Hop til indhold

Ville ønske hunden kunne tale.


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

En ting vi i hvert fald har styr på herhjemme er vægttabet:banan:Ajjjj hvor bliver mor bare stolt, når vi kan se, at vægten går den rigtige vej. Hayly har nu tabt 4 kg - blev idag veje til 76,2kg:5up:. Så det ser ud til at foderet virker her:-D.

 

Water walker-træning går bare super godt!!!!! Hayly får nu frivilligt bruset poter før og efter samt går selv op i tanken uden hjælp:klap:. Kan allerede se øget muskler - dog i begge sider, så der er stadig mere muskel i H-side (men de siger også at det er for kort tid til at begynde at målde på det).

Tror dog ikke at det er water walkeren alene, som giver flere muskler. Hayly får også flere strandture end tidligere, så det bløde sand og dettes modstand gør nok også noget.

 

Mit helt store dilemma er stadig smertelindringen. Jeg føler stadig ikke, at vi har fundet det helt rigtige til Hayly - har i hvert fald ikke fundet noget, hvor jeg føler/kan se, en mærkbar ændring i hendes gang eller adfærd.

Vil jo helst ikke have hende på smertestillende konstant, men synes også at hun skal have noget nu her imens, vi kører på med alle tiltagene.

Er nået dertil, hvor jeg enten vil prøve Previcox eller Trocoxil. Ulempen ved Trocoxil er bare, at det er depot-præparat, så jeg kan ikke selv styre dosis - altså regulere hende nedad med tiden.

Mhhhhh er lidt på herrens mark:vedikke:Nå tror vi starter med Previcox, og så kører dem en periode for at se, om det har virkning. Skal lige snakket med dyrlægen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at du kan se ændringer i muskulaturen, og flot med vægttabet. :klap:Så går det jo fremad.

 

Tror også du lige skal tale med dyrlægen om smertestillende, for det er nok heller ikke godt at overanstrenge Hayly, hvilket jo nemt kan ske hvis hun er fuldt smertedækket og ikke selv kan mærke sine begrænsninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også du lige skal tale med dyrlægen om smertestillende, for det er nok heller ikke godt at overanstrenge Hayly, hvilket jo nemt kan ske hvis hun er fuldt smertedækket og ikke selv kan mærke sine begrænsninger.

 

Tror du har ret i, at hun ikke skal være så dopet, at hun ikke selv kan mærke, når det bliver for meget! Det er en fin grænse, som man skal finde, hvor hunden til dagligt ikke har smerter, men stadig kan mærke sine begrænsninger. Mit probem er, at de præparater hun har været på indtil nu, ikke har vist nogen bedringer - altså hun går og opfører sig ens, uanset om hun får smertestillende eller ej. Men da hun trækker på benet og ikke træder fuldt igennem på det, så må hun have smerter eller irritation. Synes det er svært, når hun ikke viser mig, om det virker eller ej.

 

Flot hun har tabt sig så meget :5up:

 

 

Mon man skulle prøve det foder :mrgreen:

 

 

 

 

Håber i finder et godt mertestillende, kan godt følge det med at hun jo helst skal være smertefri imens hun træner.

 

:x: for at i hitter ud af det :x:

Ja vi er meget godt tilfredse med fodret, og dens virkning:5up: - skulle dog også udover vægttabet gerne give hende kosttilskud med ledproblemer. Og den virkning kan jeg ikke se endnu. Men hun har også kun været på det i 14 dage, så afventer lidt endnu.

 

Lige netop, vil gerne have hende smertedækket her under genoptræningsfasen - når det er kommet op at køre, vil jeg selvfølgelig gerne mindske brugen af smertestillende så meget som muligt. Hele ideen med alle tiltagende skulle jo gerne være, at hun ikke skal være afhængig ad de smertestillende. Der findes jo mange præparater, så det er jo bare at prøve, indtil vi finder det, hun reagerer positivt på.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det flot med vægttabet og den øgede muskelmasse :klap:

 

Og jeg syntes godt nok at hun er en sej dame når hun allerede nu har vænnet sig til water walkeren :5up:

 

Jeg håber, at I i samråd med dyrlægen finder den rigtige smertedækning til Hayly :x:

 

Taaaaaakkk - er også glad for, at vægttabet går i den rigtige retning. Uden at jeg føler, jeg skal sulte hende - hun får nemlig stadig 500g foder, så hun burde ikke være sulten (selvom hvis du spørger damen, så vil hun mene, at hun godt kunne få lidt mere:lol:).

 

Ja hun er bare så sej på den water walker!! Hun er nu så afslappet, når hun er på den, at hun samtidig har overskud til at logre, når hun går - og så går hun også og drikker af vandet i tanken:lol: (hun prutter virkelig dårlige prutter bagefter:lol:). De der slanke kiks fra dyrehospitalet gør underværker - hun ved godt, hvor de er. Og hun har også regnet ud, at når uret bipper (vi træner i intervaller, så der sættes en timer på, når vi går i gang, og den bipper, når Hayly har gået x antal minutter), så vanker der kiks:-D - var der nogen som sagde madglad????:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Taaaaaakkk - er også glad for, at vægttabet går i den rigtige retning. Uden at jeg føler, jeg skal sulte hende - hun får nemlig stadig 500g foder, så hun burde ikke være sulten (selvom hvis du spørger damen, så vil hun mene, at hun godt kunne få lidt mere:lol:).

 

Ja hun er bare så sej på den water walker!! Hun er nu så afslappet, når hun er på den, at hun samtidig har overskud til at logre, når hun går - og så går hun også og drikker af vandet i tanken:lol: (hun prutter virkelig dårlige prutter bagefter:lol:). De der slanke kiks fra dyrehospitalet gør underværker - hun ved godt, hvor de er. Og hun har også regnet ud, at når uret bipper (vi træner i intervaller, så der sættes en timer på, når vi går i gang, og den bipper, når Hayly har gået x antal minutter), så vanker der kiks:-D - var der nogen som sagde madglad????:slem:

 

Hvor er det altså bare fedt at hun tager det sådan og ikke er utilfreds eller bange :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit probem er, at de præparater hun har været på indtil nu, ikke har vist nogen bedringer - altså hun går og opfører sig ens, uanset om hun får smertestillende eller ej. Men da hun trækker på benet og ikke træder fuldt igennem på det, så må hun have smerter eller irritation. Synes det er svært, når hun ikke viser mig, om det virker eller ej.

 

Vi prøvede at smertedække Luna for nogle år siden (iflg aftale med kiropraktor), der var ingen ændring whatsoever.. Vi prøvede rimadyl og metacam..

 

Ja vi er meget godt tilfredse med fodret, og dens virkning:5up: - skulle dog også udover vægttabet gerne give hende kosttilskud med ledproblemer. Og den virkning kan jeg ikke se endnu. Men hun har også kun været på det i 14 dage, så afventer lidt endnu.

 

Ja der kan godt gå op til 3-4 uger, tror jeg, før der er en reaktion. Jeg så aldrig nogen ændring på Luna, da hun fik flexvital. Og hun har fået det i et lille års tid, hvis ikke længere. Det er også derfor vi nu prøver Luposan istedet for.

 

Lige netop, vil gerne have hende smertedækket her under genoptræningsfasen - når det er kommet op at køre, vil jeg selvfølgelig gerne mindske brugen af smertestillende så meget som muligt. Hele ideen med alle tiltagende skulle jo gerne være, at hun ikke skal være afhængig ad de smertestillende. Der findes jo mange præparater, så det er jo bare at prøve, indtil vi finder det, hun reagerer positivt på.:-)

 

Ja der er ikke så meget andet at gøre, end at prøve de forskellige præparater (det samme gælder med tilskuddene)

 

Taaaaaakkk - er også glad for, at vægttabet går i den rigtige retning. Uden at jeg føler, jeg skal sulte hende - hun får nemlig stadig 500g foder, så hun burde ikke være sulten (selvom hvis du spørger damen, så vil hun mene, at hun godt kunne få lidt mere:lol:).

 

Ja hun er bare så sej på den water walker!! Hun er nu så afslappet, når hun er på den, at hun samtidig har overskud til at logre, når hun går - og så går hun også og drikker af vandet i tanken:lol: (hun prutter virkelig dårlige prutter bagefter:lol:). De der slanke kiks fra dyrehospitalet gør underværker - hun ved godt, hvor de er. Og hun har også regnet ud, at når uret bipper (vi træner i intervaller, så der sættes en timer på, når vi går i gang, og den bipper, når Hayly har gået x antal minutter), så vanker der kiks:-D - var der nogen som sagde madglad????:slem:

 

Fedt med vægttabet!!! Og det lyder til at Hayly reagerer som Luna i waterwalkeren;-) Dog drikker Luna (heldigvis) ikke vandet:lol:

 

Jeg glæder mig til vi får råd til at starte igen, jeg tror det ville være det, der ville være bedst for Luna. Går I 2 gange om ugen, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Rigtig flot med vægttabet!

 

Jeg har med held brugt metacam til de af mine hunde, der havde ledproblemer/gigt. De blev startet på dobbelt dosis i få dage og så langsomt trappet ned til vi fandt den dosis, der holdt dem smertedækket, men med minimum af medicin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt arbejde søde Pernille!! Og Bjørn selvfølgelig også :5up:

 

 

Ved hvor stort et arbejde i lægger i det og hvor mange bekymringer i gør jer, og tager virkelig hatten af, for hvor godt i klare det hele... og alligevel har overskud til andre mennesker og deres gamle savlende tæver :kys:

 

 

 

Stor respekt til jer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede at smertedække Luna for nogle år siden (iflg aftale med kiropraktor), der var ingen ændring whatsoever.. Vi prøvede rimadyl og metacam..

 

 

 

Ja der kan godt gå op til 3-4 uger, tror jeg, før der er en reaktion. Jeg så aldrig nogen ændring på Luna, da hun fik flexvital. Og hun har fået det i et lille års tid, hvis ikke længere. Det er også derfor vi nu prøver Luposan istedet for.

 

 

 

Ja der er ikke så meget andet at gøre, end at prøve de forskellige præparater (det samme gælder med tilskuddene)

 

 

 

Fedt med vægttabet!!! Og det lyder til at Hayly reagerer som Luna i waterwalkeren;-) Dog drikker Luna (heldigvis) ikke vandet:lol:

 

Jeg glæder mig til vi får råd til at starte igen, jeg tror det ville være det, der ville være bedst for Luna. Går I 2 gange om ugen, eller?

 

Du har ret! Der er ikke andet for at prøve sig frem med hensyn til smertestillende og kosttilskud. Hayly hat fået lakseolie de sidste 5 uger, og der kunne jeg se en virkning på hendes pels allerede efter 2-3 uger. Men Flexvital og det nuværende foder har endnu ikke vist nogen ændring ifht hendes ledproblem:hmm:. Men vi må bare prøve os frem:-D.

 

Jeg ved heller, hvad der sker for hende, at hun går og drikker vandet:stupid:Vi har prøvet at give hende vand fra en skål, imens hun stod i tanken for at se, om hun var tørstig, men det ville hun ikke drikke - hun ville have det vand fra tanken:damn: - når vi er ved stranden, så går hun også og drikker havvand. Underlige vovse:-D

Vi er pt i water walkeren 2 gange om ugen - tror jeg fortsætte med dette lidt endnu, indtil jeg kan se/mærke en ændring i benet, og så går vi nok over til 1 gang om ugen. Har også overvejet at starte svømning 1 gang om ugen og så water walker 1 gang om ugen. Har fundet en svømmehal, hvor der er med hende bassinet, og hvor de kan filme hende under vand, så man kan se, om hun bruger begge ben lige meget, og hvis ikke så har de nogle tekniker, hvor de kan sætte mere belastning på hendes dårlige ben, så hun får en bedre muskeludvikling der. Det overvejer jeg faktisk kraftigt at prøve.

Men vi er glad for water walkeren, så den fortsætter vi med:5up:.

 

Håber I også for mulighed for at komme i gang igen på et tidspunkt:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig flot med vægttabet!

 

Jeg har med held brugt metacam til de af mine hunde, der havde ledproblemer/gigt. De blev startet på dobbelt dosis i få dage og så langsomt trappet ned til vi fandt den dosis, der holdt dem smertedækket, men med minimum af medicin.

 

Tak :bighug:

 

Dyrehospitalet starter som regel også med metacam. Så kunne være, man skulle prøve det - når jeg læse om det, så synes jeg bare, at det virker, som om det er a la Rimadyl, og dette har ikke haft nogen effekt. Så jeg hælder mest til at prøve Previcox eller Troxocil. Og hvis ikke det virker, så hopper vi på metacam:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt arbejde søde Pernille!! Og Bjørn selvfølgelig også :5up:

 

 

Ved hvor stort et arbejde i lægger i det og hvor mange bekymringer i gør jer, og tager virkelig hatten af, for hvor godt i klare det hele... og alligevel har overskud til andre mennesker og deres gamle savlende tæver :kys:

 

 

 

Stor respekt til jer :5up:

 

Bjørn laver da ikke en dyt:slem: - det er mig og Hayly:lol: (tror ikke han er helt enig, men nu læser han jo ikke med her, så jeg kan godt tage alle roserne på mig selv:lol:)

 

Har altid overskud til dejlige vovser - og deres søde ejere:kys:Vi ser frem til at se dig og Nala igen - håber ikke der går for lang tid, inden vi må passe den dejlige dame igen:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :bighug:

 

Dyrehospitalet starter som regel også med metacam. Så kunne være, man skulle prøve det - når jeg læse om det, så synes jeg bare, at det virker, som om det er a la Rimadyl, og dette har ikke haft nogen effekt. Så jeg hælder mest til at prøve Previcox eller Troxocil. Og hvis ikke det virker, så hopper vi på metacam:-D.

Ved det ikke med sikkerhed, men synes at jeg kan huske at min dyrlæge fortalte mig at metacam og previcox virkede på samme måde og at man bare foretrak previcox hvis hunde havde sarte maver,.. for det er jo noget dyrere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det ikke med sikkerhed, men synes at jeg kan huske at min dyrlæge fortalte mig at metacam og previcox virkede på samme måde og at man bare foretrak previcox hvis hunde havde sarte maver,.. for det er jo noget dyrere.

 

Jeg har faktisk undersøgt priserne på de forskellige præparater - og det er ikke, fordi jeg går efter det billigste, for Hayly skal have det, som virker:-D - og Rimadyl, Metacam og Onsior er de dyreste (koster nogenlunde det samme), Previcox er anelse - men ikke meget - billigere og Trocoxil er billigst:-D.

Som sagt føler det er en jungle, og må bare prøve fra den ene ende. Afhængig af dyrlæge så anbefaler de alle noget forskelligt! Min egen hælder til Rimadyl, dyrehospitalet til Metacam osv. Mistænker lidt dyrlægerne for at være sponsoreret af diverse medicinal firmaer - ligesom de praktiserende læger tidligere var, inden der blev indført regler herom:-D.

Så jeg må prøve mig frem - det er nok den eneste måde, jeg finder det rette præparat til hende på:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

En lille opdate på vores situtation her i huset:-D

 

Vi har valgt - som nogen måske ved - at skifte dyrlæge. Og vi var igår for første gang til konsultation hos den nye. En meget, meget sød mand! Så er sikker på, at det nok skal blive et godt samarbejde!

 

Hayly taber sig stadig super - vi er nu nede på 75kg:5up: (er begyndt at gå lidt langsommere, men stadig nedad).

 

Hun er blevet sat på Metacam, så nu må vi se, om det har en effekt. Vi startede herpå i tirsdags, har ikke endnu ikke set den store effekt, men nu skal vi jo også passe på ikke at forvente mirakler på inden tid:-D.

 

I morgen skal Hayly have taget nye billeder:cry:. Den nye dyrlæge vil gerne se, hvad der sker inde i hasen, og så også tage en ledpunktur for at se, om den ledvæske, som der er, er ok. Pga al bøvlet med den gamle dyrlæge og udlevering af billeder, så tager han dem uden, at vi skal betale fuldpris for det:5up: Rigtig sødt af ham - men øv at den gamle skal skabe så meget bøvl:cry:.

Desværre mistænker han, at Hayly kan have OCD, og at den gamle dyrlæge har overset dette, så nu må vi se, hvad billederne i morgen viser.

Når billederne er taget, og han har en bedre ide, om hvad der sker, så skal vi snakke om det videre forløb - føler mig egentligt i gode hænder, så tager det meget roligt:5up:. Det er en dejlig følelse.

Dog bliver jeg noget så negativ på den gamle dyrlæge, hvis det viser sig, at de har overset dette - er sgu synd for Hayly alt det, hun skal og har været igennem så!

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdate på vores situtation her i huset:-D

 

Vi har valgt - som nogen måske ved - at skifte dyrlæge. Og vi var igår for første gang til konsultation hos den nye. En meget, meget sød mand! Så er sikker på, at det nok skal blive et godt samarbejde!

 

Hayly taber sig stadig super - vi er nu nede på 75kg:5up: (er begyndt at gå lidt langsommere, men stadig nedad).

 

Hun er blevet sat på Metacam, så nu må vi se, om det har en effekt. Vi startede herpå i tirsdags, har ikke endnu ikke set den store effekt, men nu skal vi jo også passe på ikke at forvente mirakler på inden tid:-D.

 

I morgen skal Hayly have taget nye billeder:cry:. Den nye dyrlæge vil gerne se, hvad der sker inde i hasen, og så også tage en ledpunktur for at se, om den ledvæske, som der er, er ok. Pga al bøvlet med den gamle dyrlæge og udlevering af billeder, så tager han dem uden, at vi skal betale fuldpris for det:5up: Rigtig sødt af ham - men øv at den gamle skal skabe så meget bøvl:cry:.

Desværre mistænker han, at Hayly kan have OCD, og at den gamle dyrlæge har overset dette, så nu må vi se, hvad billederne i morgen viser.

Når billederne er taget, og han har en bedre ide, om hvad der sker, så skal vi snakke om det videre forløb - føler mig egentligt i gode hænder, så tager det meget roligt:5up:. Det er en dejlig følelse.

Dog bliver jeg noget så negativ på den gamle dyrlæge, hvis det viser sig, at de har overset dette - er sgu synd for Hayly alt det, hun skal og har været igennem så!

 

 

 

Dælme godt i har skiftet dyrlæge :5up:

 

OCD?? Regner ikke med det er tvangstanker... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dælme godt i har skiftet dyrlæge :5up:

 

OCD?? Regner ikke med det er tvangstanker... :hmm:

Nej. OCD er ikke tvangstanker.

Osteochondrose er en vækstforstyrrelse, der kan opstå under den del af unghundens knogledannelse, som kaldes forbeningsprocessen. Hvis sygdommen ikke bliver opdaget og forebygget i tide, kan den udvikle sig til slidgigt og medføre invaliditet. Sygdommen rammer især mellemstore og store racer og ses hyppigst i skulder-, albue-, knæ- og haseled, men kan forekomme overalt i kroppens knogler.

 

Osteochondrose er desuden forstadiet til sygdommen osteochondritis dissicans (OCD), hvor ledbrusken bliver ødelagt, og der evt. dannes ledmus.

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dælme godt i har skiftet dyrlæge :5up:

 

OCD?? Regner ikke med det er tvangstanker... :hmm:

 

Kan da godt være, at hun også lider af tvangstanker:sjov:, men det var nu ikke den slags OCD, han ville tjekke på røntgenbillederne. Men derimod det som Dogue1 så pænt beskrev:5up:

 

Hvad fortalte de nye billeder???

 

Desværre ikke de bedste nyheder, men skal til konsultation onsdag morgen, så ved lidt mere efter der - og hvad der evt skal ske herefter:megaked:. Afventer at drage konklusion til jeg ved lidt mere - skal nok skrive, når jeg har været afsted onsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...