Hop til indhold

Må jeg be' om billeder af Jeres hund med mundkurv?


LilleBali
 Share

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du skal måske overveje disse dråber: http://www.*******.dk/pleje-46/beroligende-199/serene-um-draaber-100ml-3461.html

 

De gør ikke træningen for dig, men de kan måske hjælpe lidt på hendes stress, så hun har nemmere ved, at slappe af og forholde sig til dig i de forskellige situationer. Det er næsten ren øko-hippie :-)

 

Edit, ****** skal byttes ud med dog city (i et ord).

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal måske overveje disse dråber: http://www.*******.dk/pleje-46/beroligende-199/serene-um-draaber-100ml-3461.html

 

De gør ikke træningen for dig, men de kan måske hjælpe lidt på hendes stress, så hun har nemmere ved, at slappe af og forholde sig til dig i de forskellige situationer. Det er næsten ren øko-hippie :-)

 

Edit, ****** skal byttes ud med dog city (i et ord).

Hun får allerede Serene UM, men tak for linket :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres indlæg, blev rigtig glad og rørt. Lige da jeg kom ind og så at der var +20 besvarelser frygtede jeg at det havde udviklet sig til en hidsig debat om at KarinaHund ikke burde gå med mundkurv og at jeg bare skulle tage mig sammen eller lignende :oops: Er simpelthen så ked af at min lille Prinsesse er bleven en hund der gør udfald :cry: Hun har alle dage haft temperament, er aldrig blevet overfaldet (:x:) men det virker som om hun let bliver stresset og gerne vil forsvare mig samtidig. Og hun vil SLET ikke finde sig i noget fra andre hunde, og bider hellere end at bede dem om at smutte :cry: Og det er bare ikke i orden. Desværre er min største frygt at hun skal gøre skade på en anden hund, og det er det eneste jeg fokuserer på, istedet for at bevare roen :damn: Nogen tænker sikkert haha, sådan en lille hund kan da ikke gøre skade, men Jer der har mødt hende har nok en anden mening :genert:

Det blev lidt længere end regnet med, men ihvertfald, tak for Jeres støtte :lun:

 

EDIT: Forresten, har snakket med sælger, fra Shop4dogs(han ringede sgu til mig :5up:), og de ser om de kan bestille en mindre hjem til mig. De har hele vejen igennem ydet genial service, og jeg vil have en mundkurv med metal'bur' så jeg kan give hende godbidder. Hun skal jo gerne kunne belønnes for ønsket adfærd :blink: Jeg vil ikke have en af de mundkurve der holder hendes mund lukket helt til, så hun hverken kan halse eller åbne munden :???:

 

Jeg tænker lidt på om hun måske kan have ondt et sted???

 

Jeg er klar over at terriers, og JRT, kan have en kort lunte... Men med en så voldsom adfærd, ville jeg nok tjekke om det var noget andet end bare temperamentet den var gal med...

 

Har selv haft to hunde, som var smerte-aggressive, og ved hvordan det føles når ens hund laver udfald og har en aggressiv adfærd :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Får hun SereneUm i pilleform?

jeg har nemlig rigtig god erfaring med den flydende udgave, så prøv evt. også den :blink:

 

også tænkte jeg lidt, at det måske kunne være en god ide at hun får leverpølse på tube når hun skal ha' mundkurven på?

Flipsedyret vil ihvertfald både hoppe på tungen og slå baglæns saltomotaler for det :banan:

tænker bare at det vil være nemmere at give hende en godbid ud af en tube end række en kiks eller andet ind mellem "tremmerne"? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt på om hun måske kan have ondt et sted???

 

Jeg er klar over at terriers, og JRT, kan have en kort lunte... Men med en så voldsom adfærd, ville jeg nok tjekke om det var noget andet end bare temperamentet den var gal med...

 

Har selv haft to hunde, som var smerte-aggressive, og ved hvordan det føles når ens hund laver udfald og har en aggressiv adfærd :ae:

Det har jeg selv tænkt på, men har forkastet tanken da hun sagtens kan lege med min anden hund Marco, med kendte 'hundevenner' og hunde i mindre forsamlinger. Det er, undtaget én gang, sket i større hundeforsamlinger at hun var aggressiv. Jeg tolker det som en art stressreaktion, da hun som sagt sagtens kan løbe/lege til daglig uden problemer.

Og tak for din sympati :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Får hun SereneUm i pilleform?

jeg har nemlig rigtig god erfaring med den flydende udgave, så prøv evt. også den :blink:

Ja, det gør hun. Når vi løber tør, tror jeg da at jeg vil skifte over til dråberne så :5up: Men sys nu faktisk at jeg KAN mærke forskel på hendes stressniveau efter hun har fået pillerne, selvom hun stadig kan blive stresset.

 

også tænkte jeg lidt, at det måske kunne være en god ide at hun får leverpølse på tube når hun skal ha' mundkurven på?

Flipsedyret vil ihvertfald både hoppe på tungen og slå baglæns saltomotaler for det :banan:

tænker bare at det vil være nemmere at give hende en godbid ud af en tube end række en kiks eller andet ind mellem "tremmerne"? :genert:

 

det var faktisk en god idé :5up: fumlede en del med godbidderne, og Karina sys også de er svære at få fat i :genert: hvor køber jeg det henne?
Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg selv tænkt på, men har forkastet tanken da hun sagtens kan lege med min anden hund Marco, med kendte 'hundevenner' og hunde i mindre forsamlinger. Det er, undtaget én gang, sket i større hundeforsamlinger at hun var aggressiv. Jeg tolker det som en art stressreaktion, da hun som sagt sagtens kan løbe/lege til daglig uden problemer.

Og tak for din sympati :kys:

Tilføjelse: Og hun leger gerne voldsomt, både med Marco og med sine hundevenner. Hun er en glad lille springbønne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

:5up: Herfra også, de få gange Wash har lavet noget har jeg også reageret totalt uhensigtmæssigt (og han har aldrig ment det seriøst :oops:), så det er totalt sejt at du tager skridtet (især når mundkurve nu har en tendens til at tolkes negativt)

Mht. de der stofmundkurve så er det virkelig godt at du ikke valgte sådan en, de må jo kun bruges i meget begrænsede tidsperioder (hunden kan jo ikke komme af med varmen i sådan en).

 

De store (grimme) i metal bruges også af lurecoursing folk, så de må jo være rimelig fornuftige, hvis tosserne kan spæne rundt med dem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det gør hun. Når vi løber tør, tror jeg da at jeg vil skifte over til dråberne så :5up: Men sys nu faktisk at jeg KAN mærke forskel på hendes stressniveau efter hun har fået pillerne, selvom hun stadig kan blive stresset.

 

det var faktisk en god idé :5up: fumlede en del med godbidderne, og Karina sys også de er svære at få fat i :genert: hvor køber jeg det henne?

 

 

Jeg købte det på zooplus i England, men du kan jo også prøve det der tunguf på tube som kan fås herhjemme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Herfra også, de få gange Wash har lavet noget har jeg også reageret totalt uhensigtmæssigt (og han har aldrig ment det seriøst :oops:), så det er totalt sejt at du tager skridtet (især når mundkurve nu har en tendens til at tolkes negativt)

Mht. de der stofmundkurve så er det virkelig godt at du ikke valgte sådan en, de må jo kun bruges i meget begrænsede tidsperioder (hunden kan jo ikke komme af med varmen i sådan en).

 

De store (grimme) i metal bruges også af lurecoursing folk, så de må jo være rimelig fornuftige, hvis tosserne kan spæne rundt med dem :)

Tak skal du ha' :-D Er glad for at jeg ikek er den eneste der kan komme til at reagere uhensigtsmæssigt, det er rart at vide :genert: det er altså svært (for mig) at bevare overblikket når min elskede Prinsesse bliver forvandlet til en hysterisk kamphund (no offence til jer med 'kamphunde' I ved jeg elsker Jeres hunde :lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

fra en der har "siddet i klemme" mellem tænderne på en jrt, kan jeg kun sige Tak for din betænksomhed :mrgreen: -de har altså uproportionelt store tænder og ret stærke kæber :genert: for ikke at tale om hvor hurtige de er!! :lol: (det var et dybt sår som blødte temmelig meget :genert:)

Håber du får en kurv der passer hende lidt bedre, og at træningen giver pote :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

fra en der har "siddet i klemme" mellem tænderne på en jrt, kan jeg kun sige Tak for din betænksomhed :mrgreen: -de har altså uproportionelt store tænder og ret stærke kæber :genert: for ikke at tale om hvor hurtige de er!! :lol: (det var et dybt sår som blødte temmelig meget :genert:)

Håber du får en kurv der passer hende lidt bedre, og at træningen giver pote :5up:

Du har helt ret :lol: og tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest vil jeg gerne give ros, for at du tager konsekvensen og giver din hund munkurv på, når du føler det er nødvendigt..

 

Rigtig mange ejere af rigtig mange hunde kunne virkelig lære noget af dig!!!

 

Men når det er sagt er den ALT for stor. Den ser ud som om den kunne passe Basse?!?!

 

Men mål den og sammenlign, de har uden tvivl sendt en forkert.

Jeg går ud fra du skulle måle din hund 6 steder?.. Så kan du bare måle efter på kurven ;)

 

Jeg har samme type til Basse (den kan ses i mit album) og det er den jeg foretrækker.

Den er lidt tung (200 gram ER altså meget i ansigtet) og hun skulle vænne sig til den, men den har kun et berøringspunkt og er virkelig nem for hende.

 

Jeg har også haft købt en af dem i læder, de billige man kan få i f.eks Maxizoo, så hun har en at bruge når hun er fri, men den har bare SÅ mange berøringspunkter, og er hård og strid, så den brydes jeg mig altså ikke sååå meget om..

 

Men hvor meget vejer din hund? Hun ligner jo en lille vaps. Og vejer hunden kun 8 kg, så er en mundkurv på 200 gram altså rigtig meget at bære rundt på med sit ansigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg lige læst alle indlæg igennem :)

 

Jeg vil fraråde tunguf på dåse som belønning. For det første tror jeg det er skidesvært gennem tremmerne (men kan da lige prøve senere) og for det andet bryder hunden sig ikke om når kurven støder ind i noget.

Det Basse mest skulle vænne sig til, var at ting reelt var tættere på end hun beregnede. Det samme gælder tunguf på tube, som oven i købet er metal der vil give en dårlig lyd..

 

Jeg giver godbidder i det midterste hul på kurven.

 

Jeg holder godbidden mellem tommel- og langefinger, drejer så hånden så håndfladen er nedad mod jorden, bruger pegefingeren til at støtte mod tremmerne (Basse forsøger at hjælpe, hvilket gør at hun trækker hoved og kurv en anelse nedaf, derfor holder jeg fast i den) og så stikker jeg godbidden ind, hvor en lang tunge så kommer og tager den.

Det tog nogle dage og noget samarbejde, for de skal ikke kun doseres anderledes, de skal også modtages anderledes for hunden. Derfor har Basse lært at gøre som en frø og lige tage tungen ud for at tage imod..

 

Næste gang jeg er hos min veninde kan vi lige lave et par billeder, for jeg har efterhånden beskrevet det her flere steder :P

 

 

p.s. de billeder hvor jeg gider godbidder i mit album, er fra første gang hun havde den på, så det er VIRKELIG ukoordineret. Men når hunden skal lære at tage imod dem, er det en fordel med lidt lange ting..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maik friedrichsen

hej anja

du har fulstændig ret den er for stort, men den var den enneste som jeg kunne få som ikke passede ham. men jeg har nu bestillt nogen nye til alle 3. i tyskland ved www. bulldogshop.de af leder. den gang vor loven kom ud kunne jeg bare ikke købe nogen andere.

mvh. maik

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest vil jeg gerne give ros, for at du tager konsekvensen og giver din hund munkurv på, når du føler det er nødvendigt..

 

Rigtig mange ejere af rigtig mange hunde kunne virkelig lære noget af dig!!!

 

Men når det er sagt er den ALT for stor. Den ser ud som om den kunne passe Basse?!?!

 

Men mål den og sammenlign, de har uden tvivl sendt en forkert.

Jeg går ud fra du skulle måle din hund 6 steder?.. Så kan du bare måle efter på kurven ;)

 

Jeg har samme type til Basse (den kan ses i mit album) og det er den jeg foretrækker.

Den er lidt tung (200 gram ER altså meget i ansigtet) og hun skulle vænne sig til den, men den har kun et berøringspunkt og er virkelig nem for hende.

 

Jeg har også haft købt en af dem i læder, de billige man kan få i f.eks Maxizoo, så hun har en at bruge når hun er fri, men den har bare SÅ mange berøringspunkter, og er hård og strid, så den brydes jeg mig altså ikke sååå meget om..

 

Men hvor meget vejer din hund? Hun ligner jo en lille vaps. Og vejer hunden kun 8 kg, så er en mundkurv på 200 gram altså rigtig meget at bære rundt på med sit ansigt..

Tusind tak for din ros, det varmer meget :lun: Nu skal jeg lige se om jeg husker at svare på dine spørgsmål, ellers må du sige til ;-) Jeg skulle IKKE måle Karina, de bestilte en hjem til hende udfra jeg fortalte dem hvad race hun er. Det skal lige siges at vi aftalte at kunne hun ikke passe den, måtte jeg naturligvis gerne sende den retur :5up: Det med berøringspunkter... Vil du uddybe det? Tror ikke helt jeg forstår hvad du mener :oops: Hun vejer faktisk kun lige lidt under 8 kg, så hun er jo en lille vaps, men gad vide om ikke selve kurven vejer det mindre? :hmm: Må lige veje den. Dernæst, jo, den er for stor, og jeg har aftalt med sælger at han; 1) lige sender en mail hvor han beskriver hvor og hvordan jeg skal måle hende. 2) dernæst bestiller en mundkurv hjem, HVIS de fåes i hendes lille størrelse 3) som vi (Karina og jeg) så kan tage til Vollsmose og prøve den 7/10, hvor sælger alligevel skal ud med en del mundkurve (:hmm:)

Så har jeg lige læst alle indlæg igennem :)

 

Jeg vil fraråde tunguf på dåse som belønning. For det første tror jeg det er skidesvært gennem tremmerne (men kan da lige prøve senere) og for det andet bryder hunden sig ikke om når kurven støder ind i noget.

Det Basse mest skulle vænne sig til, var at ting reelt var tættere på end hun beregnede. Det samme gælder tunguf på tube, som oven i købet er metal der vil give en dårlig lyd..

 

Jeg giver godbidder i det midterste hul på kurven.

 

Jeg holder godbidden mellem tommel- og langefinger, drejer så hånden så håndfladen er nedad mod jorden, bruger pegefingeren til at støtte mod tremmerne (Basse forsøger at hjælpe, hvilket gør at hun trækker hoved og kurv en anelse nedaf, derfor holder jeg fast i den) og så stikker jeg godbidden ind, hvor en lang tunge så kommer og tager den.

Det tog nogle dage og noget samarbejde, for de skal ikke kun doseres anderledes, de skal også modtages anderledes for hunden. Derfor har Basse lært at gøre som en frø og lige tage tungen ud for at tage imod..

 

Næste gang jeg er hos min veninde kan vi lige lave et par billeder, for jeg har efterhånden beskrevet det her flere steder :P

 

 

p.s. de billeder hvor jeg gider godbidder i mit album, er fra første gang hun havde den på, så det er VIRKELIG ukoordineret. Men når hunden skal lære at tage imod dem, er det en fordel med lidt lange ting..

Tak for din uddybende forklaring :5up: Det med fed; dog ved jeg ikke om det er en tastefejl, eller om du mener at både tunguf på tube og på dåse er en dårlig ide? Vil glæde mig til at se billeder af Jer, og vil da lige gå ind i dit album og kigge også :-D Og så må vi vist bare igang med at øve godbidshapsning, men må nok hellere vente til vi har fået den rette mundkurv :5up: Igen, tusind tak for dine indlæg :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej anja

du har fulstændig ret den er for stort, men den var den enneste som jeg kunne få som ikke passede ham. men jeg har nu bestillt nogen nye til alle 3. i tyskland ved www. bulldogshop.de af leder. den gang vor loven kom ud kunne jeg bare ikke købe nogen andere.

mvh. maik

Tak for link, det vil jeg også lige kigge på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...