Hop til indhold

Nu tænker han lidt for meget på at bolle.


Gæst WhoLetTheDogsOut
 Share

Recommended Posts

Gæst WhoLetTheDogsOut

Ja som overskriften siger, så synes jeg at Basse er begyndt at tænke lidt på at humpe.

 

Det kan jeg vel ikke rigtig ændrer, men jeg tænkte på om jeg kunne distrahere ham eller noget i den stil?

Han skal være kastreret når han bliver ældre, men det er der et par måneder til, så ville hører om I havde nogle gode råd?

So far, så er han begyndt at humpe lidt op af min ryg hvis jeg f.eks sidder på hug, han prøver at humpe op af ben og så hans pude.

Og så skal han selvfølgelig lige snuse til alle de små tissetårer andre hunde har lavet på vores vej :stupid:

Her forleden dag prøvede han at humpe sin store senge pude, hvilket han prøvede på i omkring en halv time, det gik bare ikke som han troede det ville. Kunne ikke lade være med at grine den dag. :lol:

 

Har I nogle gode råd om hvordan jeg kan prøve at distrahere ham en smule i mens han prøver at humpe mit ben? :genert:

 

Tak på forhånd. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

:-Dvi havde samme problem da vi fik qvarko vores dansk/svenske gårdhund han var 11 mdr og mente at alle ben skulle humpes, godt nok en anden størrelse end din hund.

 

men vi sage konsekvent nej, tog ham ned og vendte ryggen til ham... Roste ham selvfølgelig når han var stoppet og hade været rolig i lidt tid...

og til sidst fattede han budskabet og stoppede.

 

han er så blevet kastreret efterfølgende pga. stress når der var tæver i løbetid. så derfor valgte vi at lade ham blive kugleløs :slem:

 

men held og lykke med ham håber i får vændet ham af med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er din faste hensigt, kan du lige så godt se at få det gjort nu i stedet for at vente.

 

Det er jeg nu ikke helt enig i :hmm:

I USA, hvor der er tradition for at kastrere tidligt, ser man af og til nogle underlige svajryggede grander, der hverken ligner fugl eller fisk. Kønshormonerne har jo indflydelse på væksten, så jeg ville vente til 11 - 12 mdrs alderen, hvor kønskaraktererne er udviklet og hunden næsten er fuldt udvokset.

Kastration vil ingen betydning have for humperiet. Det er en fase alle hvalpe skal igennem. Det gælder bare om at få hvalpen på andre tanker så hurtigt som muligt, så det ikke bliver en dårlig vane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja som overskriften siger, så synes jeg at Basse er begyndt at tænke lidt på at humpe.

 

Det kan jeg vel ikke rigtig ændrer, men jeg tænkte på om jeg kunne distrahere ham eller noget i den stil?

Han skal være kastreret når han bliver ældre, men det er der et par måneder til, så ville hører om I havde nogle gode råd?

So far, så er han begyndt at humpe lidt op af min ryg hvis jeg f.eks sidder på hug, han prøver at humpe op af ben og så hans pude.

Og så skal han selvfølgelig lige snuse til alle de små tissetårer andre hunde har lavet på vores vej :stupid:

Her forleden dag prøvede han at humpe sin store senge pude, hvilket han prøvede på i omkring en halv time, det gik bare ikke som han troede det ville. Kunne ikke lade være med at grine den dag. :lol:

 

Har I nogle gode råd om hvordan jeg kan prøve at distrahere ham en smule i mens han prøver at humpe mit ben? :genert:

 

Tak på forhånd. :5up:

 

 

Altså jeg ved ikke med humperiet, da ikke selv har haft samme problem... Men det der med at lugte til tissetåre, det er altså helt almindelig hanhunde adfærd og en del af hans natur :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Den alder er også farlig. Det er ikke nødvendigvis på rund af kønsdriften at han parre. Det kan ligeså godt være glæde eller andet. Mange hanhunde i den alder kan ikke rigtig finde rundt i deres følelser. Har oplevet hundeejere, der blev ret så voldsomme overfor deres hund der hoppede på benet. De mente det var dominans. Det var det ikke. Bare en super glad hund, der ikke kunne finde ud af hvad følelsen betød. Altså om det var lyst eller glæde.

Personligt, ville jeg gøre som en af de andre råder dig til. At sige nej og så rose den når den stopper.

Hvorfor skal hunden kastreres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen - 5-6 ugers hvalpe gør det jo også uden at der er kønsdrift eller dominant tilstede. Nærmest som en overspringshandling ved almindelig ophidselse- glæde.

Og mine tæver gør det også ved ophidselse og ofte på den mere dominerende, der ville blive rigtig gal, hvis hun følte det var en udfordring på hendes førerskab i flokken.Men her er det helt kotvarig.

Mærkelig nok har jeg aldrig haft lige dette prolem med unge hanhunde.

Men husker som barn hvor ondt det gør , når en stor tung hanhund bestiger en.

Så stop det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...