Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vores AG træning blev ikke aflyst idag, og jeg er glad nu, for vi havde 2 vigtige odds imod os - løbetid og silende regn i lårfede stråler. :stupid: Smilla går normalt totalt død på begge dele. Havde næsten mest lyst til at blive hjemme, men havde jo lovet at tage kage med. :blink:

 

MEN der var andre boller på suppen idag - for idag var bolden med og så bjæffede og sprang hun omkring (det var lige tilpas for hun kunne også koncentrere sig. På normale dage var hun kørt for meget op). Eneste minus er at denne yndlingsbold er 20 cm i diameter, så kæresten lignede nærmest en gravid da, han løb rundt med den på maven under regnjakken. :stupid: Men Smilla havde en fed oplevelse, og der er vel det, der tæller. :banan: Måske kan hun blive omvendt.. :slem: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

godt gået :5up: Denne slags vejr skiller fårene fra bukkene :mrgreen:

 

Det skal jeg love for havde næsten alt kagen med hjem igen, nu sidder jeg og spiser den selv. :genert:

Ville ønske der fandtes noget mere spændende agility-legetøj i DK, hvor har jeg bare ledt og ledt på nettet. Tror snart selv jeg skal til at sy noget sammen af nogle læderstrimler eller noget andet drilsk. :hmm: Prøvede med kogt hjerte forleden, det bekom hende i øvrigt vel (tak for tippet). :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores AG træning blev ikke aflyst idag, og jeg er glad nu, for vi havde 2 vigtige odds imod os - løbetid og silende regn i lårfede stråler. :stupid: Smilla går normalt totalt død på begge dele. Havde næsten mest lyst til at blive hjemme, men havde jo lovet at tage kage med. :blink:

 

MEN der var andre boller på suppen idag - for idag var bolden med og så bjæffede og sprang hun omkring (det var lige tilpas for hun kunne også koncentrere sig. På normale dage var hun kørt for meget op). Eneste minus er at denne yndlingsbold er 20 cm i diameter, så kæresten lignede nærmest en gravid da, han løb rundt med den på maven under regnjakken. :stupid: Men Smilla havde en fed oplevelse, og der er vel det, der tæller. :banan: Måske kan hun blive omvendt.. :slem: :blink:

 

 

Det var også BARE øv at vores træning var aflyst - hva' fa'en det er jo kun regn :mrgreen:

 

Godt at din træning gik så godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg love for havde næsten alt kagen med hjem igen, nu sidder jeg og spiser den selv. :genert:

Ville ønske der fandtes noget mere spændende agility-legetøj i DK, hvor har jeg bare ledt og ledt på nettet. Tror snart selv jeg skal til at sy noget sammen af nogle læderstrimler eller noget andet drilsk. :hmm: Prøvede med kogt hjerte forleden, det bekom hende i øvrigt vel (tak for tippet). :blink:

 

mmm ja :mums: kogt hjerte er guf... læderstrimler... tænker du sådan noget "nihalet kat"-look? det kunne måske godt være sjovt....

 

jeg tænker at investere i et af de der penalhuse... godbidder er bare lidt for kedelige for hende - altså hun tager hjertens gerne imod dem, men det er ikke rigtigt en "super" belønning... og bold eller pivedyr kører hende så højt i konkurrenceøjemed, at hun bliver ukontrollerbar (det går an til træning, men til konkurrencer hvor mit adrenalin smitter hende, der går det bare ikke)...

 

Så tænker at et penalhus der kan kastes og gives godbidder ud af, evt. kunne være et "kompromis", som vi begge kunne leve med :vedikke:

 

Nogen tanker? anyone?

Link til indlæg
Del på andre sites

mmm ja :mums: kogt hjerte er guf... læderstrimler... tænker du sådan noget "nihalet kat"-look? det kunne måske godt være sjovt....

 

jeg tænker at investere i et af de der penalhuse... godbidder er bare lidt for kedelige for hende - altså hun tager hjertens gerne imod dem, men det er ikke rigtigt en "super" belønning... og bold eller pivedyr kører hende så højt i konkurrenceøjemed, at hun bliver ukontrollerbar (det går an til træning, men til konkurrencer hvor mit adrenalin smitter hende, der går det bare ikke)...

 

Så tænker at et penalhus der kan kastes og gives godbidder ud af, evt. kunne være et "kompromis", som vi begge kunne leve med :vedikke:

 

Nogen tanker? anyone?

 

Lige præcis - så den ligner lidt en pisk. :blink: Ved dog ikke om den skal være på snor eller pind. :hmm:

 

Jeg har sådan et penalhus til Smilla. Har idag puttet et ''vindrue-bakke-låg i, fordi hun godt kan lidt den ''knasende lyd''. Og så er hun jo fri for skarpe kanter. Har dog ikke afprøvet endnu. Har heller ikke prøved med foder, ved ikke hvad jeg skal putte i. :vedikke:

 

Idag da jeg bagte fik jeg tømt en plastic vanilje-bøtte. Har gemt den for jeg tror den vil være god at kaste med en godbid i. Lidt ligesom en gammeldags fotodåse...

 

Har lige købt en vaskebjørnshale og et par kaninfødder (:megaked:). Sidstnævnte er hun temmelig ivrig efter. De er bare noget små (svære at bruge).

 

Prøver virkelig at være kreativ her, det er vist nødvendigt med den netop påbegyndte løbetid. :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis - så den ligner lidt en pisk. :blink: Ved dog ikke om den skal være på snor eller pind. :hmm:

 

Jeg har sådan et penalhus til Smilla. Har idag puttet et ''vindrue-bakke-låg i, fordi hun godt kan lidt den ''knasende lyd''. Og så er hun jo fri for skarpe kanter. Har dog ikke afprøvet endnu. Har heller ikke prøved med foder, ved ikke hvad jeg skal putte i. :vedikke:

 

Idag da jeg bagte fik jeg tømt en plastic vanilje-bøtte. Har gemt den for jeg tror den vil være god at kaste med en godbid i. Lidt ligesom en gammeldags fotodåse...

 

Har lige købt en vaskebjørnshale og et par kaninfødder (:megaked:). Sidstnævnte er hun temmelig ivrig efter. De er bare noget små (svære at bruge).

 

Prøver virkelig at være kreativ her, det er vist nødvendigt med den netop påbegyndte løbetid. :rolleyes::lol:

 

sjovt du nævner det med knase-lyden, så lige Lillian Rose (tror jeg hun hedder) fra Vejle løbe ag i Vejen og hendes ene pudel bliver belønnet med en tom vandflaske når den er færdig... den ligger i en lille rygsæk, som de så åbner sammen og så får hunden lov at "kvase" flasken og løbe rundt med den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

sjovt du nævner det med knase-lyden, så lige Lillian Rose (tror jeg hun hedder) fra Vejle løbe ag i Vejen og hendes ene pudel bliver belønnet med en tom vandflaske når den er færdig... den ligger i en lille rygsæk, som de så åbner sammen og så får hunden lov at "kvase" flasken og løbe rundt med den :mrgreen:

 

Hihi, ja hver sin lyst. :lol: Smilla er også helt vild med plastic urtepotter og som sagt vindrue-/ferskenbakker. Det kan hun underholde sig selv med længe.

 

Har dog et problem med mange af de ting. Hun vil ikke aflevere det igen :stupid: og er lidt bange for at ødelægge legen ved at begynde at lære hende det. Men måske er det vejen frem. Det er jo sikkert det I andre har været så smarte at gøre fra starten. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, ja hver sin lyst. :lol: Smilla er også helt vild med plastic urtepotter og som sagt vindrue-/ferskenbakker. Det kan hun underholde sig selv med længe.

 

Har dog et problem med mange af de ting. Hun vil ikke aflevere det igen :stupid: og er lidt bange for at ødelægge legen ved at begynde at lære hende det. Men måske er det vejen frem. Det er jo sikkert det I andre har været så smarte at gøre fra starten. :blink:

 

Jeg tror ikke du ødelægger legen ved at tage den fra hende igen... så længe du lærer hende, at hun får den igen... den kan jo blive en super belønning, hvis du altid stopper når hun er "hungry for more" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke du ødelægger legen ved at tage den fra hende igen... så længe du lærer hende, at hun får den igen... den kan jo blive en super belønning, hvis du altid stopper når hun er "hungry for more" ;-)

 

Skal man så have 2 identiske stykker legetøj eller hvordan er det er nu? (Pt foregår bytning vha en godbid som jeg smider i græsset ved siden af hende. Det er vist ikke helt korrekt. :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man så have 2 identiske stykker legetøj eller hvordan er det er nu? (Pt foregår bytning vha en godbid som jeg smider i græsset ved siden af hende. Det er vist ikke helt korrekt. :oops:)

 

Jeg ville lege, lege, lege - tage den fra hende - rose som en vanvittig og så give hende den igen, som belønning for at du fik den og så lege, lege, lege...

 

osv...

 

men om det er den "korrekte" måde ved jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville lege, lege, lege - tage den fra hende - rose som en vanvittig og så give hende den igen, som belønning for at du fik den og så lege, lege, lege...

 

osv...

 

men om det er den "korrekte" måde ved jeg ikke...

 

Det prøver vi. :5up: (Dog svært at få noget fra hende uden en godbid eller en snor i enten hende eller legetøjet). Så skal det nok være med en snor...? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Er helt enig. Men jeg er selvfølgelig også tæveejer ;-) og jeg går til træning fordi jeg gerne vil konkurrere både i AG og rally....

 

Jeg må være ærlig at sige, at jeg ville mene, at man som hanhundeejer gerne ville arbejde med denne problematik, så hunden kan koncentrere sig - også selvom der er forstyrrelser i form af en løbsk tæve :vedikke:

 

Det ville ihvertfald være min personlige holdning ville jeg tro (men jeg kan jo ikke vide det)... hvis jeg havde en hanhund.

 

Vil lige nævne, at jeg ikke oplevede et eneste problem under hele weekendens konkurrencer, med hanhunde der forlod banen eller var ukoncentrerede pga løbske tæver.

 

Jeg oplever heller ikke problemer til konkurrencer, pga. løbske tæver. Men til træning kan jeg nærmest ikke få kontakt med min ellers MEGET kontaktglade hanhund, hvis der er løbske tæver (det er afprøvet da en tævejer rent forsøgsvis fik lov at komme på holdet, og det måtte droppes da flere af hanhundejerne fik kæmpeproblemer), og her taler vi altså om hanhundeejere der løber masser af konkurrencer.;-)

 

Og det der med teltområdet ER altså markeret på de fleste DKK-stævnepladser. Det er muligt at det er anderledes i DCH, det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er efterhånden blevet så bidt af agility at jeg egentlig godt kunne tænke mig at træne det hjemme. Desværre er økonomien bare ikke til kram lige i øjeblikket, men da røvertøsen allerede er ved at være tunnel og feltspasser, tænkte jeg om man ikke kunne klare sig med lidt "små ting" så som spring, slalom - og en vippe.

Jeg har set lidt på denne vippe, men kan ikke greje om den er virkelig skod er eller OK. Synes selv den ser lidt kort ud :confused:

 

Køb Agility vippe hos Mypets.dk

 

Tænkte måske også at købe en pap tunnel og ligge som "fælde", dvs. omlagte steder, hvor hun IKKE skal løbe igennem den.

 

Lyder det som en dårlig idé

 

 

Jeg har vippen herhjemme og her har den fungeret fint nok...

Kiki er en forholdsvis tung hund men tonser over den i fuld fart og der holder den helt fint... Vi er ihvertfald meget glad for vores .....

 

jeg har købt ag udstyr på loppetjansen.dk

 

nu starter koda også til ag og skal forhåbentlig til konkurrence i fremtiden og synes det rart at man kan træne de momenter og kombinationer herhjemme som lektier i træningen... da en uges træning ellers ikke ville rykke os alt for hurtigt ...

 

det gode ved billigudstyre er at det fylder meget lidt og man kan proppe bilen og træne andre steder også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke fået købt mig en ny snor til AG..

 

Tænker lidt på denne her: Hundehalsband und Hundeleine günstig bei zooplus: Hunter Retriever-Leine Freestyle

 

Er jo ikke på hjemmebane i det her:oops:

 

Den kan du ihvertfald fint bruge :-D jeg har en herfra hundenshus.dk &copy som jeg er meget glad for. Den har hendes navn broderet på og den kan ryge i vaskemaskinen ved 40 grader i en vaskepose :mrgreen: (en god ting, da den jo bliver smidt i græsset / mudderet gentagne gange)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Den kan du ihvertfald fint bruge :-D jeg har en herfra hundenshus.dk &copy som jeg er meget glad for. Den har hendes navn broderet på og den kan ryge i vaskemaskinen ved 40 grader i en vaskepose :mrgreen: (en god ting, da den jo bliver smidt i græsset / mudderet gentagne gange)....

 

Ej Chili og Caia skal da have et halsbånd med deres navne på...:banan:

 

Har du så den de har stående under Agility hvor der er en snor til, eller er det blot halsbåndet du har til hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Chili og Caia skal da have et halsbånd med deres navne på...:banan:

 

Har du så den de har stående under Agility hvor der er en snor til, eller er det blot halsbåndet du har til hende?

 

jeg har agilitysnoren, hvor det hele sidder sammen altid... men har da luret lidt på om hun også skulle have et fast halsbånd til rally med sit navn på :mrgreen:

 

[ATTACH]31592[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej Chili og Caia skal da have et halsbånd med deres navne på...:banan:

 

Har du så den de har stående under Agility hvor der er en snor til, eller er det blot halsbåndet du har til hende?

 

Ja, selvfølgelig skal de ha' et med navn på :5up:

 

Jeg har et halsbånd og snor i et med halvkvæl og det er super nemt lige at krænge over hoved på hende, når det bliver hendes tur :-D

 

Jeg har købt mit her:

 

Designet Halsbånd - www.123hjemmeside.dk/hundenshus

 

Sådan ser Nana's ud:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, selvfølgelig skal de ha' et med navn på :5up:

 

Jeg har et halsbånd og snor i et med halvkvæl og det er super nemt lige at krænge over hoved på hende, når det bliver hendes tur :-D

 

Jeg har købt mit her:

 

Designet Halsbånd - www.123hjemmeside.dk/hundenshus

 

Sådan ser Nana's ud:

 

det er lige præcis den vi også har :klap: Der står bare Karla Malone på vores.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
det er lige præcis den vi også har :klap: Der står bare Karla Malone på vores.

 

Det skal de altså også have... Ejjjj så skal jeg bare lige finde ud af hvilke farver der vil være bedst til dem. :engel:

 

Giver de sig på nogen måde? Vil gerne have at det sidder sådan så de ikke bare lige kan komme ud af det... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal de altså også have... Ejjjj så skal jeg bare lige finde ud af hvilke farver der vil være bedst til dem. :engel:

 

Giver de sig på nogen måde? Vil gerne have at det sidder sådan så de ikke bare lige kan komme ud af det... :-)

 

det giver sig ikke - det er et halvkvæl... har aldrig oplevet at Karla er gået ud af sit, omend hun måske godt kunne hvis hun ville :hmm: skriv til hende der har shoppen, hvis du er i tvivl om hvor stort / lille du skal have det... hun er super sød og hjælpsom og giver vildt hurtig service... Tror Karlas kom med posten (fuldt broderet) 2 dage efter jeg havde bestilt det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
det giver sig ikke - det er et halvkvæl... har aldrig oplevet at Karla er gået ud af sit, omend hun måske godt kunne hvis hun ville :hmm: skriv til hende der har shoppen, hvis du er i tvivl om hvor stort / lille du skal have det... hun er super sød og hjælpsom og giver vildt hurtig service... Tror Karlas kom med posten (fuldt broderet) 2 dage efter jeg havde bestilt det

 

I will do that - 1000 tak for hjælpen... Nu skal mine tøser også være top lækre med nye halsbånd... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi hjemme fra første træning i den nye klub (DAF).

 

Vi er begge gået helt døde nu. Der var mange nye indtryk, og Louie ville så gerne hilse på alle de andre hunde (de kendte allesammen hinanden fra sidste sæson, så de var mere rolige). Han var total overivrig og samtidig fuldstændig mættet af nye indtryk. Ikke fuldstændig optimal kombination..

 

Så det var hårdt, men godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...