Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja løse hunde er et problem, ingen tvivl om det... Men igen, det behøver måske ikke lige være et fritløbsområde, det er faktisk nok med noget ret småt.

 

Altså... så let er det ikke for alle. ;-) Før boede jeg på Frederiksberg, der var ingen små grønne pletter af den slags i nærheden. Rundt om blokkene var der kun asfalt (ingen grønne pletter ved garagen, for der var jo kun lejlighedskomplekser, ingen garager). Der var parker eller mindre grønne plæner i gå- eller cykelafstand, ja, men enten var det fritløbsområder (enten autoriserede eller selvbestaltede :genert:) - med MANGE hunde - eller også var det steder, hvor der blev holdt streng justits med, at hundene var i snor. Er skam blevet busted af en parkbetjent, hvor jeg ellers havde fundet et diskret hjørne at træne dogdancing uden snor. :blink:

 

Nå, men det er jo ikke dét, tråden skal handle om - og er som sagt enig i, at det er ærgerligt, at der ikke er flere, der får trænet det selv. Jeg har bare selv været i situationen og ved, at det godt kan være ret besværligt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

agilityselvtræning er besværligt, for man har jo ikke nødvendigvis redskaberne eller pladsen til det, men det kan nu godt lade sig gøre... jeg kan ikke opstille en slalom i min have - eller bare 2 spring for den sags skyld, da de er mikro lille og i 2 plan...

 

Men jeg har et sæt mikadopinde i min bil og kører så på træningspladsen eller andre grønne områder udenfor "myldretiden" og træner der... men her om vinteren skal jeg være ærlig at sige, at det faktisk aldrig sker :oops:

 

Karla selvtræning slalom

[media]

[/media]

 

denne video viser hvor dumt det er, ikke at have en kamera man kan stille fra sig :mrgreen: jeg har meget svært ved at løbe og filme med mobilen på samme tid + den sidste slalom hvor jeg har sat hende af og starter hende mens jeg sidder for enden af slalom, der opdager jeg ikke, at hun snyder den sidste pind, fordi jeg har travlt med at filme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis man er flere så går det jo nemmere. Vi har også været 2 instruktører og et føl på nogle af vores hold her i efteråret, og så har vi selvfølgelig også kunnet gøre mere ud af det - på lige netop dé hold. Nu er vi endelig 3 færdiguddannede instruktører, og "har ikke råd" til at bruge alle 3 på den måde mere, og så har vi problemet igen... Vi er i forvejen for få instruktører i forhold til hvad vi selv ville ønske, og står allerede nu med en venteliste der svarer til 2 fyldte begynderhold, udover dem vi har i forvejen... Nå, så OT'ede vi vistnok træningstråden lidt rigeligt, un'kyld! :oops:

 

Er det nu jeg skal pudse glorien med hensyn til hjemme-slalom træning :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså... så let er det ikke for alle. ;-) Før boede jeg på Frederiksberg, der var ingen små grønne pletter af den slags i nærheden. Rundt om blokkene var der kun asfalt (ingen grønne pletter ved garagen, for der var jo kun lejlighedskomplekser, ingen garager). Der var parker eller mindre grønne plæner i gå- eller cykelafstand, ja, men enten var det fritløbsområder (enten autoriserede eller selvbestaltede :genert:) - med MANGE hunde - eller også var det steder, hvor der blev holdt streng justits med, at hundene var i snor. Er skam blevet busted af en parkbetjent, hvor jeg ellers havde fundet et diskret hjørne at træne dogdancing uden snor. :blink:

 

Nå, men det er jo ikke dét, tråden skal handle om - og er som sagt enig i, at det er ærgerligt, at der ikke er flere, der får trænet det selv. Jeg har bare selv været i situationen og ved, at det godt kan være ret besværligt. :-)

 

Nej, der er da masser af steder hvor der faktisk ikke er en mulighed, det var heller ikke sådan jeg mente. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg søreme vi har haft et lille gennembrud i dag! :banan:

 

Jeg kunne lige nå at træne lidt i haven efter arbejde i dag, før det blev mørkt. Slalom er udelukket lige nu, da jeg ikke kan stikke pindene i jorden endnu... Så det måtte jo bli' til lidt kontaktfeltstræning, hvilket sådan set også var på tide! Selve felterne går fint, men da Iso er dødsens bange for vippen, vil jeg gerne træne selve "vippet" også...

 

Startede med lidt repetition fra sidst, hvor brættet ligger på nogle små havesten. Det gik jo fint. Så lagde jeg en stump træ ovenpå stenene, så den lille "mini-vippe" (som den efterhånd er blevet til!) blev endnu lidt højere. Ingen problemer der. Så gik jeg ellers i gang med at finde noget der kunne bruges for at få endnu lidt mere højde på den... Og fik så øje på mit flyvespring - mon ikke man kunne bruge den laveste sektion, hvis den ellers kunne stå stille..?? :hmm: Og det kunne man!!

 

Iso så først helt mærkelig ud i hovedet - så meget plejer den jo altså ikke at vippe??!! Men det var jo stadig samme gamle "den der sjove vi plejer at lege med", så efter et par forsøg løb hun da bare over den! :5up:

 

Den højde dagens "vippe" havde, er ikke langt fra den "begynder-vippe" vi har ude på træningspladsen, så nu tror jeg sq endelig på at det kommer at lykkes!!! :pray::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med alt den snak om slalom må jeg lige prale lidt.

 

tacco har aldrig været rigtig god til slalom og vi har ikke rigtig fået det lært ordentligt. Efter vi er startet oppe i Skive har vi fået det trænet lidt mere og prøvet nogle forskellige metoder af.

I aftes skulle vi så løbe en slalombane, 8 spring og en slalom der skulle tages fra forskellige vinkler. Da Tacco stadig er meget usikker i slalom stoppede vi op hver gang og tog slalom som en selvstændig forhindring og med meget hjælp og støtte.

 

men efter 2 gennemløb kunne jeg løbe ved side af ham, stadig meget tæt på ham, men uden at bruge stemme og ben ret meget :klap:

 

Den allersidste slalom, løb han helt selv hvor jeg kun løb ved siden af os roste :klap:

 

Så nu tror jeg på fremskridt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet mail om den kommende sæsons træning.

 

Vi er ikke rykket op (tak til allergitørfoder og umulig unghund), men til gengæld skal vi have Sonja som træner :banan:

 

Der er kun en enkelt fra begynder, der er rykket op til let øvet, det er Anne med Holly. :-) Man kan sagtens gå på begynder i flere sæsoner, det er der mange, der gør. Så det er heller ikke sikkert, at I rykker op til august. :blink:

 

Øhm, daf rykker vist kun op til sommerferien (eller også er Petrine bare dumpet til hver vinter-oprykning :lol:)

 

Du vrøvler, Petrine. :lol: Der er ikke noget med bestemte tidpunkter, hvor der er oprykning. Før starten af hver sæson kigger vi på, hvilke hold der skal være, og hvem der skal være på dem, og dermed også hvem der evt. kan rykke op. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er kun en enkelt fra begynder, der er rykket op til let øvet, det er Anne med Holly. :-) Man kan sagtens gå på begynder i flere sæsoner, det er der mange, der gør. Så det er heller ikke sikkert, at I rykker op til august. :blink:

 

Anne og Holly er også bare for seje :mrgreen: God idé at rykke dem op, så de ikke kommer til at kede sig.

 

Ih, jeg glæder mig til at starte igen - der er bare SÅ lang tid til! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne og Holly er også bare for seje :mrgreen: God idé at rykke dem op, så de ikke kommer til at kede sig.

 

Ja, og så er der trods alt én mindre på holdet. Det er jo et ret stort hold, nu hvor I er blevet slået sammen med sandkasse.

 

Ih, jeg glæder mig til at starte igen - der er bare SÅ lang tid til!

 

Du er ikke meldt til vinteraktivering?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og så er der trods alt én mindre på holdet. Det er jo et ret stort hold, nu hvor I er blevet slået sammen med sandkasse

 

Ja, det var altså ret meget for stort et hold her i slutningen af sæsonen. Håber der er nogle der vil holde pause eller lign. Og niveauet var lidt for sandkasse-agtigt, fordi vi jo fik deres trænere også... (altså, ikke fordi vi er så meget bedre, men det var bare lidt kedeligt. Fik mest ud af selvtræning der sidst på sæsonen). Jaja, brokbrokbrok :oops:.

 

Du er ikke meldt til vinteraktivering?

 

Jo, heldigvis :-D Er meldt til 3 ud af 5 søndage. Glæder mig til næste søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var altså ret meget for stort et hold her i slutningen af sæsonen. Håber der er nogle der vil holde pause eller lign. Og niveauet var lidt for sandkasse-agtigt, fordi vi jo fik deres trænere også... (altså, ikke fordi vi er så meget bedre, men det var bare lidt kedeligt. Fik mest ud af selvtræning der sidst på sæsonen). Jaja, brokbrokbrok :oops:.

 

Ja, det er ikke optimalt, når vi går over til weekendtræning, fordi flere af holdene skal slås sammen. :???: I bliver vist 13 på holdet fra april, så vidt jeg husker. Det er også mange, men det kan næsten ikke blive anderledes, når vi også vil starte et nyt hold op - og den beslutning er dem fra ventelisten, der har fået plads, til gengæld nok glade for. ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er ikke optimalt, når vi går over til weekendtræning, fordi flere af holdene skal slås sammen. :???: I bliver vist 13 på holdet fra april, så vidt jeg husker. Det er også mange, men det kan næsten ikke blive anderledes, når vi også vil starte et nyt hold op - og den beslutning er dem fra ventelisten, der har fået plads, til gengæld nok glade for. ;-)

 

Jeg har siddet og undret mig, hvis der bliver taget et nyt hold ind både forår og efterår - så mange stopper da ikke? Hvor skal vi være henne? Pyh, godt jeg bare er ordinært medlem og kan nyde istedet for at bekymre mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet og undret mig, hvis der bliver taget et nyt hold ind både forår og efterår - så mange stopper da ikke? Hvor skal vi være henne? Pyh, godt jeg bare er ordinært medlem og kan nyde istedet for at bekymre mig!

 

Det kán være svært at få puslespillet til at gå op... derfor bliver der heller ikke altid oprettet et nyt hold hver sæson.

 

Men der er løbende kursister, der stopper eller holder pause. Det kan der jo være alle mulige grunde til, de flytter, bliver gravide, hunden bliver for gammel, de har ikke længere tid/gider ikke længere osv. F.eks. er der et par stykker på øvet hold, der er stoppet. Derfor har vi kunnet rykke et par stykker op fra let øvet (Pandora og Lucky), og så bliver der så nogle ledige pladser på let øvet. Nogle gange splitter vi jo også holdene i to, sådan som vi f.eks. har gjort med let øvet, hvor I jo træner samme aften med samme træner lige efter hinanden. Det kan også være, at vi gør det med begynderholdet på et tidspunkt, hvis der bliver for mange.

 

Men altså, det kunne virkelig være fedt med sådan nogle forhold som i TAK, hvor der er plads til, at tre hold kan træne samtidig. Vi mangler plads... og faktisk også trænere. En (måske to) trænere stopper nu her, så vi prøver at få flere føl ind. Der går jo så bare noget tid, inden de er uddannede og kan begynde at tage hold. Jeg går jo også og venter på at komme på grundkurset, så jeg kan blive uddannet og tage egne hold. Men det, der var i efteråret, lå på nogle tidspunkter, hvor jeg ikke kunne, og der er p.t. ikke slået et grundkursus op her i foråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

phew! jeg har været til hård træning i dag med lede "deathdrome" øvelser :lol: hveranden gang var det serpentiner og hver anden gang skulle hunden trækkes ind mellem hver forhindring - se meget dårlig illustration, hvis I kan få mening ud af den :mrgreen:

 

[ATTACH]38241[/ATTACH]

 

Derudover var der en dejlig lille forhindringsdiskriminerings / felt-trænings løbebane, som Karla synes var en fest... Vi var ikke til træning i sidste uge, så hun havde lidt excess energi der skulle ud :mrgreen:

 

[ATTACH]38242[/ATTACH]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jubiiii :banan:

 

Fandt en træningsblog med de fedeste AG kurser lige i nærheden af hvor jeg bor ( meget sjældent, da jeg bor på landet) - og så var ALLE kurserne fuldt booket :megaked:

Jeg skrev til træneren og "klagede min nød" - skrev at hvis der nu var et afbud, så ville jeg meget gerne med.

 

Har lige fået en mail om, at der er plads på et tips og tricks kursus på søndag :klap:

Det lyder sådan:

 

Kl. 18 -20 Øvede - Tips og Tricks til agility

Få tips om små lette øvelser og tricks, som kan gøre forståelsen for de forskellige øvelser på banen bedre. Tricks og øvelser, som du enten kan lave hjemme eller på gåturen. Hvor man ikke har adgang til en agilitybane. Vi ser på handlingsmanøvrer, som kan trænes på et enkelt eller to spring.

4 ekvipager pr. hold.

 

Så har jeg en fod inde og vil rigtig gerne med på flere at hendes kurser.

Hun har b.la. et om slalom, som jeg meget gerne vil med på - så er det bare om at :x: at der bliver en plads ledig :mrgreen:

 

Er der nogle der kender hende?

Hun hedder Gitte Hoffmeister,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jubiiii :banan:

 

Fandt en træningsblog med de fedeste AG kurser lige i nærheden af hvor jeg bor ( meget sjældent, da jeg bor på landet) - og så var ALLE kurserne fuldt booket :megaked:

Jeg skrev til træneren og "klagede min nød" - skrev at hvis der nu var et afbud, så ville jeg meget gerne med.

 

Har lige fået en mail om, at der er plads på et tips og tricks kursus på søndag :klap:

Det lyder sådan:

 

Kl. 18 -20 Øvede - Tips og Tricks til agility

 

Få tips om små lette øvelser og tricks, som kan gøre forståelsen for de forskellige øvelser på banen bedre. Tricks og øvelser, som du enten kan lave hjemme eller på gåturen. Hvor man ikke har adgang til en agilitybane. Vi ser på handlingsmanøvrer, som kan trænes på et enkelt eller to spring.

4 ekvipager pr. hold.

 

Så har jeg en fod inde og vil rigtig gerne med på flere at hendes kurser.

Hun har b.la. et om slalom, som jeg meget gerne vil med på - så er det bare om at :x: at der bliver en plads ledig :mrgreen:

 

Er der nogle der kender hende?

Hun hedder Gitte Hoffmeister,

 

Feeeeeeeeedt.

 

Så skal du da bare afsted på søndag til det :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...