Hop til indhold

Hurrta vs. obtrack


Gæst Ida
 Share

Recommended Posts

Hold da op hvor Sofus synes vi nærmer os vinteren med hastige skridt efterhånden, han gider mildest talt ikke ret gerne ud i kulden i de tidlige morgentimer eller blæsevejret med mindre han bliver båret tæt ind til kroppen, for ikke at tale om hvor koldt det er når man står og lytter til hundetræneren:stupid:

Han har haft op til flere dækkener/jakker, men jeg må indrømme at jeg absolut ikke synes det fungerer optimalt, og de to jeg har nu sidder i hvert fald ikke godt på ham, han ligner en der har ski... i bukserne når han går.

 

Jeg har kigget på både Hurtta og obtrack, og de ser så sandelig ud til at kunne holde ham varm til vinter, for ikke at tale om at det ser ud til de har en super pasform i hvert fald obtrackén. Er der nogle der har erfaringer med nogle af de dækkener, for jeg kender dem personligt ikke.

 

Her forleden dag stod jeg så og kiggede på overgangs dækkener til vores ene hest, og kom til at tænke på om min lille vaps vil have større tendens til at fryse til vinter når det bliver rigtig hårdt, hvis jeg bruger det samme dækken nu? Med vores kære heste ville det jo i hvert fald ikke gå, at ligge et 320 g. på nu! Og i så tilfælde, hvad vil jeg så kunne bruge til Sofus nu?

 

Håber der er nogen som har nogle ligeså forfrosne hunde som jeg, som kan hjælpe os.???:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert obtrack - federe dækken findes ikke, vil jeg være så fræk at påstå... Karla skal 100% have et sådan et til vinter....

 

det kan justeres über alles, så du får den optimale pasform :5up: og det findes i 14 forskellige størrelser... Karla skal have et Billebjerg

 

Debbie_med_blaat_daekken.jpg

 

 

Det ser bare ikke lige så vandtæt ud?? :hmm: Hurttas er vandtæt og vindtæt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt sikkert obtrack - federe dækken findes ikke, vil jeg være så fræk at påstå... Karla skal 100% have et sådan et til vinter....

 

det kan justeres über alles, så du får den optimale pasform :5up: og det findes i 14 forskellige størrelser... Karla skal have et Billebjerg

 

Debbie_med_blaat_daekken.jpg

 

Må sige at dét lyder rigtig lækkert og godt! :5up:

 

Men det er jo lige så dyrt som Hurtta's vinterdækken :shock: (i ronjas str.) Hvor meget kan det holde varmen?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har afskrevet Hurttas fordi jeg synes de er voldsomme i det... altså meget store og klodsede :vedikke: men hvis Izzie kan have det på - så burde Karla jo også kunne finde et der sad ok...

 

Har dog prøvet et Billebjerg på hende og det sad som støbt, så må vist bare frem med den store pengepung...

 

Jeg synes den sidder perfekt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har afskrevet Hurttas fordi jeg synes de er voldsomme i det... altså meget store og klodsede :vedikke: men hvis Izzie kan have det på - så burde Karla jo også kunne finde et der sad ok...

 

Har dog prøvet et Billebjerg på hende og det sad som støbt, så må vist bare frem med den store pengepung...

 

Det sidder helt perfekt på Ronja, og det er slet ikke klodset eller voldsomt til hende.

 

Har du prøvet et Hurtta på Karla?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer helt klart for obtrack. Vi har en model "Skrylle", den sidder perfekt og er både vind- og vandtæt. Det gode er, at de kan indstilles, så de passer til den enkelte hund.

 

Jeg havde oprindeligt købt en Hurrta vinterfrakke til Buster, men den gnavede ham frygtelig under "armhulerne" :cry: - og, ja det var den rigtige størrelse. Så aldrig mere Hurrta til Buster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har så besluttet mig til at Ronja får et Billebjer i fødselsdagsgave :engel:

 

Håber at nogen der ved noget om det vil svare på et par spørgsmål :-D

 

Kan det kun fås i blå?

 

Hvad er forskellen på det og så de to andre Obtrack modeller?

 

Hvilket af de tre er varmest?

 

de fåes kun i den ene farve - hver variant. Tror Billebjerg er det varmeste af dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge hjemmesiden og ejeren af hundens helse (Kirsten Nissen), er model Skrylle den varmeste - den er 100% vind- og vandtæt. Billebjerg er også meget vind- og vandtæt, men ikke helt så meget som Skrylle. Buster fryser meget og Kirsten Nissen anbefalede derfor Skrylle til os. Så hvis din hund fryser meget ville jeg nok anbefale Skrylle. Nogle af vores venner har to cocker spaniels - de har Skrylle til tæven og Billebjerg til hannen (som har ekstremt meget pels).

 

Forøvrigt findes der også et andet dækken på hjemmesiden med keramisk ler, som "genanvender" hundens varme. Det er dog mere stift og tungt end de andre modeller, så det giver ikke de bedste bevægelsesmuligheder. Men det skulle være godt til ældre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifølge hjemmesiden og ejeren af hundens helse (Kirsten Nissen), er model Skrylle den varmeste - den er 100% vind- og vandtæt. Billebjerg er også meget vind- og vandtæt, men ikke helt så meget som Skrylle. Buster fryser meget og Kirsten Nissen anbefalede derfor Skrylle til os. Så hvis din hund fryser meget ville jeg nok anbefale Skrylle. Nogle af vores venner har to cocker spaniels - de har Skrylle til tæven og Billebjerg til hannen (som har ekstremt meget pels).

 

Forøvrigt findes der også et andet dækken på hjemmesiden med keramisk ler, som "genanvender" hundens varme. Det er dog mere stift og tungt end de andre modeller, så det giver ikke de bedste bevægelsesmuligheder. Men det skulle være godt til ældre hunde.

 

Det jeg vil bruge det til er når det er for koldt til ikke at have noget på, men for varm til vinterdækken :engel:

 

Hun er helt korthåret og kan slet ikk holde varmen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen,

 

Mit internet har drillet lidt de sidste par dage :damn:. Model Skrylle er tyndt, men stadig varmt, så det kan bruges både til rigtig kolde og mindre kolde dage - det er nærmest lidt softshell -agtigt. Jeg har ikke selv anvendt Billebjerg, men min veninde (har en cocker) er rigtig glad for den. Jeg blev dog anbefalet Skrylle af Kirsten Nissen (ejeren af Hestens Helse) og hun anbefalede Skrylle, fordi det var varmere/mere vindtæt end Billebjerg (som også er ganske vindtæt). Jeg vil anbefale folk, som overvejer et Obtrackdækken at ringe til Hestens Helse - de giver god vejledning om hvilken model og størrelse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Er kommet til at bestille en liiidt for tidlig fødselsdagsgave til Ronja :pift:

 

Ringede til Hestens Helse, og fik anbefalet Skrylle, men da den var i restordre, og de ikke viste hvornår de kunne få den igen, anbefalede hun Billebjer.

 

De har sendt det i dag, så håber at få det med posten i morgen :klap:

 

Amocca - Skal jeg evt ligge billede® af Ronja med det på her ind? Hun minder vist meget om Karla i bygning :-D Kan også komme med en lille anmeldelse af det :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...