Hop til indhold

Må jeg be' om billeder af Jeres hund med mundkurv?


LilleBali
 Share

Recommended Posts

Sad og tænkte at hunde der løber lurecoursing jo af og til må have mundkurv på når de løber sammen.

 

Fandt så lige et billede her af en PRT med en af de mundkurve på

Sofahund - muzzle ilvie

 

og synes egentligt den ser okay komfortabel ud, måske værd at kigge nærmere på?

 

Hatten af for dig at du giver prinsessen mundkurv på i situationer du føler det nødvendigt, pøj pøj med træningen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst maik friedrichsen
Tak :kys: Havde dog fundet frem til deres mundkurve, men synes kun de har én størrelse? Og kønne er de måske heller ikke :genert:

hej

det er jo smag sag, jeg kan lig dem og dem kan man stille på alså størrelse. i dansk er jeg en klaphat:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, efter en rigtig skod oplevelse i dag, ser det ud til at det IKKE kun er i større hunde-forsamlinger Karina skal bære mundkurv. Fremover (når jeg får den hjem) bliver det på hver gåtur :cry:

Jeg gider ikke fortælle om det lige i aften, men når jeg har fået oplevelsen lidt på afstand skal jeg nok dele den med jer :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, efter en rigtig skod oplevelse i dag, ser det ud til at det IKKE kun er i større hunde-forsamlinger Karina skal bære mundkurv. Fremover (når jeg får den hjem) bliver det på hver gåtur :cry:

Jeg gider ikke fortælle om det lige i aften, men når jeg har fået oplevelsen lidt på afstand skal jeg nok dele den med jer :megaked:

 

:ae: til dig. Husk nu IKKE at bebrejdre dig selv for det der sker, selvom du er ked af det. Det er frustrerende ikke at kunne finde ud af hvorfor og hvornår Karina reagerer som hun gør.

Ville ønske jeg kunne hjælpe.

Vi må se hvad der sker, når du får en passende mundkurv til hende.

Og husk ikke at lade de dårlige oplevelser overskygge de gode. Hun hygger sig med mange andre hunde, og kunne sikkert også have leget med lille Felix i dag. Han er hvalp, og hele stemningen ved mødet var afslappet.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: til dig. Husk nu IKKE at bebrejdre dig selv for det der sker, selvom du er ked af det. Det er frustrerende ikke at kunne finde ud af hvorfor og hvornår Karina reagerer som hun gør.

Ville ønske jeg kunne hjælpe.

Vi må se hvad der sker, når du får en passende mundkurv til hende.

Og husk ikke at lade de dårlige oplevelser overskygge de gode. Hun hygger sig med mange andre hunde, og kunne sikkert også have leget med lille Felix i dag. Han er hvalp, og hele stemningen ved mødet var afslappet.

Jeg turde bare ikke lade hende gøre det :megaked: Jeg føler altså jeg mister tillid til hende, og det føles godt nok frygteligt :cry:

Men tusind tak for din opbakning, det betyder meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine følelser sidder vist lidt udenpå tøjet ligenu :oops:

 

Nu ved jeg ikke lige præcist hvad der er sket, og jeg har ikke selv haft oplevelser med hundene, som har givet mig anledning til at være nervøs, men jeg har set mange eksempler, både med hunde og heste, hvor det er klogt at "bære livrem og seler" et stykke tid, så man kan få tilliden og selvtilliden re-etableret.

 

Jeg synes det er super, at du ikke bare lader stå til, eller opgiver og kaster håndklædet i ringen, men søger en løsning, der kan få tingene til at fungere.

Hvis I får en god lang periode, med mundkurv eller hvad der nu skal til, hvor I kan genopbygge tilliden og træne hvad der nu skal trænes for at din hund kan fungere afbalanceret i alle situationer, så er det det hele værd.

 

Hatten af til dig, for at du er villig til at gøre hvad der er nødvendigt for at I kan fungere sammen, og sammen med andre hunde. Det lyder som om dit brugernavn er helt passende!

 

Held og lykke med det hele!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan går det?

Tak :kys: det går sådan bob-bob, både ok og så lidt skidt. "Desværre" har jeg lært at bevare roen under hendes udfald, grundet den erfaring jeg har fået :???: Men det er jo kun godt at jeg kan bevare roen og overblikket, selvom det er baseret på erfaring fra hendes tidligere udfald. jeg har endnu ikke spottet nogen 'rød tråd' der indikerer hvornår og hvorfor, udover jeg synes det er stressbetonet, men det er bare ikke hver gang hun er stresset det sker. Og nogen gange sker det slet ikke (heldigvis :shock:) det jeg mener er bare, at det er lidt svært at se præcist hvornår og hvorfor det sker, for mig. Jeg venter stadig på mundkurv, men overvejer at gå ud og købe en midlertidig af plastic en af de nærmeste dage. Overvejer også adfærdsterapeut for at få en udefrakommende til at se mig og Karina sammen, og få nogle gode input, men det er der slet slet slet slet ikke økonomi til ligenu. Og så skal vi til dyrlæge i næste uge, bare hendes årlige tjek, og får også dyrelægen til at smertetjekke. og så er jeg på mail med en kiropraktor, eller dvs. det VAR jeg, indtil Bill Gates & co. lukkede min hotmail :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys: det går sådan bob-bob, både ok og så lidt skidt. "Desværre" har jeg lært at bevare roen under hendes udfald, grundet den erfaring jeg har fået :???: Men det er jo kun godt at jeg kan bevare roen og overblikket, selvom det er baseret på erfaring fra hendes tidligere udfald. jeg har endnu ikke spottet nogen 'rød tråd' der indikerer hvornår og hvorfor, udover jeg synes det er stressbetonet, men det er bare ikke hver gang hun er stresset det sker. Og nogen gange sker det slet ikke (heldigvis :shock:) det jeg mener er bare, at det er lidt svært at se præcist hvornår og hvorfor det sker, for mig. Jeg venter stadig på mundkurv, men overvejer at gå ud og købe en midlertidig af plastic en af de nærmeste dage. Overvejer også adfærdsterapeut for at få en udefrakommende til at se mig og Karina sammen, og få nogle gode input, men det er der slet slet slet slet ikke økonomi til ligenu. Og så skal vi til dyrlæge i næste uge, bare hendes årlige tjek, og får også dyrelægen til at smertetjekke. og så er jeg på mail med en kiropraktor, eller dvs. det VAR jeg, indtil Bill Gates & co. lukkede min hotmail :evil:

tak for updaten.

 

Med cujo er det også lidt bob bob.

Dog har jeg en teori om at hans reaktion/udfald sker ved hunde han enten ikke kan aflæse (dårligt hundesprog) =usikkerhed eller ved hunde der ikke kan lide ham, så svarer han igen.

Så prøv om du kan aflæse den anden hund

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har jo helt glemt at opdatere Jer herinde. Sidste søndag var vi jo til et LP stævne, Karina var med som gæst, og det gik bare SÅ godt :banan: Jeg valgte at tage hendes stofbur med, masser af godbidder og masser af tyggeting til at aflede. Til at starte med var hun altså noget stresset, hun sad bare inde i sit bur og kiiiiiiggede ud for at holde øje med det hele, og lavede sådan nogen øjne her: :shock: Men alligevel formåede hun altså at have ro på, og jeg kunne mærke at det var en god løsning at have hendes bur med. Efter en times tid cirka, var det tid til at komme ud og strække benene, og det gjorde vi sammen med Gracie, KarinaO. 's hund. Vi valgte at gå lidt væk fra det hele, og så blev der ellers leget igennem :-D Da vi kom tilbage kom Karina i buret, og hun var helt tydelig mere afslappet :5up: Tilsidst, til præmieoverrækkelsen, var Karina med ude, og vi stod og kiggede på, men igen holdte vi os på afstand af de andre hunde og jeg var hele tiden obs på om der kom hunde tæt på. (Nej, jeg var ikke bange eller stresset, var bare obs ;-)) Alt i alt var det bare en perfekt dag, og det gik SÅ godt med Karina :lun: Skal helt sikkert have hendes bur med en anden gang :5up:

Åh ja, i torsdags hentede vi hendes nye mundkurv, og se bare:

DSC00116.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissCharlie

Det ser rigtig godt ud med den nye mundkurv! :-D Den passer hende rigtig godt og virker ikke så skræmmende/negativt som den anden. :5up:

Godt du gør så meget for at det skal blive bedre og være så godt for hende som muligt. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...