Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

 

 

Det skal desværre allerede betales omkring 1. december. Ellers ville det ikke være noget problem. Men om ikke andet må jeg spørge min mor.. Det er fordi vi også skal have et svømmekort (1500 kr), så jeg skal sådan lige jonglere, så jeg kan få det hele til at gå op:-)

 

man kan godt få julegaver på forskud :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er vi kommet hjem fra rallyprøve.

 

Vi fik 92 point, så det var ikke lige de 100 vi satsede på, men dog OK :-D

 

Nana havde en af hendes "jeg gider egentlig ikke" dage og hang lidt i snoren - det fik vi 2 "straf" point for, snusede til en kegle = 3 point, en tøven ved et af skiltene = 1 point og 2 stram line = 2 point :cry:

 

Det der trøster mig lidt er, at en af mine medkursister gik en, efter min mening, super god bane og fik "kun" 95 point.

Og hende der vandt fik 97 point.

 

Så en skrap dommer, der så alt :mrgreen:

 

 

Nej, det lyder som om jeg er total utilfreds og det er jeg bestemt ikke, men alligevel, når jeg nu ved at hun kan bedre :-D

 

1000 tak til FOX for den gode bolle :mums: og hyggeligt selskab (det vi fik snakket - jeg var jo lidt rundt på gulvet, da de lavede om på rækkefølgen)

 

Men for filan, hvor er der lige pludselig mange mennesker man lige kender fra et eller andet hundehalløj. Jeg regnede slet ikke med at møde så mange jeg kender :-D.

 

Velbekommen :mrgreen:

 

Og det har været en dejlig dag :lun: Stjal jo Vilya og havde hende hele dagen :hjerte: Hun satte sig på plads hos en dame der kom gående, hvorefter damen sagde - nøj en fin plads :5up: og så kom jeg til at sige, at hun også var danmarksmester - og så sagde damen - jammen så er det jo Vilya :mrgreen: Der var godt nok mange der var forelsket i hende :mrgreen:

 

Vi sluttede af med kaffe og boller med Trine og jeg fik kysset lidt med Kimmie :lun: og hyggesnakkede lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Min lille Terrier, er bare en fornøjelse at træne Rally med:hjerte:

 

Hun har det største smil på ligeså snart jeg gør tegn til at det er det vi skal igang med.

 

Hun springer nærmest ind på plads, og når vi er færdige med en øvelse, ligner det bare at hun siger " kom nu, vi skal træne mere"..:lun:

 

Hun er gået hen og blevet ret så sej til dæk under gang.:klap:

 

Vi arbejder dog fortsat på at hun skal BLIVE i sit og dæk, når jeg skal gå rundt. Det går fremad, men den lille dame vil HELST have alt med, så nogen gange drejer kroppen altså med! Men det er blevet meget bedre allerede.

 

Men jeg tror faktisk at hun kan blive ret så sej til Rally hvis jeg gør en indsats:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm, jeg har altså rigtig svært ved den plads øvelse (hvor hunden skal sætte sig på venstre side af en). Motor bakker stadig 2 skridt bagud og kommer derved til at sætte sig BAG mig og ikke ved siden.

 

Vi har hele ugen øvet at han skulle stå på plads, og så givet ham godbidden på venstre side af hans hoved, sådan så han drejer hovedet og læner sig ind i mod mig (det at han rører mig og først får klikket der sagde træneren ville give ham ideen om, at ja, berøring var korrekt stilling).

 

Men han forstår det ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været afsted igen i dag. Luna havde været i Herlev og lege først.. Så hun var lidt træt. Men med de rette guffer tror jeg sagtens hun ville kunne præstere..

 

Plukket kylling er en dårlig ide:roll::roll: Det smuldrer:evil::???:

 

Og så fik vi prøvet en tyskervending for første gang i dag.. Den er slet ikke så svær, som jeg gik og frygtede:-D

 

Vi var 7 deltagere og der var lavet 2 baner (det var ikke vores egen træner, der var der i dag) så vi blev delt op i to hold og kunne dermed gå banen igennem flere gange end de 3 gange sidste gang. Og så byttede vi baner undervejs

 

Jeg må nok indrømme, at jeg lige skal se Luna an de næste par gange.. Om hun er for træt til både leg og rally.. For er hun det, så må vi finde et andet sted, at gå til rally. Leg med Binka og Misja er vigtigere...

 

Og ellers må vi bare træne selv og gå op.. Så kan jeg jo få hjælp herinde:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hmmmm, jeg har altså rigtig svært ved den plads øvelse (hvor hunden skal sætte sig på venstre side af en). Motor bakker stadig 2 skridt bagud og kommer derved til at sætte sig BAG mig og ikke ved siden.

 

Vi har hele ugen øvet at han skulle stå på plads, og så givet ham godbidden på venstre side af hans hoved, sådan så han drejer hovedet og læner sig ind i mod mig (det at han rører mig og først får klikket der sagde træneren ville give ham ideen om, at ja, berøring var korrekt stilling).

 

Men han forstår det ikke :vedikke:

 

How goes it med plads øvelsen på din venstre side?

Går det fremad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi har været afsted igen i dag. Luna havde været i Herlev og lege først.. Så hun var lidt træt. Men med de rette guffer tror jeg sagtens hun ville kunne præstere..

 

Plukket kylling er en dårlig ide:roll::roll: Det smuldrer:evil::???:

 

Og så fik vi prøvet en tyskervending for første gang i dag.. Den er slet ikke så svær, som jeg gik og frygtede:-D

 

Vi var 7 deltagere og der var lavet 2 baner (det var ikke vores egen træner, der var der i dag) så vi blev delt op i to hold og kunne dermed gå banen igennem flere gange end de 3 gange sidste gang. Og så byttede vi baner undervejs

 

Jeg må nok indrømme, at jeg lige skal se Luna an de næste par gange.. Om hun er for træt til både leg og rally.. For er hun det, så må vi finde et andet sted, at gå til rally. Leg med Binka og Misja er vigtigere...

 

Og ellers må vi bare træne selv og gå op.. Så kan jeg jo få hjælp herinde:-D

 

Plukket kylling er en dårlig ide ja:-) hehe!

Der er jo rally her : www.aktivthundecenter.dk

Det koster så lige 700 kr for 7 gange, men det er alletiders træning.

 

Jeg er i hvert fald MEGET glad for den træning:blink:

 

Men Rally kan man jo sagtens træne der hjemme når man først har prøvet det et par gange, lært de forskellige skilte osv. og ja ellers er der altid hjælp at hente her inde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hvordan har I indlært øvelsen " Ind at sidde foran" ?

 

Jeg skal igang med at indlære den med Caia. Vi har 4 uger til at vi skal til vores første prøve. Så må nok hellere komme igang :-)

 

Jeg har en ide om hvordan jeg vil træne den, men derfor er det meget spændende at høre hvordan I andre har gjort.. Måske jeg kunne bruge nogen af jeres trænings tips:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har I indlært øvelsen " Ind at sidde foran" ?

 

Jeg skal igang med at indlære den med Caia. Vi har 4 uger til at vi skal til vores første prøve. Så må nok hellere komme igang :-)

 

Jeg har en ide om hvordan jeg vil træne den, men derfor er det meget spændende at høre hvordan I andre har gjort.. Måske jeg kunne bruge nogen af jeres trænings tips:lol:

 

Jeg har brugt håndtegn, først store "armbevægelser" og så gjort tegnet mindre. Nu kan hun det ved at jeg siger "foran".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har brugt håndtegn, først store "armbevægelser" og så gjort tegnet mindre. Nu kan hun det ved at jeg siger "foran".

 

Og du bliver stående? Altså du træder ikke et lille skridt tilbage?

det må man nemlig godt i begynderklassen, men har tænkt at jeg ligeså godt kunne undlade at træde tilbage hvis det kan lade sig gøre...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du bliver stående? Altså du træder ikke et lille skridt tilbage?

det må man nemlig godt i begynderklassen, men har tænkt at jeg ligeså godt kunne undlade at træde tilbage hvis det kan lade sig gøre...:oops:

 

Hvis du kan få hende til det uden, så ville jeg gøre det... for ligeså snart du er i øvet bliver du trukkter for det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du bliver stående? Altså du træder ikke et lille skridt tilbage?

det må man nemlig godt i begynderklassen, men har tænkt at jeg ligeså godt kunne undlade at træde tilbage hvis det kan lade sig gøre...:oops:

 

Det mener jeg ikke at jeg gjorde - for så skal jeg til at pille det af igen senere og jeg er et kvaj til at lægge vaner væk :mrgreen:

Jeg kommer tit til at klappe mig på låret, når hun skal på plads :rolleyes:

 

Caia kan helt sikkert følge en finger - kan du ikke lære hende det sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det mener jeg ikke at jeg gjorde - for så skal jeg til at pille det af igen senere og jeg er et kvaj til at lægge vaner væk :mrgreen:

Jeg kommer tit til at klappe mig på låret, når hun skal på plads :rolleyes:

 

Caia kan helt sikkert følge en finger - kan du ikke lære hende det sådan?

 

Tjo, det kunne jeg vel egentlig godt:blink:

Jeg må prøve mig frem.

Hun skal "bare" lære ikke at sidde skævt..:rolleyes:

 

Og enig, der er ingen grund til at skulle lære noget, for dernæst at fjerne det igen. Jeg får også dårlige vaner ret så hurtigt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC, skal du også til prøve d.19 nov. i Kr.Hyllinge?

 

 

Nope, for Caia og jeg skal til HTM konkurrence både den 20 + 21 november, så synes det ville blive for meget :-)

 

Vi skal den 14 november i albertslund hvor Frank er dommer.

 

Skal I den 19?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope, for Caia og jeg skal til HTM konkurrence både den 20 + 21 november, så synes det ville blive for meget :-)

 

Vi skal den 14 november i albertslund hvor Frank er dommer.

 

Skal I den 19?

 

Hey, der kommer Djæs og jeg også......

 

Da jeg meldt til min første prøve i september, skulle jeg bare prøve at gå til en prøve og jeg regnede ikke med, at jeg ville forsøge mig igen....

 

Og nu skal vi til prøve den 23/10, 13/11 og den 19/11 :mrgreen: Gad vide hvad der skete for mig/os:confused: :mrgreen:

 

Så har vi været oppe i begynderklassen 3 gange hos Frank og 1 gang hos Johanna=med en anelse held er vi begyndermestre inden årsskiftet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...