Hop til indhold

DKK Ballerup 18+19 sept. - hvem kommer?


Recommended Posts

Det kan desværre ikke undgåes at det trækker ned... ikke i kvalitetsbedømmelsesdelen hvor der skrives kritik... men mere i showdelen, hvor der skal placeres... men hvor tydelige er de??

 

Smid et billede og lad mig se på det:engel:

 

Ret tydelige, han sover nu, tager et senere. Måske det hjælper når hårene er blevet vasket og tørret deromme. Men ok, hellere at dét trækker ned end at dommeren synes han er lidt grim :oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 421
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hehehe velkommen til mit liv! - Kan vi lægge tagpap på snart, dmi? Må hunden sove udendørs i nat, dmi? Kan jeg lakere bænken i dag, dmi? Skal alting lukkes og forsejles når jeg går på arbejde, dmi?

Værste er, det holder bare kun halvdelen af gangene det dmi siger :rolleyes:

 

 

Vi kommer også kl 10 :-D Skal både finde dig, Rikke, en bestemt ring, os selv, hund skal nå at geare helt op OG helt ned igen :lol: :lol:

Nå dommeren har sådan en favorit som regel, eller hvordan? Altså om man skal løbe i trekant, firkant, etc?

 

Du skal ikke bekymre dig om at finde mig, jeg finder bare jer ved ringen, hvis det der :5up:

 

Har jo ringnr., så sværere er det ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der tændt op i brændeovenen - vi skal ha' temperaturen op på 25 grader, inden jeg smider Nelson i bad. Bagefter skal man jo nemlig putte sig og tørre foran den skoldhede ovn. Nelson skal jo helst være pæn til søndag...

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der tændt op i brændeovenen - vi skal ha' temperaturen op på 25 grader, inden jeg smider Nelson i bad. Bagefter skal man jo nemlig putte sig og tørre foran den skoldhede ovn. Nelson skal jo helst være pæn til søndag...

 

/Mette

 

Hehe, Møffe elsker, når han har været i bad - så har man det nemlig heeeelt tilpas! Dejlig køligt (og ikke for koldt). Tror han ville blive sur, hvis jeg tændte for varmen af den grund :mrgreen:

 

God bad! Møffe er næsten tør nu, han var i bad i morges :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hehe, Møffe elsker, når han har været i bad - så har man det nemlig heeeelt tilpas! Dejlig køligt (og ikke for koldt). Tror han ville blive sur, hvis jeg tændte for varmen af den grund :mrgreen:

 

God bad! Møffe er næsten tør nu, han var i bad i morges :banan:

 

Jeg går i gang med Freya i morgen...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg da:-D Men vi er tidligt på den, altså:-D K vil gerne være der tidligt, så vi skal være i Herlev ca 8.45.. Er det okay?

 

Det kunne da være hyggeligt:-D Så lad du bare manden have bilen, så tager vi på tøsetur:-D

 

Det er helt ok - vi kan lige aftale nøjagtigt imorgen, når jeg ved om han skal bruge bilen. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går i gang med Freya i morgen...:mrgreen:

 

God bad til hende også! :mrgreen:

 

Men først i morgen? Jeg har altid hørt, at man skal tage hunden i bad tre dage før, så pelsen når at "lægge sig"? Sådan, hvis man er rigtig vild efter det?

 

Har forsøgt tre dage før denne ang (ellers har det max været 2 dage før). Nu må vi se, om jeg kan holde kræet rent i mellemtiden! Men det er måske netop derfor, hvid hund og alt det der? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
God bad til hende også! :mrgreen:

 

Men først i morgen? Jeg har altid hørt, at man skal tage hunden i bad tre dage før, så pelsen når at "lægge sig"? Sådan, hvis man er rigtig vild efter det?

 

Har forsøgt tre dage før denne ang (ellers har det max været 2 dage før). Nu må vi se, om jeg kan holde kræet rent i mellemtiden! Men det er måske netop derfor, hvid hund og alt det der? :lol:

 

Næææ egentlig ikke pga. af farven (selvom det godt kan være svært at holde hvid, hvidt i alt for lang tid af gangen:lol:)....

 

Men pelsen skal jo netop ikke nå at lægge sig på en samojed:engel:.. den skal være så fluffy, og så fyldig som overhovedet muligt (dog uden at virke alt for blød:5up:)... Det er også derfor at pelsen på udstillingsdagen bliver redt modsat af hårene.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næææ egentlig ikke pga. af farven (selvom det godt kan være svært at holde hvid, hvidt i alt for lang tid af gangen:lol:)....

 

Men pelsen skal jo netop ikke nå at lægge sig på en samojed:engel:.. den skal være så fluffy, og så fyldig som overhovedet muligt (dog uden at virke alt for blød:5up:)... Det er også derfor at pelsen på udstillingsdagen bliver redt modsat af hårene.:5up:

 

Det var nogenlunde det jeg mente med at lægge sig :genert: Det du vil have. Det har jeg altid fået at vide :vedikke:

 

Det er sq forvirrende det der udstillingshalløj :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bad til hende også! :mrgreen:

 

Men først i morgen? Jeg har altid hørt, at man skal tage hunden i bad tre dage før, så pelsen når at "lægge sig"? Sådan, hvis man er rigtig vild efter det?

 

Har forsøgt tre dage før denne ang (ellers har det max været 2 dage før). Nu må vi se, om jeg kan holde kræet rent i mellemtiden! Men det er måske netop derfor, hvid hund og alt det der? :lol:

 

Det kommer vist an på den enkelte hund.

 

Jessie kommer altid i bad dagen inden - hendes pels er meget taknemmelig og efter en føntørring så ligger den perfekt.

Jessie er meget hvid for sin race og den hvide pels hos springerne er ikke altid god :???:

 

Hvis nu Mollie var udstillingshund, så skulle hun i bad 3-4 dage før netop for at få pelsen til at makke ret og "slappe af" igen. Hvis du forstiller dig en perserkat efter en tur i tørretumbleren, så ved du hvordan Mollie ser ud flere dage efter et bad :mrgreen: Og det udseendet er ikke racetypisk :mrgreen:

 

Rosie kunne også komme i bad dagen før uden problemer og uden føntørring - hun var sort/hvid og den sorte pels er ekstremt taknemmelig indenfor springeren (har jeg hørt).

 

Jeg står således også i aften og bander min beslutning om udstilling langt væk - Jessie synes det er vildt hyggeligt at blive vasket og føntørret, men min dovenskab får mig hver gang til ønske mig en korthåret hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

God bad til hende også! :mrgreen:

 

Men først i morgen? Jeg har altid hørt, at man skal tage hunden i bad tre dage før, så pelsen når at "lægge sig"? Sådan, hvis man er rigtig vild efter det?

 

Har forsøgt tre dage før denne ang (ellers har det max været 2 dage før). Nu må vi se, om jeg kan holde kræet rent i mellemtiden! Men det er måske netop derfor, hvid hund og alt det der? :lol:

 

Det synes jeg lyder ret spøjst, specielt fordi jeg ved at hos newfer bliver de helst blowet op lige inden de skal i ringen

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine springere ryger i bad dagen før (for at være helt ærlig, så er jeg altid ude i så dårlig tid, at det bliver midt om natten inden udstillingen), bliver fønnet med en blower mens jeg står med den store karte fra KW og hjælper til at få fønnet pelsen glat og tætliggende.

 

Fanerne bliver også fønnet lige og glatte. På samme vis som ovenfor. Herefter ryger der silk spirit eller outrage i pelsen, og så er der dømt dækken. Forsvor i mange år, at jeg skulle gøre brug af sådan noget fims. Men efter jeg opdagede hvor let pelsen er at have med at gøre, og hvor ligegyldigt det er for hunden at være udstyret med dækken i nogle timer, så er jeg "born again".

 

Tidligere var det jo meget almindeligt, at man - for at få glat og tætliggende pels på spaniels - vaskede dem, og påførte dem en nylonstrømpe (har forgæves ledt efter billede på google, men tænker ingen har foreviget deres hund i denne lidet flatterende position) indtil dagen efter.

 

Jeg ville aldrig, aldrig, aldrig nogen sinde kunne holde hundene pæne, hvis jeg badede flere dage før tid. Og gider ikke være en harpe i forhold til hvordan og hvor meget de møger sig til. Så gør det aftenen før, så hundene kan være "hund" så længe som muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det var nogenlunde det jeg mente med at lægge sig :genert: Det du vil have. Det har jeg altid fået at vide :vedikke:

 

Det er sq forvirrende det der udstillingshalløj :mrgreen:

 

Det har noget med blowningen at gøre... ved at blowe får man pelsen til at løfte sig ekstra meget... Det vil fortage hvis jeg vaskede og blowede Freya nogle dage i forvejen.:engel:.. istedet for en stor boosted pels, vil jeg få en pels der ligger mere ned... og det ønskes ikke.:engel:

 

Som Mk101 også skriver så kan jeg godt lide at Freya er hund liiiige indtil det sidste.. vi skal f.eks ud at cykle nu her... noget jeg SLET SLET ikke ville gøre hvis hun var vasket....

 

Må indrømme at når hun først er blevet vasket så er jeg hysterisk... derfor får hun ekstra lange ture her til mogen... for efter vask så bliver det bare ud og tisse og ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere var det jo meget almindeligt, at man - for at få glat og tætliggende pels på spaniels - vaskede dem, og påførte dem en nylonstrømpe (har forgæves ledt efter billede på google, men tænker ingen har foreviget deres hund i denne lidet flatterende position) indtil dagen efter.

 

Hehe, min han havde kruller pels helt op i nakken da jeg fik ham, og bare han rystede hovedet, røg halsen af dækkenet ned, når han havde det på. Så fik jeg det gode råd med nylonstrømpen, og jeg kan godt forstå, at der ikke er nogen der har fotograferet deres hund, med en halv nylonstrømpe over hovedet :sjov:

Ikke engang min mand har set ham sådan ( stakkels hund :slem: )

Men efter et par gange, behøver jeg den ikke mere, det var pga manglende pelspleje at hårene krulrede.

 

Har faktisk set en del mynder, med strømper på hovedet til udstillinger.

 

Og nej jeg tager ikke et billede af ham, med udstyret på :blink:

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tøser har øremuffer på når de spiser. Hermed undgås madrester i ørerne. Hvilket er temmelig uønsket. Dels fordi de kan finde på at ligge og gumle i ørerne for at få det sidste med. Men mest fordi det kan begynde at lugte surt, hvis resterne først er tygget godt ind i pelsen.

 

Nylonstrømpen er jeg nogle gange blevet nødt til at dele i to; altså bruge begge ben. Sådan at første ben kunne dække hals og ned til midt på kroppen. Mens den anden gik nedover bagparten.

 

Da Nullen var i sin storhedstid (størrelsesmæssigt, hvor dommerne kunne finde på at skrive upassende ting som "i lidt for højt huld") lignede hun mest af alt en rullepølse i sine gevandter...

 

Dækkenet er en gave til udstillingsfolket. De rigtig fine bruger dem hvor indersiden er af silke. Sådan nogle som mig, der smider tingene væk for et godt ord, nøjes med at lave nogle hvor foret er af acetat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nelson fik sit bad, og han har ligget i arm det meste af natten, skønt med en helt ren hund... :lun:

 

Jeg vasker ham et par dage før, da det hvide pels ellers bliver sådan lidt 'gennemsigtig'... På dagen så klatvasker vi bare lige poter og mave, så han ser ren ud i ringen.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...