Hop til indhold

Vandtætte sko


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Kan I anbefale nogle gode vandtætte travesko til at gå tur m/hunden?

 

Umiddelbart ville jeg "bare" vælge nogle i Gore-Tex, men min far har nogle sko til 1.400,- i Gore-Tex, som ikke er vandtætte, selvom de burde have været det :???: Han har fået dem byttet een gang på butikkens regning, men det er også galt med de nye. Så bare fordi det er Gore-Tex og halvpebret kan man åbenbart ikke stole på, at de er vandtætte.

 

Så har I nogle gode erfaringer, I vil dele ud af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan I anbefale nogle gode vandtætte travesko til at gå tur m/hunden?

 

Umiddelbart ville jeg "bare" vælge nogle i Gore-Tex, men min far har nogle sko til 1.400,- i Gore-Tex, som ikke er vandtætte, selvom de burde have været det :???: Han har fået dem byttet een gang på butikkens regning, men det er også galt med de nye. Så bare fordi det er Gore-Tex og halvpebret kan man åbenbart ikke stole på, at de er vandtætte.

 

Så har I nogle gode erfaringer, I vil dele ud af?

 

Jeg købte i mandags de her Haglöfs Trail 2 q mid | Støvler | Vandre & fritidsfodtøj - q | Friluftslageret de er gode at gå i og så er de jo på tilbud for øjeblikket :5up: jeg håber at de er vandtætte nu det er gore-tex men jeg har endnu ikke vadet igennem de helt store vandpytter så jeg kan ikke helt garantere det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have et par støvler du kan bruge hele året under alle forhold så kan jeg varmt anbefale Ecco Track Ultimate.

Det er en kanon støvle, som også kan holde fusserne varme om vinteren.

Og Gore-Tex membranen i den er vandtæt, mine har været i vandpytter så dybe at der var vand til kanten af skaftet, uden at mine fødder blev den mindste smule våde.

Og så er de gode til at gå langt i. Jeg brugte mine da jeg gik Nijmegenmarchen (4x40 km) sidste sommer og i år hvor jeg gik Airborn-marchen.

Shoesonline.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vil have et par støvler du kan bruge hele året under alle forhold så kan jeg varmt anbefale Ecco Track Ultimate.

Det er en kanon støvle, som også kan holde fusserne varme om vinteren.

Og Gore-Tex membranen i den er vandtæt, mine har været i vandpytter så dybe at der var vand til kanten af skaftet, uden at mine fødder blev den mindste smule våde.

Og så er de gode til at gå langt i. Jeg brugte mine da jeg gik Nijmegenmarchen (4x40 km) sidste sommer og i år hvor jeg gik Airborn-marchen.

Shoesonline.dk

 

Tak, men jeg vil hellere have sko end støvler :-D Til vinter har jeg faktisk et par gode støvler, så det er mere til det våde forår/efterår, jeg mangler.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg købte i mandags de her Haglöfs Trail 2 q mid | Støvler | Vandre & fritidsfodtøj - q | Friluftslageret de er gode at gå i og så er de jo på tilbud for øjeblikket :5up: jeg håber at de er vandtætte nu det er gore-tex men jeg har endnu ikke vadet igennem de helt store vandpytter så jeg kan ikke helt garantere det :blink:

 

Har du fået hoppet i nogle vandpytter med dine nye sko :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt vild med mine Lacrosse... :hjerte:

 

Hampton La Crosse Gummistøvle Butik og netbutik. Hotline 30299007.

 

Det er godt nok nærmest gummistøvle, men de er faktisk rigtig gode at gå i. Det eneste minus er, at de er lidt for tætte til at ha' på i mange timer. Jeg bruger dem til nærmest alt - stævner, gåture, træning, undervisning. Dog ikke på agilitybanen!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte i mandags de her Haglöfs Trail 2 q mid | Støvler | Vandre & fritidsfodtøj - q | Friluftslageret de er gode at gå i og så er de jo på tilbud for øjeblikket :5up: jeg håber at de er vandtætte nu det er gore-tex men jeg har endnu ikke vadet igennem de helt store vandpytter så jeg kan ikke helt garantere det :blink:

Haglöf plejer at være et super godt mærke, så dem vil du nok blive glade for! Ellers har jeg god erfaring med støvler købt i min lokale jagt/fiskeributik - de kan sagtens tage en del vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Lacrosse gummistøvler uden skaft. Køber dem et nummer eller to for store. SÅ der der luftcirkulation omkring fødderne om sommeren, og plads til en skisok forår og efterår.

 

Jeg har ellers nemt kunnet slide 2-3 par almindelige gummistøvler (Viking e.l.) i løbet af et år... Men mine Lacrosse holder fødderne helt tørre fra vinter til vinter.

Undgå at bruge dem i streng frost, og køb den flydende special-imprægnering med. Så undgår du de små revner i gummiet. Og så holder de måske i flere år...

 

Gummistøvler

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Lacrosse gummistøvler uden skaft. Køber dem et nummer eller to for store. SÅ der der luftcirkulation omkring fødderne om sommeren, og plads til en skisok forår og efterår.

 

Jeg har ellers nemt kunnet slide 2-3 par almindelige gummistøvler (Viking e.l.) i løbet af et år... Men mine Lacrosse holder fødderne helt tørre fra vinter til vinter.

Undgå at bruge dem i streng frost, og køb den flydende special-imprægnering med. Så undgår du de små revner i gummiet. Og så holder de måske i flere år...

 

Gummistøvler

 

Jeg er også stor fan af de korte Lacrosse - gik stort set ikke i andet i vinters. Med en tyk sok kunne jeg sagtens holde varmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt vild med mine Lacrosse... :hjerte:

 

Hampton La Crosse Gummistøvle Butik og netbutik. Hotline 30299007.

 

Det er godt nok nærmest gummistøvle, men de er faktisk rigtig gode at gå i. Det eneste minus er, at de er lidt for tætte til at ha' på i mange timer. Jeg bruger dem til nærmest alt - stævner, gåture, træning, undervisning. Dog ikke på agilitybanen!

 

MVH Korvis

 

Jeg er helt enig. De føles ligesom kondisko. Man får bare sure tæer, hvis man har dem på i mange timer:slem:

Man skal huske, at købe sådan noget til at sprøjte dem med ellers revner de hurtigt. ( De er lavet af natur gummi)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke besværligt at gå i sko, der er 1-2 numre for store?

 

Nø... :shock:.. Det vænner man sig til.. Nu bruger jeg i forvejen et stort nummer. Så er det ikke så meget mere voldsomt at lægge et par numre til.:mrgreen: Og jeg har en meget "fodformet" fod...

 

Og støvlerne sidder egentlig ret godt omkring anklerne, med en elastik-kant. Så det holder dem på plads, så jeg ikke kurer rundt indeni dem..

 

Hellere for store end at blive brændende varm og klam om tæerne om sommeren (morgendug..:roll:). Der kan jo uheldigvis sagtens være vådt på marken selv om luften er lun.

 

Jeg synes slet ikke at jeg får svedte tæer, selv om jeg har støvlerne på i flere timer. Hvis sokkerne er klamme når jeg kommer hjem, så er der hul i støvlerne= Nye støvler:roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Plychen

Jeg har lige købt MuckBoots med neophrenskaft, det er det bedste støvle/sko køb nogen sinde.

De sidder på foden som en gummisko, man kan løbe i dem og have dem på i mange timer uden at blive irriteret nogen steder på foden. Man træder ikke sokkerne ned eller noget, de sidder perfekt!

 

Jeg købte mine i englang da det var temmelig en del billigere der end i Danmark!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige købt MuckBoots med neophrenskaft, det er det bedste støvle/sko køb nogen sinde.

De sidder på foden som en gummisko, man kan løbe i dem og have dem på i mange timer uden at blive irriteret nogen steder på foden. Man træder ikke sokkerne ned eller noget, de sidder perfekt!

 

Jeg købte mine i englang da det var temmelig en del billigere der end i Danmark!

 

Lyder gode :-) Har du et link?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du fået hoppet i nogle vandpytter med dine nye sko :mrgreen:

 

tjah de holdt i ca 3 uger så var der en syning der gik op så nu er de til reparation :???: jeg håber meget at der ikke opstår problemer med det da en hvis lille labradorhvalp har ædt kvitteringen på at de blev indleveret :damn:jeg har dog stumperne af sedlen liggende så dem kan jeg aflevere i butikken :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

tjah de holdt i ca 3 uger så var der en syning der gik op så nu er de til reparation :???: jeg håber meget at der ikke opstår problemer med det da en hvis lille labradorhvalp har ædt kvitteringen på at de blev indleveret :damn:jeg har dog stumperne af sedlen liggende så dem kan jeg aflevere i butikken :mrgreen:

 

Hmm, det lyder ikke lovende, hvis de allerede er gået i stykker efter 3 uger, men det kan selvfølgelig være, du bare har været uheldig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det lyder ikke lovende, hvis de allerede er gået i stykker efter 3 uger, men det kan selvfølgelig være, du bare har været uheldig.

 

ej for at være fair så er det ikke selve skoen den er gal med, det er den del snørrebåndene skal igennem. Det er møgirriterende fordi skoen ikke kan snørres ordentlig til, men de er stadig rigtig gode at gå i og absolut vandtætte. Så jeg håber det bare var en produktionsfejl og jeg får dem tilbage i perfekt stand :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...