Hop til indhold

Min dejlige musling


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg har efterhånden været et godt stykke tid her inde og I har set billeder af Sirius, Ronja og hasselnødden, men jeg tror faktisk aldrig rigtig jeg har præsenteret min gamle musling :genert:

 

Det skal der rådes bod på nu!

 

Se her er hun altså: Min dejlige gamle musling :lun:

 

Hun er min anden hund - og dermed min anden Aussie. Jeg hentede hende i Amsterdam, hvor hun via 2 flyskift ankom til fra New Orleans.

Jeg havde aldrig set hende, hendes mor/far endsige hendes opdrætter; hun blev slet og ret købt via nettet og jeg tænkte slet ikke i baner som: hun passer ikke til mig, opdrætteren tager mig ved næsen mv.

 

Men hun viste sig at være den på det tidspunkt perfekte hvalp til mig ... at jeg senere fik interesse for at træne med mine hunde og hun viste sig ikke rigtig at være super til dette, er en anden sag :blink: ... og hendes opdrætter er en af de sødeste og mest hjælpsomme, ærlige og oprigtige mennesker jeg har stiftet bekendskab med.

 

Her under er hun "taget" dagen efter vi kom hjem fra Amsterdam. Selv om jeg i forvejen havde en Aussie - og folk synes det var smadder uretfærdigt over for hende, hvad det måske også var - ja så blev lille Emmy hurtigt min lille "heart-dog" ... at jeg en uge efter hun kom hjem var ved at miste hende gjorde også vores bånd så meget stærkere (hun var ved at "skide" sig selv ihjel med blodig diarre og dyrlægen anede ikke hvad det var eller hvad han skulle gører :???:. Først senere har jeg tænkt parvo og det byrde han have vist )

 

[ATTACH]30977[/ATTACH] [ATTACH]30978[/ATTACH]

 

Jeg kan slet ikke begribe at det snart er 10 år siden hun kom til verden, men selv om der så småt er kommet tegn på alderdom (hun mistet synet på højre øje, tænderne er slidte, der kommer flere og flere knuder og hun er blevet gråhåret flere steder), så er hun stadig min dejlige skøre musling :lun:

 

[ATTACH]30975[/ATTACH] [ATTACH]30976[/ATTACH]

 

Jeg håber at hun vil leve mange år endnu, sund og rask ... men de 17 år jeg har sagt til hende at hun skal blive, det tror jeg desværre ikke kommer til at holde :cry:

 

Jeg har lige tilmeldt hende to rallyprøver i efteråret, så I må endelig alle sammen krydse finger for at vi kan opnå det sidste ben i rally ekspert og hun kan afslutte sin aktive "karriere" med et rally championat.

Ved godt det bliver svært når hun er blind på den side ind mod mig :???: men man har jo lov at håbe :blink:

 

... og tilsidst lige et prale galleri. Selv om hun bestemt ikke er en arbejdshund så har hun dog opnået at blive godkendt i klasse 3 lydighed og i rally er det indtil videre resulteret i 4 sløjfer, en pokal og en DM udtagelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hun er en smuk gammel hund... :hjerte: og det som du kalder "ikke en arbejdshund", er vist stadig nået længere karrireremæssigt end de fleste af os kan gøre os håb om :lol:

 

Vi krydser fingre for, at hun også får sit championat :5up:

 

Tak skal du have.

 

Mht. arbejdshund, så tror jeg alle som har set hende arbejde vil give mig ret :blink: Er det ikke rigtig Trine?

 

Egentlig synes jeg heller ikke en LP1, LP2 og et par rally titler er noget at prale af, men det er nok bare mig :genert::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have.

 

Mht. arbejdshund, så tror jeg alle som har set hende arbejde vil give mig ret :blink: Er det ikke rigtig Trine?

 

Egentlig synes jeg heller ikke en LP1, LP2 og et par rally titler er noget at prale af, men det er nok bare mig :genert::engel:

 

Aij, jeg synes ikke du yder hende helt retfærdighed nu :mrgreen: Det er måske ikke power, hun udstråler, men arbejde vil hun jo gerne - man skal bare passe på med at sammenligne med de andre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Egentlig synes jeg heller ikke en LP1, LP2 og et par rally titler er noget at prale af, men det er nok bare mig :genert::engel:

 

:mrgreen: du er alt for beskeden, selvfølgelig er det da noget at prale af :5up: (tro mig, JEG ville prale i årevis af det :lol: ) Det beviser da, at på trods af at hun ikke er en "arbejdshund", så har du alligevel formået at være så dygtig, at du kunne motivere hende til at bestå disse prøver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Aij, jeg synes ikke du yder hende helt retfærdighed nu :mrgreen: Det er måske ikke power, hun udstråler, men arbejde vil hun jo gerne - man skal bare passe på med at sammenligne med de andre :mrgreen:

Du har helt ret :mrgreen: Hurtig, elegant og top-tunet det er det sidste jeg vil kalde hende, men det hun kan, det gør hun normalt f..... også om så jorden er ved at gå under uden for banen - og holder man en kylling foran næsen på hende, så kan hun næsten alt, men også kun hvis der er en kylling foran næsen på hende. Hun har dælmer lært noget for noget konceptet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...