Hop til indhold

Hjælp til valg af race


skade
 Share

Recommended Posts

ehm - "kan lide at høre deres egen stemme"? må jeg da være fri! Det eneste jeg nogensinde har gjort hvis jason en sjælden gang har åbnet munden inden døre er at kalde ham til mig og det er det. Han gør ved rundering og en sjælden gang derudover (han gøede faktisk en enkelt gang da vi var på tur med blondie-banden i går :hmm:)

 

hihi :mrgreen: ok så, NOGLE af dem, kan lide at høre deres egen stemme... ikke dermed sagt at de er en specielt voldsomt gøende race... tro mig, jeg deler hus med DSG blanding, som har et hemmeligt ønske om at være solo-sopran i operaen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudler er venlige, sjove og meget samarbejdsvillige hunde (oprindelig en samarbejdende jagthund)... De kan godt lide at høre deres egen stemme, men det meste af det kan trænes væk...

 

Aner ikke hvor du bor, men er det i nærheden af trekantsområdet i jylland kender jeg en del pudler du gerne må hilse på

 

Det gør jeg desværre ikke, men tak for tilbudet, jeg ved der nogle stykker nede i klubben, så jeg må lige lokalisere dem og f en snak med hund + ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart tænkte jeg Kleiner münsterländer ( jeg er på min 3. ), en dejlig hund, med en rigtig fin energi, men da du så sagde, at du stressede, røg den tanke væk, da det er en hund der er meget signalfølsom , ihvertfald dem jeg har haft.

Så mit næste bud vil være en welsh springer spaniel, jeg er så heldig, at have en skøn omplacerings hund af slagsen. Han er meget tilbage lænet, men er "på" når det behøves.

Han har så bare en hyrde tendens ( som faktisk godt, kan ligge til racen ).

Tæverne er lidt mindre og mere vævre, det ville jeg nok vælge, hvis jeg skulle bruge én til agility.

Welshen er max 50 høj, men der er en del pelspleje.

Selvfølgelig er der de mest oplagte racer, som andre har nævnt.

Jeg har også et par andre racer herhjemme, men de vil på ingen måde, være interessante til dit brug.

 

Okey den havde jeg slet ikke overvejet, har kun set den i bøgerne og der ser den jo fin ud:-D Må lige få læst lidt om den.

Link til indlæg
Del på andre sites

måske kunne du også overveje nogle af terrierne? det er jo en heeelt anden boldgade end mange af de racer, der ellers er blevet nævnt, og det er jo 100% et temperamentsspørgsmål, hvad man er til.

 

hos en terrier vil du i hvert fald ofte finde sund selvtillid, nervefasthed og "indre ro"-agtig personlighed. i hvert fald oplever jeg dem som mindre sensitive end rigtig mange andre racer.

 

mine forældre har en border terrier - de skulle være super til agility, og er meget sporty og desuden en sund race. vores er en rigtig "brugshund" - utrættelig udenfor, men totalt sofadyr indendørs. jeg har aldrig oplevet ham stresse, og han gør faktisk aldrig. han har jo styr på verdenssituationen, så der skal ret meget til at bringe ham ud af fatning.

 

jeg har også sværmet lidt for en irish soft coated wheaten terrier - de er lidt større og vist meget alsidige rent træningsmæssigt, men jeg har stadig til gode at møde én.

 

god jagt efter den helt rigtige hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

måske kunne du også overveje nogle af terrierne? det er jo en heeelt anden boldgade end mange af de racer, der ellers er blevet nævnt, og det er jo 100% et temperamentsspørgsmål, hvad man er til.

 

hos en terrier vil du i hvert fald ofte finde sund selvtillid, nervefasthed og "indre ro"-agtig personlighed. i hvert fald oplever jeg dem som mindre sensitive end rigtig mange andre racer.

 

mine forældre har en border terrier - de skulle være super til agility, og er meget sporty og desuden en sund race. vores er en rigtig "brugshund" - utrættelig udenfor, men totalt sofadyr indendørs. jeg har aldrig oplevet ham stresse, og han gør faktisk aldrig. han har jo styr på verdenssituationen, så der skal ret meget til at bringe ham ud af fatning.

 

jeg har også sværmet lidt for en irish soft coated wheaten terrier - de er lidt større og vist meget alsidige rent træningsmæssigt, men jeg har stadig til gode at møde én.

 

god jagt efter den helt rigtige hund :blink:

 

Det er da en mulighed, havde ikke selv tænkt terrier, men vil da lige kigge lidt på gruppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Kromfohrländer? Den er super sej til agility, og en ret sjov hund, som er meget fører-fikseret!

Racen Kromfohrländer - www.kromfohrlaenderen.dk

 

Den har jeg også rigtig tit hørt anbefalet. De er super til agility, vil det rigtig gerne - Og så løber de mellemklasse, hvor der er færrest konkurrenter. :slem: Fås både i ru- og glathåret (ruhåret mest anmindelig).

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg også rigtig tit hørt anbefalet. De er super til agility, vil det rigtig gerne - Og så løber de mellemklasse, hvor der er færrest konkurrenter. :slem: Fås både i ru- og glathåret (ruhåret mest anmindelig).

Jari, som træner i min klub er i hvert fald sindssygt dygtig :shock:

Men jeg tror den race vil være god til alt, netop fordi de bare gerne vil lave et eller andet, og så er de så reserverede at de er nemme at få kontakt med. Og det er jo altid en god start.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...