Hop til indhold

Liva har HD :(


Dorte
 Share

Recommended Posts

Sådan noget juks.

 

Men selvfølgelig lever hun et langt liv. Det SKAL hun slut færdig...

 

Dernæst svømning ja. Og et par kg af. Og så må jeg indrømme at jeg også selv overvejer at prøve Luposan'en til Luna..

 

Du skal være forberedt på langt mere og hyppigere afføring kan ske på J/D'en. Luna måtte jeg opgive og min veninde's hvide schæfer kan slet ikke holde sig, men får sat sig på gulvet i lejligheden.. bare over nat:cry:

 

Måske Olivers Fish eller det andet Guanomo nævner? For så får hun jo (sammen med olien) en hel del af de omega'er, der er gode for leddene og så liiige noget Luposan, SÅ kører det:-D

 

Cartrophen fik Luna, da hun kom til skade med knæ/hase. Det var en sprøjte hver uge i 4 uger.

 

Æv sgu fanden og øv. Men som du selv siger, så lader I jer ikke besejre!!!

 

Derfor får du nu altså alliul sårn en her:ae::ae:

 

Jeg har Olivers Fish stående - p.t. har vi et lille foderlager bestående af Wolfsblut Wild Salmon, Olivers Fish og Arion Lam & Ris. Jeg tror, at jeg forærer Balder Arion'en, men giver hende de to andre sammen med Grizzly olien og gelenk'en.

 

Hun havde faktisk tabt 1 kg siden hun blev vaccineret i starten af august :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 209
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Før du nu går ud og køber en, ikk.. Så sig lige til;-) Jeg er sikker på Oliver nok kan finde noget andet at sove på (en af Luna's utallige andre puder og tæpper:lol::lol: ) Så er det kun flere kugler, du skal have

 

Luna har back on track dækken, dvs nu er det gået i stykker, så vi skal ud og købe et nyt.. GRR

 

Til :-D du siger bare en pris

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Olivers Fish stående - p.t. har vi et lille foderlager bestående af Wolfsblut Wild Salmon, Olivers Fish og Arion Lam & Ris. Jeg tror, at jeg forærer Balder Arion'en, men giver hende de to andre sammen med Grizzly olien og gelenk'en.

 

Hun havde faktisk tabt 1 kg siden hun blev vaccineret i starten af august :5up:

 

Flot gået Liva og Dorte:5up::-D Ja så får hun en del fisk.. Perfekt:-D

 

Til :-D du siger bare en pris

 

Hvis du kan vente til vi kommer over, så er den din;-) Jeg tror den er ret dyr at sende, men jeg kan godt undersøge det, hvis det er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Dorte

 

Tænker på jer, øv en besked at få.. :(

 

Mobility er også godt til ledene og det koster omkring 280 kr for 500g.

 

Et andet godt foder til led og den slags er nutra nuggets gold senior det fik bølle også selv om han kun var 2½år.

 

Tror ideen med rally er god, det var også det jeg brugte bølle til i den sidste tid.

knuzz

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Dorte

 

Tænker på jer, øv en besked at få.. :(

 

Mobility er også godt til ledene og det koster omkring 280 kr for 500g.

 

Et andet godt foder til led og den slags er nutra nuggets gold senior det fik bølle også selv om han kun var 2½år.

 

Tror ideen med rally er god, det var også det jeg brugte bølle til i den sidste tid.

knuzz

 

Tak og hyggeligt at se dig her

 

Hvad er det for noget mobility noget. Har du et link eller noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men jeg vil da skrive mig det bag ørene.

 

 

 

Jeg har længe gået og luret på en sækkeseng fra Østrand ...

 

Østrand har bestemt nogle lækre sækkepuder m.m.,men vær obs på at de ikke besidder de samme egenskaber som Back on track.

Men dermed ikke sagt at Ø.sengene ikke er gode,for det er de bestemt,men i dit tilfælde ville jeg vælge en B.O.T-seng/liggeunderlag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke da en øv besked :ae:

 

Har du overvejet kiropraktisk behandling?

 

Afhængig af hvordan hoften sidder, kunne kiropraktor og svømning i forening gøre underværker :5up: Det bilder jeg mig i al fald ind, at kombinationen gjorde for Jacki :genert:

 

Og kan det ikke hjælpe direkte på hoften, kan det være godt for at løse op for nogle af de kompensationsskader, hoften kan give :-D

 

A9 *stor fan af kiropraktorer :engel:*

Link til indlæg
Del på andre sites

Afhængig af hvordan hoften sidder, kunne kiropraktor og svømning i forening gøre underværker :5up: Det bilder jeg mig i al fald ind, at kombinationen gjorde for Jacki :genert:

 

Og kan det ikke hjælpe direkte på hoften, kan det være godt for at løse op for nogle af de kompensationsskader, hoften kan give :-D

 

A9 *stor fan af kiropraktorer :engel:*

 

Jeg vil klart overvejer kiropraktor, når vi lige er kommet cartrophen-kuren igennem.

 

Hvem har vi på denne side af Storebælt? Jeg kører gerne så langt som Århus

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en møg-besked at få Dorte, ikke lige hvad man håber på :cry: :ae:

 

Men som andre også skriver, nu skal i lige over det første og største chok og så begynder en ny hverdag. Bare det at få lagt nogle gode planer for hvad i kan gøre i fremtiden, hjælper meget på ens humør for så føler man sig ikke så forbandet hjælpeløs.

 

Alt-i-alt lyder det som gode planer i har :-D og ja, svømning, kosttilskud, kiropraktor (som jeg også er svært tilhænger af) og en god stabil vægt og motions mængde når hendes smerter er væk igen er alle ting jeg ville gøre og som jeg ved andre med HD hunde har haft susses med - så pøj med det, Liva lever længe og godt hos dig for sådan er det bare :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv med hoften. Men D-hofter (af hvad jeg ved) kan hunde sagtens leve med når man blot tager de hensyn du nu er igang med.

 

Ang. fys/kiro så har jeg hørt meget godt om Jacob fra Nordre Dyrehospital (Århus Kommune)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil klart overvejer kiropraktor, når vi lige er kommet cartrophen-kuren igennem.

 

Hvem har vi på denne side af Storebælt? Jeg kører gerne så langt som Århus

 

Marianna Bendixen kommer til Kolding ca. 1 gang om måneden - hende er jeg stor fan af, selvom hun ind imellem deler vandene herinde :genert:

 

I Århus området er der Hasselager Dyreklinik og Nordre Dyrehospital - begge uddannet dyrlæger.

 

Hasselager har jeg ingen personlig erfaring med, men han skulle være rigtig dygtig. Jeg har været hos Nordre nogle gange, også dygtig - giver rabat, 4 turs-klippekort til 3 behandlingerspris.

 

Kunne jeg frit vælge vil jeg til hver en tid vælge Marianna, men hun er vist p.t. sygemeldt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Marianna Bendixen kommer til Kolding ca. 1 gang om måneden - hende er jeg stor fan af, selvom hun ind imellem deler vandene herinde :genert:

 

I Århus området er der Hasselager Dyreklinik og Nordre Dyrehospital - begge uddannet dyrlæger.

 

Hasselager har jeg ingen personlig erfaring med, men han skulle være rigtig dygtig. Jeg har været hos Nordre nogle gange, også dygtig - giver rabat, 4 turs-klippekort til 3 behandlingerspris.

 

Kunne jeg frit vælge vil jeg til hver en tid vælge Marianna, men hun er vist p.t. sygemeldt :(

 

Darly ved Hasselager er dygtig. Jeg fretrækker Jakob fordi jeg oplever ham som lidt mere grundig og "hunde-minded", hvorimod Darly er meget lige på og hårdt agtig - hvis det giver mening :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en dum bedømmelse :cry: :ae:

 

Men som andre nævner, er der heldigvis mange muligheder for at hjælpe Liva :-D

 

Men halter hun mest når hun rejser sig, f.eks. efter hvile og er kold i krop og led - eller er det en konstant halten???

For så ville et dækken fra Back-On-Track måske være en mulighed???

 

Ved godt at nogle af tingene er dyre, men hvis det kunne hjælpe Liva, så gør det jo ikke noget at foreslå det ;-)

 

Og jeg tænker også kiropraktor, har selv gode erfaringer fra mine egne hunde. For hvis hun har smerter i benet, så kan det næsten ikke undgåes at hun istedet overbelaster den anden side for at kempensere for smerterne, og derfor bliver "skæv" i kroppen...

 

Svømning er også godt - men kun så længe at hun ligger rigtigt i vandet. Og altså ikke svømmer opad (ligger skråt i vandet, med bagkroppen lavest). Derfor er det også en god ide at bruge en sikkerhedsvest til hende når hun svømmer, som hjælper hende med at ligge rigtigt - også selvom hun skulle være en erfaren svømmer.

 

Mht. tilskud har jeg selv brugt (til mine hunde ;-)):

 

Hokamix Gelenk+ - men det er meget forskelligt hvorvidt hundene gider spise det... nogen kan lide det, andre ikke...

 

Vital Animin

 

Body Boost fra Olivers

 

Fiskeolie, enten Grizzly vildlakseolie eller den fra Olivers

 

 

Og så husk at holde hende slank, og bliv ved med at holde hende fit for fight med gåture og træning - men tilpasset til hendes hofte... :blink:

 

Og jeg kender også flere hunde med D-E hofter som lever et aktivt og smertefrit liv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv en dum bedømmelse :cry: :ae:

 

Men som andre nævner, er der heldigvis mange muligheder for at hjælpe Liva :-D

 

Men halter hun mest når hun rejser sig, f.eks. efter hvile og er kold i krop og led - eller er det en konstant halten???

For så ville et dækken fra Back-On-Track måske være en mulighed???

 

Det er når hun rejser sig. Det foretager sig hurtigt. Men det skulle jo helst ikke blive hele tiden.

 

 

Ved godt at nogle af tingene er dyre, men hvis det kunne hjælpe Liva, så gør det jo ikke noget at foreslå det ;-)

 

Foreslå bare løs - jeg suger det hele til mig og er jer dybt taknemmelig. Det er jo noget af det bedste ved HF; der ligger så mange erfaringer og så meget viden hos brugerne, som vi deles om.

 

Og jeg tænker også kiropraktor, har selv gode erfaringer fra mine egne hunde. For hvis hun har smerter i benet, så kan det næsten ikke undgåes at hun istedet overbelaster den anden side for at kempensere for smerterne, og derfor bliver "skæv" i kroppen...

 

Svømning er også godt - men kun så længe at hun ligger rigtigt i vandet. Og altså ikke svømmer opad (ligger skråt i vandet, med bagkroppen lavest). Derfor er det også en god ide at bruge en sikkerhedsvest til hende når hun svømmer, som hjælper hende med at ligge rigtigt - også selvom hun skulle være en erfaren svømmer.

 

Jeg ved faktisk ikke hvordan hun ligger i vandet - sådan helt præcist. Har siddet og kigget Jeanettes billeder af hende igennem, men der er ikke rigtig noget, hvor hun bare svømmer.

 

Mht. tilskud har jeg selv brugt (til mine hunde ;-)):

 

Hokamix Gelenk+ - men det er meget forskelligt hvorvidt hundene gider spise det... nogen kan lide det, andre ikke...

 

Vital Animin

 

Body Boost fra Olivers

 

Fiskeolie, enten Grizzly vildlakseolie eller den fra Olivers

 

Hun får allerede Grizzly olien og jeg har bestilt Luposan Gelenk (den var tilbud på Zooplus)

 

Og så husk at holde hende slank, og bliv ved med at holde hende fit for fight med gåture og træning - men tilpasset til hendes hofte... :blink:

 

Og jeg kender også flere hunde med D-E hofter som lever et aktivt og smertefrit liv :-D

 

Vi fortsætter den slankekur, hun er på, så vi kommer ned på 31 kg, som dyrlægen gerne vil have hende ned på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak og hyggeligt at se dig her

 

Hvad er det for noget mobility noget. Har du et link eller noget?

 

 

 

Mobility er noget jeg køber hos min dyrlæge og det er det der har fungeret bedst ved mine hunde.

Har prøvet hokamix genelnk men det gider de ikke blive ved med at spise..

Og det er da trods alt labber....:lun:

 

Her er et link til mobility

Mobility for Dogs - equistro.dk

 

Tak også hyggeligt at "se" jer igen..ss:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mobility er noget jeg køber hos min dyrlæge og det er det der har fungeret bedst ved mine hunde.

Har prøvet hokamix genelnk men det gider de ikke blive ved med at spise..

Og det er da trods alt labber....:lun:

 

Her er et link til mobility

Mobility for Dogs - equistro.dk

 

Tak også hyggeligt at "se" jer igen..ss:banan:

 

Hejsa:-D Jeg vidste ikke, du også var herinde:-D

 

Hvad koster det der Mobility?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...