i at øge sværhedsgraden osv. Det kunne vi jo kun gøre, fordi vi var to (træner + trænerføl) til at undervise holdet. Dét rykkede helt vildt, alle blev meget, meget bedre. Selvfølgelig blev ikke alle lige gode, men alle rykkede sig rigtig meget, og nogle blev virkelig gode. Flere af dem er nu meget bedre end mange af dem på let øvet hold, der har trænet i meget længere tid. Men som sagt, det kan kun lade sig gøre, hvis man er to trænere på holdet.

 

Ja, hvis man er flere så går det jo nemmere. Vi har også været 2 instruktører og et føl på nogle af vores hold her i efteråret, og så har vi selvfølgelig også kunnet gøre mere ud af det - på lige netop dé hold. Nu er vi endelig 3 færdiguddannede instruktører, og "har ikke råd" til at bruge alle 3 på den måde mere, og så har vi problemet igen... Vi er i forvejen for få instruktører i forhold til hvad vi selv ville ønske, og står allerede nu med en venteliste der svarer til 2 fyldte begynderhold, udover dem vi har i forvejen... Nå, så OT'ede vi vistnok træningstråden lidt rigeligt, un'kyld! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid trænet med Petrine hjemme, synes selv jeg har været flittig - men 1) jeg er en spade 2) Petrine bliver SÅ begejstret på banen; når vi kommer til den ugentlige træning, tror jeg ikke man kan se, at vi overhovedet har lavet noget som helst siden sidst :oops:

 

Vi købte forøvrigt et sæt slalom pinde og trænede i parken, de er nemme at bære og ingen brokkede sig over løs Petrine i parken....alligevel var det, der gjorde udslaget, vores selvtræning i klubben!

 

Jeg fatter ikke hvorfor, men fx elefanten er aldrig lykkedes for mig, men i weekenden til vinteraktivering, et mylder af andre hunde på banen og vupti, Petrine lavede elefant - tror måske vi begge er mere fokuserede til undervisning end på egen hånd :oops: og så lige en kvik træner, der er over mig som en høg, når jeg er på vildspor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...